❤️ IKM Uke 49 ❤️

Så rart! Har du spurt noen om hvorfor? Får du positive eggløsningstester? Blir spennende å se, håper det går :Heartred
Har ikke spurt noen om hvorfor, men burde kanskje det hvis det ikke klaffer nå. Fjerde PP. Ja, jeg får positive EL-tester og tempen øker i etterkant, så jeg antar ar jeg har EL. Hadde muligens en streifer/kjemisk forrige pp, følte meg veldig gravid og hadde en supersvak strek på to tester av ulikt merke, men det ble ikke noe mer. Hvor ligger du an i løypa nå? :happy: :love017

Jeg spurte om det her

Får ikke eggløsnings slim:

Manglende eggløsningsslim kan være bekymringsfullt, men det er ikke nødvendigvis en hindring for å bli gravid. Eggløsningsslimet spiller en viktig rolle i å hjelpe sædceller med å overleve og svømme mot egget, men det finnes måter å håndtere dette på. Her er hva du bør vite:

1. Hva er eggløsningsslim og hvorfor er det viktig?

• Rundt eggløsning produserer livmorhalsen et tynt, glatt og elastisk slim som ligner rå eggehvite.

•Dette slimet:

•Skaper et ideelt miljø for sædceller.

•Beskytter sædceller og hjelper dem med å nå egglederen.

•Er en indikator på fertilitet.

2. Mulige årsaker til manglende eggløsningsslim

•Hormonelle ubalanser: Lavt nivå av østrogen kan redusere produksjonen av eggløsningsslim.

•Alder: Produksjonen av livmorhalsslim kan avta med alderen.

•Medisiner: Antihistaminer og noen fertilitetsbehandlinger kan tørke ut slimhinnene.

•Livsstil: Stress, dehydrering, eller røyking kan påvirke slimproduksjonen.

•Helseproblemer: Tilstander som PCOS, endometriose, eller infeksjoner kan påvirke slimet.

3. Hva kan du gjøre?

Hvis du ikke produserer merkbart eggløsningsslim, er det flere tiltak du kan prøve:

a) Naturlige tiltak

•Hold deg hydrert: Drikk rikelig med vann for å støtte slimproduksjonen.

•Kosthold: Inkluder mat rik på omega-3, vitamin E og C, og antioksidanter for bedre hormonbalanse.

•Reduser stress: Stress kan påvirke hormonene dine, inkludert de som styrer slimproduksjonen.

b) Bruk av fertilitetsfremmende midler

• Spermiervennlige glidemidler: Produkter som Pre-Seed eller Conceive Plus etterligner eggløsningsslim og gir et miljø som støtter sædceller.

•Kosttilskudd: Tilskudd som inneholder L-arginin eller mucin kan forbedre slimproduksjonen.

c) Følg syklusen nøye

•Selv om du ikke ser eggløsningsslim, kan eggløsning fortsatt skje. Bruk eggløsningstester eller basalkroppstemperatur (BBT) for å bekrefte eggløsning.

d) Søk medisinsk hjelp

•Hvis du har prøvd tiltak uten resultat, kan det være nyttig å konsultere en lege eller fertilitetsspesialist. De kan vurdere hormonelle nivåer eller andre mulige årsaker.

4. Kan du bli gravid uten eggløsningsslim?

Ja, det er fullt mulig. Selv om eggløsningsslim øker sannsynligheten, kan sædceller fortsatt nå egget, spesielt med hjelp av glidemidler eller andre tiltak for å optimalisere forholdene.

Konklusjon

Manglende eggløsningsslim kan være en utfordring, men det finnes mange løsninger som kan hjelpe deg med å øke sjansene for graviditet. Vedvarende problemer bør diskuteres med en lege for å sikre at det ikke ligger andre medisinske årsaker bak.

Du burde absolutt laste ned ChatGPT på tlf :)
Takk for svar! Jeg har det på pc-en, men hvordan laster du det ned på tlf? Visste ikke det gikk :love017
Og veldig interessant!! Da tror jeg jeg burde drikke mer vann, bruke conceive plus, stresse mindre. Også tror jeg det skyldes litt at hormonene mine ikke er i balanse og, mtp negative eggløsningstester

Har ikke spurt noen om hvorfor, men burde kanskje det hvis det ikke klaffer nå. Fjerde PP. Ja, jeg får positive EL-tester og tempen øker i etterkant, så jeg antar ar jeg har EL. Hadde muligens en streifer/kjemisk forrige pp, følte meg veldig gravid og hadde en supersvak strek på to tester av ulikt merke, men det ble ikke noe mer. Hvor ligger du an i løypa nå? :happy: :love017
Nei så kjedelig med kjemisk.. har du brukt conceive plus? Jeg har brukt opp to tuber av det nå, men har bare blitt gravid med det én av 11 ganger, så er nok ikke noe vindunderkur!
Jeg skal sette eggløsningssprøye i kveld, så blir nok eggløsning i morgen eller overimorgen:love017

