❤️ IKM uke 33 ❤️ 2017

39f0e354c38a22a18d136dd969f8f2da.jpg

Endelig ble el-testen positiv, denne pp har jeg vært så utolmodig, men i morgen er jeg dpo alt! Tar på både kropp og sinn denne prøvinga, etter 10 pp og en SA så kjenner jeg at jeg mister motet litt, men prøver å tenke at denne mnd er vår mnd[emoji173]️

Hurra! Da begynner symptomjakten om et par dager! Blir helt tullete av å ikke vite om el. Ikke kan jeg teste heller for hcg gjør jo testene helt ville [emoji13]

Vi har ikke noe problem med å bli gravid på vanligmåten (hittil i allefall). Var mest at jeg er ganske oldis (37) og vi har to barn fra før. Jeg ville slippe å komme opp i valget om abort ved mistanke om kromosomfeil. Heller vite at barnet er genetisk ok fra starten av. Vi har/hadde planer om utlandet, da jeg ikke tror vi får hjelp i Norge. Jeg orker ikke å miste tre ganger før vi får utredning. Jeg er knust nok etter én. Skal i allefall ikke belaste offentlig med mine luksusønsker...

Ah, skjønner[emoji5] tøft i miste gang på gang[emoji20] utredning er sikkert lurt, kan jo være andre ting enn ivf som hjelper når du allerede har klart å få barn før[emoji5] tror ikke du får dekka av det offentlige når du har 2 barn nei! Så da blir det nok enten privat eller utlandet![emoji5] men håper det klaffer neste gang for deg nå[emoji173]️

Ah, skjønner[emoji5] tøft i miste gang på gang[emoji20] utredning er sikkert lurt, kan jo være andre ting enn ivf som hjelper når du allerede har klart å få barn før[emoji5] tror ikke du får dekka av det offentlige når du har 2 barn nei! Så da blir det nok enten privat eller utlandet![emoji5] men håper det klaffer neste gang for deg nå[emoji173]️

Takk, det samme! [emoji1320][emoji173]️

Hurra! Da begynner symptomjakten om et par dager! Blir helt tullete av å ikke vite om el. Ikke kan jeg teste heller for hcg gjør jo testene helt ville [emoji13]

Ja, håper på masse symptomer og positiv test denne mnd, det hadde vært magisk[emoji7] Det skjønner jeg at du blir, jeg er helt avhengig av å teste etter el da det varierer litt når den kommer, men stort sett mellom cd14 og cd17 dukker den opp[emoji4]

Jeg har et tips for å få i seg den grufulle grapefruktjuicen, hvis det er flere som sliter med det... i dag tidlig lagde jeg smoothie og erstattet litt av appelsin/eplejuicen jeg pleier å bruke med grapefruitjuice, da ble det faktisk ikke så ille :D

Jeg har et tips for å få i seg den grufulle grapefruktjuicen, hvis det er flere som sliter med det... i dag tidlig lagde jeg smoothie og erstattet litt av appelsin/eplejuicen jeg pleier å bruke med grapefruitjuice, da ble det faktisk ikke så ille :D

Når er det man skal bøtte i seg grapefruktjuice? Klarer det nok ikke denne runden, siden jeg fortsatt spyr, men greit å vite hvis dette drar ut i tid.

Hei! Dette var en fin tråd :D Jeg har eggløsning ca nå - ikm ca 17 august! Mistet i uke 4+5 forrige pp. så håper det klaffer med engang som sist, men at spira holder seg fast! Spennende å følge dere som venter slik som meg :D Syns det er såå lenge å vente! Hvor lenge greier dere å vente før dere tester? Kjenner jeg blir utålmodig!

Hei! Dette var en fin tråd :D Jeg har eggløsning ca nå - ikm ca 17 august! Mistet i uke 4+5 forrige pp. så håper det klaffer med engang som sist, men at spira holder seg fast! Spennende å følge dere som venter slik som meg :D Syns det er såå lenge å vente! Hvor lenge greier dere å vente før dere tester? Kjenner jeg blir utålmodig!

Jeg har pleid å vente til uke 5-6 (har vært så redd for å bli skuffet over blank test eller kjemisk, men skjønner at det er et par uker senere enn vanlig [emoji13]

Jeg har pleid å vente til uke 5-6 (har vært så redd for å bli skuffet over blank test eller kjemisk, men skjønner at det er et par uker senere enn vanlig [emoji13]

Man bør jo egentlig vente så lenge, så blir man ikke så skuffet etter å fått "gravid" på skjermen og mister veldig tidlig.
Jeg testet dagen før IKM sist gang, og den var negativ så regnet med at det ikke hadde gått denne runden, men når TR ikke kom så testet jeg 4 dager over og fikk positiv. (Gleden var kortvarig da, mistet 5 dager senere)..
Forrige gang testet jeg positiv før IKM trooor jeg. Vet ikke om Hcg nivået blir høyere fortere med tvillinger?

