❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Medisinene er dyre ja. Det er veldig individuelt hvor mye medisiner man trenger, hvilke doser osv. Det kan koste alt fra 7000 til 25 000 kr per ferskforsøk. Fryseforsøk er mye billigere.

Det som lønner seg er: Kjøp kun medisiner du trenger frem til neste kontroll i Porsgrunn. Det er veldig dumt å kjøpe medisiner for hele forsøket, for det kan hende kontrollen viser at de vil endre på medisinene og da sitter du med dyre medisiner du ikke får brukt og ikke får levert tilbake. Apoteket i Porsgrunn har medisinene inne, så du bare kjører innom der etter kontroll og henter ut det du trenger frem til neste kontroll. Eventuelt kan du sjekke på nettsidene til både Apotek 1 og Vitus apotek om de har medisiner på lager i hver enkelt butikk om du vil kjøpe der du bor, men det er få apotek som har IVF-medisinene som standard-sortiment.

Du må alltid be om spesifiserte, stemplet og signerte kvitteringer på apoteket. Du kan etter hvert forsøk sende inn alle kvitteringer til HELFO sammen med et skjema du får fra Porsgrunn. Dette kan du sende inn digitalt på helsenorge.no (bare ta bilder av skjemaet fra Porsgrunn og kvitteringene.)

Du får nemlig tilbake penger fra HELFO om du bruker mer enn ca. 18 000 kr på medisinene på 3 forsøk (alt over 18 000 kr får du da tilbakebetalt). Ett forsøk er ett ferskforsøk inkludert alle fryseforsøk som tilhører. Dersom forsøket blir avbrutt uten innsett teller det ikke som ett forsøk, så da får du igjen penger for det og.

De offentlige klinikkene tilbyr 3 forsøk per barn (3 ferskforsøk + alle tilhørende fryseforsøk). Det koster 1500 kr per ferskforsøk, fryseforsøk er gratis. Disse pengene kan man ikke få refundert på noe vis.

Kontroller koster ca 350 kr, og det er vanlig egenandel i helse, så om du når grensen for frikort så blir kontrollene gratis.

Om du har lenger enn 10 km vei til klinikken i Porsgrunn kan du sende inn reiseregning (det gjøres også digitalt) til pasientreiser. Du kan sende inn reiseregning både for deg og mannen din (begge må logge inn og sende hver sin) for forsamtalen og uttaksdagen, men de andre kontrollene er kun for deg. Det er en egenandel for reiser også, det blir også gratis/ingen egenandel om man får frikort.

Tusen takk for utfyllende svar:) skal alt dette i bakhodet når vi finner ut om det blir ivf eller inseminasjon som første forsøk:)) må jo evt spare penger til disse medisinene :) får dekket pasientreiser og får kjapt frikort har slt det nå pga letrozol kontroll og utredning. Men da vet keg hvertfall litt mer hva jeg går til så får vi se hva som skjer i januar når vi er der på samtale:)

Noen som har tatt blodprøver pga habituell abort ? Jeg ble testet for fosfolipid antistoff og har fått utslag på lupus antikoagulant og anti kardiolipin antistoff.
Måtte flytte timen vi hadde nå i november, så fikk brev i posten om prøvesvaret bare og skal på time i begynnelsen av desember. Fikk beskjed om at hvis vi ble gravide i mellomtiden skulle jeg begynne på albyl-e å ta det fram til uke 32 og fragmin fra uke 32 og ut svangerskapet.

Noen som har fått utslag på det samme ? Hva sa de og hvordan var veien videre ?

Ville dere forresten prøvd letrozole i ventetida? Har veldig lange og ustabile sykluser, men få svømmere er trolig problemstillingen hovedsaklig... Noen med erfaring?
har gått på leterezol i noen mnd i prøve tiden før vi kom til Porsgrunn. har ikke skjedd noe enda. men har jo lest om andre som det har fungert på. Bruker leterezol nå også . Vi skal ha inseminasjon 1 gang før vi tar neste steg

Noen som har tatt blodprøver pga habituell abort ? Jeg ble testet for fosfolipid antistoff og har fått utslag på lupus antikoagulant og anti kardiolipin antistoff.
Måtte flytte timen vi hadde nå i november, så fikk brev i posten om prøvesvaret bare og skal på time i begynnelsen av desember. Fikk beskjed om at hvis vi ble gravide i mellomtiden skulle jeg begynne på albyl-e å ta det fram til uke 32 og fragmin fra uke 32 og ut svangerskapet.

