❤️ IKM Uke 49 ❤️

Så snill og raus du er :Heartred uff de skyggene er de verste!
Mensen kom 6 uker etterpå, og vi begynte å prøve igjen med en gang, men har dessverre ikke gått:(
Huff, da skjønner jeg veldig at det er tøft! Og du er tøff som orker å henge her og, men du får trekke deg unna om det blir for vanskelig :Heartpink Hvor lenge var du gravid? Om du ikke ønsker å svare er det helt greit!

Huff, da skjønner jeg veldig at det er tøft! Og du er tøff som orker å henge her og, men du får trekke deg unna om det blir for vanskelig :Heartpink Hvor lenge var du gravid? Om du ikke ønsker å svare er det helt greit!
Tusen takk:Heartred jeg orker ofte ikke å være i disse gruppene, for jeg føler jeg alltid er den eneste som aldri bli gravid, men tenkte det var koselig å bli med nå en siste gang før IVF:shy:
Nei det går helt fint, bare koselig at du spør! Han døde 18+3 og ble født 18+5:Heartblue

Tusen takk:Heartred jeg orker ofte ikke å være i disse gruppene, for jeg føler jeg alltid er den eneste som aldri bli gravid, men tenkte det var koselig å bli med nå en siste gang før IVF:shy:
Nei det går helt fint, bare koselig at du spør! Han døde 18+3 og ble født 18+5:Heartblue
Så hjerteskjærende å høre :Heartblue

Så bra dere har en plan fremover! Da skjønner jeg at det er mer "ok", om det ikke skulle gå nå (vi håper jo det går :Heartpink), så er det i alle fall en plan fremover! Hvordan er planen om det ikke skulle gå, skal du ringe ved mensen? Og hva skjer evt da? Er det medisiner med en gang?

Last edited:
Så hjerteskjærende å høre :Heartblue

Så bra dere har en plan fremover! Da skjønner jeg at det er mer "ok", om det ikke skulle gå nå (vi håper jo det :Heartpink), så er det i alle fall en plan fremover! Hvordan er planen om det ikke skulle gå, skal du ringe ved mensen? Og hva skjer evt da? Er det medisiner med en gang?
:Heartred
Ja veldig deilig! Ja hvis mensen kommer nå, så ringer jeg inn og gir beskjed, også starter jeg på medisiner til lang protokoll. Litt usikker på når jeg starter på medisiner, men vet det blir i desember en gang! Også er egguttak i uke 6 (samme uke gutten vår ble født:Heartblue)

Ja, det er langtdrygt altså :bag: Har dere planlagt litt til helga? Forstod det ble kino, hvilken skal dere se? Skal dere gjøre noe mer ute av det? Når er det bursdagen din er? :Heartred
Jeg har Bursdag i dag, 41 år :joyful: Vi skal se Gladiator 2. Hva mer vi skal har vi ikke planlagt enda. Jeg drikker ikke, så blir ikke noe fest. Men, kanskje vi tar en tur ut og spiser før evt.

Å herregud! Håper PreMom har rett, hadde vært perfekt med EL på dag 14 denne mnd :love7

Vedlegg

• IMG_8378.png
    IMG_8378.png
    257,6 KB · Visninger: 22
  • IMG_8377.jpeg
    IMG_8377.jpeg
    878,3 KB · Visninger: 22
Jeg har Bursdag i dag, 41 år :joyful: Vi skal se Gladiator 2. Hva mer vi skal har vi ikke planlagt enda. Jeg drikker ikke, så blir ikke noe fest. Men, kanskje vi tar en tur ut og spiser før evt.
Gratulerer med dagen ❤️ håper du slipper gullegget denne syklusen, hadde vært en passende gave! Min bursdagssyklus også faktisk, spent på om bursdager kan gi kitt ekstra «magi» :love017

Gratulerer så mye med dagen :Heartred :Heartred

Gratulerer med dagen ❤️ håper du slipper gullegget denne syklusen, hadde vært en passende gave! Min bursdagssyklus også faktisk, spent på om bursdager kan gi kitt ekstra «magi» :love017
Gratulerer så mye med dagen :Heartred :Heartred
Gratulerer så mye med dagen, @Ametyst83 :D :Heartpink
Gratulerer så mye med dagen :wav
Tusen takk dere :love7

@Ari<3 Jaaa, altså det hadde virkelig vært en flott bursdagsgave for oss begge to eller hva :Heartred Når har du bursdag?

