❤️ IKM Uke 49 ❤️

Fruktbare fasen er i gang, og Aksjelegging starter i dag :happy093 Håper det sitter denne mnd!
Aaah, det er litt godt når det "skjer noe" - ventingen er sååå kjedelig. Er nok av det i denne gamet hehe! Da er første ligg i dag? Og så ikke imorgen, men Torsdag? Osv. Og eggløsning ca Mandag?

Jeg er en sånn som ikke er redd for å starte tidlig, heller det enn sent - bedre å bli positivt overrasket, enn veldig skuffa :knegg: Så tar nok sikkert første 7 DPO er jeg redd :bag::laughing002
Jeg har også en tendens til å få testetrang relativt tidlig i dpo-land, men tenkte jeg skulle prøøøve å holde meg lengre denne gangen enn til 8-10dpo… :facepalm: :nailbiting: Blir jo så dyrt etterhvert å like skuffet hver gang, samt skygger som kommer å jeg da får håp åsså er de borte like fort igjen.. Mulig bedre for meg å få tydeligt ja/nei nærmere ikm, men typisk å ikke klare å motstå testetrang:laughing002:rolleyes::confused013

I dag kom endelig høy på monitoren, CD 9, og fruktbar periode er i gang! Veldig deilig at det ser ut til at sen el forrige pp bare var ettervirkninger av kjemisk. Tenker at el blir lørdag, cd13, som flo forutser. Har alle andre sykluser hatt høy i 3 dager så 2 dager med maks. Regner meg da frem til el lørdag. Veldig dumt mtp samboer er på fjellet da, og det er den ENE dagen vi ikke får hatt sex.. MEN veldig deilig å vite når el kommer og når ikm blir, syntes ventetiden er ekstra tung når jeg er usikker på syklus i tillegg :rolleyes:
Da kan jeg nok byttes til el 23/11 og ikm 7/12:Heartred

Vedlegg

• A5384057-ACB3-4CA3-8F1B-60FAADA42C99.jpeg
    A5384057-ACB3-4CA3-8F1B-60FAADA42C99.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 16
Last edited:
Jeg har også en tendens til å få testetrang relativt tidlig i dpo-land, men tenkte jeg skulle prøøøve å holde meg lengre denne gangen enn til 8-10dpo… :facepalm: :nailbiting: Blir jo så dyrt etterhvert å like skuffet hver gang, samt skygger som kommer å jeg da får håp åsså er de borte like fort igjen.. Mulig bedre for meg å få tydeligt ja/nei nærmere ikm, men typisk å ikke klare å motstå testetrang:laughing002:rolleyes::confused013
Kjenner meg igjen!! Har også en tendens til at testetrangen melder seg typ 2 dpo :laughing001 forrige pp føler jeg det ble veldig mye testing og skuffelse. Vil prøve å holde meg til det i det minste er realistisk at man KAN få positiv test, kanskje til 9 dpo. Men kjenner jeg meg selv rett har jeg høye forventninger og håp og sprekker 6 dpo:laughing002 kommer ikke til å vente til ikm hvert fall. Tror jeg tar det tyngre om alt håp forsvinner på en gang

Tegn til begynnende EL-slim i dag, og jeg har begynt testinga :) fortsatt veldig negativ, og forventer egentlig ikke el før søndag, men håper den kommer litt før.

Vi skal selvfølgelig på hyttetur med mamma og stefar i helgen også, så da blir det å snike seg unna og være så stille som mulig :hilarious:

Aaah, det er litt godt når det "skjer noe" - ventingen er sååå kjedelig. Er nok av det i denne gamet hehe! Da er første ligg i dag? Og så ikke imorgen, men Torsdag? Osv. Og eggløsning ca Mandag?
Ble ikke i dag, får ta det i morgen. Så fredag, lørdag og mandag :wtf: Men, har i dag starta på Folat 1 mg. Så da er jeg i gang med den delen.

Isond -43 -B3 - PPtoår - EL 20/11 - IKM 04/12

Prøver igjen. Har ekstra dårlige sjanser denne gangen, siden partner er på jobbreise og aksjer kun ble lagt inn mandag morgen. Fikk positiv eltest nå i kveld, så da blir vel eggløsning i morgen. Noen som har klart å bli gravid med sex to dager før eggløsning? :depressed:

Tror jeg får EL på venstreside denne mnd å, merker at det er mye aktivitet der. Er ikke mye som skjer på høyre. Men, tenker at venstre kanskje er veldig dominerende siden det er flere eggposer der?

