❄️IKM UKE 52❄️

Ja jeg er enig i at jeg kom veldig hard over. Var virkelig ikke intensjonen, ble veldig ensidig. Du har helt rett i at de «vanlige tannlege»-maskene ikke er dårlige, men da må alle bruke de. Og når man går på handel og ser at en selv + 3 andre av 120stk i butikken bærer en, så tenker man litt på hvorfor man gidder å gjøre slikt for andre. Jeg beskytter de jo mot min eventuelle smitte. For man er mest smittsom når man ikke er symptomatisk, kort tid før symptomene bryter ut. Dette har jeg også kilde på, men blir senere for nå er jeg bare på dosen førr en pause mellom juletrepyntinga. Ha ha. :bag:

Ja jeg kjenner det litt igjen fra forrige graviditet, men mulig det er ønsketenkning. Det er ikke surt eller ubehagelig, det er en spesiell lukt som nesten er behagelig. Ha ha ha! Men kanskje det er som enkelte som mener at egen fis er deilig? :hilarious:
No hard feeling :) Synes det er fint du engasjerer deg. Det har jeg også lest.

Haha, synes på en måte det lukter litt som sæd... Litt sånn søtt kanskje. :hilarious: Bra det ikke lukter surt eller fisk da.

Ja jeg er enig i at jeg kom veldig hard over. Var virkelig ikke intensjonen, ble veldig ensidig. Du har helt rett i at de «vanlige tannlege»-maskene ikke er dårlige, men da må alle bruke de. Og når man går på handel og ser at en selv + 3 andre av 120stk i butikken bærer en, så tenker man litt på hvorfor man gidder å gjøre slikt for andre. Jeg beskytter de jo mot min eventuelle smitte. For man er mest smittsom når man ikke er symptomatisk, kort tid før symptomene bryter ut. Dette har jeg også kilde på, men blir senere for nå er jeg bare på dosen førr en pause mellom juletrepyntinga. Ha ha. :bag:

Ja jeg kjenner det litt igjen fra forrige graviditet, men mulig det er ønsketenkning. Det er ikke surt eller ubehagelig, det er en spesiell lukt som nesten er behagelig. Ha ha ha! Men kanskje det er som enkelte som mener at egen fis er deilig? :hilarious:

Jeg kjenner jeg blir litt irritert på folk på butikken og på senteret som ikke bruker munnbind nå. Så er det også de samme folka som ikke gidder å vente, men brøyter seg fram for å nå frem til melka selv om du står og forsyner deg med yoghurt 30cm unna.. :meh: Her i byen er folk utrolig dårlige til å bruke munnbind dersom ikke det er påbud, og selv da er det kanskje 1/4 som ikke gidder. Folk altså! :P

Jeg syns også jeg lukter litt annerledes der nede nå..vet ikke hvordan jeg skal beskrive lukta jeg heller, bare kanskje "mer luktbar" enn ellers i syklusen? Mener jeg kjente det sist syklus også da, så jeg trode det bare var pga utfloden i lutealfasen. Håper jeg tar feil og at det er et symptom!:smiley-angelic001

10dpo og jeg klarte å ikke teste i morres! Egentlig mest pga jeg ikke orker å bli skuffet en dag for tidlig. Vi skal ha en koselig lillejulaften med ungene i dag siden de skal feire med sin far i morgen, så da gidder jeg ikke å sitte og deppe over en negativ test..

Ellers er fortsatt puppene kjempeømme, nå har det gått over fra å være mest vondt rundt niplene ved EL til at hele brystet gjør vondt. Dette var det første tegnet jeg hadde ved forrige graviditeter, men jeg legger ikke så mye i det da jeg har hatt vondt i puppene etter EL hver syklus etter at jeg slutta på pilla i august.

Ellers har jeg ikke spotta eller blødd noe mer! Det kom den blødningen på kvelden på tirsdag (8dpo), og thats it! Mener jeg har spotta mer/tidligere i sykluser før dette, men skal ikke si det helt sikkert da jeg ikke har vært så flink med å notere det ned.. Håper jeg ikke jinxer det til nå da :p Fortsatt ikke fått resultatet fra progesteronprøven desverre. At det skal ta så lang tid da!

Teller ned timer til ferie nå. Snart jul! :Heartred

10dpo og jeg klarte å ikke teste i morres! Egentlig mest pga jeg ikke orker å bli skuffet en dag for tidlig. Vi skal ha en koselig lillejulaften med ungene i dag siden de skal feire med sin far i morgen, så da gidder jeg ikke å sitte og deppe over en negativ test..

Ellers er fortsatt puppene kjempeømme, nå har det gått over fra å være mest vondt rundt niplene ved EL til at hele brystet gjør vondt. Dette var det første tegnet jeg hadde ved forrige graviditeter, men jeg legger ikke så mye i det da jeg har hatt vondt i puppene etter EL hver syklus etter at jeg slutta på pilla i august.

