❤️ IKM uke 44 ❤️

Er liksom ca null tegn på at EL skal skje. Og kjenner jeg ikke ooooooorker en 60 dager syklus nå som jeg har klart å trøkke på en ny pp på min mann som er til og fra på om vi skal ha en til eller ikke :hilarious::arghh:
Hatt to «kjappe»/mindre unormalt lange sykluser nå på rappen, men før der var sist mens i feb:bag:
Har ikke tålmodighet til det!
Huff, kjedelig at syklusen ikke har lyst å samarbeide.. Kjenner jeg blir urolig selv hver gang den ikke oppfører seg som den skal. Høres ikke helt ut som dere er helt sikker på hva dere ønsker enda? Dere blir kanskje ikke det? :knegg:

Vi klarte ikke vente lengre i går kveld/natt, gubben har spart siden søndag, men eggløsningen skulle jo komme torsdag, men nå blir det søndag - kanskje -, og det blir litt lengre å vente :facepalm::laughing002 Så nå håper jeg jo at eggløsningen er like om hjørnet så denne ladningen kommer med i betraktningen.

CD 20 i dag, egentlig ikke tegn til eggløsning enda. Skal ta morgentest litt etterpå.. Prøver å ikke stresse over at eggløsning bare blir senere og senere :bag::bookworm:

Huff, kjedelig at syklusen ikke har lyst å samarbeide.. Kjenner jeg blir urolig selv hver gang den ikke oppfører seg som den skal. Høres ikke helt ut som dere er helt sikker på hva dere ønsker enda? Dere blir kanskje ikke det? :knegg:
Tror ikke vi blir det, jeg. :hilarious: Men nesten daglig siden aug har baby blitt snakket om. Så tror egentlig vi vil, men at vi er litt redd for nr.3:angelic:

For en måneds tid siden spurte jeg fastlegen om det var lurt å ta prøver av jernlager nå som jeg og mannen prøver å bli gravid. Jeg har har lave verdier tidligere og tenkte det kanskje var litt å være litt i forkant. Fikk beskjed om at jeg hadde litt lave verdier (ferritin 14) og med fordel kunne ta jerntabletter i 3 mnd.
Som forventet er magen skikkelig i ulage av jerntabletter. Er det noen som har erfaringer med hva som er mest vennlig mot magen? Det er skikkelig slitsomt å gå slik over lengre tid med magen i ulage.

Jeg gleder meg over at mannen tenker ofte på prøveprosjektet akkurat som jeg. Han nevner ofte at han gleder seg og håper hver måned på graviditet og lurer på hvor i syklusen jeg er. Sist hadde vi ikke planlagt graviditet og var veldig unge, så vi gleder oss til en planlagt graviditet.

For en måneds tid siden spurte jeg fastlegen om det var lurt å ta prøver av jernlager nå som jeg og mannen prøver å bli gravid. Jeg har har lave verdier tidligere og tenkte det kanskje var litt å være litt i forkant. Fikk beskjed om at jeg hadde litt lave verdier (ferritin 14) og med fordel kunne ta jerntabletter i 3 mnd.
Som forventet er magen skikkelig i ulage av jerntabletter. Er det noen som har erfaringer med hva som er mest vennlig mot magen? Det er skikkelig slitsomt å gå slik over lengre tid med magen i ulage.

Jeg gleder meg over at mannen tenker ofte på prøveprosjektet akkurat som jeg. Han nevner ofte at han gleder seg og håper hver måned på graviditet og lurer på hvor i syklusen jeg er. Sist hadde vi ikke planlagt graviditet og var veldig unge, så vi gleder oss til en planlagt graviditet.
Det er sååå koselig med et slikt lite hemmelig prosjekt :Heartpink Jeg synes det fører oss nærmere hverandre (om mulig :knegg:)! Har ikke råd om det andre, er det løs eller hard mage?

Her skulle vi legge inn de siste aksjene i går kveld, men da startet lillemor å skrike og ville ikke sove mer.. så vi ble avbrutt :rolleyes: Håper aksjene vi har lagt inn til nå holder. Nå blir det nok tørke en uke eller to :hilarious:
Får tro det er nok! Hvordan ble aksjer oppsummert mtp eggløsningen?

Etter at jeg sendte meldingen her om at jeg ikke hadde noen symptomer, så kjente jeg jo at det stakk litt i midten nede i magen :pompus: men eggløsningssmerter bruker jeg kjenner i en av sidene med stikking. Så tenkte ikke det hadde noe med eggløsning å gjøre..

