❄️IKM UKE 52❄️

Ja det er utrolig kjedelig! Jeg måtte måle tempen i dag for å sjekke om det var mensen eller bare spotting, men den var fortsatt fin og høy, og i dag tidlig var det ingen rester av blødningen i går.

Min gynekolog ville sjekke progesteronet mitt og antok jeg trengte støtte pga disse mellomblødningene mellom EL og IKM. Bra du får utredning i januar, for det høres jo ganske likt ut som meg! Mellomblødninger utløses oftest når jeg går på do (nr 2) eller andre anstrengende ting som feks å pusse nesen eller sex, men mot slutten av syklusen er det helt tilfeldig når de kommer. Utrolig slitsomt mentalt med det blodet, i går begynte jeg å gråte.. :sorry:
Kan en være gravid selv om en spotter? Føler løpet er kjørt for meg nå. Kroppen min er som en klokke så vet liksom når jeg nærmer meg 8-9DPO. Jeg har ikke tempa, bare EL-tester. Så usikker på temperatur. Ja veldig slitsomt og ha sånn nesten mensen så ofte!! Og i tillegg har jeg mensensmerter i de dagene. I tillegg til syke smerter på IKM. Når skal du sjekke progesteron nivået? Er det noe en kan gjøre eller ta utenom piller for å styrke progesteron? Hvorfor er det lavt hos noen? ;)

Greier liksom ikke å la vær å miste håpet litt når jeg tester negativ 8 dpo, vet det er veeeldig tidlig, men jeg føler liksom der burde være NOE der, en skygge i det minste:oops:

Skjønner at du føler det slik, og det er ikke noe god følelse å sitte med. Ja, mange kan få tidlig positiv test. For å slippe grublinger og unødvendige bekymringer støtter jeg med til statistikk som viser at egget fester seg i snitt på 9 dpo, og deretter tar det to dager for hcg å fordoble seg. Basert på dette er 12 dpo første «sikre» dag å få et mulig svar på. Men gjennomsnitt betyr jo at egget fester seg tidligere og senere hos noen også :rolleyes:

Kall meg gjerne kynisk, men med 15 pp bak meg har jeg ikke energi til å bygge håp og så bli skuffa for så å bygge håp igjen før 12 dpo. Det holder med en runde per syklus for min del. Vi er jo alle forskjellige, og all ære til dere som ikke går i kjelleren av å se en negativ test!

For meg er det utenkelig å teste på julaften for så å stå i skuffelsen resten av dagen. Da venter jeg heller til jeg ikke må holde maska foran hele storfamilien :oops: Og skulle testen være positiv spiller det liten rolle hvilken dag det er, men fallhøyden er rett og slett for stor. Håpet er der, men forbereder meg heller på en negativ test, så får jeg heller bli positivt overrasket… Jula er tøff nok som den er som langtidsprøver.

Kan en være gravid selv om en spotter? Føler løpet er kjørt for meg nå. Kroppen min er som en klokke så vet liksom når jeg nærmer meg 8-9DPO. Jeg har ikke tempa, bare EL-tester. Så usikker på temperatur. Ja veldig slitsomt og ha sånn nesten mensen så ofte!! Og i tillegg har jeg mensensmerter i de dagene. I tillegg til syke smerter på IKM. Når skal du sjekke progesteron nivået? Er det noe en kan gjøre eller ta utenom piller for å styrke progesteron? Hvorfor er det lavt hos noen? ;)

Jeg vet ikke om man kan bli gravid til tross for spotting, men jeg håper det! Av og til spotter jeg jo så tidlig som 3-4dpo og da vil jo et evt befruktet egg fortsatt befinne seg i egglederen og ikke ha festa seg ennå uansett.. Jeg trøster meg hvertfall med det for å leve i håpet litt til.

Jeg sjekka progesteron på mandag, da var jeg 7dpo. Håper jeg får svar før jul, men samtidig er det vel ikke så mye å gjøre fra eller til nå uansett. Jeg holder meg til litt kjerringråd da, så jeg spiser fersk ananas, deler den opp i 5 skiver ca og spiser en om dagen. Spiser i tillegg litt ekstra med gulrot da både ananaskjerne og betakaroten visstnok har noen av de samme egenskapene som prog.

Aner ikke hvorfor det er lavere hos noen, men antar det har sammenheng med alder og at progesteronnivået kanskje synker mot overgangsalderen. Jeg hadde også litt tynn slimhinne (ca 7mm), og har lest at det også kan ha med progesteronmangel å gjøre.

Skjønner at du føler det slik, og det er ikke noe god følelse å sitte med. Ja, mange kan få tidlig positiv test. For å slippe grublinger og unødvendige bekymringer støtter jeg med til statistikk som viser at egget fester seg i snitt på 9 dpo, og deretter tar det to dager for hcg å fordoble seg. Basert på dette er 12 dpo første «sikre» dag å få et mulig svar på. Men gjennomsnitt betyr jo at egget fester seg tidligere og senere hos noen også :rolleyes:

Kall meg gjerne kynisk, men med 15 pp bak meg har jeg ikke energi til å bygge håp og så bli skuffa for så å bygge håp igjen før 12 dpo. Det holder med en runde per syklus for min del. Vi er jo alle forskjellige, og all ære til dere som ikke går i kjelleren av å se en negativ test!

For meg er det utenkelig å teste på julaften for så å stå i skuffelsen resten av dagen. Da venter jeg heller til jeg ikke må holde maska foran hele storfamilien :oops: Og skulle testen være positiv spiller det liten rolle hvilken dag det er, men fallhøyden er rett og slett for stor. Håpet er der, men forbereder meg heller på en negativ test, så får jeg heller bli positivt overrasket… Jula er tøff nok som den er som langtidsprøver.
Skjønner godt at du ikke vil risikere å «ødelegge» jula med negativ test før du må. Og det er ikke meningen å «tråkke» på dere langtidsprøvere ved å si at jeg blir skuffet ved negativ test så «tidlig» i prosessen:Heartred Det er helt sant som du sier og jeg håper jeg greier å holde meg lengere ved å teste neste runde! Håper du får en fin nyttårsoveraskelse:Heartred

Altså jeg er såå ulidelig kvalm, fra morgen til kveld, har vært det de 2 siste dagene:dead: Føles ut som kvalmen ligger mer i halsen enn magen, brekker meg av den minste ting… Så er nok noen hormoner som er i sving, men om det er hormoner før mensen eller graviditet er umulig å si, er bare 6/7 dpo. så skal jo ikke være mulig å kjenne noe enda. Ligger på rommet og føler det lukter fisk her, men finner ikke ut hva som lukter:p

Skjønner godt at du ikke vil risikere å «ødelegge» jula med negativ test før du må. Og det er ikke meningen å «tråkke» på dere langtidsprøvere ved å si at jeg blir skuffet ved negativ test så «tidlig» i prosessen:Heartred Det er helt sant som du sier og jeg håper jeg greier å holde meg lengere ved å teste neste runde! Håper du får en fin nyttårsoveraskelse:Heartred

Ingen tær ømme her ;) Bare et perspektiv fra en langtidsprøver. Min første satt på 4. pp, så trodde aldri i verden jeg skulle være på dette forumet ett år senere. Viser bare hvor full av håp man er når man først starter, og at veien kan bli lengre enn man først trodde. Så å være litt ydmyk i prosessen for at vi alle har ulik bagasje å bære på kan være greit. Uten at man skal være bekymret for å såre andre :)

Håper på fine julemirakler, romjulsdrømmer og nyttårsoverraskelser for oss alle :)

Mye mas fra meg her nå, men trangen til å teste ble for stor pga. den voldsomme kvalmen. Og som forventa er den blenda;) 6/7 dpo. I dag så fortsatt lenge til IKM:p Legger ved min blenda test for de som vil se. Er ikke tatt på morgenurin men ca. 2 timer etterpå.