Ellers har jeg ikke spotta eller blødd noe mer! Det kom den blødningen på kvelden på tirsdag (8dpo), og thats it! Mener jeg har spotta mer/tidligere i sykluser før dette, men skal ikke si det helt sikkert da jeg ikke har vært så flink med å notere det ned.. Håper jeg ikke jinxer det til nå da :p Fortsatt ikke fått resultatet fra progesteronprøven desverre. At det skal ta så lang tid da!

Teller ned timer til ferie nå. Snart jul! :Heartred
Jeg går og kjenner på puppene hele tiden og håper de er ømme og hovne :laughing025 Leter etter kjennetegn som kan kobles med og være gravid :laughing001 Har nada kjennetegn. Tanta kommer nok på besøk om 4 dager. Spotta veeeldig lite igår. Får se om det kommer mer idag. Har gått på dobbel Letrozol denne perioden så mulig luthealfasen er lengre enn den pleier, vi får se.

skjønner at en unngår og teste for å bli skuffa. Jeg er nok ganske lik. Jeg gidder nok ikke teste før søndag, men spotter nok heeelt sikkert mer og kjenner tanta før det. :confused013

jeg kommer ikke til og ta det like tungt denne gangen siden jeg mistenker lav progesteron og vi skal til gynk. I januar og sjekke oss begge to. Blir spennende. :cool05

ønsker deg en riktig god dag og en god lille julaften :Heartbigred

9 dpo i dag og fremdeles blenda test, er det egentlig mulig at testen går fra helt blenda til strek til i morgen? Altså 10 dpo, eller vil ikke streken komme før 11/12 dpo nå hvis den skal komme? Fremdeles ømme pupper og mye murringer i livmor og korsrygg:rolleyes:

Ønsker alle en super fin lillejulaften:Heartred

9 dpo i dag og fremdeles blenda test, er det egentlig mulig at testen går fra helt blenda til strek til i morgen? Altså 10 dpo, eller vil ikke streken komme før 11/12 dpo nå hvis den skal komme? Fremdeles ømme pupper og mye murringer i livmor og korsrygg:rolleyes:

Ønsker alle en super fin lillejulaften:Heartred
Sist jeg ble gravid hadde jeg blenda 9 dpo og svaksvak strek 10 dpo.

Testa igjen i dag, føler jeg ser en svak svak skygge, men kan også hende det er mitt streksyn som slår til:p 7dpo i dag.

Vedlegg

• F77A8C0E-6A8A-489C-BA9F-9692E2D32B51.jpeg
    F77A8C0E-6A8A-489C-BA9F-9692E2D32B51.jpeg
    317,6 KB · Visninger: 105
Ungen var våken i hele natt, hadde tidenes krangel med samboer på morgenen fordi vi begge var helt utslitt, etterpå tårer og sex. Hahaha. Følelsesmessig berg og dal bane er i alle fall på plass.
Pupper som symptom tror jeg blir vanskelig. Ammer enda men ungen er akkurat på tur til å slutte å ha lyst å amme så puppene føles helt tomme og slappe for første gang på lenge.

Får alle sammen her inne ømme pupper? Kjenner absolutt ingenting i mine, og tenker at det er et dårlig tegn. Forrige syklus som ble til en kjemisk hadde jeg veldig ømme brystvorter.

Det stikker og murrer i livmor/bekken da, kjennes ikke ut som den vanlige pmsen. Men jeg har absolutt ingen forhåpninger, testen ser sånn ut i dag (10dpo), føler det burde vært en strek der nå…

Vedlegg

• A36D44ED-C28F-44D8-AC60-DA6F13E68BE3.jpeg
    A36D44ED-C28F-44D8-AC60-DA6F13E68BE3.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 90
Får alle sammen her inne ømme pupper? Kjenner absolutt ingenting i mine, og tenker at det er et dårlig tegn. Forrige syklus som ble til en kjemisk hadde jeg veldig ømme brystvorter.

Det stikker og murrer i livmor/bekken da, kjennes ikke ut som den vanlige pmsen. Men jeg har absolutt ingen forhåpninger, testen ser sånn ut i dag (10dpo), føler det burde vært en strek der nå…

Som sagt, mine er helt slaffe men er jo i en fase med ammeslutt. Synes jeg ser en skygge der, men mulig det bare er meg.