Har gått på letrozol nå i 4 mnd ikke skjedd noe for meg enda men hørt om andre det funker på:) skal ta de to siste kurene nå før vi prøver en runde med inseminasjon før ivf .

Ville dere forresten prøvd letrozole i ventetida? Har veldig lange og ustabile sykluser, men få svømmere er trolig problemstillingen hovedsaklig... Noen med erfaring?

Har gått på letrozol nå i 4 mnd ikke skjedd noe for meg enda men hørt om andre det funker på:) skal ta de to siste kurene nå før vi prøver en runde med inseminasjon før ivf .

Dere som har hatt fryseforsøk i styrt syklus i Porsgrunn har dere tatt Progynova oralt eller vaginalt?

Jeg er

Jeg er også utredet for habituell abort. De fant kardiolipin antistoff hos meg også. Har fått albyl-E og Fragmin for dette. Synes det er skummelt at man skal slutte på begge to før Termin Jeg er ikke gravid enda da.

Er det noe her med lavt stoffskifte?
Har dere blitt fulgt opp fht det?

Noen av dere som har tatt meropur, og kan fortelle meg noe.. Kan det blandes ut samme dag eller skal det blandes ut i forveien? [emoji85]

ser jeg fortsatt står på forsamtale.Vi venter nå på å starte med inseminasjon

Jeg rettet det nå, men har egentlig spurt om noen andre vil ta over her. :)

Har noen lyst til å ta over Porsgrunn tråden? Kopiere hovedinnlegget i en ny tråd med samme navn og oppdatere videre? (Fjerne gravide som har hatt termin og ellers oppdatere om de som venter eller er i gang med forsøk?) :)

Jeg er jo gravid nå, så jeg tenkte noen som skal i gang heller kan overta. :)

Hei! Eg lurer på å søke meg til Porsgrunn etter 3 private forsøk. På helsenorge finner eg ingen porsgrunnsklinikk men Skien, sykehuset Telemark skien. Er dette samme klinikk? Har de gode erfaringer i Porsgrunn? Nokon så venta 10 uker på utredning el gjekk ofte fortare? Kunne ein då beg på medisiner med ein Gong? Siden d står ventetid dagbehandling 1 uke :)

Hei! Eg lurer på å søke meg til Porsgrunn etter 3 private forsøk. På helsenorge finner eg ingen porsgrunnsklinikk men Skien, sykehuset Telemark skien. Er dette samme klinikk? Har de gode erfaringer i Porsgrunn? Nokon så venta 10 uker på utredning el gjekk ofte fortare? Kunne ein då beg på medisiner med ein Gong? Siden d står ventetid dagbehandling 1 uke :) nokon som har vore privat før/etter Porsgrunn? Er det stor forskjell på privat/offentlig med måten ein blir behandla på?

Hei! Eg lurer på å søke meg til Porsgrunn etter 3 private forsøk. På helsenorge finner eg ingen porsgrunnsklinikk men Skien, sykehuset Telemark skien. Er dette samme klinikk? Har de gode erfaringer i Porsgrunn? Nokon så venta 10 uker på utredning el gjekk ofte fortare? Kunne ein då beg på medisiner med ein Gong? Siden d står ventetid dagbehandling 1 uke :)

Ja, det er nok samme, det er ingen fertilitetsavdeling i Skien, men Sykehuset i Telemark er jo både Porsgrunn og Skien. :)

Jeg vet ingenting om ventetid nå, i fjor da jeg ble henvist var det ca 3 måneder ventetid på forsamtale og deretter ca 3-4 måneder ventetid på forsøk etter forsamtalen, men jeg tror de har fått ned ventetiden nå. :)

På første innlegg i tråden her finner du link til nettsiden deres, kanskje de har noe oppdatert info om ventetid der.

Ja, det er nok samme, det er ingen fertilitetsavdeling i Skien, men Sykehuset i Telemark er jo både Porsgrunn og Skien. :)

Jeg vet ingenting om ventetid nå, i fjor da jeg ble henvist var det ca 3 måneder ventetid på forsamtale og deretter ca 3-4 måneder ventetid på forsøk etter forsamtalen, men jeg tror de har fått ned ventetiden nå. :)

På første innlegg i tråden her finner du link til nettsiden deres, kanskje de har noe oppdatert info om ventetid der.
Ok takk :) ja då er det nok berre navnet som er slik ja! Alltid blitt omtala som Porsgrunn. Ok d va lang ventetid då ja. Heldigvis kortere nå:) stod 10 uker utredning og 1 uke behandling. Så Når ein første kommer igang går det nok fort :)

Back
Topp