Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da gir det mening, siden LH ikke har økt engang (har helt negative eggløsningstester nå). Så irriterende!!Hmm.. Det er ikke noe du kan ta med gynekologen? Så vidt jeg har forstått så er det Østrogen - som kommer før LH øker, som gir eggløsningsslimet. Måtte sjekke med Chat GTP nå, og den sier Østrogen, ja. Og at det er mulig å bli gravid uten, men at det selvsagt er å foretrekke da slimet gjør det lettere for spermiene og svømme dit de skal.
Så utrolig merkelig og irriterende? Men har du hatt korona siste tiden? Etter jeg hadde korona var tempen min helt på styr. Og kan det være dårlig batteri på tempen?feil
Takk for svar, jeg tok det bort siden det kanskje er kjedelig å høre på gnålet her når eggløsningene ikke er helt på vei her enda hehe. Men ja, kanskje det er det?! Fikk du eggløsning osv til tross? Jeg fikk aldri påvist eggløsnings ved temperatur forrige syklus, men fikk det bekreftet på ultralyd (og tester, tegn), så virker rett og slett bare som det er temperaturen som tuller. Vi hadde corona for noen måneder siden, August mener jeg.. Kjøpte nytt termometer til denne syklusen, sånn i tilfelle det var noe galt med det, så tror ikke det skal være batteriet altså. Har brukt det i to uker ca bare..Så utrolig merkelig og irriterende? Men har du hatt korona siste tiden? Etter jeg hadde korona var tempen min helt på styr. Og kan det være dårlig batteri på tempen?
Men du hadde fått letorozol og? Kanskje kroppen ikke er klar, vil det ha noe å si for kvaliteten på eggløsningen? Dette er spørsmål jeg ville hatt om jeg var i din situasjon, og spurt gynekologen om før jeg satt sprøyta Kan godt være du får svar om at sprøyten uansett "fikser" god kvalitet osv, men da har du i alle fall spurtDa gir det mening, siden LH ikke har økt engang (har helt negative eggløsningstester nå). Så irriterende!!
Nei det er ikke noe problem å høre om det, er jo spennende å høre om uansett hvor i syklus man er.Takk for svar, jeg tok det bort siden det kanskje er kjedelig å høre på gnålet her når eggløsningene ikke er helt på vei her enda hehe. Men ja, kanskje det er det?! Fikk du eggløsning osv til tross? Jeg fikk aldri påvist eggløsnings ved temperatur forrige syklus, men fikk det bekreftet på ultralyd (og tester, tegn), så virker rett og slett bare som det er temperaturen som tuller. Vi hadde corona for noen måneder siden, August mener jeg.. Kjøpte nytt termometer til denne syklusen, sånn i tilfelle det var noe galt med det, så tror ikke det skal være batteriet altså. Har brukt det i to uker ca bare..
Ja trippel dose nå! Aner ikke. Synes det er så rart. Ofte har jeg fått positiv eggløsningstest lenge før egget er modent på UL, mens de siste gangene har jeg ikke fått positiv test i det hele tatt før jeg bare tvinger det til å slippe med sprøyta. Hva mener du med kvaliteten på eggløsning? At man ikke får slim osv tenker du?Men du hadde fått letorozol og? Kanskje kroppen ikke er klar, vil det ha noe å si for kvaliteten på eggløsningen? Dette er spørsmål jeg ville hatt om jeg var i din situasjon, og spurt gynekologen om før jeg satt sprøyta Kan godt være du får svar om at sprøyten uansett "fikser" god kvalitet osv, men da har du i alle fall spurt
Ja, om det rett og slett er umodent egg, da vil det vel ikke blir befruktet? Bare tvinger det til å slippe liksom. Mulig det er helt feil tanke, men det er sånn jeg ville lurt påJa trippel dose nå! Aner ikke. Synes det er så rart. Ofte har jeg fått positiv eggløsningstest lenge før egget er modent på UL, mens de siste gangene har jeg ikke fått positiv test i det hele tatt før jeg bare tvinger det til å slippe med sprøyta. Hva mener du med kvaliteten på eggløsning? At man ikke får slim osv tenker du?
Nei egget er faktisk modent, folikkelen er 20mm i dag, er det som er litt rart. Virker ikke som hormonene min ikke spiller på lagJa, om det rett og slett er umodent egg, da vil det vel ikke blir befruktet? Bare tvinger det til å slippe liksom. Mulig det er helt feil tanke, men det er sånn jeg ville lurt på
Hmm, interessant! Takk for at du deler!Nei det er ikke noe problem å høre om det, er jo spennende å høre om uansett hvor i syklus man er.
Jeg hadde også korona i august, og har vært så mye surr siden da! Første eggløsning kom samme dag som positiv koronatest, så da slapp det som normalt, men tempen var helt jojo. Neste syklus fikk jeg slippeklart egg unormalt tidlig (sd 12), men det slapp ikke før det var overmodent og tempen var rar da og. Og neste syklus ble aldri egget modent så måtte ta provera, og nå er jeg på syklusen etter provera og venter på eggløsning Men har ikke giddet å tempe nå
Ah ok, du har vært på ultralyd? Ja, de vet vel hva de gjør disse gynekologene!Nei egget er faktisk modent, folikkelen er 20mm i dag, er det som er litt rart. Virker ikke som hormonene min ikke spiller på lag
Takk for at du sjekket! Jeg får bruke conceive plus i dag tenker jeg. Ja jeg tar UL hver måned, siden jeg må vite når jeg skal sette sprøytaAh ok, du har vært på ultralyd? Ja, de vet vel hva de gjør disse gynekologene!