Hvor er du i løypa nå? :Heartred

Nei så kjedelig med kjemisk.. har du brukt conceive plus? Jeg har brukt opp to tuber av det nå, men har bare blitt gravid med det én av 11 ganger, så er nok ikke noe vindunderkur!
Jeg skal sette eggløsningssprøye i kveld, så blir nok eggløsning i morgen eller overimorgen:love017
Jeg brukte det faktisk med førstemann for 7 år siden! Husker ikke om jeg brukte det den PP spira satt, men kanskje? Ni forsøk på første. Tror ikke jeg gjorde så mye spesielt med andremann, kan ikke huske at jeg hadde EL-slim da heller, men han satt på andre forsøk. Vet jeg har hatt EL-slim etter dette, men husker ikke når :dontknow Veldig irriterende, har ikke hatt merkbart EL-slim når jeg har trengt det i alle fall :laughing002
Hvor er du i løypa nå? :Heartred
8 dpo ❤️ tror jeg tester i morgen ❤️ lykke til med EL, håper det blir fulltreffer!

Jeg brukte det faktisk med førstemann for 7 år siden! Husker ikke om jeg brukte det den PP spira satt, men kanskje? Ni forsøk på første. Tror ikke jeg gjorde så mye spesielt med andremann, kan ikke huske at jeg hadde EL-slim da heller, men han satt på andre forsøk. Vet jeg har hatt EL-slim etter dette, men husker ikke når :dontknow Veldig irriterende, har ikke hatt merkbart EL-slim når jeg har trengt det i alle fall :laughing002
Merkelig at det kommer noen ganger og andre ikke! Jeg har jo hatt det jeg også, bare ikke siste tiden :bored:
8 dpo ❤️ tror jeg tester i morgen ❤️ lykke til med EL, håper det blir fulltreffer!
Så spennende!! Da skal jeg følge med:Heartred jeg ser at jeg har gått i surr på IKM-gruppene, dette er jo den jeg har meldt meg ut av fordi jeg meldte meg inn i feil:hilarious: men uansett hyggelig å følge med på dere, krysser alt!!!

Takk for svar! Jeg har det på pc-en, men hvordan laster du det ned på tlf? Visste ikke det gikk :love017
Og veldig interessant!! Da tror jeg jeg burde drikke mer vann, bruke conceive plus, stresse mindre. Også tror jeg det skyldes litt at hormonene mine ikke er i balanse og, mtp negative eggløsningstester
Håper det går seg til for seg, er jo veldig frustrerende når det blir sånn og da stresser man jo mere :Heartred søk den, den er så fin å ha

Vedlegg

• IMG_8480.png
    IMG_8480.png
    493,8 KB · Visninger: 17
Håper det går seg til for seg, er jo veldig frustrerende når det blir sånn og da stresser man jo mere :Heartred søk den, den er så fin å ha
Takk, ja man blir frustrert :Heartred skal laste ned, veldig smart!!

Merkelig at det kommer noen ganger og andre ikke! Jeg har jo hatt det jeg også, bare ikke siste tiden :bored:

Så spennende!! Da skal jeg følge med:Heartred jeg ser at jeg har gått i surr på IKM-gruppene, dette er jo den jeg har meldt meg ut av fordi jeg meldte meg inn i feil:hilarious: men uansett hyggelig å følge med på dere, krysser alt!!!
Det er nok min feil, som henger i begge og forvirret alle :laughing002 Men bare koselig det altså!

Hvordan ligger det an hos dere andre, har dere begynt el testing?
Ikke testet enda i dag, men regner med det blir dag 3 med høy på monitoren og maks i morgen - strimlene er svake men på vei oppover, har korte topper. Men regner dere el dagen etter eller to dager etter positiv test? Leser alt fra 12-36 og 12-48 t etter positiv test.. ser @Førstegangsept22 regner el to dager etter positiv test :love7

var rask med å melde at jeg skulle prøve å holde testetrangen i sjakk denne gangen, men nå sitter jeg og lurer på om jeg skal bestille noen tidligtester fra babyplan for å kunne vite det tidligere dersom det klaffer :angelic: Og da slang man fort på to digitale også for å unngå frakt.. har én, men kommer jo til å ville se 2-3 og 3+ og. Har egentlig nok vanlig g strimler, så egentlig bare tull. Blir helt gæren av prøving jeg, og fyfader som jeg bruker penger på dette og :laughing002

var rask med å melde at jeg skulle prøve å holde testetrangen i sjakk denne gangen, men nå sitter jeg og lurer på om jeg skal bestille noen tidligtester fra babyplan for å kunne vite det tidligere dersom det klaffer :angelic: Og da slang man fort på to digitale også for å unngå frakt.. har én, men kommer jo til å ville se 2-3 og 3+ og. Har egentlig nok vanlig g strimler, så egentlig bare tull. Blir helt gæren av prøving jeg, og fyfader som jeg bruker penger på dette og :laughing002
Ja, om det et noen trøst - mest sannsynlig hadde du gjort dette uansett når det kom til dagen, og da hadde det blitt dyrere om du ikke hadde vært så framsynt at du bestilte på nett :angelic::woot::laughing002

Jeg har eggløsning dagen etter siste positive test. Så det blir jo da to dager etter første positive for min del, men ja. Sånn er min kropp :knegg:

Back
Topp