❤️ IKM Uke 12 + 13 ❤️

Ligger likt vi da :happy: Håper vi begge ender med positive tester og baby før jul ❤️
Ja, det håper jeg også! :love7 Vi er vel klare for å ruge på en førjulspresang begge to:happy::love017 (og resten av gjengen her!) Klar for å skinne om kapp med julekula!

Jeg håper det her blir en terminspire, for den tanken om å miste i uke 10 for tredje gang er ikke noe god:( :Heartpink

Ja, det håper jeg også! :love7 Vi er vel klare for å ruge på en førjulspresang begge to:happy::love017 (og resten av gjengen her!) Klar for å skinne om kapp med julekula!

Jeg håper det her blir en terminspire, for den tanken om å miste i uke 10 for tredje gang er ikke noe god:( :Heartpink
Har en julekule fra før og ventet en til (MA) , så prøver meg gjerne på en tredje jeg og

Nei, det er en vond tanke. Blir knalltøft å gå gravid igjen etter 4 aborter og en en dødfødsel. Men dette skal vi klare❤️

Var sååå lei av å holde på med ørten eggløsningsstrips, de var både dårlige og synes det ble så grisete i lengden. Lastet også ned premom-appen, men ble mye ukorrekte scanninger, så den sletta jeg. Så nå som jeg ble tom for strips investerte jeg i clearblue digital! Hadde en rabattkode, så ble ikke så ille pris. Var egentlig mest fordi de ikke hadde vanlig stav på apoteket som ikke var svindyr, så da ble det digital denne gangen, gøy å prøve! Hvis det blir en pp5 så bestiller jeg stav fra babyplan, med mindre jeg blir hekta på digital nå :laughing002 Fortsatt negativ her, er to dager til jeg skal ha, så er spent!

Frequenze - 34 - B3 - PP2 - EL 15/3 - IKM 28/3

Blir med her, rakk nok ikke EL sist runde pga. syk mann
Velkommen, håper dere klarer det denne gangen!

Kan du ikke få hjelp etter 6 mnd siden du er over 35 år? Da blir man gjerne henvist til gynekolog for utredning så det er vel forsåvidt det legen allerede har foreslått:shy: Ut ifra funnene hos gynekologen søkes du eventuelt videre til Trondheim der de driver med ivf osv. Kanskje du kan kontakte en privat klinikk og prate med de over tlf for å høre om mulighetene? De vil kanskje uansett ha full utredning først:dontknow
Jeg var hos gynekolog når det hadde gått 6 mnd i oktober da hadde jeg bare mistet 1 gang og ikke funnet eggløsning siden. Da var bmi på 38, og jeg har gått ned til nesten 36, men etter jul har det stått helt stille :rolleyes:
Har begynt å tenke på tanken på privat klinikk om det nå ikke klaffer denne runden.

Sa til ei venninne at vi prøver, og hun sa "omg, prøving er så stress!" så her tenkte jeg at hun kunne relatere, men så sa hun "vi prøvde egentlig ikke, babyen min satt med en gang etter vi sluttet på prevensjon, passet egentlig dårlig siden jeg akkurat hadde begynt i ny jobb, men jaja"
Kjenner jeg ble litt oppgitt :dead: Derfor jeg henger her inne, jeg har ingen venner som forstår det her

Jeg var hos gynekolog når det hadde gått 6 mnd i oktober da hadde jeg bare mistet 1 gang og ikke funnet eggløsning siden. Da var bmi på 38, og jeg har gått ned til nesten 36, men etter jul har det stått helt stille :rolleyes:
Har begynt å tenke på tanken på privat klinikk om det nå ikke klaffer denne runden.
Har de sjekket eggreserver og sjekket for PCOS og diverse? Man kan ha gratis telefonsamtale med privat klinikk, så får du i alle fall mer informasjon som du kan vurdere utifra etterhvert:) Jeg syns det høres ut som du har gjort en god innsats med vekta!:hello2 Vi får håpe det bare har flatet litt ut før det trapper seg videre nedover:smiley-angelic001 Jeg syns jo innsatsen burde telle for noe, men de er vel ofte stae:banghead: Uansett håper vi selvfølgelig at det sitter denne runden:smiley-angelic001

