❤️ IKM uke 32 ❤️

Jeg har testa etter el 3 ganger allerede men mest bare for å følge med at det ikke er noe tull. Ble litt bekymra når den økte allerede på cd5 men var heldigvis bare ett blaff. Den MÅ vente til 13 helst 14 for å rekke mannen hjem fra jobb igjen… :/
IMG_2903.png

Jeg tok en i dag tidlig. Den var negativ. Begynner å teste to ganger for dagen i morgen. Kjenner murringene er igang.
Har testet nå i helga for å finne "nullpunktet". Begynner ordentlig testing på mandag :) Ifølge syklus er EL den 25, men vi får se.:happy:

Har testet nå i helga for å finne "nullpunktet". Begynner ordentlig testing på mandag :) Ifølge syklus er EL den 25, men vi får se.:happy:
Spennende :D Har lang syklus du da?

Jeg har stort sett hatt eggløsning på CD 14. Men den har dukket opp så tidlig som CD 11 en gang. Er på CD 11 i dag.

Ny EL test i dag, men den ser ganske lik ut som i går:
IMG_1305.jpeg

Må vel bare smøre meg med tålmodighet :angelic:

Spennende :D Har lang syklus du da?

Jeg har stort sett hatt eggløsning på CD 14. Men den har dukket opp så tidlig som CD 11 en gang. Er på CD 11 i dag.
Jeg har alltid hatt merkelig stabil syklus, med 28 dager fra CD 1 til CD1, el på CD 14. men gått på prevensjon i såpass lang tid at jeg jo er litt skeptisk nå, ift om syklusen er blitt ustabil :nailbiting:
Men satser på det får som normalen. Første syklus gjorde hvertfall det. Hvor ofte tester du for EL?

Jeg har alltid hatt merkelig stabil syklus, med 28 dager fra CD 1 til CD1, el på CD 14. men gått på prevensjon i såpass lang tid at jeg jo er litt skeptisk nå, ift om syklusen er blitt ustabil :nailbiting:
Men satser på det får som normalen. Første syklus gjorde hvertfall det. Hvor ofte tester du for EL?
Tenkte at du hadde eggløsning på cd 25, ikke de 25.juli :smiley-ashamed004 etter prevensjon har jeg alltid gått rett tilbake til normal syklus.

Jeg tester to ganger for dagen fra CD11.. og kan finne på å teste tre ganger for dagen cd14 og cd15... har så kort topp til tider at det er vanskelig å finne den. Men egentlig helt tullete da jeg temper og jeg kjenner eggløsningen i tillegg.

Tenkte at du hadde eggløsning på cd 25, ikke de 25.juli :smiley-ashamed004 etter prevensjon har jeg alltid gått rett tilbake til normal syklus.

Jeg tester to ganger for dagen fra CD11.. og kan finne på å teste tre ganger for dagen cd14 og cd15... har så kort topp til tider at det er vanskelig å finne den. Men egentlig helt tullete da jeg temper og jeg kjenner eggløsningen i tillegg.
Haha, åja, nei den 25. Juli mente jeg :laughing002
Man blir litt tullete av den tiden her, merker det selv og.

Cd 11 i dag og kjenner jeg er utålmodig :shifty:
IMG_1317.jpeg
Fortsatt ingen antydning på at EL er nær. Tidligere sykluser ved prøving på nr. 3 var testene på god vei til å bli sterkere.
Er nok ekstra utålmodig etter MA forrige syklus.
Selv om det også kan være veldig spennende å være prøver er det også til tider veldig tungt :rolleyes:

Er det forresten noen her som ammer, eller har erfaring med hvordan det påvirker el? :happy: Jeg ammer fortsatt 2-åringen en del på dagen, men aldri på natt mellom kl 19-05. Har hatt ustabil syklus siden jeg fikk igjen mensen ca 15mnd etter fødsel, men tenkte det var hovedsakelig pga hormonspiralen. Kan jo være pga ammingen også :think005
Jeg fullammer baby på 5 mnd. Ammer som regel rundt midnatt og kanskje en gang på natt dersom baby ber om det, men det varierer veldig.

Sitat fra Lommelegen:
Hos kvinner som ammer dannes hormonet prolaktin i hypofysen som hemmer utsendelse av FSH og LH og dermed hindrer ny eggmodning og eggløsning mulighet for ny graviditet.

Noen dager etter fødselen er barselkvinnens hormoner helt i bunn med meget lavt østrogennivå, omtrent som i overgangsalderen. Ved hver amming stiger nivået av prolaktin som hemmer FSH og LH.

Eggstokken vil gå i dvale uten eggmodning og østrogenproduksjon. Ved fullamming regner man med at det – hos de fleste kvinner – i minst tre måneder er beskyttelse mot ny graviditet.

Etter hvert som intervallene mellom ammingen blir lengre, vil prolaktinproduksjonen avta, og syklus kan starte med eggmodning og eggløsning. Dette kan for eksempel skje når du slutter å gi nattmåltidet eller det gis morsmelktillegg.
Med andre ord kan ammingen absolutt være «synderen». Jeg har ikke fått syklus skikkelig tilbake etter fødsel, men hadde antakeligvis EL 14/6 (positive EL-strimler, EL-slim og EL-smerter), påfølgende bortfallsblødning i to-tre dager som startet 21/6. Dvs. lutealfase på 6 dager som er alt for lite. Hadde jeg vært i normal syklus skulle jeg hatt EL i starten av juli og IKM 18/7. Pga. det jeg antar er ammingen har jeg først nå antydning til at det kanskje er EL på gang - på CD31.

