❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

ULi dag etter 17 dagar på synarela, påvist cyste på eine sida. Erfaring frå dette? Skal foreløpig fortsette med spray og injeksjon blir utsatt..
Du har vel kanskje fått gå videre nå? Men dette skjedde meg også. Jeg måtte inn og tømme cysten, så vente to uker på en blodprøve, før jeg fikk begynne på sprøyter.

Hei! Om noen er her og leser nå, oppi alle hormonene og sprøytene har jeg klart å glemme hva sykepleier sa om når jeg skal slutte på synarela.. Tatt El. Sprøyte I kveld.. Noen som vet hvordan det pleier å være i Porsgrunn?

Hei! Om noen er her og leser nå, oppi alle hormonene og sprøytene har jeg klart å glemme hva sykepleier sa om når jeg skal slutte på synarela.. Tatt El. Sprøyte I kveld.. Noen som vet hvordan det pleier å være i Porsgrunn?
Hvis jeg husker riktig så sluttet jeg med spray da. Men er ikke sikker om jeg fortsatte å ta den for å hindre spontan El... er ikke helt bombesikker altså

Jeg tok siste spray Synarela kl 20 og satte Ovitrelle kl 21:15.

Fikk gå vidare til trass for cycste etter svar på blodprøver som var fine. Har no gått fire dagar på menopur og tar synarela*1 morgon og kveld. UL mandag, då får vi vite om det blir uttak onsdag, torsdag eller fredag neste veke. Iiiiik, det nærmar seg! :whacky059 Prøver å halde håpet nede, men veit eg likevel vil bli skuffa viss alt dette har vore forgjeves. Foreløpig er humøret ok dog. :)

Har akkurat ein spray for lite for å ta synarela morgon før UL. Skal ein ta synarela på kvelden før EL-sprøyte og? I så fall må eg uansett hente ut ein ny pakke for berre 1-2 spray. hehe.

Fikk gå vidare til trass for cycste etter svar på blodprøver som var fine. Har no gått fire dagar på menopur og tar synarela*1 morgon og kveld. UL mandag, då får vi vite om det blir uttak onsdag, torsdag eller fredag neste veke. Iiiiik, det nærmar seg! :whacky059 Prøver å halde håpet nede, men veit eg likevel vil bli skuffa viss alt dette har vore forgjeves. Foreløpig er humøret ok dog. :)

Har akkurat ein spray for lite for å ta synarela morgon før UL. Skal ein ta synarela på kvelden før EL-sprøyte og? I så fall må eg uansett hente ut ein ny pakke for berre 1-2 spray. hehe.

Ville sendt melding i Crypho og spurt om du må kjøpe en ny Synarela for 2 spray. Jeg tok siste spray kl 20 før Ovitrelle kl 21:15, men det er jo mange klinikker man slutter på morgenen eller kvelden før Ovitrelle.

Hei! Skal ta ovitrelle i dag kl 2045, og har fått beskjed om å ta både menopur kl 18 og synarela kl 19. nokon som kan bekrefte om dette stemmer?

Lurar også på- føler meg oppblåst, tørst og tissar mindre enn vanlig sidan i går. Er dette vanleg? Prøvde å spørre på Crypho i dag og fekk ikkje svar..

Last edited:
Jeg fikk positiv test i går.. skal starte på albyl-e, klexane, ovitrelle og lutinus i dag.
(Ikke ivf men blir fulgt opp i Porsgrunn pga habituell abort)
Noen som vil dele erfaringer?

Jeg fikk positiv test i går.. skal starte på albyl-e, klexane, ovitrelle og lutinus i dag.
(Ikke ivf men blir fulgt opp i Porsgrunn pga habituell abort)
Noen som vil dele erfaringer?
Vi skulle ha ivf men ble gravide selv. Også habituell abort her, 8 ganger mistet. Bruker Lutinus, Albyl-E og Fragmin. Skulle bruke Ovitrelle men droppet det fordi jeg ville teste hjemme. På tirsdag viste TUL er liten en som lå å sprellet, 9+0. Har kommet oss to uker lenger på disse medisinene enn noen gang før. Blir godt fulgt opp med ultralyd hver uke frem til 12 uker. Og Crypho er genialt!
Positiv test, er det El-test eller g-test?

Vi skulle ha ivf men ble gravide selv. Også habituell abort her, 8 ganger mistet. Bruker Lutinus, Albyl-E og Fragmin. Skulle bruke Ovitrelle men droppet det fordi jeg ville teste hjemme. På tirsdag viste TUL er liten en som lå å sprellet, 9+0. Har kommet oss to uker lenger på disse medisinene enn noen gang før. Blir godt fulgt opp med ultralyd hver uke frem til 12 uker. Og Crypho er genialt!
Positiv test, er det El-test eller g-test?
G-test :)

Så bra å høre det går bra for deg nå. Jeg er veldig spent på hvordan dette går.
Jeg har leidenmutasjon og fikk en infeksjon i livmora etter den siste medisinske aborten som igjen ga meg en tett eggleder...

Hei. Vore gjennom første ferskforsøk og fekk positiv test siste fire dagar men byrja blø for eit par dagar sidan og negativ test i dag. Blir vel rekna for ein kjemisk? Føles ganske tungt, men klarar etterkvart å vente blikket framover mot nye forsøk. (Sjølv om det no kjennes ut som det aldri vil gå). Nokon som veit kor lenge ein må vente før fryseforsøk etter fersk? Kva skjer ved fryseforsøk?

Noen som vet hvor mange uker det cirka tar i praksis fra de har mottatt henvisning til man får brev eller får komme på den første timen? :)

Last edited:
Det kan man sjekke på HELFO sine nettsider :) Porsgrunn har vært kjent for kort behandlingstid
Takk for svar, det har jeg gjort :) Det som står der stemmer ikke for min del.. Gått fire uker og jeg har ikke fått innkalling. Så lurer litt på sånn ca når det er vanlig å få brev fra de (eller om de kanskje har glemt meg :p ).. :)

Takk for svar, det har jeg gjort :) Det som står der stemmer ikke for min del.. Gått fire uker og jeg har ikke fått innkalling. Så lurer litt på sånn ca når det er vanlig å få brev fra de (eller om de kanskje har glemt meg :p ).. :)

Ta kontakt vis chrypto :)? Jeg vet ikke, men synes 4 uker var ligg lenge?

For meg tok det 1 uke fra henvisningen var sendt til jeg hadde svar i posten med oppsatt time :) og 1 mnd ventetid for første konsultasjon, så her blir det time rett etter påske:)

Vi takker for oss i Porsgrunn etter at jente nr. 2 kom til verden i forrige uke :Heartbigred Litt over tre år brukte vi fra første forsamtale til nummer to så dagens lys. To uttak, med 7 og 16 egg ut, fire innsett, tre avbrutte forsøk, en totalfrys, en stor skuffelse da 15 av 16 egg døde ved andre uttak... men det ene egget som overlevde ligger her på sofaen ved siden av meg:Heartpink (og den ene egget av syv som festet seg etter første uttak ligger i senga si og sover:Heartpink) Min reise var kanskje kortere enn mange andres, men allikevel lang og hard nok. Lykke til til alle dere andre som er i denne vanskelige prosessen.

Back
Topp