Kan man få tidligere eggløsning av vekt nedgang og aktivitet?

Ja, vektnedgang og økt fysisk aktivitet kan påvirke syklusen din, inkludert tidspunktet for eggløsning. Her er hvordan det fungerer:

1.Vektnedgang

•Hormonbalanse: Overvekt eller undervekt kan forstyrre hormonbalansen, noe som kan påvirke eggløsningen. Når du går ned i vekt og nærmer deg en sunn kroppsvekt, kan hormoner som regulerer menstruasjonssyklusen stabilisere seg. Dette kan føre til at eggløsningen skjer mer regelmessig og potensielt tidligere i syklusen.

•Insulinresistens: Vektnedgang kan også forbedre insulinfølsomheten, spesielt hvis du har tilstander som PCOS (polycystisk ovariesyndrom). Dette kan fremme en mer normal eggløsning.

2.Fysisk aktivitet

•Moderate mengder trening: Regelmessig, moderat trening kan redusere stresshormoner som kortisol og forbedre hormonell balanse, som igjen kan fremme eggløsning.

•For intens trening: Derimot kan svært intens trening noen ganger ha motsatt effekt, ved å redusere eggløsning eller føre til at den forsvinner helt (amenoré).

3.Stressreduksjon

Vektnedgang og fysisk aktivitet kan også redusere stressnivået. Stress kan forsinke eggløsningen, så mindre stress kan bidra til at eggløsningen skjer tidligere.

Viktig å merke seg

•Individuelle forskjeller: Effekten av vektnedgang og aktivitet på eggløsning kan variere fra person til person. Noen opplever store forbedringer, mens andre merker mindre endringer.

•For rask vektnedgang: Hvis vektnedgangen er ekstrem eller for rask, kan det ha en negativ effekt på syklusen, for eksempel ved å stoppe eggløsning helt.

Hvis du prøver å få bedre kontroll over syklusen din eller ønsker å bli gravid, kan det være lurt å følge med på eggløsningen ved hjelp av eggløsningstester, basaltemperaturmålinger, eller en app som sporer syklusen din.

Iii123 - 37 - B2 - PP19 - EL 26/11- IKM 8-9/12

Usikker på hvilken IKM gruppe jeg hører hjemme i, da syklus var ustabil forrige måned. IKM 9. desember ifølge Flo-appen, men ifølge egne beregninger så er det 8. desember. Melder meg inn i begge gruppene og håper det er greit :Heartpink så får jeg heller oppdatere med datoer når EL nærmer seg :)

Da hopper jeg inn her, TR i dag :dead:
Har bursdag 18 november så da blir jeg 41.. Ønsker meg en ny Spire i bursdagsgave så håper den sitter denne mnd :love7

Ametyst83 - 41 - B4 - PP5 - EL 25/11 - IKM 8/12
Gratulerer med dagen :hello2 Jeg har bursdag i morgen, 19. november, og ønsker meg også en spire i bursdagsgave :joyful: Håper det blir mange gravide i denne gruppa :love7

:Heartred
Ja veldig deilig! Ja hvis mensen kommer nå, så ringer jeg inn og gir beskjed, også starter jeg på medisiner til lang protokoll. Litt usikker på når jeg starter på medisiner, men vet det blir i desember en gang! Også er egguttak i uke 6 (samme uke gutten vår ble født:Heartblue)
Så trist å lese historien din :Heartred
Her er det også siste PP før IVF, meldte mens nå og ifølge oppstartssamtale blir uttak i uke 3. Ikke hørt noe enda om når jeg skal starte med medisiner, men håper vi begge slipper å gå gjennom IVF:smiley-angelic001 og at spiren sitter denne måneden :love7

Back
Topp