❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Noen som har tatt blodprøver pga habituell abort ? Jeg ble testet for fosfolipid antistoff og har fått utslag på lupus antikoagulant og anti kardiolipin antistoff.
Måtte flytte timen vi hadde nå i november, så fikk brev i posten om prøvesvaret bare og skal på time i begynnelsen av desember. Fikk beskjed om at hvis vi ble gravide i mellomtiden skulle jeg begynne på albyl-e å ta det fram til uke 32 og fragmin fra uke 32 og ut svangerskapet.

Noen som har fått utslag på det samme ? Hva sa de og hvordan var veien videre ?

Da er første egguttak over. Fikk ut 25 egg og 12 hadde delt seg fint første døgnet.:) Nå er det bare å vente på en telefon til tirsdag, for å finne ut hvor mange som blir fryst. Flere enn meg som sliter med store smerter etter uttak?? Går helt krokrygget og alt gjør vondt:(

Da er første egguttak over. Fikk ut 25 egg og 12 hadde delt seg fint første døgnet.:) Nå er det bare å vente på en telefon til tirsdag, for å finne ut hvor mange som blir fryst. Flere enn meg som sliter med store smerter etter uttak?? Går helt krokrygget og alt gjør vondt:(
Wow så bra uttak og deling! :) kryssa fingrane for at du får mange fine blasto i frysen! Det er ikkje så rart du har store smerter når du fekk ut så mange egg! I mine uttak har eg berre fått ut 2-5 egg og ja d har vært vondt, men no sist fekk eg ut 11 stykk og det Gjorde skikkelig vondt, for kvart steg eg tok så støtte det oppi underlivet der dei hadde stukket hull.. beste tips er å ligga/sitta masse i ro, ta smertestillende og heller beveg deg når da blir litt mindre vondt! Go bedring :)

Du er jo overstimulert, så ikke rart det gjør vondt. For å unngå alvorlig overstimulering burde du de neste dagene ligge/sitte med bena høyt (bena oppi sofaen), drikke mye væske, få i deg godt med proteiner (jeg drakk proteinshake og spiste egg i dagene etter uttak av 16 egg). Du fikk kanskje blodfortynnende sprøyter også? Og sykemelding? Og følg med på vekten din fra dag til dag de neste dagene nå (hvert fall første uken etter uttak, eventuelt uke to også). Om du plutselig raser opp i vekt må du ringe klinikken eller legevakt, da samler du væske i kroppen. Eller om det blir tungt å puste. Magen kan bli veldig oppblåst de neste dagene også. Det kan være farlig (OHSS), men det er heldigvis sjelden. For de fleste går det over når mensen kommer, eller i løpet av menstruasjonen.

Håper du fikk ut gullegget. :)

Oj så bra! :) Spennende! :)
Jeg har også hatt store smerter etter uttak på tirsdag, og synes i dag er den verste dagen. Det må vel gå seg til :) Det er jo mye som skjer der nede i en sånn prosess :)

Vi har i dag fått satt inn et fint embryo. Det hadde delt seg i fire. Tre embryoer er lagt i frys :)
Testdato er 22.12 :) Spennende!!

Vi har i dag fått satt inn et fint embryo. Det hadde delt seg i fire. Tre embryoer er lagt i frys :)
Testdato er 22.12 :) Spennende!!

Gratulerer som ruger! :)

Du er jo overstimulert, så ikke rart det gjør vondt. For å unngå alvorlig overstimulering burde du de neste dagene ligge/sitte med bena høyt (bena oppi sofaen), drikke mye væske, få i deg godt med proteiner (jeg drakk proteinshake og spiste egg i dagene etter uttak av 16 egg). Du fikk kanskje blodfortynnende sprøyter også? Og sykemelding? Og følg med på vekten din fra dag til dag de neste dagene nå (hvert fall første uken etter uttak, eventuelt uke to også). Om du plutselig raser opp i vekt må du ringe klinikken eller legevakt, da samler du væske i kroppen. Eller om det blir tungt å puste. Magen kan bli veldig oppblåst de neste dagene også. Det kan være farlig (OHSS), men det er heldigvis sjelden. For de fleste går det over når mensen kommer, eller i løpet av menstruasjonen.