Vi den siden med mest eggposer slippe egg oftere? At den siden er mere dominerende en den med få?

Ja, det er en viss sannsynlighet for at siden av kroppen med flest eggposer (follikler) kan slippe egg oftere, men dette er ikke en absolutt regel. Her er litt mer informasjon:

1. Eggstokkas anatomi og funksjon

• Kvinner har to eggstokker, én på hver side av livmoren, og hver eggstokk inneholder et visst antall follikler ved fødselen. Antallet follikler varierer mellom individer og mellom eggstokkene.

• Hos noen kvinner kan den ene eggstokken ha flere aktive follikler enn den andre, enten som følge av genetiske faktorer, blodtilførsel, eller utviklingsforhold.

2. Eggløsningens mekanismer

• Eggløsningen styres av hormonelle signaler fra hypofysen (LH- og FSH-hormoner). Disse hormonene stimulerer folliklene i eggstokkene til å modne, og til slutt frigjøres ett egg.

• Selv om begge eggstokkene teoretisk sett har lik sjanse for å slippe et egg, kan den siden med flere modne follikler ha større sannsynlighet for å dominere.

3. Dominans av én eggstokk

• Det er faktisk ganske vanlig at én eggstokk er “dominant” og står for en større andel av eggløsningene. Denne dominansen kan skyldes en større reserve av follikler eller bedre blodtilførsel til den siden.

• Den dominante eggstokken kan også være mer aktiv over tid, noe som betyr at den frigir egg oftere enn den andre.

Konklusjon

Den siden med flest eggposer (eller som har bedre funksjonelle forhold) kan slippe egg oftere, men dette er avhengig av hormonell balanse og individuelle forskjeller. Over tid kan den andre eggstokken fortsatt bidra, selv om den kan være mindre aktiv.

Elsker ChatGPT :hilarious:

Prøver igjen. Har ekstra dårlige sjanser denne gangen, siden partner er på jobbreise og aksjer kun ble lagt inn mandag morgen. Fikk positiv eltest nå i kveld, så da blir vel eggløsning i morgen. Noen som har klart å bli gravid med sex to dager før eggløsning? :depressed:
Hva er Sjansen for å bli gravid 2 dager før eggløsning?

Sjansen for å bli gravid to dager før eggløsning er relativt høy, fordi sædceller kan overleve i kvinnens kropp i opptil 5 dager under gode forhold. Her er en detaljert forklaring:

1. Timing av eggløsning

• Eggløsningen skjer når et modent egg slippes fra eggstokken. Dette egget kan befruktes i løpet av 12–24 timer etter at det er sluppet.

• To dager før eggløsning er en del av den fertile vinduet, som vanligvis varer fra 5 dager før eggløsning til dagen etter.

2. Sædcellers overlevelse

• Sædceller kan overleve i livmoren og egglederne i opptil 5 dager dersom livmorhalsslimet er gunstig (tynt og næringsrikt rundt eggløsning).

• Dette betyr at sædceller som allerede er til stede to dager før eggløsning, kan befrukte egget når det slippes.

3. Sjanse for graviditet

Studier viser at sjansen for graviditet varierer basert på tidspunktet i forhold til eggløsning:

• To dager før eggløsning: Sannsynligheten for graviditet er omtrent 25–30 %.

• Dette er nær toppen av den fertile perioden, da både egg og sædceller har gunstige forhold for befruktning.

4. Variasjoner

Sjansene kan påvirkes av faktorer som:

• Sædkvalitet og kvinnens alder (fertiliteten reduseres med alderen).

• Helse og regelmessighet i menstruasjonssyklusen.

Konklusjon

To dager før eggløsning er et svært fruktbart tidspunkt for å bli gravid, og det regnes som en av de beste dagene for å ha samleie hvis målet er å oppnå graviditet.

Hva skulle man gjort uten ChatGPT :hilarious:

Jeg skjønner ikke hva som skjer for tiden, men har ikke hatt noe eggløsningsslim siste månedene! Har noen blitt gravid med kremet utflod (sorry tmi!!!)? Har den mest infertile utfloden, og skal sette ovitrelle i morgen :arghh:

Hva er Sjansen for å bli gravid 2 dager før eggløsning?

Sjansen for å bli gravid to dager før eggløsning er relativt høy, fordi sædceller kan overleve i kvinnens kropp i opptil 5 dager under gode forhold. Her er en detaljert forklaring:

1. Timing av eggløsning

• Eggløsningen skjer når et modent egg slippes fra eggstokken. Dette egget kan befruktes i løpet av 12–24 timer etter at det er sluppet.

