❤️ IKM Uke 49 ❤️

Ja, den er positiv :) Så..ingen vet helt når eggløsningen blir da, men en gang fremover :knegg: Ang. den metoden, jeg hørte nettopp forskning som egentlig bare kaster den teorien på døra. Det går på at egget bestemmer hvem den slipper inn, husker dessverre ikke detaljene, men den tok opp det der som du har tenkt på og mente det ikke var noe hold i det. Men ja, vanskelig å si hva dere skal gjøre, hadde nok hoppet i høyet selv :angelic: (siden det potensielt kan være to dager til egget slipper, da blir det veldig lenge med for to dager siden).

Ja, det er jo absolutt ingen garanti for at den funker - i så fall kunne man jo i mye større grad bestemt kjønn :joyful: jeg også har hørt noe om at det er egget som bestemmer "hvem" som får komme inn :hilarious: Hmm, kanskje vi kjører ei lita runde i dag likevel! :shy:

Jeg vil jo egentlig ha tre barn, og mannen to - men han har sagt seg villig til å prøve på 3 dersom neste blir gutt også. Så sånn sett er det jo litt win-win unasett hva kjønnet blir! Blir det jente, så har jeg en av hver, som jeg alltid har ønsket meg - og blir det en gutt til, så får jeg mest sannsynlig det tredje barnet jeg også ønsker meg :love7

Ja, det er jo absolutt ingen garanti for at den funker - i så fall kunne man jo i mye større grad bestemt kjønn :joyful: jeg også har hørt noe om at det er egget som bestemmer "hvem" som får komme inn :hilarious: Hmm, kanskje vi kjører ei lita runde i dag likevel! :shy:

Jeg vil jo egentlig ha tre barn, og mannen to - men han har sagt seg villig til å prøve på 3 dersom neste blir gutt også. Så sånn sett er det jo litt win-win unasett hva kjønnet blir! Blir det jente, så har jeg en av hver, som jeg alltid har ønsket meg - og blir det en gutt til, så får jeg mest sannsynlig det tredje barnet jeg også ønsker meg :love7
Så raust av mannen din da :Heartpink Det er kjærlighet, det :) Har du forresten sjekket du den kinesiske kalenderen? Jeg har jo seks fra før, og det har stemt på alle :laughing002 Det er jo sikkert bare humbug hehe!

Nå jeg skal si det ikke er det verste å bli avhengig av? :hilarious: :laughing002 Neida, skjønner hva du mener - og de er jo ikke gratis heller :bag: Lurt å høre på gynekologen! De har nok peiling, så dette blir nok bra :D
Går fra EL test til Gravid teste :laughing001 Ikke akkurat en billig avhengighet :laughing001 Bra den 9 mnd lange rehabiliteringen er en fantastisk tid da :hilarious::Heartred

Men høy, det indikerer vel kanskje øknining i Østrogen? Det skjer litt før LH, og det som gir deg eggløsningsslim. Så tror egentlig det er helt "innafor", om du skjønner? Du er jo enda bare på CD 12, og kommer eggløsning på CD 14 er du jo på "normalen", 12 hadde jo vært tidlig. Kanskje heller tenke at det er bra kroppen får østrogen boost, og at der tar litt tid? Jo, jeg sjekker ChatGTP! To sek!
@F96 sjekk her!
Fra ChatGTP

Økningen i østrogen skjer vanligvis noen dager før eggløsning. Her er en kort oversikt over prosessen:

1. Follikulær fase (før eggløsning): I begynnelsen av menstruasjonssyklusen stimulerer follikkelstimulerende hormon (FSH) veksten av follikler i eggstokkene. Disse folliklene produserer østrogen.

2. Økende østrogennivå: Når folliklene modnes, øker produksjonen av østrogen. Østrogennivået begynner å stige gradvis ca. 5–7 dager før eggløsning og når en topp omtrent 1–2 dager før eggløsning.

3. Luteiniserende hormon (LH): Den kraftige stigningen i østrogen utløser en topp i luteiniserende hormon (LH), kjent som LH-bølgen. Denne bølgen er det som direkte utløser eggløsning, som skjer ca. 24–36 timer etter LH-topp.

Østrogen spiller også en rolle i å forberede livmorslimhinnen for en eventuell graviditet, og i løpet av denne perioden kan du merke endringer i livmorhalsslimet (det blir mer klart og seigt), som er et tegn på høy fr uktbarhet.
Åå jaa skjønner hva du mener!! Tusen takk for veldig godt og betryggende svar :Heartred å lufte bekymringene her sparer meg for mange unødvendige bekymringer som jeg innerst inne vet det ikke er grunn for:laughing002 er bare så livredd mer syklus tull.
Men da er det kanskje bra ja! Første syklus med el etter rester var fjernet hadde jeg jo el på cd 12, og det var da gyn sa slimhinnen var for tynn for å bli gravid (men jeg ble det likevel, ble kjemisk), så er kanskje bare syklus som fremdeles jobber seg mot «normal». Så blir kanskje slimhinnen bedre rystet for graviditet nå. Syklusen etter kjemisk hadde jeg jo el ganske sent pga kjemisk (cd17), og da så slimhinnen mye bedre ut. Men blir kanskje en mer standard syklus på 28 dager nå da, det lover vel kanskje bra :love7

