❄️IKM UKE 52❄️

Gratulerer med ny jobb :) Jeg startet i ny jobb 1 juni og måtte ta fri 1 uke for IVF behandling etter bare 2 uker i jobben. Å være gravid og ha permisjon er en sååååå liten del av resten av arbeidslivet at det skal du ikke tenke på!
Grattis med ny jobb!! :happy093
Tusen takk dere! :Heartred Veldig stas! Og jeg vet jo ikke om jeg er gravid eller hvor lang tid det vil ta, så er jo håpløst å ikke ta en jobb fordi man prøver :)

Jeg gjorde det samme. 7DPO i dag, forrige syklus fikk jeg strek på tidspunktet her. Hadde lovet meg selv å ikke gå i samme fella, men etter tidenes drittdag på jobb, hvorfor ikke gjøre dagen bittelitt verre?

Men jeg vet jo at babyplan gir skygger som bare det, så vet at det ikke er noen vits. Må bare vente til julaften tror jeg…

:(

uff ja det er så lett å bare gjøre det haha! Også er der den første tanken som kommer opp i hodet når man må på do:p
ja nå skal jeg også holde meg helt til julaften! Blir mister ikke alt håp da heller siden jeg bare er 10dpo da og tester først positiv 12 dpo sist:rolleyes:

Går snart over i dpo-land! håper på to streker før året er over:love7 vurderer å kjøre på med wild-yam, men vet ikke om jeg orker..

Vedlegg

• 19946409-AE38-44CC-BEA5-7C0D95DC90B6.jpeg
    19946409-AE38-44CC-BEA5-7C0D95DC90B6.jpeg
    95,5 KB · Visninger: 36
Jeg hadde eggløsning i går 19.12 ifølge EL-tester. Vi rakk kun sex dagen før på morningen, altså samme dag jeg fikk positiv test på EL. Så ble det sykdom som ødela for at vi fikk hatt mer sex. Hadde dere hatt noe håp for at det kan gå? Har vært så stressa og lei meg for at vi ikke fikk til mer, men sykdom er vanskelig å planlegge…

Jeg hadde eggløsning i går 19.12 ifølge EL-tester. Vi rakk kun sex dagen før på morningen, altså samme dag jeg fikk positiv test på EL. Så ble det sykdom som ødela for at vi fikk hatt mer sex. Hadde dere hatt noe håp for at det kan gå? Har vært så stressa og lei meg for at vi ikke fikk til mer, men sykdom er vanskelig å planlegge…

Ja jeg hadde hatt håp om at det hadde gått, jeg hadde bare sex dagen før eggløsning den måneden jeg ble gravid med minstemann, og det ble klaff, og denne pp. Fikk vi bare lagt inn aksjer 5 dager før og seint på kveld på eggløsningsdagen, men jeg har alikevell tro fram til TR eventuelt dukker opp:p

Leste nylig et annet sted her på forumet at en studie hadde undersøkt når par ble gravide - de fleste ble gravide når de hadde hatt sex før eggløsning (gode resultater opptil 4 dager før). Så hvis det stemmer, er det håp hvis naturen vil det for dere denne gang.

Jeg blir så usikker på testing siden jeg ikke tester for EL. Vet den må ha vært de siste 2-3 dagene en gang, men nøyaktig er naturlig vanskelig å pinpointe. Dermed blir denne perioden med 7-10DPO så diffus og usikker. Det kan være 4-7 DPO om jeg tester for tidlig. Burde vel vente til IKM men det vil jeg ikke!! He He.
Hvis jeg følger flo er julaften 9 eller 10 DPO. Tar en test da. Og den 26, da 11-12 DPO. Og på nyttårsaften, en dag etter IKM.

Ja jeg hadde hatt håp om at det hadde gått, jeg hadde bare sex dagen før eggløsning den måneden jeg ble gravid med minstemann, og det ble klaff, og denne pp. Fikk vi bare lagt inn aksjer 5 dager før og seint på kveld på eggløsningsdagen, men jeg har alikevell tro fram til TR eventuelt dukker opp:p

Takk for svar! Jeg har et liiiite håp, men syns det er skummelt å håpe for mye. Krysser fingrene:Heartred

Leste nylig et annet sted her på forumet at en studie hadde undersøkt når par ble gravide - de fleste ble gravide når de hadde hatt sex før eggløsning (gode resultater opptil 4 dager før). Så hvis det stemmer, er det håp hvis naturen vil det for dere denne gang.

