❤️ IKM Uke 1 ❤️

Kjempe spennende! Må bare spørre, hvordan får du opp den målingen på klokka? Har Apple Watch selv og har ikke fått opp det før. Mulig jeg har en for gammel klokke kanskje.
Jeg går inn på helse-appen på telefonen,så inn på søvn, så flere data for søvn så avvik. Der ligger håndleddstemperatur. Klokka skal måle gjennomsnittet gjennom natta, hvor nøyaktig det er aner jeg ikke, men jeg har et hopp rundt eggløsning og dropp ved mens.

Tok en test i ettermiddag begge var helt hvite. Er litt usikker på hvor mange DPO jeg er, testet positivt på EL 17/12. Har hatt stikking/små krampe på den ene siden av lysken/livmoren, samt litt små kvalme. Får vondt når jeg hoster. Kan være tegn på TR. I følge appen skal IKM være 31/12, men har pleid å komme 1-3 dager senere en beregnet

Tok en test i ettermiddag begge var helt hvite. Er litt usikker på hvor mange DPO jeg er, testet positivt på EL 17/12. Har hatt stikking/små krampe på den ene siden av lysken/livmoren, samt litt små kvalme. Får vondt når jeg hoster. Kan være tegn på TR. I følge appen skal IKM være 31/12, men har pleid å komme 1-3 dager senere en beregnet

Da blir det spennende å se om det dukker opp en strek de neste dagene :shy:

Har du bilder av noen av testene?

Vedlegg

• IMG_1415.jpeg
    IMG_1415.jpeg
    476,9 KB · Visninger: 50
Det er jo unektelig litt spennende dette,

sier testetøsa og drar frem en ny test... Som forøvrig også var helt negativ. Jeg har bestemt meg for at jeg er 10dpo idag. Det stemmer med eggløsningsslim og positiv test 17.desember, og ikke minst aksjelegging :p Da jeg var gravid med guttungen fikk jeg negativ test 9dpo og svak positiv 11dpo. De to andre graviditetene (ma i uke 9 og kjemisk forrige runde) aner jeg ikke dpo da jeg ikke verken fulgte med eller testet. 7 dpo har jeg registrert inn både støl mage og "cramps", pluss jeg hadde tempdropp på Apple watch. Festedipp? Puppene er ømme av og på, men mest av, så det er et årlig tegn. Det er som regel der jeg merker graviditet. Men igjen - om egget festet seg for tre dager siden er det kanskje ikke nok hcg enda til å gi utslag på noe. Tempen er iallefall relativt fin fortsatt! Jeg hadde tre dager med feber midten av desember, som jeg nok tror drar gjennomsnittet opp, slik at jeg nå egentlig ligger høyere enn grafen viser. Ny test i
Det er jo unektelig litt spennende dette,

sier testetøsa og drar frem en ny test... Som forøvrig også var helt negativ. Jeg har bestemt meg for at jeg er 10dpo idag. Det stemmer med eggløsningsslim og positiv test 17.desember, og ikke minst aksjelegging :p Da jeg var gravid med guttungen fikk jeg negativ test 9dpo og svak positiv 11dpo. De to andre graviditetene (ma i uke 9 og kjemisk forrige runde) aner jeg ikke dpo da jeg ikke verken fulgte med eller testet. 7 dpo har jeg registrert inn både støl mage og "cramps", pluss jeg hadde tempdropp på Apple watch. Festedipp? Puppene er ømme av og på, men mest av, så det er et årlig tegn. Det er som regel der jeg merker graviditet. Men igjen - om egget festet seg for tre dager siden er det kanskje ikke nok hcg enda til å gi utslag på noe. Tempen er iallefall relativt fin fortsatt! Jeg hadde tre dager med feber midten av desember, som jeg nok tror drar gjennomsnittet opp, slik at jeg nå egentlig ligger høyere enn grafen viser. Ny test i morgen tidlig!

Vis vedlegget 451538
Veldig spennende!
Slik ser min graf ut, den er noe merkelig, men har jobbet et par nattevakter i julen. :D Kjenner at jeg allerede nå kan glemme flere nattevakter ved graviditet. Aldri slitt så voldsomt med å holde meg våken.
IMG_3500.jpeg

Negativ test idag også, 9/10dpo og jeg kjenner de velkjente murringene har dukket opp. Så da er det bare å vente på tr om en dag eller to...
Jeg synes jeg skimter noe på testen din. Ser du har hatt tempdropp i dag. Vil bare si at min tempkurve var helt jojo, med flere dropper både her og der. Ikke til å stole på, men er 38 uker i morgen :)

Jeg synes jeg skimter noe på testen din. Ser du har hatt tempdropp i dag. Vil bare si at min tempkurve var helt jojo, med flere dropper både her og der. Ikke til å stole på, men er 38 uker i morgen :)
Jeg tror kameraet mitt fanger usynlige streker :p blank test tidligere idag også, så regner med at jeg våkner til tr imorgen :shy:
Lykke til med det som venter deg ila de neste ukene en gang :Heartred

