❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Tvi tvi!! :happy: Når får du beskjed om når disse er blitt befruktet? Ringer de imorgen?

Ja, de ringer om status dagen etter egguttak. :smiley-angelic001 Innsett i morgen, dersom vi ikke får beskjed om noe annet :nailbiting:
 
Gjorde det hos meg når jeg hadde lang protokoll sist, det viktige da var at jeg fikk blødning før sprøytestart.
Blødningen kom i dag. Greit typisk og uheldig, dagen før kontroll hos gyn:eek:
 
Jeg ruger :Heartred:Heartred:Heartred

Er i super form denne gangen! Jeg pleier å trene mye (5+ timer i uka... gjerne 7-9), har så lyst til å trene! Hadde ei lita yogaøkt i går, og i dag har jeg gått tur :wav
 
Spennende! Håper du gir lyd fra deg når du får tilbakemelding. Vi sender henvisning mot slutten av mars, er veldig spent på behandlingstiden før vi hører fra dem. :)
Tenkte jeg skulle det ja, akkurat nå skulle jeg ønske vi hadde sendt den for et halvt år siden, føles så lenge å vente...
 
Tenkte jeg skulle det ja, akkurat nå skulle jeg ønske vi hadde sendt den for et halvt år siden, føles så lenge å vente...
Kjenner til venteleken ja. :) da vi søkte i fjor på Riksen fikk vi svar veldig fort, men kanskje det gikk fortere fordi vi fikk avslag. :confused005
 
Ja det kan jo hende, evt bare en tilfeldighet. Hvorfor fikk dere avslag?
For høy vekt på meg. Det var snakk om ganske mange kg, så ikke noe dramatisk egentlig (selv om det var veldig dramatisk for meg da).

Var inne og sjekket journalen min, det tok fire dager fra mottatt henvisning til svaret ble sendt fra Riksen.
 
For høy vekt på meg. Det var snakk om ganske mange kg, så ikke noe dramatisk egentlig (selv om det var veldig dramatisk for meg da).

Var inne og sjekket journalen min, det tok fire dager fra mottatt henvisning til svaret ble sendt fra Riksen.
Ja da har de sikkert bare sett høy bmi og stemplet avslag med en gang :blackeye:
 
Off, dette tar sykt lang tid :'(

Var det 22 januar, og fikk beskjed at vi får svar innen 4 uker på han sine prøver..

Jeg var inne der 10 februar for å ta screening.

Sendte mld i Crypho i går, men da hadde de ikke fått svar... På noen av blodprøvene.. Dette tok vist uvanlig lang tid denne gangen, noe som var beklagelig, sa de...

Og planen er vi skal starte nå fortest mulig.. Om det blir lang protokoll så må vi starte denne uken.. Er livredd vi får avbrutt før vi setter i gang.

Og håper det blir kort protokoll!

For hvis planen er lang, så kræsjer det med påsken.. :( hvis vi må neste måned igjen..
 
Off, dette tar sykt lang tid :'(

Var det 22 januar, og fikk beskjed at vi får svar innen 4 uker på han sine prøver..

Jeg var inne der 10 februar for å ta screening.

Sendte mld i Crypho i går, men da hadde de ikke fått svar... På noen av blodprøvene.. Dette tok vist uvanlig lang tid denne gangen, noe som var beklagelig, sa de...

Og planen er vi skal starte nå fortest mulig.. Om det blir lang protokoll så må vi starte denne uken.. Er livredd vi får avbrutt før vi setter i gang.

Og håper det blir kort protokoll!

For hvis planen er lang, så kræsjer det med påsken.. :( hvis vi må neste måned igjen..

Kan du ikke bare spraye ekstra lenge om du skal ha lang protokoll? jeg måtte spraye ei uke ekstra sist for å utsette... Håper dere får svar snart!
 
Hei

Helt ny her.
Henvisning er sendt, og vi har time 17mars.

(Bear with me....aldri vært i sånn forum, og gi meg gjerne tilbakemelding om jeg har skrevet noe et feil sted eller lignende )

Jeg så på innledningen her at de ikke tar inn folk over 38, det stemmer ikke, da jeg har fått time og er 39år. Blir 40 i august.

Var sikker på avslag da jeg har noen kilo for mye, men mulig jeg kom inn likevel da jeg har gått ned 15kilo på 1,5år.

Det blir spennende å se hva som skjer på første time.
Orker noen å gi kort innføring på hva som skjer første time?
Har tidligere tatt alt av prøver hos gyn. Og avdekket tette eggledere med laporoskopi i høst.
 
Hei

Helt ny her.
Henvisning er sendt, og vi har time 17mars.