Månedens klageinnlegg. Skulle lage karamellpudding i dag til 1. juledag. Begynte alt for sent. Har ikke lagd det på mange år, og har glemt alt. Så da sitter jeg her kl 00:27 og venter på at puddingen i ovnen skal stivne. Nå har den stått i to timer på 140 grader. :wtf:

Og så har jeg begynt å bekymre meg for den jobben. Tenk hvis jeg er gravid. Jeg skal egentlig ha mammaperm fra midten av februar til midten av april med frøkna. Det er seks måneder prøvetid, og det vil si at jeg rekker å jobbe to måneder bare, før jeg eventuelt skal ut i perm igjen. Stikker ekstra da de sa at de ansatte meg jo ikke bare for nå, men for fremover og at jeg skulle fullt i gang fra høsten av. Og da føler jeg meg slem! Når jeg prøver alt jeg kan på å bli gravid. Og så har vi hatt et par tøffe uker nå, så jeg kjenner også på tvilen om jeg orker to tette. Samtidig som alderen forteller meg at jeg ikke er så privilegert at jeg kan utsette hvis jeg virkelig ønsker et barn til - noe jeg jo gjør.

jeg blir sprø av meg sjæl! :arghh:

Månedens klageinnlegg. Skulle lage karamellpudding i dag til 1. juledag. Begynte alt for sent. Har ikke lagd det på mange år, og har glemt alt. Så da sitter jeg her kl 00:27 og venter på at puddingen i ovnen skal stivne. Nå har den stått i to timer på 140 grader. :wtf:

Og så har jeg begynt å bekymre meg for den jobben. Tenk hvis jeg er gravid. Jeg skal egentlig ha mammaperm fra midten av februar til midten av april med frøkna. Det er seks måneder prøvetid, og det vil si at jeg rekker å jobbe to måneder bare, før jeg eventuelt skal ut i perm igjen. Stikker ekstra da de sa at de ansatte meg jo ikke bare for nå, men for fremover og at jeg skulle fullt i gang fra høsten av. Og da føler jeg meg slem! Når jeg prøver alt jeg kan på å bli gravid. Og så har vi hatt et par tøffe uker nå, så jeg kjenner også på tvilen om jeg orker to tette. Samtidig som alderen forteller meg at jeg ikke er så privilegert at jeg kan utsette hvis jeg virkelig ønsker et barn til - noe jeg jo gjør.

Ååh karamellpudding er SÅ godt!!! Også hjemmelaget. Mmmmm!!! Skal den stå så lenge i ovnen? Håperden blir bra :love7:Heartred
Angående jobb forstår jeg godt det du kjenner på samvittigheten. Samtidig så er det viktig og være noe egoistisk i de avgjørelsene. Jeg håper du er gravid jeg. Det andre løser seg skal du se :Heartbigred:Heartbigred

10 dpo og blenda test:shifty:
Ønsker dere alle sammen en super fin julaften:Heartred

Håpet er ikke ute før tanta sier halloi… Sist graviditet hadde jeg ikke positive strimmeltester før IKM. Lilleboll har akkurat våknet såndet gikk bra.

Har så følelsen av å være gravid! Flallhøyden øker. Æsj :D

Ønsker alle en flott julaften!

Ååh karamellpudding er SÅ godt!!! Også hjemmelaget. Mmmmm!!! Skal den stå så lenge i ovnen? Håperden blir bra :love7:Heartred
Angående jobb forstår jeg godt det du kjenner på samvittigheten. Samtidig så er det viktig og være noe egoistisk i de avgjørelsene. Jeg håper du er gravid jeg. Det andre løser seg skal du se :Heartbigred:Heartbigred
Tusen takk for hyggelig svar, det settes stor pris på! :Heartred Oppskriften sa en time, men endre med å stå i 2t og 15min. Var fremdeles kjempeskjelven, noe det sto på nett at den ikke skulle være. Men da var klokka 01:10, så da orket jeg ikke mer. Satser på at den har stivet ferdig når den ble kald.

Ja, skal ta test nå, så da får vi se. Jeg har ikke følelsen.

Skjønner godt hvor bekymringene dine kommer fra :Heartpink Men satt i perspektiv: graviditet og foreldrepermisjon er bare en liten tid av arbeidslivet. Arbeidsgivere er klar over dette når de ansetter personer i aldersgruppen 25-45 (som snitt) at det kan bli snakk om permisjoner, sykt barn dager osv. Det er en del av livet! Klart, de kan bli skuffa, og noen ganger sure, men de kan ikke si deg opp fordi du blir gravid. Da må det andre sterke grunner til. Livet er uforutsigbart. Kanskje må du si fra om noen uker at du er gravid (kommer an på type jobb og formen din), men satt på spissen kan en arbeidstaker bli akutt syk eller gå igjennom en livskrise som også betyr langvarig fravær fra jobb. Det er ingen som vet hvordan fremtiden blir.

Det forventes av oss å jobbe til vi er over 70 (trolig, om helse tillater det) så 1 år med permisjon er jo ingenting i sammenligning. Det er egoistisk å få barn, men det er ikke en oppsigelsesgrunn. Og av erfaring vet jeg at det å bli gravid ikke alltid er noe som kan planlegges. Så å prioritere seg selv og familien skal du ikke ha dårlig samvittighet for :Heartred

Ønsker deg og dine en riktig god jul! Satser på at karamellpuddingen ble nydelig! Ellers finnes det mye god is på butikken også som kan passe som dessert ;) Det er ikke et nederlag det heller :cool:

Back
Topp