Så om du ser det du opplever i lys av dette, så hadde jeg egentlig bare vært positiv - det økte østrogenet gir eggløsningsslim (som du oppdager i går?), du bør ha stigningen i østrogen noen dager for å gi en best mulig eggløsning - så at det tar litt tid er bra, slik tolker jeg det!
Jaa du har helt rett!! Jeg er veldig god på å krisemaksimere i denne prøvingen kjenner jeg. Godt å bli dratt litt ned på jorden. 3 dager med høy som jeg har hatt er jo heller litt lite egentlig. Må bare være litt tålmodig nå :laughing002

Så raust av mannen din da :Heartpink Det er kjærlighet, det :) Har du forresten sjekket du den kinesiske kalenderen? Jeg har jo seks fra før, og det har stemt på alle :laughing002 Det er jo sikkert bare humbug hehe!

Den sier jente nå, men den sa jente forrige gang også - så ikke stemt på meg :laughing002

Åå jaa skjønner hva du mener!! Tusen takk for veldig godt og betryggende svar :Heartred å lufte bekymringene her sparer meg for mange unødvendige bekymringer som jeg innerst inne vet det ikke er grunn for:laughing002 er bare så livredd mer syklus tull.
Men da er det kanskje bra ja! Første syklus med el etter rester var fjernet hadde jeg jo el på cd 12, og det var da gyn sa slimhinnen var for tynn for å bli gravid (men jeg ble det likevel, ble kjemisk), så er kanskje bare syklus som fremdeles jobber seg mot «normal». Så blir kanskje slimhinnen bedre rystet for graviditet nå. Syklusen etter kjemisk hadde jeg jo el ganske sent pga kjemisk (cd17), og da så slimhinnen mye bedre ut. Men blir kanskje en mer standard syklus på 28 dager nå da, det lover vel kanskje bra :love7
Jeg tenker at når du først hat fått påvist at Østrogenet jobber, så gjør det ingenting om det gjør det noen dager altså! Da blir tydeligvis kvaliteten (og forholdene) bedre, så får bare ta i mot med åpne armer, ja :love7 Og satse på at kroppen gjør akkurat som det må ut fra sine forutsetninger, enten det blir eggløsning på dag 14 eller 17. Kjedelig å vente da, det er jeg enig i :hilarious:

Jeg må jo ha hatt fryktelig kort LH-topp nå? Allerede på vei nedover igjen, fra positiv på forrige urin.

Betyr det at EL har skjedd?

Tror ikke det blir noe mer aksjelegging i dag - vi er på hytta med mamma og stefar, og jeg jobber frem til 17:00, og så er det rett ned til middag, og så skal poden legge seg kl 19, i samme seng vi sover i :hilarious:

Men vi hadde oss onsdag kveld rundt kl 20:00, og det er jo under 48 timer siden - så det er vel likevel muligheter?
Spurte samboer hvor «gamle» de svømmerne var, og han husket ikke helt, men i alle fall under en uke :hilarious::laughing002 optimalt hadde de vært «nyere», men det er ikke umulig!ø for befruktning!

Vedlegg

• IMG_0791.jpeg
    IMG_0791.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 4
Positiv el-test i dag også, så da er jeg rimelig sikker på at eggløsning er i morgen. Den digitale testen var fortsatt låst på smiley fra i går, den hadde ikke nullstilt seg, så gikk ikke an å lese ny test i dag. Merkelig, andre som har opplevd det? Kjøpte den på apoteket, så får sikkert byttet den, selv om det er litt kleint. Men koster jo mye, og har 6 tester igjen..
Svarer meg selv på denne: jeg hadde tidenes flaueste apotekbesøk - dør litt av meg selv :hilarious:
Hentet en resept for min datter, og så prøvde jeg å litt stille forklare hva som skjedde med eggløsningstesten. Apotekteknikeren forsto meg ikke, så da hentet hun apotekaren. Han skjønte ikke heller hva jeg mente, så måtte forklare og forklare.. han sa hvis den er defekt kunne jeg levere den tilbake og få pengene igjen. Så da tok jeg den frem, for hadde med testen som fremdeles viste smiley. Han så på den og bare «den er jo positiv!!» så forklarte jeg igjen at ja, det var fra i går, og at jeg ikke fikk testet flere selv om jeg har flere pinner igjen.. så hentet han en ny pakke og skjønte ENDELIG hva jeg mente. Så brøyt han ut «gratulerer!!» og så fikk jeg pengene igjen :hilarious: pakken kostet jo 550 kr, så var vel verdt det, haha.

