❤️ IKM uke 47 ❤️

Venter i spenning! Flo estimerer el i morgen, premom på torsdag. Ser ikke ut som det kommer noen topp i dag akkurat, så heller vel mot sistnevnte hvis ikke det mot formodning plutselig stiger superfort her etterpå. Det passer best i kalenderen å legge aksjer i kveld, får vel uansett gjøre det i tilfelle vi ikke får skvist det inn ons/tor :dance008
Spennende! Premom sier søndag her, mens flo sier mandag. Kan gjerne komme tidligere for min del.

IMG_0588.jpeg

Ingen tegn til EL enda, forhåpentligvis stiger ikke testene før i morgen, så vi rekker å legge inn aksjer på torsdag og muligens fredag :smiley-angelic001

Får antagelig ikke gått et fult svangerskap uansett, må bare håpe og gå lengst mulig.
Så hele graviditeten kommer til å være dritt, fra ende til annen..
Håper så det sitter for oss :Heartbigred
Vet ikke hvor mye du vil dele her jeg, du må evt gjerne sende en pm om du ikke vil svare på fellesen eller om føler for å snakke med noen som kan forstå. Hvor langt gikk du denne gangen, og hvor langt tror du at du får gå neste gang? Klart det blir tøft, håper du har et godt støtteapparat rundt deg som kan hjelpe deg gjennom.

Jeg fødte selv stille to dager før termin i august :Heartred har fått diagnose for lille og skal snart på gentest, heldigvis er det i vårt tilfelle lett å teste for, og forhåpentligvis ikke gjentakelsesfare. Synes oppfølgingen har vært utrolig bra og er ikke urolig for nytt svangerskap, men vet jo at det blir å kjenne etter liv 24/7 og at dager, uker og måneder vil føles veldig lange..

1000011684.jpg

Her skjer det ting! Med andre. Ikke meg. :hilarious: Fordelen med trolig lang syklus er at det ikke gjorde noe at mannen og jeg har vært på ulike steder de siste seks dagene. Om syklusen blir 34 dager igjen, så havner jeg vel i uke 48.

Har vært syk og ganske nede i halvannen uke. Er fortsatt dårlig, men litt lysere til sinns. Er på jobbreise i grisgrendt strøk og nyter naturen rundt meg. Og selv om jeg ikke rekker å oppleve den, så er jeg i hvert fall helt alene. Det er litt deilig.

Beklager selvsentrert innlegg! Ser det er mange skjebner her i gruppa... Vit at jeg føler med dere. :Heartred

IMG_4816.jpeg

Jeg er helt ny med denne testingen, men betyr dette at EL er ila 24 timer fra nå? Når er det størst sjans for å lykkes? Må jeg få mannen til å komme hjem ASAP?!

Vis vedlegget 418853

Jeg er helt ny med denne testingen, men betyr dette at EL er ila 24 timer fra nå? Når er det størst sjans for å lykkes? Må jeg få mannen til å komme hjem ASAP?!
Folk har ulik «tempo» på sine stigninger, det er noe på gang så ville safa med aksjer disse tre neste dagene :) men du trenger ikke akkurat nå ;)
Kan være du ikke får Max før i morgen og at el skjer 1-2 dager etter det :)

Folk har ulik «tempo» på sine stigninger, det er noe på gang så ville safa med aksjer disse tre neste dagene :) men du trenger ikke akkurat nå ;)
Kan være du ikke får Max før i morgen og at el skjer 1-2 dager etter det :)
Åja, trodde den siste var positiv :smiley-ashamed005 Neste gang blir det digitale tester, haha

Åja, trodde den siste var positiv :smiley-ashamed005 Neste gang blir det digitale tester, haha
Den kan jo være positiv. Noen av oss (bl.a. meg) får aldri høy eller maks, så ikke stol 100 prosent på appenes vurdering av streker, ei heller digitale. Jeg fikk blinkende smileansikt på knapt synlig test her om dagen... Men testene dine indikerer at EL er rett rundt hjørnet, så kast dere i senga likevel!