Sa til ei venninne at vi prøver, og hun sa "omg, prøving er så stress!" så her tenkte jeg at hun kunne relatere, men så sa hun "vi prøvde egentlig ikke, babyen min satt med en gang etter vi sluttet på prevensjon, passet egentlig dårlig siden jeg akkurat hadde begynt i ny jobb, men jaja"
Kjenner jeg ble litt oppgitt :dead: Derfor jeg henger her inne, jeg har ingen venner som forstår det her
Det var flåsete sagt av henne:inpain: Drit i sånne kommentarer:Heartpink

Vi som er her inne har nok ulike grunner til det da. For min del så orker jeg ikke gjentakende spørsmål/mas fra folk, så dropper å fortelle nære venner/nær familie at vi prøver på nr. 3. Kommer så lett kommentarer/diskusjoner om at vi ikke har tid, overskudd, nok plass etc.. I tillegg til manglende forståelse rundt det med håp, testing etc. Også er det jo hyggelig å se andre i samme situasjon og få tips og innspill fra andre fine kvinner:thumleft (Har hatt lett for å bli gravid - har to barn, hatt en MA og en valgt abort i tidlig 20-årene etter en angrepille som ikke funka. Men tviler på at det blir like lett nå da som i 20-årene)

Last edited:
Hehe neida, er jo ikke alltid det går an å legge inn framtidige datoer i kalkulatorer generelt, så :joyful: Da vet du det nå, hvis du har lyst til å vite! :D
Håhåhå, det er farlig nær julaften det :smiley-ashamed004 Gikk du over termin sist? Får uansett håpe det går for oss alle denne PP :hilarious:
Veldig farlig nær julaften :nailbiting: ble satt i gang sist, så aner ikke hvordan det ville gått neste gang.

Krysser fingrene for alle sammen!

Noen andre som bruker Clearblue fertilitetsmonitor? Hvilke tidspunkt synes dere det er best å stille inn testperioden på og bruker dere bare denne eller strimler i tillegg for å være sikker på eggløsning?
Jeg bruker Clearblue fertilitetsmonitor, og brukte den da jeg ble gravid sist. Jeg synes den er veldig fin å bruke, og ser at den stemmer overens med egne tanker om EL. Jeg tror jeg skal bruke både den og strimler denne gang, pga uregelmessig syklus etter SA...
Testperioden stiller jeg slik at den er fram til kl 11.00, og tester på urin nr. 2 tenkte jeg denne gang. Hva med deg? :)

Melder meg inn her, men det kan hende jeg må bytte, da dette er første mens og syklus etter SA i slutten av januar. Men håper jeg tar riktig :Heartpink

RanA - 36 - B1 - PP2 - EL 14/3 - IKM 28/3

ruccola - 39 - B3 - PP1 - 14.03. - 28.03

Syklusen har vært på bærtur etter sistemann kom (mai 23), så om beregningene på datoene vil stemme aner jeg ikke. Kommer til å teste etter eggløsning og se hva jeg finner ut.

Starter prøvingen med litt skrekkblandet fryd, ettersom vi har en på snart 2 og en på snart 3,5 fra før av, men skal det bli et tredje barn må det nesten skje nå mtp alderen min og å ha så god sjanse som mulig. Så får vi se hva som skjer. :)

Melder meg inn her, men det kan hende jeg må bytte, da dette er første mens og syklus etter SA i slutten av januar. Men håper jeg tar riktig :Heartpink

RanA - 36 - B1 - PP2 - EL 14/3 - IKM 28/3
Velkommen :)

ruccola - 39 - B3 - PP1 - 14.03. - 28.03

Syklusen har vært på bærtur etter sistemann kom (mai 23), så om beregningene på datoene vil stemme aner jeg ikke. Kommer til å teste etter eggløsning og se hva jeg finner ut.

Starter prøvingen med litt skrekkblandet fryd, ettersom vi har en på snart 2 og en på snart 3,5 fra før av, men skal det bli et tredje barn må det nesten skje nå mtp alderen min og å ha så god sjanse som mulig. Så får vi se hva som skjer. :)
Velkommen, så spennende!

Sykt mange som har IKM den dagen forresten :hilarious:

Da er jeg i gang etter kjemisk, lets go :coffee
IMG_2849.jpeg

Back
Topp