❄️IKM UKE 52❄️

Jeg så denne i dag som viser i forhold til min syklus når det er «safe» for meg å ta en graviditetstest, så jeg ser at det kanskje var litt tidlig å gi opp håpet helt:p Spesielt med tanke på at jeg har skikkelig ømme bryst og mye murringer i livmorområdet, jeg velger å holde håpet opp litt til:rolleyes::rolleyes:

Vedlegg

• 0DE72F7C-D81F-40BF-B499-72C1DB7675E0.jpeg
    0DE72F7C-D81F-40BF-B499-72C1DB7675E0.jpeg
    230,4 KB · Visninger: 103
8 dpo, og røk brått på en test nå… Helt blenda. Har vært så øm i puppene siden 2 dpo, men er jo fremdeles tidlig. Har gått en stund siden vi startet å prøve nå, så merker at «håpet» er der fremdeles, men mye svakere enn da vi startet. Håper på mange fine streker framover!! ❤️

Vedlegg

• 54D369D5-F243-483E-BF79-B079898A6086.jpeg
    54D369D5-F243-483E-BF79-B079898A6086.jpeg
    110,9 KB · Visninger: 66
Jeg så denne i dag som viser i forhold til min syklus når det er «safe» for meg å ta en graviditetstest, så jeg ser at det kanskje var litt tidlig å gi opp håpet helt:p Spesielt med tanke på at jeg har skikkelig ømme bryst og mye murringer i livmorområdet, jeg velger å holde håpet opp litt til:rolleyes::rolleyes:
Hvor fant du denne?

Ja den var jo veldig synlig og jeg ser aldri de strekene som alle andre ser :laughing025 Gratulerer!!! Hadde du mistanke? Kjent det på kroppen?
Ja kjente igjen sitringen I nedre område ja :hilarious:

Last edited:
Jeg er ikke infertil fordi jeg er stressa, men å være infertil kan være en stressende situasjon.
Nå kjenner ikke jeg situasjonen din så sa aldri det heller :joyful: Min tidligere samboer var infertil så jeg er fullt klar over at det er det, jeg har gjennomgått hele sulamitten med sprøyter og nesespray flere ganger :) Nå spørr jo også kaffekoppen om det er noe hold i at stress i hverdagen gjør det vanskelig å bli gravid og det mener jeg absolutt at det kan. De spørr ikke om det er stressende å være infertil ;)

Last edited:
De to gangene jeg har vært gravid har jeg hatt null symptomer i dpo land. Denne syklusen derimot, har jeg hatt alle symptomer det er mulig å få. Tisser hele tiden, vært tidvis kvalm, murringer og rar smak i munnen. Er derfor nesten helt sikker på at det IKKE har klaffet :rolleyes: er i tillegg bare 5 dpo, så er jo fysisk umulig å ha symptomer når egget ikke har festet seg en gang :oops:

Nå kjenner ikke jeg situasjonen din så sa aldri det heller :joyful: Min tidligere samboer var i fertil så jeg er fullt klar over at det er det, jeg har gjennomgått hele sulamitten med sprøyter og nesespray flere ganger :) Nå spørr jo også kaffekoppen om det er noe hold i at stress i hverdagen gjør det vanskelig å bli gravid og det mener jeg absolutt at det kan. De spørr ikke om det er stressende å være i fertil ;)
Hele poenget med sitatet er at jeg mener stress ikke er en grunn til at man ikke blir gravid. Den der setningen med "bare å slutte å stresse så blir du gravid" er noe folk må slutte å si. Og som forskning viser, det er ikke stress som minsker eggproduksjon, men hvordan vi takler stresset som er utslagende i lengden.

Last edited:
Okei… lurer på om det er rablet for meg nå, og Babyplan-strimmelen. Bestilte en stor pakke med både el- og graviditetstester fra Babyplan da det var salg. Har hørt at de har vært litt tullete med skyggestreker noen av batchene. Men se på dette. Ser ikke dette ut som en litt rosa strek? Men aaaaaalt for nærme kontrollstreken? Haha, ønsket for to streker er så stort - så jeg kan jo stirre disse testene i senk!

