❤️ IKM Uke 12 + 13 ❤️

Er det noen som helst mulighet å kunne få strek på ettermiddag/kveld 5 dpo? Jeg fikk strek i går og i dag tidlig var det bare litt antydning til skygge
Vet ikke om så tidlig, men hvis du fikk strek 7dpo så kan urinen evt være utvannet i dag? Testet du flere ganger eller?

Endelig fikk jeg positiv el-test! På cd22, så da blir det helt likt som forrige syklus.
Til dere som tar/har tatt progesteronstøtte - hvor lenge venter dere etter positiv el-test med å begynne på det?
Wii, endelig! Følger med fra sidelinjen her, hehe :hilarious:

Står det noe beskjed om bruk fra legen på medisinen du har hentet ut?

Jeg begynte på progesteron kvelden 1 DPO:shy: Men tror man kan begynne så sent som 3 DPO også. Bare viktig å vite at EL har vært, siden progesteron kan hindre EL :)

Wii, endelig! Følger med fra sidelinjen her, hehe :hilarious:

Står det noe beskjed om bruk fra legen på medisinen du har hentet ut?

Jeg begynte på progesteron kvelden 1 DPO:shy: Men tror man kan begynne så sent som 3 DPO også. Bare viktig å vite at EL har vært, siden progesteron kan hindre EL :)
Det er hyggelig da :Heartpink hvordan går det med deg?

Nei det står ingenting - og når jeg leser bruksanvisningen og googler Så er det kun info ifbm egginnsett..

Men positiv test i dag, el i morgen, så kanskje begynne på fredag da.. eller lørdag :dance008

Jeg har fått beskjed av gynekologen om oppstart ca. 2 dager etter eggløsning. Som allerede er nevnt, du må være sikker på at eggløsningen har funnet sted før du starter. Jeg hadde valgt lørdag for å være på den sikre siden.. :-)

Jeg har fått beskjed av gynekologen om oppstart ca. 2 dager etter eggløsning. Som allerede er nevnt, du må være sikker på at eggløsningen har funnet sted før du starter. Jeg hadde valgt lørdag for å være på den sikre siden.. :-)
Høres smart ut! Takk, da går jeg for lørdag :Heartpink

Last edited:
Ja, stemmer, det var deg som spydde 9DPO, også tok du ikke test før 13DPO så var den sterk? -Var det ikke? :hilarious:

Bra det går relativt fort. Det er tidlig her enda og, så skal ikke klage på noe, syns bare det er spennende å lære så masse om unnfangelse og kroppen her inne.
Men ja, ved sist graviditet så skulle vi ikke ha barn enda, så det var livets fineste «uhell» - (begynner å tro det var fordi jeg har sen eggløsning og vi trodde vi var «trygge») så tok graviditetest da mensen ikke kom etter 5 dager.. men da bare VISSTE jeg 100% at jeg var blitt gravid noen dager før jeg testet. Det var en sånn følelse, men uten å tenke på symptomer. Lurer på om jeg får den følelsen igjen om jeg blir gravid igjen.

Men ja, det å aktivt prøve å få barn nå er noe helt annet, man må være snill med seg selv, kan være skikkelig mentalt tungt, tenker spesielt på de med maaange prøveperioder på baken :sorry: Men har sett mange fine overraskelser siden jeg kom inn her da :Heartred
Jepp! 12 DPO :joyful:

Der var du heldig! Prøving er ikke nødvendigvis særlig gøy nei. Når man har bestemt seg for å gjøre det har man gjerne tenkt på det en stund, så man er jo kjempeklar. Vi føler ikke på noe hastverk med å bli gravid denne gangen, men ønsket er jo fortsatt der. Håper ikke det tar lenger tid enn sist (6 PP).
Jeg hørte på noen Babyverden podcaster i natt om prøving, var enn mannlig psykolog som var gjest i en av dem, jeg ble faen forbanna på alt han sa, han hadde nesten ingen råd eller forståelse, syntes EL tester bare var tullete og greier.. :bored:

Det er hyggelig da :Heartpink hvordan går det med deg?

Nei det står ingenting - og når jeg leser bruksanvisningen og googler Så er det kun info ifbm egginnsett..

Men positiv test i dag, el i morgen, så kanskje begynne på fredag da.. eller lørdag :dance008
Det går bra, er 7+0 i dag :love7

Da støtter jeg det hun over her sier med å begynne lørdag - så er du på sikre siden :D håper såå det klaffer for deg denne runden :smiley-angelic001 ❤️

Der var du heldig! Prøving er ikke nødvendigvis særlig gøy nei. Når man har bestemt seg for å gjøre det har man gjerne tenkt på det en stund, så man er jo kjempeklar. Vi føler ikke på noe hastverk med å bli gravid denne gangen, men ønsket er jo fortsatt der. Håper ikke det tar lenger tid enn sist (6 PP).
Jeg hørte på noen Babyverden podcaster i natt om prøving, var enn mannlig psykolog som var gjest i en av dem, jeg ble faen forbanna på alt han sa, han hadde nesten ingen råd eller forståelse, syntes EL tester bare var tullete og greier.. :bored:
Sånn var gynekologen min etter jeg hadde en kjemisk i desember. Hun sa at El-tester måtte jeg ikke finne på å bruke.. ooook.. hvis jeg ikke hadde brukt el-tester hadde jeg ihvertfall aldri i livet blitt gravid med el som kommer rundt 1 uke senere enn jeg har trodd og jeg hadde aldri funnet ut at lutealfasen min er veldig kort.. hjelpes hva noen får seg til å si..