ChatGTP sa dette forresten
Ja, det er mulig å bli gravid uten at man merker eggløsningsslim, men det kan være litt mer utfordrende. Eggløsningsslim gjør det lettere for sædceller å bevege seg gjennom livmorhalsen og overleve på veien til egget. Selv om det er en fordel, er det ikke en absolutt nødvendighet for befruktning å skje.
Mulige scenarier hvor graviditet kan skje uten merkbart eggløsningsslim:
1. Slimproduksjon uten synlige tegn: Det er mulig at slimet produseres, men i mindre mengder, eller at det ikke merkes fordi det blander seg med annen utflod.
2. Andre mekanismer i kroppen: Selv uten typisk slim, kan sædceller fortsatt komme frem til egget, spesielt hvis det er nok væske til stede i livmorhalsen.
3. Timing med samleie: Hvis samleie skjer nær eggløsning, kan sædceller fortsatt ha tid til å nå egget.
Virker ikke lovende akkuratAh ok, du har vært på ultralyd? Ja, de vet vel hva de gjør disse gynekologene!
ChatGTP sa dette forresten
Ja, det er mulig å bli gravid uten at man merker eggløsningsslim, men det kan være litt mer utfordrende. Eggløsningsslim gjør det lettere for sædceller å bevege seg gjennom livmorhalsen og overleve på veien til egget. Selv om det er en fordel, er det ikke en absolutt nødvendighet for befruktning å skje.
Mulige scenarier hvor graviditet kan skje uten merkbart eggløsningsslim:
1. Slimproduksjon uten synlige tegn: Det er mulig at slimet produseres, men i mindre mengder, eller at det ikke merkes fordi det blander seg med annen utflod.
2. Andre mekanismer i kroppen: Selv uten typisk slim, kan sædceller fortsatt komme frem til egget, spesielt hvis det er nok væske til stede i livmorhalsen.
3. Timing med samleie: Hvis samleie skjer nær eggløsning, kan sædceller fortsatt ha tid til å nå egget.
Ja, det er jo absolutt en ting å ta opp med gynekologen, hvor viktig dette er. Men mulig dette er vanlig når man "kunstig" modner et egg? Noen som vet? Da går man jo ikke igjennom de samme prosessene som ellers, og ting som trengs for modning blir tilført litt på andre måter.Virker ikke lovende akkurat
Enig! Jeg ringte han og spurte, og er hos legen nå for å sjekke for bakteriell vaginose- leste det var en av tingene som kunne hindre eggløsningsslim, men aner ikke om det stemmerJa, det er jo absolutt en ting å ta opp med gynekologen, hvor viktig dette er. Men mulig dette er vanlig når man "kunstig" modner et egg? Noen som vet? Da går man jo ikke igjennom de samme prosessene som ellers, og ting som trengs for modning blir tilført litt på andre måter.
Takk. Bedre enn ingenting ja. Rart at eggløsning kom på CD13 nå, men sikkert pga. kjemisk forrige syklus. Håper jo det kan bety det er et godt egg denne gangen at det ikke ble på CD10 nå i alle fall.Så hyggelig å se deg igjen! Og så fikk vi endelig en person på 4. Desember - var ingen der hehe! Typisk at eggløsning skulle komme oppi reise Men to dager før skal jo være bra nok det. Det er bedre enn ingen aksjer i alle fall!
Stikker intenst i på den siden det modnes Jeg får smerter i midten når egget slipperSå spennende! Hvordan kjenner du hvilken side det er? Både denne og forrige periode kjente jeg bare litt svakt stikking "i midten" av magen, så ingen klar side egentlig hehe!
Jeg har ingen EL-slim, så oppdater gjerne om du finner noe som kan hjelpe. Forrige PP drakk jeg mye grapefruktjuice og tok grapefruktkjerneekstrakt, uten at det hjalp noen ting jeg får vannete utflod rundt EL, så det er jo ikke tørt, men… 8 dpo i dag, så jeg finner snart ut om det ble noe denne syklusen.Virker ikke lovende akkurat
Så rart! Har du spurt noen om hvorfor? Får du positive eggløsningstester? Blir spennende å se, håper det gårJeg har ingen EL-slim, så oppdater gjerne om du finner noe som kan hjelpe. Forrige PP drakk jeg mye grapefruktjuice og tok grapefruktkjerneekstrakt, uten at det hjalp noen ting jeg får vannete utflod rundt EL, så det er jo ikke tørt, men… 8 dpo i dag, så jeg finner snart ut om det ble noe denne syklusen.
Jeg spurte om det herTakk for at du sjekket! Jeg får bruke conceive plus i dag tenker jeg. Ja jeg tar UL hver måned, siden jeg må vite når jeg skal sette sprøyta