Det gir litt håp! Likte setningen hvis naturen vil det for dere denne gang:Heartred

Kritthvit test i dag så det var nok bare en skyggestrek i går.

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg synes dagene er litt tunge for tiden, mye negativt som har skjedd den siste tiden og som jeg vet jeg kommer til å bruke tanker og energi på å måtte bearbeide i julen. Hjelper heller ikke at ungene skal være hos sin far. En positiv test på julaften hadde virkelig passet fint! Men nå disse dagene før jul har vi laget en plan over fine ting vi skal gjøre som forberedelser, og i dag skal vi pynte juletreet! Vi bruker vanligvis å vente til lillejulaften, men i år skal vi nesten ikke være hjemme i romjula så da vil vi gjerne ha litt nytte av det nå før jul. Så skal vi ha tirsdagstaco fordi ungene mente det nesten var fredag og ville feire at i dag er siste dag før juleferie :)

Skal dere jobbe i romjula? Jeg tror jeg må jobbe en av dagene, men er fleksibel på når. Har kontorjobb og hjemmekontor, så jeg kan legge opp dagene litt selv. All respekt for dere som jobber turnus og spesielt i helsevesenet som må være fysisk tilstede på arbeidsplassen!

Jeg synes dagene er litt tunge for tiden, mye negativt som har skjedd den siste tiden og som jeg vet jeg kommer til å bruke tanker og energi på å måtte bearbeide i julen. Hjelper heller ikke at ungene skal være hos sin far. En positiv test på julaften hadde virkelig passet fint! Men nå disse dagene før jul har vi laget en plan over fine ting vi skal gjøre som forberedelser, og i dag skal vi pynte juletreet! Vi bruker vanligvis å vente til lillejulaften, men i år skal vi nesten ikke være hjemme i romjula så da vil vi gjerne ha litt nytte av det nå før jul. Så skal vi ha tirsdagstaco fordi ungene mente det nesten var fredag og ville feire at i dag er siste dag før juleferie :)

Skal dere jobbe i romjula? Jeg tror jeg må jobbe en av dagene, men er fleksibel på når. Har kontorjobb og hjemmekontor, så jeg kan legge opp dagene litt selv. All respekt for dere som jobber turnus og spesielt i helsevesenet som må være fysisk tilstede på arbeidsplassen!

Minien vår går gjennom jeksel-frambrudd så nettene er mildt sagt interessante. Men jeg er hjemmeværende inntil videre, sender ikke ungen i barnehage pga corona. Er litt stressa fordi faren min besøker oss fra utlandet, han er trippeltvaksinert og utrolig snill på så mange måter…Men såååå slapp med håndvask og maskebæring. Han hadde lovt meg å ha på ordentlig maske på flyet, men når vi hentet han hadde han bare sånn tannlege-blå-maske. Hvem vet hvor ofte han vasket hendene på turen (antakeligvis ikke) og så nevler seg i ansikt osv. Men vi tar hjemmetester hver dag gjennom jula og satser på at det går bra. Det gir allikevel et uromoment, en liten urolig tanke, som hele tiden tyggwer og gnager på hjernebarken.