Vedlegg

• F2CC16FF-BC42-4F1B-A650-D82E45F8A009.jpeg
    F2CC16FF-BC42-4F1B-A650-D82E45F8A009.jpeg
    357,3 KB · Visninger: 75
Jeg klarte heller ikke å tøyle testetrangen i dag, men klarte å gjøre noe feil! Så uten resultat gikk den i søpla.. meeen, tar det som et tegn på at jeg må vente med å teste til julaften :hilarious:

Jeg har fortsatt håp om å vente med testing til julaften, men jeg tror kanskje at det som hjelper meg er at jeg har egentlig ikke trua denne pp heller med den tynne slimhinna mi og spottinga, så jeg forventer vel blenda test.. Føler meg ubrukelig som dame når ting ikke funker som det skal der nede :sorry:

Fortsatt murringer og brystene er fortsatt vonde (som de har vært hver dag siden dagen før EL), men i dag klarte jeg faktisk å gå på do uten å blø! Ellers tenker jeg at siden jeg har to vinterbarn fra før, så det hadde jo vært fint med et sommer/tidlig høst-barn og da er dette siste sjanse, men har innsett at jeg skal være glad for det jeg får om det etterhvert klaffer :) Det som stresser meg mest er vel uansett alderen min og aldersforskjellen opp til storesøsken som blir større og større for hver pp det ikke klaffer..

Jeg vet ikke om man kan bli gravid til tross for spotting, men jeg håper det! Av og til spotter jeg jo så tidlig som 3-4dpo og da vil jo et evt befruktet egg fortsatt befinne seg i egglederen og ikke ha festa seg ennå uansett.. Jeg trøster meg hvertfall med det for å leve i håpet litt til.

Jeg sjekka progesteron på mandag, da var jeg 7dpo. Håper jeg får svar før jul, men samtidig er det vel ikke så mye å gjøre fra eller til nå uansett. Jeg holder meg til litt kjerringråd da, så jeg spiser fersk ananas, deler den opp i 5 skiver ca og spiser en om dagen. Spiser i tillegg litt ekstra med gulrot da både ananaskjerne og betakaroten visstnok har noen av de samme egenskapene som prog.

Aner ikke hvorfor det er lavere hos noen, men antar det har sammenheng med alder og at progesteronnivået kanskje synker mot overgangsalderen. Jeg hadde også litt tynn slimhinne (ca 7mm), og har lest at det også kan ha med progesteronmangel å gjøre.
Spennende og høre hvordan ditt nivå er. Får prøve meg på kjerringrådene!! Jeg er 28 så håper jeg har noen år igjen !! :cat::cat:

FFP2-maske beskytter bæreren mot awrosolene i luften. Tannlegemaske er også en medisinsk maske, men beslytter ikke bærer.

Hvis 9 av 10 på en buss har på seg tannlege-munnbind og den ene uten har corona, hjelper maskene null.
Hvis alle hadde på seg FFP2-maske ville de vært 95-98% beskyttet mot den ene personens utåndede coronavirus.
Vet ikke hva FFP2-maske er? Har du kilder på det du sier? :)

9dpo og helt blenda test. Dermed har jeg mistet alt av håp denne pp’en :(

Er så ufattelig lei av å bli skuffa, selv om dette «bare» er PP5, tredje med letrozol.

Sorry for TMI. Idag hadde jeg en liten blødning når jeg skulle tørke meg og litt spotting. Er 8 eller 9 dpo! Og en tempdipp i tillegg. Blir spennende å se om tempen går opp imorra eller om det er TR som er ganske for tidlig ute :wideyed:

Hva er en FFP2-maske? Jeg trodde det var sånn at de blå kunne være både medisinsk og ikke-medisinsk (mulig terminologien er litt annerledes) :p

En FFP2 maske er følgende: https://en.m.wikipedia.org/wiki/FFP_standards

Den ser gjerne sånn ut:
https://www.vitusapotek.no/smittevernutstyr/munnbind-og-maske/ffp2-respirator-maske-2-stk-/p/982430

En tannlegemaske er slik ut:
https://www.apotek1.no/produkter/lyncmed-munnbind-type-i-897384p

En FFP2-maske skal sitte helt tett på ansiktet og filtrerer luften du puster inn. En medisinsk maske stopper fukten i pusten din fra å spres slik at aerosolene ikke kan fly så rundt om kring. Men du puster inn ufiltrert omgivelsesluft. Du beskytter altså andre fra din eventuelle smitte, men ikke deg selv fra andres smitte.

