❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Tusen takk for svar! Så fint å høyre. Har foreløpig ikkje fortalt familie, men lurar på om det ville vore betre.. spend på januar/februar!
 
hei :) Er det noen her som har barn fra før som er i gang/ skal i gang med søskenforsøk?
Hei! Ja eg har eit barn som er 2 år, begynte på ny runde Ivf når dattera var 1,5. Men har ikkje lykkast endå. Brukt 2 forsøk privat (inkl fryseforsøk). Så no skal me enten gå for riksen eller Porsgrunn. Så derfor henge eg litt på begge forum. Ønsker oss to barn. Er veldig fornøyd med ho me har, så bruka ikkje mange år på detta, men ønske at ho skal få eit søsken. Gjekk raskt på dattera vår. Uttak med eit ferskt, og satt på 1. Fryseforsøk. Så hadde litt forhåpninga om da no òg. Men sånn gjekk da ikkje. Er de igang med søskenforhold? Korleis opplever du det andre gongen Evt? :)
 
hei :) Er det noen her som har barn fra før som er i gang/ skal i gang med søskenforsøk?
Har ei som ble 2 i november og er nå 30 uker med lillesøster. Det tok et helt år, flere avbrutte og negative forsøk og nytt uttak før spiren satt ;)
 
hei :) Er det noen her som har barn fra før som er i gang/ skal i gang med søskenforsøk?

Vi har et prøverørsbarn på 2,5 år, og startet opp med søskenforsøk da han var litt over 1 år. Det tok 14 måneder fra uttak av p-stav til klaff (3 negative innsett med 4 "flotte" embryo, både fersk og frys.) Vi fikk full klaff på fersk forsøk i Porsgrunn i august, med innsett av to todagers embryoer. Nå er jeg 22 uker på vei med tvillinger, og vi er ferdig med prøverør. :Heartred
 
hei :) Er det noen her som har barn fra før som er i gang/ skal i gang med søskenforsøk?
Vi er i gang med søsken. Har en som er 5 år og ble til på vanlig vis har slitt i over 3 år for å få søsken og endelig nå funnet problemet på hvorfor dette ikke har gått. Fått påvist pcso, hatt uttak i begynnelsen av desember og skulle hatt innsett frys nå i januar. Etter en tøff desmeber med sykehus og kraftig overstimulert, kom jeg heldigvis hjem rett før julaften:notworthy fortsatt ikke frisk, så går ukentlig på kontroll på sykehuset, så fryseforsøket vårt er litt på vent siden vi ble så skremt av alt som skjedde med meg i desmeber..​
 
Vi har et prøverørsbarn på 2,5 år, og startet opp med søskenforsøk da han var litt over 1 år. Det tok 14 måneder fra uttak av p-stav til klaff (3 negative innsett med 4 "flotte" embryo, både fersk og frys.) Vi fikk full klaff på fersk forsøk i Porsgrunn i august, med innsett av to todagers embryoer. Nå er jeg 22 uker på vei med tvillinger, og vi er ferdig med prøverør. :Heartred


Gratulere så mye ❤️❤️ Jeg fikk ikke lov til å sette inn to egg, vet du hvorfor dere fikk lov til å sette inn to ?
 
Gratulere så mye ❤️❤️ Jeg fikk ikke lov til å sette inn to egg, vet du hvorfor dere fikk lov til å sette inn to ?

Tusen takk! :Heartred Jeg har forstått det sånn at legene der er litt ulike i sin vurdering av antall embryo man kan få sette inn. Jeg gikk hos Dr. E. Siden jeg har endometriose (som kan gi dårlig eggkvalitet), jeg har hatt flere kjemiske graviditeter, vi har stort embryo-frafall og vi hadde hatt flere negative forsøk siste året så vurderte han at vi kunne få sette inn to dersom det ble todagers innsett. Hadde det blitt innsett av femdagers/blasto ville vi bare fått satt inn ett. Da ville de fleste ha falt fra, så da ville vi sannsynligvis få luket bort de fleste ikke-levedyktige. Vi har god/normal befruktning, men etter dag 2 faller de absolutt fleste embryoene fra. Jeg har sagt til legen at jeg mistenker at det skyldes endometriose og dårlig eggkvalitet, og at det også er årsaken til at jeg har opplevd flere kjemiske graviditeter før. Jeg vet om andre som har fått satt inn to embryo i Porsgrunn. Jeg tror man kun får muligheten når det gjelder todagers og tredagers embryoer, og at man må ha hatt flere negative forsøk først.

Jeg trodde ikke mine embryoer (fra dag 2) kunne klare seg så godt at innsett av to kunne resultere i tvillinger, så det ble en bonus. Jeg var veldig glad for å være gravid i det hele tatt. :)
 
Last edited:
Noen som vet hvor lang ventetid det er i Porsgrunn for søskenforsøk?
 
Noen som vet hvor lang ventetid det er i Porsgrunn for søskenforsøk?
Har akkurat fått svar på søknaden, fått time 28.januar. Men veit ikkje kor lenge etter forsamtale eg må venta på oppstart...har du sendt søknad?
 
Da blir det innsett nr 2 på oss i begynnelsen av februar forhåpentlig. :) Fryseforsøk denne gang.
 
Er det noen som vet om Porsgrunn har åpent i disse dager? Torsdag og fredag nå 3 og 4 januar?
 
Har akkurat fått svar på søknaden, fått time 28.januar. Men veit ikkje kor lenge etter forsamtale eg må venta på oppstart...har du sendt søknad?
Nope, gjør nok ikke det på en stund men om de har lang ventetid så var jeg redd vi burde søke snart :) lykke til!
 
Nope, gjør nok ikke det på en stund men om de har lang ventetid så var jeg redd vi burde søke snart :) lykke til!
Ringte meg i dag og fekk time på torsdag!!!! Wiiii no skjer da endelig! Var ein avbestilling! Lurt å senda inn søknad snart ja!
 
Ringte meg i dag og fekk time på torsdag!!!! Wiiii no skjer da endelig! Var ein avbestilling! Lurt å senda inn søknad snart ja!
Lykke til! Trur dei startar opp kjapt med dei fleste, vi var der i slutten av oktober og fekk oppstart januar, trur vi måtte vente pga jul og hadde fått oppstart før viss ikkje:) nasespray frå 16 januar og veldig spend!
 
Lykke til! Trur dei startar opp kjapt med dei fleste, vi var der i slutten av oktober og fekk oppstart januar, trur vi måtte vente pga jul og hadde fått oppstart før viss ikkje:) nasespray frå 16 januar og veldig spend!
Takk! Så bra å høyra! Stod 10 veker på helsenorge. Men dei har nok ikkje oppdattert det. Dette blir spennande!! Er det første gongen? :)
 
Takk! Så bra å høyra! Stod 10 veker på helsenorge. Men dei har nok ikkje oppdattert det. Dette blir spennande!! Er det første gongen? :)
Jepp! og ganske lang reiseveg, så veldig spend på dette. Av mange grunnar, ikkje berre reiseveg strengt tatt. Skal hente ut medisinar i morgon
 
Back
Topp