Skjønner at du føler det slik, og det er ikke noe god følelse å sitte med. Ja, mange kan få tidlig positiv test. For å slippe grublinger og unødvendige bekymringer støtter jeg med til statistikk som viser at egget fester seg i snitt på 9 dpo, og deretter tar det to dager for hcg å fordoble seg. Basert på dette er 12 dpo første «sikre» dag å få et mulig svar på. Men gjennomsnitt betyr jo at egget fester seg tidligere og senere hos noen også
Kall meg gjerne kynisk, men med 15 pp bak meg har jeg ikke energi til å bygge håp og så bli skuffa for så å bygge håp igjen før 12 dpo. Det holder med en runde per syklus for min del. Vi er jo alle forskjellige, og all ære til dere som ikke går i kjelleren av å se en negativ test!
For meg er det utenkelig å teste på julaften for så å stå i skuffelsen resten av dagen. Da venter jeg heller til jeg ikke må holde maska foran hele storfamilien
Og skulle testen være positiv spiller det liten rolle hvilken dag det er, men fallhøyden er rett og slett for stor. Håpet er der, men forbereder meg heller på en negativ test, så får jeg heller bli positivt overrasket… Jula er tøff nok som den er som langtidsprøver.