Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Spanande! Hvor lang tid tok forsamtalen totalt? Vi må bestille billetter til reise til og fra..Da var forsamtalen over og starter opp med ivf i uke 48. I følge legen så er sønnen vi har fått naturlig, ett under[emoji173]️ så nå er det bare å telle ned til sprøyte start og uttak [emoji4]
Spanande! Hvor lang tid tok forsamtalen totalt? Vi må bestille billetter til reise til og fra..![]()
hvordan går detjeg er akkurat ferdig med leterezol kuren. venter på eggløsning (16 okt). så skal vi ha inseminasjon i første omgang.
Vært på to ul var for tidlig i syklus. Nå skulle jeg bare fortsette å teste. Hvis det er positivt i helgen blir det jo egen prøvinghvordan går det?

Posgrunnjenter
Kan dere hjelpe meg litt?Har privat forsøk nå. Vurderer å søke oss inn offentlig etter neste innsettet..
Ble veldig syk sist stimulering (overstimulert-sykehus), og lurer på om det er sjanse for å oppleve det igjen når de da får vite at jeg ble såpas syk? Fikser ikke en runde til med det der
Blir uttak avbrutt om det havner på en helg!?
Er det så samlebånd som det virker som!?
Får man ikke det man trenger av smertestillende under uttak?
Krever de legejournal fra fastlegen, eller bare henvisning?
Er de enkle å få kontakt med ved spørsmål?![]()
Tusen takk for veldig informativt svar! Det høres i grunn veldig bra ut det synes jeg.. Hvis ikke det klaffer på dette fryseforsøket så kommer vi også til PorsgrunnJeg tror de vil være svært nøye med stimulering og kontroller når du har vært overstimulert før. De vil nok gjerne ha journal fra de private forsøkene dine, og om det ikke står om overstimuleringen der så burde du passe på at det kommer veldig tydelig frem på forsamtalen.
Uttak havner ikke på helg, det tilpasser de bare med stimuleringen. Det er kun ved naturlig syklus og fryseforsøk at man kan få avbrutt forsøk dersom eggløsning kommer slik at innsett-tidspunkt blir i helgen. Styrt syklus ved fryseforsøk tilpasser de også til å unngå helg.
Om du har behov for ekstra smertestillende så kan du få det, for meg holdt det fint med standarden deres.
De har en konto på en kryptert meldingsapp som heter Crypho hvor de er enkle å få kontakt med. De svarer ikke nødvendigvis samme dag, det virker på meg som de vurderer både hvor mye spørsmålet haster og om det må videresendes til lege. Man får svaret i Crypho uansett hvilken fagperson som skal svare. Man kan se i Crypho om meldingen man har sendt er blitt åpnet av Porsgrunn. Så vet man om de har registrert det hvert fall. Og om man ikke får svar på flere dager er det bare å purre. Jeg er fornøyd med dette systemet.
Tja. Det er noe samlebånd-følelse, men jeg opplever de som jobber der som omsorgsfulle, engasjerte, positive og optimistiske på våre vegne, så jeg var veldig fornøyd. Jeg opplevde også å få individuell behandling og svar på spørsmålene i Crypho (ofte enklere å få spurt der, for jeg synes kontrollene gikk radig). Om man forventer lange samtaler om hvordan man har det, og hvordan man takler forsøk osv. så får man ikke det offentlig, da burde man nok ha en egen samtale-terapeut ved siden av.
Henvisningsskjema ligger på nettsiden deres. Legen må sende henvisning. Ville som sagt lagt ved utskrift av journal fra tidligere forsøk privat.
Håper ikke ventetidene er så alt for lange før man får starte, vi har jo vært gjennom alt av utredning osv, så spares for litt der
Vet jo hva jeg går til, så har nok sikkert ikke så mange spørsmål heller, men noe spørsmål kan jo alltids dukke opp.Tusen takk for veldig informativt svar! Det høres i grunn veldig bra ut det synes jeg.. Hvis ikke det klaffer på dette fryseforsøket så kommer vi også til PorsgrunnHåper ikke ventetidene er så alt for lange før man får starte, vi har jo vært gjennom alt av utredning osv, så spares for litt der
Vet jo hva jeg går til, så har nok sikkert ikke så mange spørsmål heller, men noe spørsmål kan jo alltids dukke opp.
Pleier de å dyrke til blastoer?Har de sånn utstyr at de overvåker eggene osv under utviklingen? Eller setter de inn (2-3dgr?) før de vet om de går til blasto?
(Fikk 6 blasto på frys siste forsøket)

Ville dere forresten prøvd letrozole i ventetida? Har veldig lange og ustabile sykluser, men få svømmere er trolig problemstillingen hovedsaklig... Noen med erfaring?
Heihei, ny på denne tråden, vi skal til samtale i januar for evt oppstart av ivf eller inseminasjon. Da vi har prøvd aktivt 8 mnd med el monitor og 4 år ca til sammen uten prevensjon og de siste 5 mnd med letrozol. 2 enkle doser og 3 doble. Lurer på med ivf må man ta sprøyter eller holder det med letrozol stimulering? Da jeg hver gang har fått et stort fint follikel. Vi er uforklarlig barnløse da de ikke finner noe feil på oss .
Ved IVF ønsker de gjerne 6-12 egg ut, så da må man gå på sprøyter. Det er fordi man ikke regner at alle vil bli befruktet og dele seg riktig videre, og det er jo en ganske kostbar prosess (både for klinikken og oss) så da må de ha best mulig sjanse for å oppnå minst ett godt embryo.
Jeg fikk ut 16 egg nå sist i Porsgrunn, og satt igjen med 6 godt delte embryo to dager etter uttak.
Okai takk for svarkoster de sprøytene mye? Og hvis jeg reagerer vra på letrozol til vanlig siden jeg egentlig har el av meg selv, tror du medisiner blir dyrt da?
![]()