❤️ IKM uke 47 ❤️

Litt vanskelig å si uten å kjenne syklusen din, men *kan* ha vært en topp der imellom CD15 og 16, men iom at de andre målingene dine også er relativt "høye" så kan det også være naturlige variasjoner hos deg. Har du hatt andre symptomer? Vet du om du har regelmessig syklus?
Har vanligvis en veldig fast syklus på 30-31 dager med EL rundt CD 14-15. Men det er første PP etter medisinsk abort og hadde en veldig lang mens i oktober. Så veldig usikker på denne syklusen. Jeg har hatt noen symptomer som tyder på EL i disse dager, for eks mye utflod og murringer i magen.

Tenker jeg tester i morgen igjen, så får jeg se hva testen viser da..

Ja, jeg håper jo det jeg også, samtidig så fikk vi lagt inn aksjer i dag og jeg har fortsatt litt vondt, så kanskje det går uansett? Søren ikke godt å vite… jeg har null peiling på livmorhalsen og temping, litt usikker på om jeg skal sette meg inn i det eller om det bidrar til mer stress. Men bare sånn tilfelle… hvordan gjør man det?
Og ja, følg mitt eksempel :hilarious: Jeg som gleder meg til hver gang jeg nå skal nr 2 på do, for da kan jeg sitte litt på forum med god samvittighet:hilarious:
Ja hvis du har EL i dag f.eks. så kan det fortsatt gå ☺️☺️ tempingen er jeg ikke noe ekspert på, bare gjort det én syklus selv men var skikkelig gøy å få bekreftet EL med temp. Bare målte til samme tid hver morgen før jeg sto opp (uten å drikke eller gjøre noe særlig), også lagde grafen seg selv (i FF - fertility friend appen). Livmortappen tar litt tid å bli kjent med for hver person, jeg begynner å kjenne etter den en liten stund etter TR er over, da skal den være lav, hard (som å ta på nestetippen ca) og lukket, etterhvert som EL nærmer seg vil den stige høyere opp, åpne seg og bli mykere (som å ta på kinnet ca). Når jeg har EL er den så høy at jeg ikke når opp. ☺️ Hahaha jeg gjør det samme :hilarious:

Har vanligvis en veldig fast syklus på 30-31 dager med EL rundt CD 14-15. Men det er første PP etter medisinsk abort og hadde en veldig lang mens i oktober. Så veldig usikker på denne syklusen. Jeg har hatt noen symptomer som tyder på EL i disse dager, for eks mye utflod og murringer i magen.

Tenker jeg tester i morgen igjen, så får jeg se hva testen viser da..
Hm... Ja da høres det jo sannsynlig ut at det kan ha vært en topp der, EL i dag da kanskje ☺️ men alltid vanskelig å vite etter å ha mistet, kan bli mye kluss... Ville også fortsatt å teste så ser du jo fort om de synker og blir nede eller om det plutselig kommer en topp ☺️ jeg fikk en lav stigning forrige syklus (som var etter SA) når jeg vanligvis har EL, men fikk ikke topp og temp-stigning som bekreftet EL før CD27. Men håper du har nå og at det har klaffet :love017:signs003

Hm... Ja da høres det jo sannsynlig ut at det kan ha vært en topp der, EL i dag da kanskje ☺️ men alltid vanskelig å vite etter å ha mistet, kan bli mye kluss... Ville også fortsatt å teste så ser du jo fort om de synker og blir nede eller om det plutselig kommer en topp ☺️ jeg fikk en lav stigning forrige syklus (som var etter SA) når jeg vanligvis har EL, men fikk ikke topp og temp-stigning som bekreftet EL før CD27. Men håper du har nå og at det har klaffet

Takk! Oj, den kom så sent, ja. Har vært i tvil om at EL ville komme i helga, men fikk litt forhåpninger da symptomene om at noe var i gjære plutselig kom kastende på meg på torsdagen. Håper det ikke er falsk alarm og at jeg må vente like lenge som du gjorde sist, selv om jeg også er forberedt på at det blir noe kluss. Blir spennende å se hva testen viser i morgen..