Man bør jo egentlig vente så lenge, så blir man ikke så skuffet etter å fått "gravid" på skjermen og mister veldig tidlig.
Jeg testet dagen før IKM sist gang, og den var negativ så regnet med at det ikke hadde gått denne runden, men når TR ikke kom så testet jeg 4 dager over og fikk positiv. (Gleden var kortvarig da, mistet 5 dager senere)..
Forrige gang testet jeg positiv før IKM trooor jeg. Vet ikke om Hcg nivået blir høyere fortere med tvillinger?

Det blir det. Jeg testet fire dager over ikm denne siste gangen (det betyr sikkert ulykke - skal ikke gjenta seg), pga kvalme,og da ble det positivt omtrent i det tisset traff pinnen. Jeg lager veldig mye hcg og har fått "suspekt på flerlinger" tilbake på første blodprøve alle tre gangene. (Blodprøve tatt pga hyperemesis). Denne gangen var det faktisk tvillinger i starten, men ingen fikk bli med ut i verden dessverre...

Det blir det. Jeg testet fire dager over ikm denne siste gangen (det betyr sikkert ulykke - skal ikke gjenta seg), pga kvalme,og da ble det positivt omtrent i det tisset traff pinnen. Jeg lager veldig mye hcg og har fått "suspekt på flerlinger" tilbake på første blodprøve alle tre gangene. (Blodprøve tatt pga hyperemesis). Denne gangen var det faktisk tvillinger i starten, men ingen fikk bli med ut i verden dessverre...

Men det er ikke så lett å vente med å teste (jeg bestilte nettopp litt tester for å ha i hus når tiden kommer...)! Jeg tror ikke jeg klarer å la vær.
Så kjipt at du mistet tvillingene.... :/ Jeg krysser fingrene for deg til neste gang!

Velkommen inn til oss :)
Har du mer info kanskje? Hvor mange pp har dere prøvd? prøver du på barn nr 1?2?3?...

Bruker å vente til 10dpo å teste, det er bare en eller to dager før ikm, så får bare testet 1-2 ganger før TR banker på :p

1 dpo dagen etter EL ja[emoji5] håper spiren sitter snart[emoji173]️ forstår deg godt, jeg er i PP 37! Er noe driiit!!
Takk! 2dpo nå da altså, tror jeg. Herregud, pp37, det står det respekt av! Tror ikke vi orker å prøve aktivt så lenge, men vi har jo en (overraskelse) fra før.

Velkommen inn til oss :)
Har du mer info kanskje? Hvor mange pp har dere prøvd? prøver du på barn nr 1?2?3?...

Bruker å vente til 10dpo å teste, det er bare en eller to dager før ikm, så får bare testet 1-2 ganger før TR banker på :p

Pp2 nå. pp1 etter SA i juli. Så satt på pp forrige gang, håper det skjer igjen! Vi prøver på barn nr 3. Har tvillinger på 3,5 år fra før :) De satt også på første pp. Jeg grugleder meg til å bli gravid igjen. Er lange uker fram til uke 12 og er en del bekymringer som følger med! Også litt spent på hvordan guttakrutt reagerer på baby i hus ;) Og for å være ærlig så håper jeg det blir bare en spire denne gangen, elsker tvillingene over alt på jord - men holder vel med et sett! ;)

Håper ikke TR banker på nå da!

Jeg ble litt snurt i går da mannen ikke orket babysamba, får prøve å ta det igjen idag!
Tror kanskje han synes jeg er litt vel ivrig på denne tiden [emoji85]
La inn aksjer sent torsdag kveld og tror el er sånn ca NÅ, det bør vel holde med en runde til ikveld???
Hva tror dere erfarne damer?
Det sies jo at annenhver dag er nok og jeg vet timingen er go disse dagene!!!

Jeg ble litt snurt i går da mannen ikke orket babysamba, får prøve å ta det igjen idag!
Tror kanskje han synes jeg er litt vel ivrig på denne tiden [emoji85]
La inn aksjer sent torsdag kveld og tror el er sånn ca NÅ, det bør vel holde med en runde til ikveld???
Hva tror dere erfarne damer?
Det sies jo at annenhver dag er nok og jeg vet timingen er go disse dagene!!!

Det burde holde i massevis... [emoji1303]

Takk! 2dpo nå da altså, tror jeg. Herregud, pp37, det står det respekt av! Tror ikke vi orker å prøve aktivt så lenge, men vi har jo en (overraskelse) fra før.

Alle PP'er har ikke vært like aktive med testing og slik, for vi har gifta oss midt oppi dette her! Men brukte ingen prevensjon og ante ikke når jeg hadde EL, så det kunne jo skjedd[emoji12] vi har ingen fra før, så her går vi all in! Er utredet og holder på med ivf da, så var en grunn til at vi ikke har fått det til!

Back
Topp