Hsr alle fått handla inn til jul? Ferdig med julegaver? :)

Håper virkelig spira sitter for deg denne runden og at du får tidenes julegave:Heartred Jeg sover veldig dårlig for tiden (som jeg alltid gjør i dpo land). I tillegg kjenner jeg ekstra på barneønsket hver eneste dag nå og merker at det er litt ekstra tungt om det ikke sitter denne runden:oops:

Minien vår går gjennom jeksel-frambrudd så nettene er mildt sagt interessante. Men jeg er hjemmeværende inntil videre, sender ikke ungen i barnehage pga corona. Er litt stressa fordi faren min besøker oss fra utlandet, han er trippeltvaksinert og utrolig snill på så mange måter…Men såååå slapp med håndvask og maskebæring. Han hadde lovt meg å ha på ordentlig maske på flyet, men når vi hentet han hadde han bare sånn tannlege-blå-maske. Hvem vet hvor ofte han vasket hendene på turen (antakeligvis ikke) og så nevler seg i ansikt osv. Men vi tar hjemmetester hver dag gjennom jula og satser på at det går bra. Det gir allikevel et uromoment, en liten urolig tanke, som hele tiden tyggwer og gnager på hjernebarken.

Hsr alle fått handla inn til jul? Ferdig med julegaver? :)

Åi, ja da hadde jeg nok også vært litt stresset ja! Syns også min far er litt slurvete, men han bor heldigvis på et lite tettsted med lite smitte. Hadde han bodd i en større by med "vill smitte" hadde han nok blitt smittet for lenge siden.. Hva er det med voksne eldre menn? :P

Håper jekslene bryter gjennom snart så nettene blir bedre! :Heartred

Jeg har vært ferdig med julegavene ei uke nå, ble ferdig med de aller fleste ila starten av desember. Må si det er utrolig deilig å slippe å stresse med julegaver nå så tett inntil jula, så jeg prøver hvert år å bli ferdig så tidlig som mulig!

Håper virkelig spira sitter for deg denne runden og at du får tidenes julegave:Heartred Jeg sover veldig dårlig for tiden (som jeg alltid gjør i dpo land). I tillegg kjenner jeg ekstra på barneønsket hver eneste dag nå og merker at det er litt ekstra tungt om det ikke sitter denne runden:oops:

Kjenner meg igjen med å sove dårlig i dpo-land. Lurer på om det er tilfeldig eller om det ligger noe bak? Selv har jeg sluttet å tempe i dpo-land pga det, temper kun for å registrere EL og få kryss, men ryddet vekk termometeret etter dpo fordi temping og stress for å sove nok og våkne til rett tid gjorde søvnen enda dårligere. Håper spira sitter for deg også denne runden! :Heartred

Her går det greit men synes også de siste par dagene har vært tunge. Har hatt mye positivt de siste par ukene jeg da, men nå er liksom alt over og ungene drar til faren sin på lillejulaften. Så da blir det litt tungt og når ungene er på skole/bhg gir det rom for å tenke på senaborten vi hadde i september og bekymringer rundt ny graviditet og alt.

Er 100% sykemeldt frem til nyttår. Så for meg at jeg var klar til å begynne å jobbe igjen, men blir usikker på tunge dager :(

Denne pp er jeg utrolig fascinert av kroppen.
Andre runde med enkel dose letrozol cd 3-7 fikk el positiv el test cd 10 (normalt 14-16, fikk el på cd 12 forrige pp). Satt ovitrelle samme dag som positiv eltest og har testet hver dag (først med el+vanlig g test, så med tidlig + vanlig g test) for å se når ovitrelle er ute av kroppen, for å slippe usikkerheten om det er en spire eller ovitrelle senere. Er nå på 8dpo og kaaan se ut som testene har snudd, og er på vei oppover?
Hva tror dere?

Tallene på siden er antall dager dpo. Igår på dpo7 testet jeg både morgen og kveld, og har tenkt å fortsette med det videre for å følge med på om dette går. Hadde vært heeeelt amazing om letrozol, ovitrelle, duphaston og prednosilon gjør susen ❤️

Vedlegg

• IMG_20211221_111643.jpg
    IMG_20211221_111643.jpg
    2 MB · Visninger: 72
Merker jeg begynner å ha skikkelig troa på denne PP, så fallhøyden er såå stor hvis jeg får negativ test:shifty:

Vært hos tannlegen idag, har mest sannsynligvis «bare» muskelsmerter og har fått beskjed om å ta reseptbelagt ibux i en uke.. er jo bare 2 dpo ish, så skal jo gå bra, men vet ikke om jeg vil ta de de 7 dagene som tannlegen mente :p

Back
Topp