Eg ammet sikkert 10 ganger på natt da eg ble gravid på første forsøk med andre mann. Hadde 9 dager fase da også. Hadde egentligt det med første mann også :)
Jeg og ammet og hadde 9 dagers luteal fase når jeg ble gravid med nr 2. Ammer ikke nå, men har fortsatt kun 9 dager og ble gravid (nr 3) selv om den ikke satt til termin, så ville ikke bekymret meg for mye for 9/10 dager :)

Nå gikk det ikke for meg denne gangen, men kan jeg spørre om dere husker når dere fikk positiv test om lutealfasen kun var på 9 dager? :)

Skal prøve for alvor å trappe ned på ammingen denne syklusen, og se hvordan det går. Jeg synes det er så leit, for jeg elsker kosen - men nå begynner jeg å stresse veldig over dette søskenforsøket :arghh:

Her er det også blendahvite tester etter en noe dårlig pp, og bare 2 dager igjen til IKM. Forrige pp testet jeg svakt positivt med en del symptomer på samme syklus dag (endte med kjemisk). Så nå er jeg nokså slått til ro med at TR kommer denne pp.
Jeg har en kort syklus, og ikke så lenge å vente på neste forsøk, så håper på masse nyttårslykke neste uke :shy:

Her er det også blendahvite tester etter en noe dårlig pp, og bare 2 dager igjen til IKM. Forrige pp testet jeg svakt positivt med en del symptomer på samme syklus dag (endte med kjemisk). Så nå er jeg nokså slått til ro med at TR kommer denne pp.
Jeg har en kort syklus, og ikke så lenge å vente på neste forsøk, så håper på masse nyttårslykke neste uke :shy:
Vil du at jeg skal sette deg på TR allerede, eller vente et par dager?

Godt med kort syklus, slik at ikke prøveperiodene drar seg ut over lang tid! Håper det klaffer for deg neste pp!:smiley-angelic001
Jeg hopper nok inn i IKM uke 4-gruppa etter hvert, kanskje vi sees der?:shy:

Vil du at jeg skal sette deg på TR allerede, eller vente et par dager?

Godt med kort syklus, slik at ikke prøveperiodene drar seg ut over lang tid! Håper det klaffer for deg neste pp!:smiley-angelic001
Jeg hopper nok inn i IKM uke 4-gruppa etter hvert, kanskje vi sees der?:shy:
Jeg kan sende inn en oppdatering når TR kommer, men det er nok høyst sannsynlig ja :confused:

Nå gikk det ikke for meg denne gangen, men kan jeg spørre om dere husker når dere fikk positiv test om lutealfasen kun var på 9 dager? :)

Skal prøve for alvor å trappe ned på ammingen denne syklusen, og se hvordan det går. Jeg synes det er så leit, for jeg elsker kosen - men nå begynner jeg å stresse veldig over dette søskenforsøket :arghh:

Med nr 2 kan jeg desverre ikke si helt sikkert fordi jeg fikk en veldig heavy festeblødning (eller noe sånt) 8dpo som varte i 5 dager. Så jeg var sikker på det var mensen. Derfor tok jeg første test 18/19 dpo. Den var positiv men veldig svak. Tok og test 8 dpo, som var negativ. Med tanke på hvor svak den var gjetter jeg at jeg ikke hadde fått positiv test før hvertfall 14/15dpo hadde jeg testet før.

Nå forrige syklus skulle mensen kommet 9dpo, den kom ikke og fikk negativ test 9dpo, men fikk svak positiv 10dpo.

Amming gjør jo veldig mye med kroppene våre, så det kan jo hende det er løsningen for deg :) Jeg måtte selv slutte å amme med nr 2, for i det hele tatt å få mensen tilbake. Sluttet omtrent helt å amme, og fikk først da mensen tilbake neste syklus når ungen var 13mnd:)

Med nr 2 kan jeg desverre ikke si helt sikkert fordi jeg fikk en veldig heavy festeblødning (eller noe sånt) 8dpo som varte i 5 dager. Så jeg var sikker på det var mensen. Derfor tok jeg første test 18/19 dpo. Den var positiv men veldig svak. Tok og test 8 dpo, som var negativ. Med tanke på hvor svak den var gjetter jeg at jeg ikke hadde fått positiv test før hvertfall 14/15dpo hadde jeg testet før.

Nå forrige syklus skulle mensen kommet 9dpo, den kom ikke og fikk negativ test 9dpo, men fikk svak positiv 10dpo.

Amming gjør jo veldig mye med kroppene våre, så det kan jo hende det er løsningen for deg :) Jeg måtte selv slutte å amme med nr 2, for i det hele tatt å få mensen tilbake. Sluttet omtrent helt å amme, og fikk først da mensen tilbake neste syklus når ungen var 13mnd:)

Takk for svar :) Da skjønner jeg at det muligens er håp videre om lutealfasen fortsetter å være kort, og jeg ikke nødvendigvis tester positivt fra 9 dpo!

Jaa, veldig kjipt at amming skal påvirke så mye... Det gir jo for så vidt mening da, sånn fra naturens side - men det er fryktelig irriterende nå som vi har lyst til å få en til :arghh:

Back
Topp