Håper du fikk ut gullegget. :)

Håper virkelig det er gullegget, for dette frister ikke flere ganger!
Ja, skal gå på fragmin i 20 dager og sykemelding ut i morgen. Magen er veldig oppblåst allerede, så håper den snart kan gå tilbake. Smertene er uutholdelig til tider, men Ikke veldig lett å ligge/sitte stille når man har en 5 åring i hus som er syk i tillegg:woot: får i meg noe mat, ikke mye (1 brødskive og yoghurt daglig), men virket ikke ut som de var bekymret når jeg snakket med Porsgrunn. Har ikke mensen, så gruer meg litt til hvordan det blir!

Når er det senest man kan teste positivt etter innsett av blasto?
Føler meg ikke gravid (sist hadde jeg murringer osv, da var jeg gravid) fortsatt negativ test 15 dpo (innsett blasto 27.11).
Testdato er ikke før 11 desember. Er ikke det tøysete lenge? :p
Kan jeg konstantere forsøk mislykket idag liksom, 15 dpo? :p

Når er det senest man kan teste positivt etter innsett av blasto?
Føler meg ikke gravid (sist hadde jeg murringer osv, da var jeg gravid) fortsatt negativ test 15 dpo (innsett blasto 27.11).
Testdato er ikke før 11 desember. Er ikke det tøysete lenge? :p
Kan jeg konstantere forsøk mislykket idag liksom, 15 dpo? :p

Hva slags test bruker du da? Hvis du bruker en god test ville nok jeg tenkt negativt forsøk 15 dpo. Da jeg hadde fryseforsøk på Riksen så var testdag 14 dpo. :shy: Porsgrunn har absolutt tøysete sen testdag.

Utrolig kjedelig med negativt forsøk. :(

Hva slags test bruker du da? Hvis du bruker en god test ville nok jeg tenkt negativt forsøk 15 dpo. Da jeg hadde fryseforsøk på Riksen så var testdag 14 dpo. :shy: Porsgrunn har absolutt tøysete sen testdag.

Utrolig kjedelig med negativt forsøk. :(

Aah! Kjekt å vite! Bruker babyplan tidligtest..
Ja, det er det :( Hadde vært koselig å fått positiv test før jul. Gikk tom for g-tester nå, men hørte man kunne ta el-test, og at det kunne gi en indikasjon om den var positiv? Vet ikke om det stemmer. Tok en nå, 16dpo, var iallfall helt negativ den og..
Da slapp jeg iallfall å forklare hvorfor jeg ikke vil ha noe alkohol til jul :p
Men..begynner å bli litt lei og utålmodig :Heartred

Aah! Kjekt å vite! Bruker babyplan tidligtest..
Ja, det er det :( Hadde vært koselig å fått positiv test før jul. Gikk tom for g-tester nå, men hørte man kunne ta el-test, og at det kunne gi en indikasjon om den var positiv? Vet ikke om det stemmer. Tok en nå, 16dpo, var iallfall helt negativ den og..
Da slapp jeg iallfall å forklare hvorfor jeg ikke vil ha noe alkohol til jul :p
Men..begynner å bli litt lei og utålmodig :Heartred

EL-tester kan øke i styrke fordi mensen nærmer seg og, så de er dårlige g-tester. BabyPlan tidligtest er gode tester. Så da ville jeg nok tenkt "negativt" og sett fremover istedenfor ja. :( Selvfølgelig er du lei og utålmodig, denne berg- og dalbanen her er til å spy av. :Heartred

EL-tester kan øke i styrke fordi mensen nærmer seg og, så de er dårlige g-tester. BabyPlan tidligtest er gode tester. Så da ville jeg nok tenkt "negativt" og sett fremover istedenfor ja. :( Selvfølgelig er du lei og utålmodig, denne berg- og dalbanen her er til å spy av. :Heartred
Mm. :Heartred

Back
Topp