❤️ IKM uke 32 ❤️

Er det forresten noen her som ammer, eller har erfaring med hvordan det påvirker el? :happy: Jeg ammer fortsatt 2-åringen en del på dagen, men aldri på natt mellom kl 19-05. Har hatt ustabil syklus siden jeg fikk igjen mensen ca 15mnd etter fødsel, men tenkte det var hovedsakelig pga hormonspiralen. Kan jo være pga ammingen også :think005

Okei, tusen takk. Er helt blank på alt dette.. okei skjønner. Nei jeg er litt usikker, som nevnt tidligere har jeg aldri fått positivt svar på EL testene, men tror jeg ikke har testet helt rett også sluttet jeg på p piller for ikke lenge siden.. Appen min anslår at jeg har eggløsning på dag 14, så da bør jeg kanskje starte å teste på cd 9/10?
Hvis du ikke har testet tidligere bruker apper å anslå EL på dag 14 som er standard.
Er vanskelig å anslå når du får EL i og med at du nylig har sluttet på pillen og syklus kan bli litt ustabil en liten stund.
Hadde kanskje startet å teste rundt cd 9/10 da, ja… med mindre du vanligvis har lange sykluser :)

Ganske likt her.
Har aldri mistet tidligere og var ingen problemer med de to forrige (tok 1 år før jeg ble gravid med yngste, men det var nok fordi vi ikke traff på EL.
Til forskjell fra deg er det ikke så lenge siden jeg fikk første (født desember 2020) og alle er med mannen. Men er jo nesten 40 nå så …
Vi har sagt vi gir oss dersom vi ikke lykes før jeg fyller 40. Vi har derfor kun 7 mnd på oss. Håper så inderlig vi har en liten terminspire på vei før den tid … kjenner jeg får tårer i øynene av å tenke på at det ikke går :sad010
Samtidig er jeg utrolig takknemlig for de to flotte ungene vi har og på ett eller annet tidspunkt må vi jo gi oss… så jeg krysser bare fingrene.
Samme her og.. de første kom uten noe problemer.. så jeg var naiv og ikke forberedt på dette her :(
En del av meg har egentlig gitt opp kjenner jeg.. jeg hadde også egentlig bestemt meg for Max 40 år, men så er jeg her likevel og passerer.. håper jeg klarer å holde meg til planen om å stoppe i november/med termin i august.. egentlig ønsker jeg ikke mer enn juli heller så er jeg hvertfall ikke blitt 41.. men da er tiden snart over..

Samme her og.. de første kom uten noe problemer.. så jeg var naiv og ikke forberedt på dette her :(
En del av meg har egentlig gitt opp kjenner jeg.. jeg hadde også egentlig bestemt meg for Max 40 år, men så er jeg her likevel og passerer.. håper jeg klarer å holde meg til planen om å stoppe i november/med termin i august.. egentlig ønsker jeg ikke mer enn juli heller så er jeg hvertfall ikke blitt 41.. men da er tiden snart over..
Jeg savner litt å gå inn i forsøket på å få barn med samme tilnærming som da vi prøvde på første.
Bekymret meg ikke spesielt for å miste, testet ikke etter EL, la inn aksjer kun hvis vi følte for det og det var ikke altoppslukende. Mistenkte ikke at jeg var gravid engang før jeg hang over doskåla natt til IKM. Selv da streifet det meg egentlig ikke, men samboer sa at jeg kanskje burde ta en test (han hadde nemlig kastet opp tidligere på dagen så jeg trodde det var noe vi hadde spist eller vi hadde fått spysyka).

I dag kom eggløsningstestene! Cd7 i dag, skal vente litt til før jeg fyrer av første :happy:

Vedlegg

• IMG_3884.jpeg
    IMG_3884.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 29
Mer enn bare spotting, men virker som det stoppet opp igjen.
Meget mulig EL blir senere enn antatt, men får vel bare ta det som det kommer … har liksom ikke så mye annet valg :angelic:
Kroppen er nok litt i ulage enda. Føler jeg enda ikke er helt tilbake til normalen etter MA i mai. Første syklus så kom eggløsningen på CD21, men den var rar... ikke de vanlige smertene. Neste kom den på CD14 som er mer vanlig for meg, men fremdeles rar i forhold til før. Mindre smerter og lengre LH-Topp. Så er spent på hvordan denne runden blir. CD9 nå, og ante de første EL murringene i går. Håper ikke eggløsningen din venter for lenge ❤️

Noen som har begynt å teste etter EL?
Venter selv i spenning på å få teste senere i dag, men tenkte kanskje noen andre her inne allerede hadde begynt så keg kan leve i spenning på de testene enn så lenge :happy :laughing021

Noen som har begynt å teste etter EL?
Venter selv i spenning på å få teste senere i dag, men tenkte kanskje noen andre her inne allerede hadde begynt så keg kan leve i spenning på de testene enn så lenge :happy :laughing021
Jeg begynte i dag, cd09! :D Hadde tenkt å vente til cd11, men jeg tenkte ikke på at el-testen skal være positiv 24-48h før eggløsning :smiley-ashamed005

Den var som ventet negativ. Lotion-aktig utflod også, selv om jeg drikker grapefruktjuice for harde livet :hilarious:

Vedlegg

• IMG_3908.jpeg
    IMG_3908.jpeg
    139,8 KB · Visninger: 32
IMG_1301.jpeg

Cd 9 og ser ut som det skjer noe her i allefall :woot:
Aksjelegging starter i morgen (vi er hos svigers og ligger vegg i vegg med de i tillegg til å dele rom med barna… så blir vel neppe noe i kveld).

Last edited:
Jeg savner litt å gå inn i forsøket på å få barn med samme tilnærming som da vi prøvde på første.
Bekymret meg ikke spesielt for å miste, testet ikke etter EL, la inn aksjer kun hvis vi følte for det og det var ikke altoppslukende. Mistenkte ikke at jeg var gravid engang før jeg hang over doskåla natt til IKM. Selv da streifet det meg egentlig ikke, men samboer sa at jeg kanskje burde ta en test (han hadde nemlig kastet opp tidligere på dagen så jeg trodde det var noe vi hadde spist eller vi hadde fått spysyka).
Ja ikke sant… ❤️ for min del så tempet jeg/babycomp med de to første og brukte el tester med nr 3, men likevel var det en spennende og fin tid, og selv om man alltid var litt redd for å miste så ikke sånn som det er nå :( nå kjenner jeg nesten jeg forventer å miste om jeg blir gravid igjen..:(

Mer enn bare spotting, men virker som det stoppet opp igjen.
Meget mulig EL blir senere enn antatt, men får vel bare ta det som det kommer … har liksom ikke så mye annet valg :angelic:
Ikke helt i system enda etter MA her heller, første el kom en uke senere enn vanlig og mensen som kom nå varte bare en dag! Hva er det for noe tull… :(

Back
Topp