❄️IKM UKE 52❄️

Denne pp er jeg utrolig fascinert av kroppen.
Andre runde med enkel dose letrozol cd 3-7 fikk el positiv el test cd 10 (normalt 14-16, fikk el på cd 12 forrige pp). Satt ovitrelle samme dag som positiv eltest og har testet hver dag (først med el+vanlig g test, så med tidlig + vanlig g test) for å se når ovitrelle er ute av kroppen, for å slippe usikkerheten om det er en spire eller ovitrelle senere. Er nå på 8dpo og kaaan se ut som testene har snudd, og er på vei oppover?
Hva tror dere?

Tallene på siden er antall dager dpo. Igår på dpo7 testet jeg både morgen og kveld, og har tenkt å fortsette med det videre for å følge med på om dette går. Hadde vært heeeelt amazing om letrozol, ovitrelle, duphaston og prednosilon gjør susen ❤️
Ser jo blank ut 7dpo, blir spennende å se testene dine de neste dagene!

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg synes dagene er litt tunge for tiden, mye negativt som har skjedd den siste tiden og som jeg vet jeg kommer til å bruke tanker og energi på å måtte bearbeide i julen. Hjelper heller ikke at ungene skal være hos sin far. En positiv test på julaften hadde virkelig passet fint! Men nå disse dagene før jul har vi laget en plan over fine ting vi skal gjøre som forberedelser, og i dag skal vi pynte juletreet! Vi bruker vanligvis å vente til lillejulaften, men i år skal vi nesten ikke være hjemme i romjula så da vil vi gjerne ha litt nytte av det nå før jul. Så skal vi ha tirsdagstaco fordi ungene mente det nesten var fredag og ville feire at i dag er siste dag før juleferie :)

Skal dere jobbe i romjula? Jeg tror jeg må jobbe en av dagene, men er fleksibel på når. Har kontorjobb og hjemmekontor, så jeg kan legge opp dagene litt selv. All respekt for dere som jobber turnus og spesielt i helsevesenet som må være fysisk tilstede på arbeidsplassen!

Jeg er veldig spent på denne og de neste pp. Har
Prøvd lenge og var egentlig innstilt på at det ikke gikk, menn så ble det positiv test i begynnelsen av måneden- ble kjemisk/sa men allikevel da Kan vi jo bli gravide! Da fikk jeg litt håp igjen.
Håper det skjer iløpet av de neste månedene og det ikke går 1 1/2 år igjen.
Skal jobbe litt ekstra helligdagene, men det trives jeg godt med så tar gjerne de vaktene så kan andre som er mer glad i jula få fri

Jeg hadde eggløsning i går 19.12 ifølge EL-tester. Vi rakk kun sex dagen før på morningen, altså samme dag jeg fikk positiv test på EL. Så ble det sykdom som ødela for at vi fikk hatt mer sex. Hadde dere hatt noe håp for at det kan gå? Har vært så stressa og lei meg for at vi ikke fikk til mer, men sykdom er vanskelig å planlegge…
Ja, det er håp! Vi fikk kun hatt sex 4 dager før og 2 dager før EL, men er likevel håpefull:smiley-angelic001

Jeg tok en test i dag, fordi av alle tung er mannen min så ivrig at han sa jeg måtte teste. Haha! Jeg sa det ikke nytter å teste på i verstefall 5DPO og i bestefall 7DPO men jooooda!!! Så vet jeg iallefall at testene ikke har skygge, haha.

Jaja nå har jeg gått på testesmellen så da kan jeg like greit bare dele mine blenda tester hver dag fremmover tenker jeg:p Her er min 2. blenda test i dag, 7 dpo

Vedlegg

• 19A1B82B-DDB7-4EBA-981D-08157BEA3CD0.jpeg
    19A1B82B-DDB7-4EBA-981D-08157BEA3CD0.jpeg
    216 KB · Visninger: 81
Jeg begynte å spotte i dag..som vanlig i dpo-land :sorry:Har fått mensmurringer også, kjennes ut som mensen er rett rundt hjørnet allerede. Da gikk det sikkert ikke denne gangen heller :(

Jeg begynte å spotte i dag..som vanlig i dpo-land :sorry:Har fått mensmurringer også, kjennes ut som mensen er rett rundt hjørnet allerede. Da gikk det sikkert ikke denne gangen heller :(

jeg pleier spotte på 8DPO, og er på 7DPO nå og ser antydning til det :confused: Jaja slipper hvertfall og bruke opp graviditetstesten :schocked028:sick009 Kommer aldri til 12DPO som er IKM dag :sick006

jeg pleier spotte på 8DPO, og er på 7DPO nå og ser antydning til det :confused: Jaja slipper hvertfall og bruke opp graviditetstesten :schocked028:sick009 Kommer aldri til 12DPO som er IKM dag :sick006
Sniker i IKM-forumet. Har du sjekket progesteronet ditt? Høres litt ut som du kan ha mangel på progesteron med spotting og kort lutealfase.