Så var jeg akkurat på do, og ser - nå damer! Nå er vi endelig i gang her og :hilarious:

20241018_094624.jpg

Babyplan (blå) sin er forresten litt mer sensitiv en den grønne (fra eBay, har bare én igjen nå), tror det var 5 eller 10 som skilte dem. Det betyr ikke så mye mer enn at den fra babyplan blir mørkere litt fortere (av lavere verdi LH). For de fleste har det ikke noe å si fordi det er lavt til det et kjempe høyt, men jeg har sånn "litt høyt, men ikke høyt nok" en stund før det er peak, og da er det irriterende med sensitive tester, for da ser det jo positive ut så lenge :knegg:

Har ikke sånn fryktelig troen denne pp'n. Jeg får ikke positive el-tester.. Har ikke fått det på flere måneder.. Jeg tester morgen og kveld, men mulig lh-toppen er så kort at jeg må legge inn en test midt på dagen? Det er en tydelig forsterkning morgenen før forventet el, men strimmelen blir aldri helt positiv og på kvelden er den på tur ned.. Kanskje jeg burde tempe i tillegg for å være sikker på at jeg har el, men synes temping er litt stress :rolleyes: Jeg har heller ikke like mye el-slim som jeg hadde før mine tidligere graviditeter.
Var svært øm over ene eggstokken samme kveld (tirsdag) og morgenen (onsdag) etter den nesten-positive testen, så trooor jeg hadde el, men blir så usikker.. La inn aksjer søndag og onsdag kveld, så tror vi "bommet" litt med aksjeleggingen også. Jeg skriver "bommet", fordi jeg var veldig tydelig overfor mannen at vi burde legge inn aksjer både tirsdag og onsdag, men han var ikke spesielt interessert tirsdag.. Noe som selvfølgelig endte i at jeg ble pottesur :banghead: Beklager for langt og uryddig innlegg, er bare litt frustrert over situasjonen :facepalm:

Tror ikke vi blir det, jeg. :hilarious: Men nesten daglig siden aug har baby blitt snakket om. Så tror egentlig vi vil, men at vi er litt redd for nr.3:angelic:
Godt å høre at det er flere med menn som sitter litt på gjerdet. Vi har diskutert nr 3 siden nr 2 ble født. Begge mye fram og tilbake. Jeg har alltid vært mest tydelig på at jeg ønsker et tredje barn og tror oppriktig at jeg blir å angre fælt om vi legger den planen ifra oss. Men det praktiske mtp bil, hus (vi har tre soverom) og økonomi (jeg ble student på nytt ifjor), gjør at man blir litt betenkt. Etter et par år med mye fram og tilbake, bestemte vi oss i fjor for at vi bare hopper i det. For vi føler oss trygge på at vi aldri kommer til å angre på barnet, men hvis vi ikke får det, så kommer vi (og aller mest jeg) alltid til å lure på "enn, om, hvis" :Heartred Men mannen er nok enda ikke 100% overbevist og da blir jeg ekstra frustrert når han ikke stiller til dyst (:hilarious:), når tiden er inne (ref innlegget ovenfor). Jaja, det er vel alltids en ny mulighet neste måned hvis dette ikke går..

Godt å høre at det er flere med menn som sitter litt på gjerdet. Vi har diskutert nr 3 siden nr 2 ble født. Begge mye fram og tilbake. Jeg har alltid vært mest tydelig på at jeg ønsker et tredje barn og tror oppriktig at jeg blir å angre fælt om vi legger den planen ifra oss. Men det praktiske mtp bil, hus (vi har tre soverom) og økonomi (jeg ble student på nytt ifjor), gjør at man blir litt betenkt. Etter et par år med mye fram og tilbake, bestemte vi oss i fjor for at vi bare hopper i det. For vi føler oss trygge på at vi aldri kommer til å angre på barnet, men hvis vi ikke får det, så kommer vi (og aller mest jeg) alltid til å lure på "enn, om, hvis" :Heartred Men mannen er nok enda ikke 100% overbevist og da blir jeg ekstra frustrert når han ikke stiller til dyst (:hilarious:), når tiden er inne (ref innlegget ovenfor). Jaja, det er vel alltids en ny mulighet neste måned hvis dette ikke går..
Hehe, høres ut som oss! Begynner liksom å bli veldig behagelig med to stk. De er ca 3 og 5,5 år.
Her er økonomi og plass ingen problem eneste er ny bil :bag:
Men vi heller mot å få en til. Eller, vi prøver jo på det:hilarious: samtidig vi er enda slik at en dag er det ok at det ikke har skjedd enda mens neste dag er det ulidelig lenge å vente. Hehe. Tror ikke vi blir 100% sikker uansett. Eneste jeg tror vi er sikker på, er at i det lange løpet angrer vi nok aldri på å få en til.
Vanskelig dette!

Jeg hiver meg med her da vi har bestemt oss for å prøve på nummer 2 :happy7
Timmi - 35 - B2 - PP1 - EL 18/10 - IKM 1/09

Denne gangen hadde jeg skikkelig lang topp.
Ville dere sagt EL var i går eller i dag?
Tempen har enda ikke gått opp, men hadde et mega dropp i går
IMG_4976.jpeg

Vedlegg

• IMG_4974.png
    IMG_4974.png
    1,3 MB · Visninger: 20
Back
Topp