Vedlegg

• 950A3348-2BA9-4CB5-906F-DB912BF4EA26.jpeg
    950A3348-2BA9-4CB5-906F-DB912BF4EA26.jpeg
    354,8 KB · Visninger: 120
  • D3F7314C-264C-4F03-BB9B-8BD361EF3AE2.jpeg
    D3F7314C-264C-4F03-BB9B-8BD361EF3AE2.jpeg
    404,8 KB · Visninger: 121
  • A79B42DF-28A2-4AAF-8DC5-8535E24927FE.jpeg
    A79B42DF-28A2-4AAF-8DC5-8535E24927FE.jpeg
    109,9 KB · Visninger: 121
  • A40BCD64-4A8C-444A-A5F2-279AA782FA84.jpeg
    A40BCD64-4A8C-444A-A5F2-279AA782FA84.jpeg
    101 KB · Visninger: 117
Okei… lurer på om det er rablet for meg nå, og Babyplan-strimmelen. Bestilte en stor pakke med både el- og graviditetstester fra Babyplan da det var salg. Har hørt at de har vært litt tullete med skyggestreker noen av batchene. Men se på dette. Ser ikke dette ut som en litt rosa strek? Men aaaaaalt for nærme kontrollstreken? Haha, ønsket for to streker er så stort - så jeg kan jo stirre disse testene i senk!
Jeg ser absolutt streken! Men som du sier så er den jo på helt feil plass, aldri sett sånn før:rolleyes: Ville nok ikke stolt helt på den..

Jeg ser absolutt streken! Men som du sier så er den jo på helt feil plass, aldri sett sånn før:rolleyes: Ville nok ikke stolt helt på den..

Hehe, nei - absolutt ikke noe å stole på. Tar en ny i morgen tidlig. Kunne ønske jeg bare hadde selvkontroll nok til å vente til IKM, men det klarer jeg bare ikke. Er alt for spennende! :oops::rolleyes:

Hele poenget med sitatet er at jeg mener stress ikke er en grunn til at man ikke blir gravid. Den der setningen med "bare å slutte å stresse så blir du gravid" er noe folk må slutte å si. Og som forskning viser, det er ikke stress som minsker eggproduksjon, men hvordan vi takler stresset som er utslagende i lengden.
Helt enig :happy: Var ikke sånn ment heller, men som du sier hvordan man selv takler stresset er utslaget :pompus:

..Det er SÅ lenge til nyttårsaften. Nær familie har nylig annonsert graviditet- og jeg har så lyst til at vår skal sitte nå..! Hvordan går det med dere damer? Masse planer i romjula? :)

*sniker* njaaa, ligger noe i det hos noen altså. Stress produserer et hormon som han utsette EL. Jeg stresset veldig med EL etter SA, legen sa ‘slutt å test, slutt å stress’ 2 dager etter at jeg sluttet å teste og stresse så kom EL.
https://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/stress-og-graviditet/
Men selvfølgelig er det ikke bare stress som ofte er et faktum

Last edited:
Ser den! Rart sted da… spent på ny test fra deg imorgen!!

Jeg slet med bekkenet og var skikkelig kvalm på lille julaften og i går, klarte jo selvfølgelig å legge altfor mye i det og måtta ta en test selv om jeg er nettopp ferdig med mensen...

*sniler* njaaa, ligger noe i det hos noen altså. Stress produserer et hormon som han utsette EL. Jeg stresset veldig med EL etter SA, legen sa ‘slutt å test, slutt å stress’ 2 dager etter at jeg sluttet å teste og stresse så kom EL.
https://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/stress-og-graviditet/

Men selvfølgelig er det ikke bare stress som ofte er et faktum

Mange meninger om dette så klart. Her er en litt mer oppdatert artikkel om saken.
https://www.verywellfamily.com/can-stress-keep-you-from-getting-pregnant-1959951

Back
Topp