❤️ IKM Uke 49 ❤️

Hvordan er tempen din i dag @Mindel ?

Her skjer det nada :banghead:
Tempet i 64 dager nå, ingen temp hopp. Fikk det jo ikke før forrige mensen heller, og nå er jeg på cd 24. ifølge ff skal jeg ha el cd 26, så vi får se.. 3 uker siden siste amming, og er enda litt melk, sikkert det som spiller inn:confused013

Temperaturen stiger ordentlig nå så håper el dagen stemmer, kan se ut som det vertfall :nailbiting: Hadde vært kjekt om noe endelig skjer, har en annen ro denne pp enn andre.. Spennende:joyful:
Noen her som har tanker angående koffeinbi lutealfasen? Er veldig glad i kaffe, men kjenner jeg blir litt redd for å ødelegge en mulig implantasjon ved å drikke det.. Noen erfaringer der ute? Vet gravide skal minske koffeinmengden men slik jeg har forstått det er det jo fordi det da påvirker barnet i magen..
"Bestevennen min" :hilarious: sa:

Kaffe og koffein kan potensielt påvirke sjansene for å bli gravid, men effekten er ikke helt klar og avhenger av mengden som konsumeres. Her er hva forskningen sier:

1.Moderate mengder kaffe (1–2 kopper daglig) ser ikke ut til å ha en betydelig innvirkning på fertiliteten for de fleste kvinner.

2.Høyt koffeininntak (mer enn 300–400 mg per dag, tilsvarende omtrent 3–4 kopper kaffe) kan være assosiert med redusert fruktbarhet. Enkelte studier tyder på at høyt koffeininntak kan påvirke eggløsning og eggkvalitet negativt, samt redusere blodstrømmen til livmoren, som kan påvirke implantasjonen.

3.For menn: Høyt koffeininntak kan muligens påvirke sædkvaliteten negativt, inkludert bevegelighet og DNA-integritet.

Anbefaling: Hvis du prøver å bli gravid, kan det være lurt å begrense koffeininntaket til moderate mengder (mindre enn 200–300 mg per dag), tilsvarende omtrent 1–2 kopper kaffe.

Det er ChatGPT

Flotte tester! Velkommen :woot:
Tusen takk! :D
Ikke testet enda i dag, men regner med det blir dag 3 med høy på monitoren og maks i morgen - strimlene er svake men på vei oppover, har korte topper. Men regner dere el dagen etter eller to dager etter positiv test? Leser alt fra 12-36 og 12-48 t etter positiv test.. ser @Førstegangsept22 regner el to dager etter positiv test :love7
I går fikk jeg bare en veldig svak, negativ, eggløsningsstrimmel, derfor tenker jeg at i dag er første dag med økning, og derfor 2 dager :love7

Hvordan er tempen din i dag @Mindel ?

Her skjer det nada :banghead:
Tempet i 64 dager nå, ingen temp hopp. Fikk det jo ikke før forrige mensen heller, og nå er jeg på cd 24. ifølge ff skal jeg ha el cd 26, så vi får se.. 3 uker siden siste amming, og er enda litt melk, sikkert det som spiller inn:confused013
Hvordan ser charten din ut nå?

Jeg vet ikke hva klokken var når jeg målte, men den var høy - og når jeg målte til "stå opp tid" var den og høy, så da stoler jeg på at den er høy :D og at det nok stemmer disse kanskje-høye jeg har hatt disse tidligere dagene :hilarious::knegg:

Vedlegg

• Screenshot_20241121_091807_FF App.jpg
    Screenshot_20241121_091807_FF App.jpg
    194,2 KB · Visninger: 6
Håper det klaffer snart ass :Heartred :angelic:
Jeg har Eggløsning på mandag, hva er sjansen for at jeg blir gravid med å ha sex på torsdag, lørdag, mandag og tirsdag?

Sjansene for å bli gravid avhenger av tidspunktet for samleie i forhold til eggløsningen, da sædceller kan leve i kvinnens kropp i opptil 5 dager under gunstige forhold. La oss se på din situasjon:

1.Torsdag: Dette er 4 dager før eggløsning. Sædceller kan fortsatt være i live og i stand til å befrukte egget på mandag. Dette gir en moderat sjanse.

2.Lørdag: Dette er 2 dager før eggløsning, som er en del av den mest fertile perioden. Sjansen for graviditet er høyere her.

3.Mandag: Dette er dagen for eggløsning, og dette er tidspunktet med høyest sannsynlighet for graviditet.

4.Tirsdag: Dette er dagen etter eggløsning. Hvis egget fortsatt er tilgjengelig (det overlever ca. 12–24 timer etter eggløsning), er det fortsatt en liten sjanse for befruktning.

Samlet vurdering:

Du har en god sjanse for graviditet fordi du har hatt samleie både før og under eggløsningen, noe som maksimerer mulighetene for at sædceller møter egget. Særlig lørdag og mandag er viktige dager med høy sannsynlighet.

Viktige faktorer som påvirker:

• Sædkvaliteten

• Eggledernes funksjon

• Din generelle fertilitet

Om du ønsker mer nøyaktig informasjon om din syklus, kan bruk av eggløsningstester eller temperaturmålinger hjelpe deg med å identifisere det mest fertile vinduet. Lykke til!

Haha, jeg også spurte ChatGTP om dette, @Ametyst83 :laughing002 Og da med info om min alder, hadde regelmessig eggløsning, at jeg hadde sett jeg hadde egg på ultralyd osv - da økte den den månedlige sjansen min til å bli gravid som 40 åring fra 5-10 %, til 10-15 % :knegg: Alt i alt er det jo bare statistikk, men kan tar det man får..

Haha, jeg også spurte ChatGTP om dette, @Ametyst83 :laughing002 Og da med info om min alder, hadde regelmessig eggløsning, at jeg hadde sett jeg hadde egg på ultralyd osv - da økte den den månedlige sjansen min til å bli gravid som 40 åring fra 5-10 %, til 10-15 % :knegg: Alt i alt er det jo bare statistikk, men kan tar det man får..
Nå måtte jeg spørre på nytt da :hilarious:

Vedlegg

• IMG_8507.png
    IMG_8507.png
    345,3 KB · Visninger: 4
  • IMG_8508.png
    IMG_8508.png
    341,4 KB · Visninger: 4
  • IMG_8509.png
    IMG_8509.png
    352,6 KB · Visninger: 4
  • IMG_8510.png
    IMG_8510.png
    318,8 KB · Visninger: 4
Ja, det er jo så morsomt, kan kose seg med den hele dagen :laughing002 har du kjøpt pluss? Fikk opp at jeg hadde spurt for mye, og fikk sånn annen (dårligere?) chat i fem timer fremover :angelic::hilarious::laughing002

Hvordan ser charten din ut nå?

Jeg vet ikke hva klokken var når jeg målte, men den var høy - og når jeg målte til "stå opp tid" var den og høy, så da stoler jeg på at den er høy :D og at det nok stemmer disse kanskje-høye jeg har hatt disse tidligere dagene :hilarious::knegg:
Så bra! Ser jo tydelig temp økning og el her hvertfall :smiley-bounce012 Pleier du å ha ca samme temp hver syklus?

Her er min kjedelige chart..
1732208784666.jpeg

Back
Topp