Sniker i IKM-forumet. Har du sjekket progesteronet ditt? Høres litt ut som du kan ha mangel på progesteron med spotting og kort lutealfase.
Skal til utredning hos gynekolog i januar. Sjekka dette i vår og da var det fint, men er nå de siste månedene når vi har prøvd jeg har begynt å spotta.

Minien vår går gjennom jeksel-frambrudd så nettene er mildt sagt interessante. Men jeg er hjemmeværende inntil videre, sender ikke ungen i barnehage pga corona. Er litt stressa fordi faren min besøker oss fra utlandet, han er trippeltvaksinert og utrolig snill på så mange måter…Men såååå slapp med håndvask og maskebæring. Han hadde lovt meg å ha på ordentlig maske på flyet, men når vi hentet han hadde han bare sånn tannlege-blå-maske. Hvem vet hvor ofte han vasket hendene på turen (antakeligvis ikke) og så nevler seg i ansikt osv. Men vi tar hjemmetester hver dag gjennom jula og satser på at det går bra. Det gir allikevel et uromoment, en liten urolig tanke, som hele tiden tyggwer og gnager på hjernebarken.

Hsr alle fått handla inn til jul? Ferdig med julegaver? :)
"Bare sånn tannlege-blå maske". Hva er ordentlig maske? Det er jo de som er godkjent til medisinsk bruk. Det er sånne vi bruker. Føler det er mer sikkert enn sånne tøymasker.

"Bare sånn tannlege-blå maske". Hva er ordentlig maske? Det er jo de som er godkjent til medisinsk bruk. Det er sånne vi bruker. Føler det er mer sikkert enn sånne tøymasker.

FFP2-maske beskytter bæreren mot awrosolene i luften. Tannlegemaske er også en medisinsk maske, men beslytter ikke bærer.

Hvis 9 av 10 på en buss har på seg tannlege-munnbind og den ene uten har corona, hjelper maskene null.
Hvis alle hadde på seg FFP2-maske ville de vært 95-98% beskyttet mot den ene personens utåndede coronavirus.

Greier liksom ikke å la vær å miste håpet litt når jeg tester negativ 8 dpo, vet det er veeeldig tidlig, men jeg føler liksom der burde være NOE der, en skygge i det minste:oops:

Greier liksom ikke å la vær å miste håpet litt når jeg tester negativ 8 dpo, vet det er veeeldig tidlig, men jeg føler liksom der burde være NOE der, en skygge i det minste:oops:

Tenkte jeg skulle vente til julaften med å teste, men det klarte jeg selvfølgelig ikke å holde meg. Tok en test i dag (8dpo) og sitter og kjenner på akkurat det samme:oops:

FFP2-maske beskytter bæreren mot awrosolene i luften. Tannlegemaske er også en medisinsk maske, men beslytter ikke bærer.

Hvis 9 av 10 på en buss har på seg tannlege-munnbind og den ene uten har corona, hjelper maskene null.
Hvis alle hadde på seg FFP2-maske ville de vært 95-98% beskyttet mot den ene personens utåndede coronavirus.

Hva er en FFP2-maske? Jeg trodde det var sånn at de blå kunne være både medisinsk og ikke-medisinsk (mulig terminologien er litt annerledes) :P

Huff jeg føler virkelig med deg! Man gir jo opp håpet litt, men det er en tabell som svirrer rundt på forumet her som tilsier noe om prosentandel som får positiv test allerede 8dpo og det er jo veldig få! Gjennomsnittlig fester ikke egget seg før 9dpo. Ikke gi opp riktig ennå :Heartred

Huff jeg føler virkelig med deg! Man gir jo opp håpet litt, men det er en tabell som svirrer rundt på forumet her som tilsier noe om prosentandel som får positiv test allerede 8dpo og det er jo veldig få! Gjennomsnittlig fester ikke egget seg før 9dpo. Ikke gi opp riktig ennå :Heartred
Jaa jeg ser på den hver dag hehe, og jeg har jo selv opplevd å ikke få positiv før 12 dpo så jeg vet jo det går.. får prøve å holde motet oppe:Heartred

Ja det er utrolig kjedelig! Jeg måtte måle tempen i dag for å sjekke om det var mensen eller bare spotting, men den var fortsatt fin og høy, og i dag tidlig var det ingen rester av blødningen i går.

Min gynekolog ville sjekke progesteronet mitt og antok jeg trengte støtte pga disse mellomblødningene mellom EL og IKM. Bra du får utredning i januar, for det høres jo ganske likt ut som meg! Mellomblødninger utløses oftest når jeg går på do (nr 2) eller andre anstrengende ting som feks å pusse nesen eller sex, men mot slutten av syklusen er det helt tilfeldig når de kommer. Utrolig slitsomt mentalt med det blodet, i går begynte jeg å gråte.. :sorry:

Back
Topp