• To dager før eggløsning er en del av den fertile vinduet, som vanligvis varer fra 5 dager før eggløsning til dagen etter.

2. Sædcellers overlevelse

• Sædceller kan overleve i livmoren og egglederne i opptil 5 dager dersom livmorhalsslimet er gunstig (tynt og næringsrikt rundt eggløsning).

• Dette betyr at sædceller som allerede er til stede to dager før eggløsning, kan befrukte egget når det slippes.

3. Sjanse for graviditet

Studier viser at sjansen for graviditet varierer basert på tidspunktet i forhold til eggløsning:

• To dager før eggløsning: Sannsynligheten for graviditet er omtrent 25–30 %.

• Dette er nær toppen av den fertile perioden, da både egg og sædceller har gunstige forhold for befruktning.

4. Variasjoner

Sjansene kan påvirkes av faktorer som:

• Sædkvalitet og kvinnens alder (fertiliteten reduseres med alderen).

• Helse og regelmessighet i menstruasjonssyklusen.

Konklusjon

To dager før eggløsning er et svært fruktbart tidspunkt for å bli gravid, og det regnes som en av de beste dagene for å ha samleie hvis målet er å oppnå graviditet.

Hva skulle man gjort uten ChatGPT :hilarious:
Hehe, takk for det. Ja, ChatGPT er nyttig. Jeg har sett statistikken, at det er gode sjanser objektivt sett. Men når jeg har sett på min egen statistikk, har jeg kun blitt gravid med aksjelegging veldig nær eggløsning. Nå er det bare å vente. :nailbiting:

Kjenner meg igjen!! Har også en tendens til at testetrangen melder seg typ 2 dpo :laughing001 forrige pp føler jeg det ble veldig mye testing og skuffelse. Vil prøve å holde meg til det i det minste er realistisk at man KAN få positiv test, kanskje til 9 dpo. Men kjenner jeg meg selv rett har jeg høye forventninger og håp og sprekker 6 dpo:laughing002 kommer ikke til å vente til ikm hvert fall. Tror jeg tar det tyngre om alt håp forsvinner på en gang
Ganske likt her :laughing002 Men denne gangen har jeg med vilje gått tom for babyplantester, tenkte jeg skulle bestille slik at det kommer neste uke, da blir det ikke slik at de ligger der og frister meg.. Da må jeg bare motstå fristelsen til å kjøre til butikken/apoteket for å kjøpe:dance018

Så hyggelig å se deg igjen! :D Og så fikk vi endelig en person på 4. Desember - var ingen der hehe! Typisk at eggløsning skulle komme oppi reise :bag: Men to dager før skal jo være bra nok det. Det er bedre enn ingen aksjer i alle fall!

Tegn til begynnende EL-slim i dag, og jeg har begynt testinga :) fortsatt veldig negativ, og forventer egentlig ikke el før søndag, men håper den kommer litt før.

Vi skal selvfølgelig på hyttetur med mamma og stefar i helgen også, så da blir det å snike seg unna og være så stille som mulig :hilarious:
Oh, den er litt kjedelig hehe! Vi hadde en sånn prøveperiode i sommer, hyttetur og sterke eggløsningstester - var sånn ninjastealth-mode :knegg:

Jeg skjønner ikke hva som skjer for tiden, men har ikke hatt noe eggløsningsslim siste månedene! Har noen blitt gravid med kremet utflod (sorry tmi!!!)? Har den mest infertile utfloden, og skal sette ovitrelle i morgen :arghh:
Hmm.. Det er ikke noe du kan ta med gynekologen? Så vidt jeg har forstått så er det Østrogen - som kommer før LH øker, som gir eggløsningsslimet. Måtte sjekke med Chat GTP nå, og den sier Østrogen, ja. Og at det er mulig å bli gravid uten, men at det selvsagt er å foretrekke da slimet gjør det lettere for spermiene og svømme dit de skal.

Tror jeg får EL på venstreside denne mnd å, merker at det er mye aktivitet der. Er ikke mye som skjer på høyre. Men, tenker at venstre kanskje er veldig dominerende siden det er flere eggposer der?
Så spennende! Hvordan kjenner du hvilken side det er? Både denne og forrige periode kjente jeg bare litt svakt stikking "i midten" av magen, så ingen klar side egentlig hehe!

Back
Topp