29 - B2 - PP2 - EL 23/7 - IKM 6/8

Jeg hopper fra IKM-gruppe U29 og inn her siden jeg fortsatt venter på EL. Er i dag på CD31 og kjenner på kroppen at EL kanskje ikke er så langt unna :brb:

Vedlegg

• IMG_9959.jpeg
    IMG_9959.jpeg
    304,7 KB · Visninger: 32
29 - B2 - PP2 - EL 23/7 - IKM 6/8

Jeg hopper fra IKM-gruppe U29 og inn her siden jeg fortsatt venter på EL. Er i dag på CD31 og kjenner på kroppen at EL kanskje ikke er så langt unna :brb:
Da er du ført opp på lista :happy:

Dagens. Skulle egentlig tempe men har ikke sovet et sekund. 25-26 grader på soverommet:facepalm:

Håper jeg får tempet i morgen og at jeg har lang nok lutealfase denne gangen :confused013

Vedlegg

• IMG_0005.jpeg
    IMG_0005.jpeg
    149,3 KB · Visninger: 35
  • IMG_0006.jpeg
    IMG_0006.jpeg
    99,9 KB · Visninger: 35
Jeg fullammer baby på 5 mnd. Ammer som regel rundt midnatt og kanskje en gang på natt dersom baby ber om det, men det varierer veldig.

Sitat fra Lommelegen:

Med andre ord kan ammingen absolutt være «synderen». Jeg har ikke fått syklus skikkelig tilbake etter fødsel, men hadde antakeligvis EL 14/6 (positive EL-strimler, EL-slim og EL-smerter), påfølgende bortfallsblødning i to-tre dager som startet 21/6. Dvs. lutealfase på 6 dager som er alt for lite. Hadde jeg vært i normal syklus skulle jeg hatt EL i starten av juli og IKM 18/7. Pga. det jeg antar er ammingen har jeg først nå antydning til at det kanskje er EL på gang - på CD31.
Takk, får satse på at ammingen min ikke er til hinder nå da :happy: Jeg fikk ikke mensen tilbake før 15mnd etter fødsel, men da var det også en hormonspiral inne i bildet.

Temperaturen min har steget, og FF påstår eggløsning var på cd09. Det var også første dagen min med el-test, og den var veldig negativ. Jeg tror tempen min gikk opp pga sykdom, og håper el ikke har vært helt enda. Selv om det hadde vært fint å hoppe over i dpo-land allerede nå :hilarious: La inn aksjer cd06 og cd09, så det kan gå:p

Håper også at sykdommen min ikke gjør at kroppen nedprioriterer svangerskap :confused: Har vært av og på syk i nesten 2mnd nå. Vurderer å ta en tur til legen for å finne ut om jeg har vitaminmangel av noe slag :schocked028

Trollemor - 41- B5 - pp3 - IKM - 5-8. august.

Hadde en veldig treg og for sen start på tr denne gangen så er derfor usikker på IKM..
Velkommen :happy:
La deg inn på lista med IKM den 08.08… du får bare si ifra hvis du ønsker datoen endret ;)
Satser på at syklus er i rute igjen og at den er ferdig med å tulle :Heartred

Fytti rakkern, er tøft å starte på jobb igjen etter 4 ukers ferie :shy:
På en side hadde det vært perfekt om syklus var normal og EL var i dag ettersom vi sannsynligvis er ganske slitne denne uka og det kan være utfordrende å finne overskudd til aksjelegging når ungene endelig er sovnet på kvelden … på den andre siden ville det passet dårlig med aksjelegging så langt denne pp’en ettersom vi først fikk startet med det i går.
Krysser fingrene for at vi klarer å få «skviset inn» litt mer frem mot EL og gjerne dagen etter også :dance011

IMG_2999.jpeg
Æsj, den steg litt i dag cd9.. vil ikke den skal det, må vente på mannen på fredag! Håper det bare var enda ett blaff….

Takk, får satse på at ammingen min ikke er til hinder nå da :happy: Jeg fikk ikke mensen tilbake før 15mnd etter fødsel, men da var det også en hormonspiral inne i bildet.
Jeg er på andre runde med EL (litt vanskelig å følge med og finne osv for kroppen er ikke helt i lodd) og jeg ammer mye dvs, tror jeg talte opp mot 10x i døgnet, så det går an! For min del tror jeg at det at det er større intervaller mellom hver amming som tilrettelegger. Jeg testet etter EL i mars og april (to og tre mnd post-partum) og der var det lite som skjedde. Ammet også betraktelig oftere enn jeg gjør nå som det fort kan gå 3-5t mellom hver gang baby er sulten mot 1-2t den gang da. Tok meg akkurat 100 dager fra fødsel før systemet begynte å snegle seg i gang så nå håper jeg bare at prøvetiden ikke drøyer, for jeg er så utålmodig mtp å bli gravid med nestemann :wacky:

Back
Topp