Noen som har mer erfaring enn meg som tror at jeg kan ha hatt en topp tidligere i dag ut i fra følgende tester? Ingen av testen er lest av for sent. Aldri testet med strimmel før, så aner ikke hva som er normalen for meg…Vis vedlegget 418599
Jeg skal ikke påstå at jeg er noen ekspert, har bare testet én syklus i mitt liv. Men da svingte det veldig veldig en god stund, og jeg fikk høre det at jeg kunne ha gått glipp av toppen. Men da toppen kom var det ingen tvil. Vet ikke om det hjelper noe…

Jeg skal ikke påstå at jeg er noen ekspert, har bare testet én syklus i mitt liv. Men da svingte det veldig veldig en god stund, og jeg fikk høre det at jeg kunne ha gått glipp av toppen. Men da toppen kom var det ingen tvil. Vet ikke om det hjelper noe…
Det er vel ikke helt usannsynlig at det også kan bli utfallet hos meg. Har forstått det sånn at det ofte er mye kluss etter en abort. Men tenker jeg tester i morgen og noen dager framover bare for å se hvordan det utvikler seg.

Det er vel ikke helt usannsynlig at det også kan bli utfallet hos meg. Har forstått det sånn at det ofte er mye kluss etter en abort. Men tenker jeg tester i morgen og noen dager framover bare for å se hvordan det utvikler seg.
Høres ut som en god plan :happy: Fant forresten screenshot fra den gangen min, hvis det er interessant…
IMG_8058.jpeg
IMG_8057.png

Takk! Oj, den kom så sent, ja. Har vært i tvil om at EL ville komme i helga, men fikk litt forhåpninger da symptomene om at noe var i gjære plutselig kom kastende på meg på torsdagen. Håper det ikke er falsk alarm og at jeg må vente like lenge som du gjorde sist, selv om jeg også er forberedt på at det blir noe kluss. Blir spennende å se hva testen viser i morgen..
Jeg har desverre en del erfaring nå med sykluser etter mist, etter andre gangen jeg mistet fikk jeg EL tilbake etter 2 uker, men blødde leeenge, og måtte hoppe over 2 sykluser før vi fikk prøve igjen. De syklusene var testene jevne og fikk et lite lavt hopp begge gangene ca cd15-16, ble gravid igjen på syklusen i andre bildet (0.8 som topp):
1000035800.png
1000035801.png
1000035806.png

Mistet desverre denne også og har derfor hoppet over forrige syklus for å utredes for habituell abort, men i mellomtiden testet jeg for å prøve å få litt oversikt og bli klokere på dette her. Men den syklusen ble heeelt utenom det vanlige. Ser ut som kroppen prøvde på cd15-16 da det begynte å stige da og frem til cd20, før det igjen sank og kom en kjempetopp cd27.
1000035805.png

Den syklusens tester (ble mange for begynte å bli desperat :hilarious:):
1000035803.png1000035802.png

Så min konklusjon er vel at man vet aldri helt hvordan det blir, syklusen kan fortsette helt som normalt, eller klusse seg til. Men man finner stort sett ut av det til slutt ☺️ håper min erfaring kan være til hjelp ❤️:bookworm:

Jeg har desverre en del erfaring nå med sykluser etter mist, etter andre gangen jeg mistet fikk jeg EL tilbake etter 2 uker, men blødde leeenge, og måtte hoppe over 2 sykluser før vi fikk prøve igjen. De syklusene var testene jevne og fikk et lite lavt hopp begge gangene ca cd15-16, ble gravid igjen på syklusen i andre bildet (0.8 som topp):
Vis vedlegget 418614Vis vedlegget 418616Vis vedlegget 418619
Mistet desverre denne også og har derfor hoppet over forrige syklus for å utredes for habituell abort, men i mellomtiden testet jeg for å prøve å få litt oversikt og bli klokere på dette her. Men den syklusen ble heeelt utenom det vanlige. Ser ut som kroppen prøvde på cd15-16 da det begynte å stige da og frem til cd20, før det igjen sank og kom en kjempetopp cd27.
Vis vedlegget 418621
Den syklusens tester (ble mange for begynte å bli desperat :hilarious:):
Vis vedlegget 418622Vis vedlegget 418623

Så min konklusjon er vel at man vet aldri helt hvordan det blir, syklusen kan fortsette helt som normalt, eller klusse seg til. Men man finner stort sett ut av det til slutt ☺️ håper min erfaring kan være til hjelp ❤️:bookworm:
Trist å høre at du har mistet så mange ganger :( Håper du får noen svar og hjelp under utredningen.