Svarer meg selv på denne: jeg hadde tidenes flaueste apotekbesøk - dør litt av meg selv :hilarious:
Hentet en resept for min datter, og så prøvde jeg å litt stille forklare hva som skjedde med eggløsningstesten. Apotekteknikeren forsto meg ikke, så da hentet hun apotekaren. Han skjønte ikke heller hva jeg mente, så måtte forklare og forklare.. han sa hvis den er defekt kunne jeg levere den tilbake og få pengene igjen. Så da tok jeg den frem, for hadde med testen som fremdeles viste smiley. Han så på den og bare «den er jo positiv!!» så forklarte jeg igjen at ja, det var fra i går, og at jeg ikke fikk testet flere selv om jeg har flere pinner igjen.. så hentet han en ny pakke og skjønte ENDELIG hva jeg mente. Så brøyt han ut «gratulerer!!» og så fikk jeg pengene igjen :hilarious: pakken kostet jo 550 kr, så var vel verdt det, haha.
Men den er jo ikke defekt? Den skal låse seg på positiv i to dager når den først er blitt positiv. Etter at den er blitt positiv kan du ikke teste mer. Det står i pakningsvedlegget. Pinner du har til overs kan brukes med en ny testhylse neste måned. Så da kan du være glad for at de på apoteket ikke kjente produktet godt og derfor ga deg en ny, for dette er sånn den skal fungere

Men den er jo ikke defekt? Den skal låse seg på positiv i to dager når den først er blitt positiv. Etter at den er blitt positiv kan du ikke teste mer. Det står i pakningsvedlegget. Pinner du har til overs kan brukes med en ny testhylse neste måned. Så da kan du være glad for at de på apoteket ikke kjente produktet godt og derfor ga deg en ny, for dette er sånn den skal fungere
Okei, jeg bytter herved apotek haha. Takk for svar, da skjønner jeg mer!! Syns jeg husker forrige runde i 2021 at jeg testet og fikk to dager på rad med fast smilefjes, men det var den rosa versjonen, og er mulig jeg husker feil. Da vet jeg det!

Mistenker at eggløsningen har vært, men at egget ikke slapp denne gangen heller. Har ikke fått noe tempoøkning som bekrefter el. Har pcos så skulle ikke forundre meg at det er grunnen. Startet på Metformin i dag for hjelp til vektreduksjon og mer regelmessig syklus med EL. Hadde god effekt tidligere, så krysser for at den fungerer godt denne gangen også❤️

Min gode venn «chatGPT» sier :

Ja, det er mulig å oppleve symptomer på at eggløsning har skjedd selv om egget ikke har blitt frigjort (noe som kan skje ved anovulasjon, hvor det ikke skjer en fullstendig eggløsning). Symptomer på eggløsning kan være relatert til hormonelle endringer som skjer i kroppen før og under den normale eggløsningen, og noen av disse symptomene kan vedvare selv om egget ikke slippes.

Hvis eggløsningen ikke skjer (anovulasjon), kan disse symptomene fortsatt oppleves som et resultat av hormonelle svingninger, men det vil ikke nødvendigvis føre til en modning og frigjøring av et egg.

Anovulasjon kan forekomme av forskjellige grunner, som stress, hormonelle ubalanser (f.eks. PCOS), vektforandringer eller andre helseproblemer. Hvis du er bekymret for at eggløsningen ikke skjer regelmessig, kan det være nyttig å diskutere det med legen din for videre utredning og eventuell behandling.
———

Ifølge symptomene mine så hadde jeg ett forsøk på «eggløsning» for 2 uker siden og nytt forsøk forrige helg/mandag. Denne uken har jeg hatt typiske tegn på at el har vært migrene, sliten og hormonell, virkelig drømmer, vondt i hofta (hormonelt), murringer i livmor og oppblåst..
1732299369185.jpeg

Okei, jeg bytter herved apotek haha. Takk for svar, da skjønner jeg mer!! Syns jeg husker forrige runde i 2021 at jeg testet og fikk to dager på rad med fast smilefjes, men det var den rosa versjonen, og er mulig jeg husker feil. Da vet jeg det!
Oj smileyene forsvant i innlegget, så nå jo dette ut som et litt surt svar fra meg. Jeg synes bare det var en artig historie altså! Moro at både du og apoteket delte oppfatning av at testen var defekt og at du nå fikk en ny test til neste måned, for de er jo veldig dyre som du sier haha

Haha, synes jeg så dette opptrinnet :laughing002 skjønner du vurderer å bytte apotek :bag::hilarious: (og uansett ikke din feil at de ikke kan produktene sine, så det skal du ikke tenke på :)).

Oj smileyene forsvant i innlegget, så nå jo dette ut som et litt surt svar fra meg. Jeg synes bare det var en artig historie altså! Moro at både du og apoteket delte oppfatning av at testen var defekt og at du nå fikk en ny test til neste måned, for de er jo veldig dyre som du sier haha

Emojis satt inn fra «tastaturet» på mobilen funker ikke, man må legge inn de spenstige emojiene som forumet her har å tilby :hilarious::sad010

Back
Topp