(Bear with me....aldri vært i sånn forum, og gi meg gjerne tilbakemelding om jeg har skrevet noe et feil sted eller lignende )

Jeg så på innledningen her at de ikke tar inn folk over 38, det stemmer ikke, da jeg har fått time og er 39år. Blir 40 i august.

Var sikker på avslag da jeg har noen kilo for mye, men mulig jeg kom inn likevel da jeg har gått ned 15kilo på 1,5år.

Det blir spennende å se hva som skjer på første time.
Orker noen å gi kort innføring på hva som skjer første time?
Har tidligere tatt alt av prøver hos gyn. Og avdekket tette eggledere med laporoskopi i høst.
Mannen leverer først en prøve. Så får dere snakke med lege som stiller spm om livsstil, syklus, hvor lenge dere har prøvd etc. Det gjøres en gu + ul av deg og en rask undersøkelse av mannen. Så forteller legen resultatet av sædprøven og forteller dere hvilket behandlingsopplegg som gjelder for dere :) For oss ble det ivf, så vi snakket en time med sykepleier om rutiner rundt ivf, sprøyteopplæring etc.
 
Mannen leverer først en prøve. Så får dere snakke med lege som stiller spm om livsstil, syklus, hvor lenge dere har prøvd etc. Det gjøres en gu + ul av deg og en rask undersøkelse av mannen. Så forteller legen resultatet av sædprøven og forteller dere hvilket behandlingsopplegg som gjelder for dere :) For oss ble det ivf, så vi snakket en time med sykepleier om rutiner rundt ivf, sprøyteopplæring etc.

Takk for info
Jeg venter mens samme dag vi skal på time. Kan det gå så fort at jeg starter hormonkur med det samme?
Hvordan er veien videre etter første samtale med ivf?
 
Hei

Helt ny her.
Henvisning er sendt, og vi har time 17mars.

(Bear with me....aldri vært i sånn forum, og gi meg gjerne tilbakemelding om jeg har skrevet noe et feil sted eller lignende )

Jeg så på innledningen her at de ikke tar inn folk over 38, det stemmer ikke, da jeg har fått time og er 39år. Blir 40 i august.

Var sikker på avslag da jeg har noen kilo for mye, men mulig jeg kom inn likevel da jeg har gått ned 15kilo på 1,5år.

Det blir spennende å se hva som skjer på første time.
Orker noen å gi kort innføring på hva som skjer første time?
Har tidligere tatt alt av prøver hos gyn. Og avdekket tette eggledere med laporoskopi i høst.
Hvor lang tid tok det fra henvisningen ble sendt til dere fikk svar med time? Masse lykke til!

Mannen leverer først en prøve. Så får dere snakke med lege som stiller spm om livsstil, syklus, hvor lenge dere har prøvd etc. Det gjøres en gu + ul av deg og en rask undersøkelse av mannen. Så forteller legen resultatet av sædprøven og forteller dere hvilket behandlingsopplegg som gjelder for dere :) For oss ble det ivf, så vi snakket en time med sykepleier om rutiner rundt ivf, sprøyteopplæring etc.
Gjelder dette hvis alle prøver er tatt på forhånd?
Vi blir henvist av en gyn som samarbeider med Porsgrunn på den måten at i all oppfølging kan skje hos henne. Det er hun som har rekvirert blodprøver og sædprøve, som vi skal levere et par uker før vi henvises.
 
Takk for info
Jeg venter mens samme dag vi skal på time. Kan det gå så fort at jeg starter hormonkur med det samme?
Hvordan er veien videre etter første samtale med ivf?
Tviler på det, for det skal tas en del blodprøver også. Mange av de har du nok tatt hos egen gynekolog, men så skal du og mannen også ta blodprøver for kromosomfeil, og det tar noen uker.
 
Gjelder dette hvis alle prøver er tatt på forhånd?
Vi blir henvist av en gyn som samarbeider med Porsgrunn på den måten at i all oppfølging kan skje hos henne. Det er hun som har rekvirert blodprøver og sædprøve, som vi skal levere et par uker før vi henvises.

Vi måtte ta alle prøver på nytt :) Min gynekolog samarbeider også med Porsgrunn.
 
Vi måtte ta alle prøver på nytt :) Min gynekolog samarbeider også med Porsgrunn.
Ok! Men disse prøvene blir tatt samme dag som forsamtale? Reiser mer enn gjerne til Porsgrunn, men veldig tidkrevende om vi må reise dit oftere enn nødvendig. Har fått forespeilet at vi trenger å reise dit ved forsamtale, uttak og innsett bare.
 
Back
Topp