Takk for at du deler. Spennende å se hvor forskjellig det har vært. Jeg har ikke blitt særlig klokere i dag. Ligger på samme nivå som i går så spørs om jeg ikke har hatt eggløsning enda. Bra jeg kjøpte en ekstra pakke med tester i går da:D;)

Trist å høre at du har mistet så mange ganger :( Håper du får noen svar og hjelp under utredningen.

Takk for at du deler. Spennende å se hvor forskjellig det har vært. Jeg har ikke blitt særlig klokere i dag. Ligger på samme nivå som i går så spørs om jeg ikke har hatt eggløsning enda. Bra jeg kjøpte en ekstra pakke med tester i går da:D;)
Takk ❤️ håper utredningen vil vise noe, men fortsetter likevel med godt mot og håp om at dette skal gå fint neste gang. Har jo et barn fra før så vet at kroppen kan, tror mest egentlig at vi bare har vært uheldige, men får se hva utredningen viser ☺️

Hyggelig å kunne være til hjelp ☺️ ja det er litt rart at det kan variere såpass. Glemte å skrive at i den siste syklusen så hadde jeg også lang topp, jeg pleier alltid å ha kort. Og LF økte fra 8-9 dager til 12. Kjemperart...

Da spørs det ja... bare å fortsette å teste så får du fort svaret ☺️ haha det var bra!! Bruker du make sure?

Takk ❤️ håper utredningen vil vise noe, men fortsetter likevel med godt mot og håp om at dette skal gå fint neste gang. Har jo et barn fra før så vet at kroppen kan, tror mest egentlig at vi bare har vært uheldige, men får se hva utredningen viser ☺️

Hyggelig å kunne være til hjelp ☺️ ja det er litt rart at det kan variere såpass. Glemte å skrive at i den siste syklusen så hadde jeg også lang topp, jeg pleier alltid å ha kort. Og LF økte fra 8-9 dager til 12. Kjemperart...

Da spørs det ja... bare å fortsette å teste så får du fort svaret ☺️ haha det var bra!! Bruker du make sure?
Det hjelper å vite at kroppen kan, selv om den tuller innimellom. Har brukt Makesure sine denne gangen, ja.

Det hjelper å vite at kroppen kan, selv om den tuller innimellom. Har brukt Makesure sine denne gangen, ja.
Ja det hjelper veldig ☺️ så bra, har skjønt at de er en av de beste på markedet så da kan du sikkert stole på resultatene også.

Det var rett før jeg også tok en isted :hilarious: men så kom jeg på at jeg bør spare litt på dem, så jeg kanskje slipper å kjøpe flere hvis det skulle drøye ut :p
Det er så fornuftig. Skulle egentlig holde meg til godt ute i neste uke, men neeeeida!

Man blir jo helt koko i hodet av å være prøver her på forumet :hilarious:
Jeg brukte forumet mye når jeg var gravid med mine 3 barn, men aldri som prøver. Da bare var jeg plutselig gravid når jeg ville det.
Nå går jeg inn her hver morgen for å sjekke om folk får positive tester. Tyder streker sammen med dere:hilarious: Og det irriterer meg at jeg ikke bestilte EL tester og dette glidemiddelet som skal hjelpe:hilarious: Kommer jo til å bli helt koko lenge før jeg kan teste. Men det er jo gøy og da. Mulig jeg stresser litt for alderen jobber imot meg og... jeg nærmer meg 40 og han er over 50:nailbiting: Jaja, lykke til den neste uken... Happy Humping :smiley-bounce016

Man blir jo helt koko i hodet av å være prøver her på forumet :hilarious:
Jeg brukte forumet mye når jeg var gravid med mine 3 barn, men aldri som prøver. Da bare var jeg plutselig gravid når jeg ville det.
Nå går jeg inn her hver morgen for å sjekke om folk får positive tester. Tyder streker sammen med dere:hilarious: Og det irriterer meg at jeg ikke bestilte EL tester og dette glidemiddelet som skal hjelpe:hilarious: Kommer jo til å bli helt koko lenge før jeg kan teste. Men det er jo gøy og da. Mulig jeg stresser litt for alderen jobber imot meg og... jeg nærmer meg 40 og han er over 50:nailbiting: Jaja, lykke til den neste uken... Happy Humping :smiley-bounce016
Jeg har bestilt 40 El-tester fra easy@home i dag, og det med at jeg allerede har 25 stk liggende fra babyplan og én pakke fra Clearblue :hilarious: jeg var ikke så koko før jeg begynte å henge på forumet :hilarious:

Back
Topp