Vet ikke hvor mye du vil dele her jeg, du må evt gjerne sende en pm om du ikke vil svare på fellesen eller om føler for å snakke med noen som kan forstå. Hvor langt gikk du denne gangen, og hvor langt tror du at du får gå neste gang? Klart det blir tøft, håper du har et godt støtteapparat rundt deg som kan hjelpe deg gjennom.

Jeg fødte selv stille to dager før termin i august :Heartred har fått diagnose for lille og skal snart på gentest, heldigvis er det i vårt tilfelle lett å teste for, og forhåpentligvis ikke gjentakelsesfare. Synes oppfølgingen har vært utrolig bra og er ikke urolig for nytt svangerskap, men vet jo at det blir å kjenne etter liv 24/7 og at dager, uker og måneder vil føles veldig lange..

Vi dro inn på en sjekk i Uke 24, da jeg hadde kynnere i hvile, mensmurring og begynt å få blodspor. Da vi kom til sjekken så gyn rett inn i fosterhinnene og jeg var i fødsel. Ble fløyet til St Olav og fikk god oppfølging og ble liggende til uke 25 da vannet mitt gikk.

Vi skal på oppfølgingssamtale nå på mandag, men de er veldig sikke på ar jeg har cervix insufficiens som betyr at livmoren min ikke klarer å bære et foster fra 2. trimester. Skal få sting i livmorhalsen ved neste graviditet, med det er litt bare å krysse og håpe at jeg kommer så nærme termin som mulig.

Blir nok godt å få oppfølgingssamtale, men tror ikke de blir å endre på diagnosen..
tror nok jeg blir godt fulgt opp ved ny graviditet. Men bor 4 timer unna St Olav og 1 time unna nærmeste føde og må nok inn å sjekke livmorhalsen ofte. alltid gledet meg til å gå gravid for jeg syns det har virket så fantastisk, men det er visst ikke noe for meg.

Så godt og ha fått et svar på hvorfor og at dere får god oppfølging :Heartbigred
Krysser masse for at testene dine kommer tilbake slik de ønskes!

(Dette ble langt, ser jeg).
Og til alle andre, den diagnosen er visst sjelden, så ikke noe man skal bekymre seg for :happy3

Vis vedlegget 418851
Her skjer det ting! Med andre. Ikke meg. :hilarious: Fordelen med trolig lang syklus er at det ikke gjorde noe at mannen og jeg har vært på ulike steder de siste seks dagene. Om syklusen blir 34 dager igjen, så havner jeg vel i uke 48.

Har vært syk og ganske nede i halvannen uke. Er fortsatt dårlig, men litt lysere til sinns. Er på jobbreise i grisgrendt strøk og nyter naturen rundt meg. Og selv om jeg ikke rekker å oppleve den, så er jeg i hvert fall helt alene. Det er litt deilig.

Beklager selvsentrert innlegg! Ser det er mange skjebner her i gruppa... Vit at jeg føler med dere. :Heartred
Haha! Men det passer jo i så fall bra, høres det ut som :hello2 Blir det lenge til dere sees?
Godt å være litt alene, og fint å høre at ting føles litt bedre.
Alle har sitt, og det er overhodet ikke sånn at det er mer eller mindre lov til å være "selvsentrert"/lei om man har den ene eller den andre fjelltoppen som skal klatres, så det skal du ikke beklage. Her har vi rom for alle sine gleder og sorger :Heartred
Håper på masssssse gleder de neste ukene :happy:

Vi dro inn på en sjekk i Uke 24, da jeg hadde kynnere i hvile, mensmurring og begynt å få blodspor. Da vi kom til sjekken så gyn rett inn i fosterhinnene og jeg var i fødsel. Ble fløyet til St Olav og fikk god oppfølging og ble liggende til uke 25 da vannet mitt gikk.

Vi skal på oppfølgingssamtale nå på mandag, men de er veldig sikke på ar jeg har cervix insufficiens som betyr at livmoren min ikke klarer å bære et foster fra 2. trimester. Skal få sting i livmorhalsen ved neste graviditet, med det er litt bare å krysse og håpe at jeg kommer så nærme termin som mulig.

Blir nok godt å få oppfølgingssamtale, men tror ikke de blir å endre på diagnosen..
tror nok jeg blir godt fulgt opp ved ny graviditet. Men bor 4 timer unna St Olav og 1 time unna nærmeste føde og må nok inn å sjekke livmorhalsen ofte. alltid gledet meg til å gå gravid for jeg syns det har virket så fantastisk, men det er visst ikke noe for meg.

Så godt og ha fått et svar på hvorfor og at dere får god oppfølging :Heartbigred

Og til alle andre, den diagnosen er visst sjelden, så ikke noe man skal bekymre seg for :happy3
Dette var trist å lese. :Heartpink Det er umulig å forestille seg hvor tøft det må ha vært, uten å ha vært i en lignende situasjon selv.

Godt å høre at du har fått og får god oppfølging og at det er lagt en slags plan for neste svangerskap.

Har selv god erfaring med oppfølgingssamtale på St.Olavs etter ett svangerskapsavbrudd pga alvorlig fosteravvik. Samtalen var på på våre premisser der vi fikk stilt spørsmål og luftet litt tanker, samt fikk svar på prøvene som ble tatt. I tillegg fikk jeg bekreftet at jeg kan få flere ultralyder tidlig ved neste svangerskap.

Uff, så leit å høre. Håper dere får et godt møte og etter hvert kommer frem til en god plan som føles riktig og som kan gi deg så mye ro som mulig :Heartred Kanskje det finnes noe lurt man kan finne på for "lure seg selv litt" til at bilturene til sjekk blir finere, enten det er å spare på en god lydbok som man kun hører på i bilen når man skal dit, eller om det kan kombineres med kjærestetur til Trondheim som man spanderer på seg ekstra digg frokost/lunsj/middag, eller noe annet dere liker. En mager trøst selvfølgelig, ikke alltid så lett å finne lyspunkter - og det er jo helt lov å bare synes at alt er skikkelig dritt fra ende til annen også :love7 Og jeg skal ikke være hun teite som skal gi råd,..håper at dere finner en vei som er den riktige for dere, og at dere opplever å bli hørt og fulgt opp så tett at dere kan senke skuldrene så lavt som det går :Heartred Både dessverre og heldigvis er det lettere å følge opp når de vet hva de skal se etter :Heartred:Heartred:Heartred

Trist å høre :Heartred Men godt dere får god oppfølging.
Kanskje en mager trøst, men en venninne har det samme eller noe tilsvarende. Hun fikk sydd slik for å forhindre for tidlig fødsel etter hun fødte i uke 24. Og nå, 10 år senere har hun tre friske barn som hun bar nesten til termin. Mener de er født mellom uke 33 og 35...

Sender deg en god klem, masse lykkestøv og gode tanker.

Uff, så trist å høre :Heartred Krysser fingrene for deg!

Takk dere :Heartbigred
Kjenner det er vanskelig å bo i en liten by, som gjør alt litt mer vanskelig.
Forhåpentligvis blir jeg litt lettere til sinns og ser mer positivt på en graviditet etter samtalen med St. Olav.
Gleder meg masse til vi sitter med positive tester i uke 47 :love7

Onske - 27 - B3 - PP1 - EL 9/11? - IKM 24/11?
Litt usikker på EL og IKM, men venter forhåpentligvis EL straks. Kobberspiralen er fjernet i dag, og jeg krysser fingrene for at spiren sitter like raskt som de forrige:happy:

Vedlegg

• IMG_0146.jpeg
    IMG_0146.jpeg
    847,5 KB · Visninger: 29
Her skjer det noe! Synd mannen reiste bort i dag og ikke kommer hjem før fredag. Vi fikk lagt inn aksjer i går, men det skal vel litt til at det er tilstrekkelig om eggløsning (muligens) først er i morgen eller torsdag:smiley-angry003:smiley-angelic001
IMG_8095.jpeg

Onske - 27 - B3 - PP1 - EL 9/11? - IKM 24/11?
Litt usikker på EL og IKM, men venter forhåpentligvis EL straks. Kobberspiralen er fjernet i dag, og jeg krysser fingrene for at spiren sitter like raskt som de forrige:happy:
Velkommen :love2
Skrev deg opp på 24., så kan du bare si ifra hvis jeg skal endre på det. :cat:

Back
Topp