Det går bra, er 7+0 i dag :love7

Da støtter jeg det hun over her sier med å begynne lørdag - så er du på sikre siden :D håper såå det klaffer for deg denne runden :smiley-angelic001 ❤️
Åhh det er så hyggelig! :love7

Jaa takk for det :Heartpink håper det jeg også! Nærmer meg snart ammeslutt nå, så kanskje det vil gjøre det litt lettere dersom vi må fortsette å prøve utover våren :)

Ja tror du har et godt poeng der, når man endelig bestemmer seg så skulle man gjerne hatt positiv graviditetstest i går :hilarious:

Vi har vel eeeeegentlig ikke super hastverk heller, men samtidlig så vil aldersspennet bli større og større (første er 4 år nå) og jeg har tippet 36, dessuten tar jeg en medisin jeg ikke kan ta når vi prøver og om jeg blir gravid. Så må slutte på den hver periode. Så sånn for bekvemmelighetens skyld, er det fint om det skjer snarere enn senere :Heartred

Nei sånne mennesker skulle ikke fått lov til å uttalt seg om _sine meninger_ på en slik podcast når de ikke går gjennom det syns jeg :wideyed: En ting er å legge frem data, men synsing om noe du ikke går igjennom selv blir fjernt for meg altså :facepalm:

Sånn var gynekologen min etter jeg hadde en kjemisk i desember. Hun sa at El-tester måtte jeg ikke finne på å bruke.. ooook.. hvis jeg ikke hadde brukt el-tester hadde jeg ihvertfall aldri i livet blitt gravid med el som kommer rundt 1 uke senere enn jeg har trodd og jeg hadde aldri funnet ut at lutealfasen min er veldig kort.. hjelpes hva noen får seg til å si..
Ja NETTOPP! Hvorfor mener de det er så forferdelig å ta EL-test da?

Ja tror du har et godt poeng der, når man endelig bestemmer seg så skulle man gjerne hatt positiv graviditetstest i går :hilarious:

Vi har vel eeeeegentlig ikke super hastverk heller, men samtidlig så vil aldersspennet bli større og større (første er 4 år nå) og jeg har tippet 36, dessuten tar jeg en medisin jeg ikke kan ta når vi prøver og om jeg blir gravid. Så må slutte på den hver periode. Så sånn for bekvemmelighetens skyld, er det fint om det skjer snarere enn senere :Heartred

Nei sånne mennesker skulle ikke fått lov til å uttalt seg om _sine meninger_ på en slik podcast når de ikke går gjennom det syns jeg :wideyed: En ting er å legge frem data, men synsing om noe du ikke går igjennom selv blir fjernt for meg altså :facepalm:
Ja skjønner definitivt den! Min fyller 2 om ei uke, og jeg blir 31 i år, så har relativt god tid :p

Ja fy faen.. han var bare opptatt av at man skulle "leke og ha begjær", man skulle ikke finne på å ha sex når man ikke har lyst, det ødelegger alt. Tror egentlig ikke han svarte særlig på spørsmålene han ble stilt, og han hadde tydeligvis ikke noe kunnskap om fertilitet. Snakket masse om at stress ødelegger masse for egg og sædceller (sa det på en sånn måte at jeg tror de fleste hadde trodd på han). Rett etterpå hørte jeg på episoden der Hausken var med, han virket mye hyggeligere, og han nevnte litt om det her med stress, husker han sa at halvparten mistet mensen under en krigssituasjon (der lærte jeg noe nytt). Såå som vi her på forumet har snakket om i årevis, det skal jævlig mye stress til, folk blir jo gravide under krig :hilarious: Hausken var ikke perfekt han heller, han mente jo noe var galt hvis man ikke ble gravid på 1. Eller 2. Forsøk, men han vil jo at folk skal komme til klinikken hans :laughing014

Er det ikke antydning til en skygge på bildet der da? Litt vanskelig å se i svart-hvitt men. Jeg fikk helt blenda tester fram til dagen etter IKM da jeg var gravid.
Føler det dukker opp skygger rett som det er :laughing002 ikke sikkert jeg og Makesure passer sammen..

Her er et bilde tatt i full fart i dag tidlig, ikke verken vinklet i gunstig lys eller noe :laughing002

Vedlegg

• IMG_20250319_072920.jpg
    IMG_20250319_072920.jpg
    168,9 KB · Visninger: 43
Aner ikke :(
Har man ikke regelmessig syklus så blir jo el-tester alfa omega :dance008
Og selv med regelmessig syklus kan man få seg en overraskelse! Jeg tempet da vi prøvde på 23-barnet, fant ut at jeg hadde EL på CD10-13 (26-29 dagers sykluser) :wideyed: Nå er jeg ganske sikker på at EL er på CD13/14 (28 dagers syklus), men vurderer å begynne å tempe fra neste syklus for å være 100% sikker

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp