❤️ IKM Uke 12 + 13 ❤️

Føler det dukker opp skygger rett som det er :laughing002 ikke sikkert jeg og Makesure passer sammen..

Her er et bilde tatt i full fart i dag tidlig, ikke verken vinklet i gunstig lys eller noe :laughing002
Kjenner følelsen.. Jeg brukte babyplan for første gang nå (tidligtest) og har fått to rosa skygger. Så gikk jeg selvfølgelig tom, og nå bruker jeg make sure og metode tidlig. Og ingen av de er vel kjent for å være veldig sensitive/raske til å gi strek :wacky: Må bare vente og se, men om jeg ikke er gravid spørs det om jeg bruker BP igjen hvis den gir rosa falsk skygge! Litt av et styr fordi man ikke kan vente til IKM :shy: Uansett, tror ikke make sure er kjent for skygge, så håper din blir sterkere senere!!

Last edited:
Ja fy faen.. han var bare opptatt av at man skulle "leke og ha begjær", man skulle ikke finne på å ha sex når man ikke har lyst, det ødelegger alt. Tror egentlig ikke han svarte særlig på spørsmålene han ble stilt, og han hadde tydeligvis ikke noe kunnskap om fertilitet. Snakket masse om at stress ødelegger masse for egg og sædceller (sa det på en sånn måte at jeg tror de fleste hadde trodd på han). Rett etterpå hørte jeg på episoden der Hausken var med, han virket mye hyggeligere, og han nevnte litt om det her med stress, husker han sa at halvparten mistet mensen under en krigssituasjon (der lærte jeg noe nytt). Såå som vi her på forumet har snakket om i årevis, det skal jævlig mye stress til, folk blir jo gravide under krig :hilarious: Hausken var ikke perfekt han heller, han mente jo noe var galt hvis man ikke ble gravid på 1. Eller 2. Forsøk, men han vil jo at folk skal komme til klinikken hans :laughing014
Jeg hørte nok den samme episoden for noen uker siden, og reagerte ganske likt på mange utsagn :laughing002 Usikker på om jeg har hørt akkurat den med Hausken, men hvis han har sagt det du skriver er jo det ganske sykt og det helt motsatte av det de aller fleste fagfolk sier + sunn fornuft? :smiley-ashamed004 Hvis det hadde vært sant så er det vel i såfall noe galt med størstedelen av befolkningen :laughing002

Jeg hørte nok den samme episoden for noen uker siden, og reagerte ganske likt på mange utsagn :laughing002 Usikker på om jeg har hørt akkurat den med Hausken, men hvis han har sagt det du skriver er jo det ganske sykt og det helt motsatte av det de aller fleste fagfolk sier + sunn fornuft? :smiley-ashamed004 Hvis det hadde vært sant så er det vel i såfall noe galt med størstedelen av befolkningen :laughing002
Hadde fortsatt Hausken episoden oppe på Spotify: https://open.spotify.com/episode/7L...ntext=spotify:playlist:37i9dQZF1FgnTBfUlzkeKt
Han sa samtidig til slutt at man skulle slappe av og prøve litt til etter 2 forsøk, men gjerne komme inn for en samtale, så tror det er litt at han vil tjene penger :smiley-ashamed004
Men jeg er enig i det han sa om at det er samfunnet som har funnet på det med 1 år før man får hjelp (offentlig).
Han er ihvertfall bedre enn han jævla psykologen :laughing002

Jepp, og jeg avbrøt denne PP delvis for å kunne slappe av... Kan ikke si det funka, tester jo som en gal uansett :hilarious: Apropo skal jeg teste igjen kl 15, venter i spenning... Håper vi blir gravid snart så vi kan få fred en stund :excited001
Mindre stress med graviditet - vondter, og baby - null søvn, enn dette kjøret her :hilarious:

Jeg er bare 6 Dpo i dag og testa i går etter jobb med to forskjellige som begge ga strek(veldig svak da), i dag tidlig og på formiddag var det bare antydning til skyggestrek
Åja, syns det stod 7dpo på den du la ut, men da så jeg sikkert feil. Det jeg har lest hvertfall er at egget vanligvis ikke fester seg før mellom 5-10dpo, og da tar det et par dager før man får nok hcg til at det kan slå ut på hjemmetest. Altså vil kanskje tidligst utslag være 7dpo :bookworm: Men jeg er IKKE ekspert på dette altså

Åja, syns det stod 7dpo på den du la ut, men da så jeg sikkert feil. Det jeg har lest hvertfall er at egget vanligvis ikke fester seg før mellom 5-10dpo, og da tar det et par dager før man får nok hcg til at det kan slå ut på hjemmetest. Altså vil kanskje tidligst utslag være 7dpo :bookworm: Men jeg er IKKE ekspert på dette altså
Det er egentlig det jeg også vet, så derfor stussa jeg veldig på at den hadde fått en strek som var svak:bookworm:

Skulle egentlig ikke teste, men fristelsen var stor

Åhh det er så hyggelig! :love7

Jaa takk for det :Heartpink håper det jeg også! Nærmer meg snart ammeslutt nå, så kanskje det vil gjøre det litt lettere dersom vi må fortsette å prøve utover våren :)
Omg nå kom jeg på hvordan amminga med nr. 1 slutta. Det var når jeg var 5 uker på vei med nr. 2. Da ble jeg dritkvalm og spydde jeg etter hver amming, og det ble ammeslutt for han som da akkurat hadde rukket å bli 2 år. Ikke sånn jeg hadde tenkt, og det var skikkelig trist å sette til side hans behov for den kommende spiren, men naturen sa vel helt klart i fra at det måtte jeg. Kvalme ved amming var det første symptomet på at jeg gravid:nailbiting: Nå er de 5 og 8 år så lenge siden amming, men det skal bli koselig igjen (men husker vel bare de koselige stundene hehe)

Den er da positiv, og den må ikke være mørkere selv om du er 12 DPO. Egget kan feste seg så sent som 12 DPO :)
Håper så inderlig du har rett :Heartred Ramla litt ned i kjelleren i går da jeg det kom tre dråper gammelt blod, men så har det ikke vært noe siden. Gjennomgått to MA i løpet av 6 mnd nå, så det sitter litt i kroppen. Skal ta ny test i morgen tidlig, så får vi se hvordan den ser ut :Heartred

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp