Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Absolutt! Veldig mange prøver iherdig så lenge å bli gravide og stresser fælt med det, men med en gang de sier at det skjer når det skjer så skjer det med en gangJeg vet at det sikkert ikke er noe hold i det her, men må spørre allikevel.
Tror dere at stress i hverdagen kan gjøre det vanskeligere å bli gravid? De siste månedene har jeg hatt en kjempekonflikt på jobb, som påvirker meg veldig i dagligdagen. Begynner å tenke på om det kan være medvirkende til at det ikke går/kjemisk?
https://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/stress-og-graviditet/Jeg vet at det sikkert ikke er noe hold i det her, men må spørre allikevel.
Tror dere at stress i hverdagen kan gjøre det vanskeligere å bli gravid? De siste månedene har jeg hatt en kjempekonflikt på jobb, som påvirker meg veldig i dagligdagen. Begynner å tenke på om det kan være medvirkende til at det ikke går/kjemisk?
Tusen takk for svar du har jo helt rett, og jeg blir jo ansatt i fast stilling. Så vil jo ha masse tid etterpå til å vise hvorfor de ansatte megSkjønner godt hvor bekymringene dine kommer fra Men satt i perspektiv: graviditet og foreldrepermisjon er bare en liten tid av arbeidslivet. Arbeidsgivere er klar over dette når de ansetter personer i aldersgruppen 25-45 (som snitt) at det kan bli snakk om permisjoner, sykt barn dager osv. Det er en del av livet! Klart, de kan bli skuffa, og noen ganger sure, men de kan ikke si deg opp fordi du blir gravid. Da må det andre sterke grunner til. Livet er uforutsigbart. Kanskje må du si fra om noen uker at du er gravid (kommer an på type jobb og formen din), men satt på spissen kan en arbeidstaker bli akutt syk eller gå igjennom en livskrise som også betyr langvarig fravær fra jobb. Det er ingen som vet hvordan fremtiden blir.
Det forventes av oss å jobbe til vi er over 70 (trolig, om helse tillater det) så 1 år med permisjon er jo ingenting i sammenligning. Det er egoistisk å få barn, men det er ikke en oppsigelsesgrunn. Og av erfaring vet jeg at det å bli gravid ikke alltid er noe som kan planlegges. Så å prioritere seg selv og familien skal du ikke ha dårlig samvittighet for
Ønsker deg og dine en riktig god jul! Satser på at karamellpuddingen ble nydelig! Ellers finnes det mye god is på butikken også som kan passe som dessert Det er ikke et nederlag det heller
Ja den var jo veldig synlig og jeg ser aldri de strekene som alle andre ser Gratulerer!!! Hadde du mistanke? Kjent det på kroppen?Tror jeg kan settes på gravid
Svak strek men har ikke tidlig test og IKM er først på søndag
https://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/stress-og-graviditet/
Her står det litt om det, forskingen er gjort på de med assistert befruktning, men som det står kan det like godt gjelde de som prøver naturlig også.
Men husk at alle har litt vanlig stress i hverdagen sin, uten at det påvirker befruktnigen
Jeg er ikke infertil fordi jeg er stressa, men å være infertil kan være en stressende situasjon.Absolutt! Veldig mange prøver iherdig så lenge å bli gravide og stresser fælt med det, men med en gang de sier at det skjer når det skjer så skjer det med en gang
Gratulerer!Tror jeg kan settes på gravid
Svak strek men har ikke tidlig test og IKM er først på søndag
Dagens test, 8dpo. Fortsatt tidlig og IKM er ikke før neste helg, men har såå lyst å se skikkelig strek denne gang Har vært kvalm konstant fra 2-3dpo og det gir seg liksom ikke. Brekkninger, Murringer i mage og rygg, krampe i beina og hodepine, de ømme brystene kom i går, har ikke hatt det rett etter EL som jeg pleier, men de kom i går i stede. Føler meg så gravid denne gangen så er så skuffende at kroppen kan lure på denne måten hvis det ikke er noe…
Min så lik ut i dag. Får smøre oss med tålmodighet og vente, IKM er 6-7 dager unna enda. Det er tidlig for ikke-tidlig-tester!!
Hmm. Tok en cb tidligtest i dag tidlig, ser en svaaaaak strek. Usikker på om det kanskje er en skyggestrek eller noe. Åh, vanskelig å vente å se. Så redd for at det bare skal vere skyggestrek eller «reststrek» etter aborten. Ser dere noe? Hva tenker dere? Venter ikm om 5 dager, trooor jeg, har ikke hatt så mange sykluser på en stund pga p-piller, graviditet og MA. Har testet negativ på vanlige tester mellom aborten og nå.
Ja det blir spennende. Har ikke flere tidligtester liggende da, men får smøre meg med litt tolmodighet de neste dagene og se om de slår ut på vanlig test.jeg ser også strek! Det blir spennende å se i dagene fremover - hvis den blir sterkere i morgen/overimorgen så er det vel hvertfall ikke rester av HCG.