❤️ IKM Uke 12 + 13 ❤️

Åh, skjønner! Føler meg skikkelig dum nå, men tanken har aldri slått meg at jeg kan legge inn framtidig IKM dato i sånne kalkulatorer :oops:

Da blir det evt termin 20. desember om det blir ny pp neste måned...
Hehe neida, er jo ikke alltid det går an å legge inn framtidige datoer i kalkulatorer generelt, så :joyful: Da vet du det nå, hvis du har lyst til å vite! :D
Håhåhå, det er farlig nær julaften det :smiley-ashamed004 Gikk du over termin sist? Får uansett håpe det går for oss alle denne PP :hilarious:

Svake tester foreløpig her, brukt å bli positive cd 17, lurer på om jeg skal ta en til i kveld siden det nærmer seg men streken er så svak at jeg dropper det sikkert. Aksjelegging er uansett i gang, på fredag, i kveld forhåpentligvis og så blir det sikkert mandag og tirsdag xsmile9
Spurte fastlegen om jeg kunne prøve prednisolon, det var hun ikke gira på å gi meg men jeg måtte prøve.
Hun kunne sende henvisning til gynekologen men der får jeg jo ikke støttemedisiner før jeg har nådd 34 i bmi. I april har vi prøvd i et år, får man noe mer hjelp da ? Blir 38 om 11 dager :woot:
Hadde hjulpet om vi hadde fertilitetsklinikk i nærheten, Ålesund har ikke noe slikt desverre :sad010

Vedlegg

• Tests-2025-02-16-2025-03-17-1740947886805.jpg
    Tests-2025-02-16-2025-03-17-1740947886805.jpg
    76,1 KB · Visninger: 30
Har bare testet med clearblue advanced, og etter tre dager med helt negativ kom det stillestående smiley i dag. Vil det si el I morgen? Tenkte det kanskje var en glitch, men har gått på letrozol så det vil kanskje påvirke de blinkende smileyene? Har noen andre teste jeg tenker å teste videre med bare for å være helt sikker.
FF-appen (fertility friend) registrerte i alle fall eggløsning på meg dagen etter jeg fikk stillestående smiley :)
Angående letrozol har jeg ikke erfaring, men jeg hentet dette fra nettsiden til Clearblue:
"Visse medisinske tilstander og legemidler kan gi misvisende resultater, for eksempel:
• Hvis du tar fertilitetspreparater som inneholder luteiniserende hormon eller humant koriongonadotropin.
• Noen fertilitetsbehandlinger, som for eksempel klomifensitrat, kan gi misvisende høy fertilitet-resultater. Maksimal fertilitet-resultater skal ikke påvirkes."

Svake tester foreløpig her, brukt å bli positive cd 17, lurer på om jeg skal ta en til i kveld siden det nærmer seg men streken er så svak at jeg dropper det sikkert. Aksjelegging er uansett i gang, på fredag, i kveld forhåpentligvis og så blir det sikkert mandag og tirsdag xsmile9
Spurte fastlegen om jeg kunne prøve prednisolon, det var hun ikke gira på å gi meg men jeg måtte prøve.
Hun kunne sende henvisning til gynekologen men der får jeg jo ikke støttemedisiner før jeg har nådd 34 i bmi. I april har vi prøvd i et år, får man noe mer hjelp da ? Blir 38 om 11 dager :woot:
Hadde hjulpet om vi hadde fertilitetsklinikk i nærheten, Ålesund har ikke noe slikt desverre :sad010
Kan du ikke få hjelp etter 6 mnd siden du er over 35 år? Da blir man gjerne henvist til gynekolog for utredning så det er vel forsåvidt det legen allerede har foreslått:shy: Ut ifra funnene hos gynekologen søkes du eventuelt videre til Trondheim der de driver med ivf osv. Kanskje du kan kontakte en privat klinikk og prate med de over tlf for å høre om mulighetene? De vil kanskje uansett ha full utredning først:dontknow

FF-appen (fertility friend) registrerte i alle fall eggløsning på meg dagen etter jeg fikk stillestående smiley :)
Angående letrozol har jeg ikke erfaring, men jeg hentet dette fra nettsiden til Clearblue:
"Visse medisinske tilstander og legemidler kan gi misvisende resultater, for eksempel:
• Hvis du tar fertilitetspreparater som inneholder luteiniserende hormon eller humant koriongonadotropin.
• Noen fertilitetsbehandlinger, som for eksempel klomifensitrat, kan gi misvisende høy fertilitet-resultater. Maksimal fertilitet-resultater skal ikke påvirkes."
Tok en annen test i dag og den var veldig negativ, så kan eventuelt ha att el I natt. Får følge med på tempen om den stiger nå

Har sett etter EL-slim for første gang, og nå har jeg! Ser ut til at EL skal komme til vanlig rytme, wohoo :love017 EL-test er fortsatt neg, så var fint å få et annet tegn i tillegg til økt lyst, for det kan jo tross alt komme uavhengig av EL :wacky:

Her skjedde det plutselig ting i helgen, jeg har for første gang fått el på cd 14! Vi fikk lagt inn aksjer fredag, lørdag og søndag, satser på det er bra.
1 dpo i dag :angelic:
Screenshot_20250303_084030_FF App.jpg

Noen andre som bruker Clearblue fertilitetsmonitor? Hvilke tidspunkt synes dere det er best å stille inn testperioden på og bruker dere bare denne eller strimler i tillegg for å være sikker på eggløsning?

I dag suger!:crybaby2 Sorry, må bare få det ut et sted:angelic: Er på CD3 og tr har bare valgt å stoppe helt opp siden i går kveld:shifty: Etter en allerede irriterende syklus med null aksjer og tr 9 dager på overtid. Hormonene er selvfølgelig på plass uansett, og jeg har bare lyst å legge meg ned og grine over dette håpløse prosjektet:banghead:
Kjenner mye på håpløshet selv, hatt en helt forferdelig periode nå hvor det er vanskelig å se lyset i enden av tunnelen. Prøver å tenke at en dag vil det skje, og at den dagen jeg får holde den babyen i armene så vil jeg være verdens lykkeligste, det er motivasjonen :Heartred

Har eggløsning i dag og det er forferdelig smertefullt :arghh: Har det på høyresiden nå, noe som stresser meg litt fordi det var der jeg hadde EXU og de fjernet jo ikke egglederen. De bare snittet opp, fjernet graviditeten og lukket igjen. Visstnok en ekspert på den typen operasjon som gjorde det, men blir jo likevel automatisk bekymra siden det er en sjanse for at det kan skje igjen. Har bare ikke lyst til å gjennomgå enda en spontanabort :sad015

Back
Topp