Vet ikke hva FFP2-maske er? Har du kilder på det du sier? :)

Se ovenfor forklaring på hva det er. Sorry det blir litt kort men keg sitter på telefon mens jeg legger ungen, stort sett da jeg har tid til å trøkke her :p

Kilde er mange, her er en grei engelsk en:
https://theconversation.com/amp/does-your-face-mask-protect-you-or-other-people-142612

Kan gjerne gi vitenskaplige om du ønsker det, men tenker det gir seg selv litt om man tenker på hvordan masken sitter. Vi må huske på at virus er usynlige og kan trenge gjennom de minste barriærer. Det er som en hårspray: selv om du puster gjennom en håndduk puster du inn hårsprayen. Det er en aerosol. Det samme er coronaviruset, det beveger seg som pollen gjennom lufta, som en aerosol. Så lenge man puster ufiltrert luft, kan man innånde coronaviruset.

Se ovenfor forklaring på hva det er. Sorry det blir litt kort men keg sitter på telefon mens jeg legger ungen, stort sett da jeg har tid til å trøkke her :p

Kilde er mange, her er en grei engelsk en:
https://theconversation.com/amp/does-your-face-mask-protect-you-or-other-people-142612

Kan gjerne gi vitenskaplige om du ønsker det, men tenker det gir seg selv litt om man tenker på hvordan masken sitter. Vi må huske på at virus er usynlige og kan trenge gjennom de minste barriærer. Det er som en hårspray: selv om du puster gjennom en håndduk puster du inn hårsprayen. Det er en aerosol. Det samme er coronaviruset, det beveger seg som pollen gjennom lufta, som en aerosol. Så lenge man puster ufiltrert luft, kan man innånde coronaviruset.
Har bare lært meg å være skeptisk til alt som blir sagt uten kilder, så måtte bare spørre. Jeg er som regel av de som synes man skal beskytte seg og ta de forholdsregler man skal. Jeg har bare aldri hørt om at de maskene var noe dårlige.

Har bare lært meg å være skeptisk til alt som blir sagt uten kilder, så måtte bare spørre. Jeg er som regel av de som synes man skal beskytte seg og ta de forholdsregler man skal. Jeg har bare aldri hørt om at de maskene var noe dårlige.

Ja jeg er enig i at jeg kom veldig hard over. Var virkelig ikke intensjonen, ble veldig ensidig. Du har helt rett i at de «vanlige tannlege»-maskene ikke er dårlige, men da må alle bruke de. Og når man går på handel og ser at en selv + 3 andre av 120stk i butikken bærer en, så tenker man litt på hvorfor man gidder å gjøre slikt for andre. Jeg beskytter de jo mot min eventuelle smitte. For man er mest smittsom når man ikke er symptomatisk, kort tid før symptomene bryter ut. Dette har jeg også kilde på, men blir senere for nå er jeg bare på dosen førr en pause mellom juletrepyntinga. Ha ha. :bag:

Hva lukter det? :hilarious: Har også kjent sånne ting når jeg har blitt gravid. Kan ikke sette ord på hva, men.

Ja jeg kjenner det litt igjen fra forrige graviditet, men mulig det er ønsketenkning. Det er ikke surt eller ubehagelig, det er en spesiell lukt som nesten er behagelig. Ha ha ha! Men kanskje det er som enkelte som mener at egen fis er deilig? :hilarious:

Back
Topp