❄️ IKM uke 2 ❄️

Et spm til dere som kanskje vet mer enn meg:
Sent i går kveld fikk jeg positiv eltest, på dag 8 i syklus! Testet på nytt nå for en halvtime siden, og strimmeltesten var enda sterkere og selvsagt digital test positiv fra i går kveld.
Har lest at tidlig eggløsning kan bety dårlig eggkvalitet, så er denne syklusen bare å regne som en ødelagt sjanse? Eller er det fremdeles en mulighet?

Om el drøyer litt og kommer i morgen, vil det være på dag 10 som likevel regnes som for tidlig eggløsning.
Er alltid en mulighet så lenge man har el og man treffer :) bare å krysse fingre og kjøre på og håpe på det beste :) vi er ganske likt i løypa nå da :)
 
Jeg lurer på om jeg forsiktig skal hoppe inn her, men er veldig usikker!
Har hatt en MA, og abort/utskraping skjedde 14. desember, så idag er syklusdag 13 utifra det.
Jeg har knallpositive eggløsningstester nå. Jeg har jo fortsatt litt positive graviditetstester, men den begynte jo å bli veldig svak igår (har ikke tatt g-test idag).
Og nå stiger jo tydelig eggløsningstesten fra igår til idag.
Dersom eggløsningstesten hadde vært svak positiv pga hcg ville den ikke hatt ganske lik styrke hele tiden? Nå stiger den jo tydelig. Kan det bety at jeg faktisk har eggløsning nå??

D761FA08-2437-456B-9DDF-AB1C95767517.jpeg
 
Jeg lurer på om jeg forsiktig skal hoppe inn her, men er veldig usikker!
Har hatt en MA, og abort/utskraping skjedde 14. desember, så idag er syklusdag 13 utifra det.
Jeg har knallpositive eggløsningstester nå. Jeg har jo fortsatt litt positive graviditetstester, men den begynte jo å bli veldig svak igår (har ikke tatt g-test idag).
Og nå stiger jo tydelig eggløsningstesten fra igår til idag.
Dersom eggløsningstesten hadde vært svak positiv pga hcg ville den ikke hatt ganske lik styrke hele tiden? Nå stiger den jo tydelig. Kan det bety at jeg faktisk har eggløsning nå??

Vis vedlegget 395404
Tror ikke du kan ta hensyn til de der, du har enda masse hcg igjen. Hos meg kom ikke el før en uke etter a g test var tilnærmet blenda. Så lenge du har såpa med hcg i kroppen vil ikke testene være pålitelige dessverre :(
 
Jeg lurer på om jeg forsiktig skal hoppe inn her, men er veldig usikker!
Har hatt en MA, og abort/utskraping skjedde 14. desember, så idag er syklusdag 13 utifra det.
Jeg har knallpositive eggløsningstester nå. Jeg har jo fortsatt litt positive graviditetstester, men den begynte jo å bli veldig svak igår (har ikke tatt g-test idag).
Og nå stiger jo tydelig eggløsningstesten fra igår til idag.
Dersom eggløsningstesten hadde vært svak positiv pga hcg ville den ikke hatt ganske lik styrke hele tiden? Nå stiger den jo tydelig. Kan det bety at jeg faktisk har eggløsning nå??

Vis vedlegget 395404
Enig i svaret du fikk fra Laura80 her. Hcg er altfor høy til at eltest kan vise reelt resultat. Hadde en SA i juli, og eltestene kunne jeg ikke stole på før etter at gtest ble negativ.

Håper hcg går raskt nedover hos deg i dagene som kommer. :Heartred
 
Dere som har brukt rosa digital test fra clearblue; er der vanlig å få smilefjes to dager på rad? Leste på bruksanvisningen av man ikke trenger å teste mer etter at man får smilefjes, men siden jeg fikk det så tidlig som dag 8, ble jeg nysgjerrig og testet igjen nå nettopp. Og fikk altså smilefjes igjen. Strimmel fra babyplan var også positiv, men ikke like sterk som tidligere i dag.
 
Dere som har brukt rosa digital test fra clearblue; er der vanlig å få smilefjes to dager på rad? Leste på bruksanvisningen av man ikke trenger å teste mer etter at man får smilefjes, men siden jeg fikk det så tidlig som dag 8, ble jeg nysgjerrig og testet igjen nå nettopp. Og fikk altså smilefjes igjen. Strimmel fra babyplan var også positiv, men ikke like sterk som tidligere i dag.
Ja, og så slår de veldig tidlig ut på meg, minst to dager før el. Om jeg tester med babyplan på samme urin er babyplan enda tydelig negativ (men blir stort sett positiv dagen etter)
 
Ja, og så slår de veldig tidlig ut på meg, minst to dager før el. Om jeg tester med babyplan på samme urin er babyplan enda tydelig negativ (men blir stort sett positiv dagen etter)
Åja. Hos meg ble også strimmel positiv (babyplan) på samme urin som den digitale ble positiv. Neste dag var begge altså positive også, og babyplan enda sterkere farge enn dagen før. Har mindre slim i dag, så mulig el har vært eller er i dag?
Sex ble det i alle fall søndag kveld, mandag kveld og nå i dag tidlig. Da trengs det vel kanskje ikke i kveld? Vi prøver igjen i morgen kveld, i tilfelle testen slår ut for tidlig som du nevner.
 
Testet igjen i dag, for en time siden, og nå er både strimmeltest og digitaltest negative. Men begge var altså positive både på søndag kveld (kanskje tidligere på dagen også, men testet ikke før rundt 22 på kvelden), og på mandag kveld (i 19-tiden).

Trodde eggløsning skulle være 24 t etter første positive test, men hvordan kan LH-topp vare i ett døgn? Er det vanlig? Og er min eggløsning mest sannsynlig nå, eller var den i natt/dag tidlig?
 
Testet igjen i dag, for en time siden, og nå er både strimmeltest og digitaltest negative. Men begge var altså positive både på søndag kveld (kanskje tidligere på dagen også, men testet ikke før rundt 22 på kvelden), og på mandag kveld (i 19-tiden).

Trodde eggløsning skulle være 24 t etter første positive test, men hvordan kan LH-topp vare i ett døgn? Er det vanlig? Og er min eggløsning mest sannsynlig nå, eller var den i natt/dag tidlig?
Har du bilde av testene dine? Forrige syklus hadde jeg en nesten positiv test cd 18 kveld og cd 19 morgen, men den var positiv cd 19 kveld. Hadde el to dager etter, på cd 21
 
Har du bilde av testene dine? Forrige syklus hadde jeg en nesten positiv test cd 18 kveld og cd 19 morgen, men den var positiv cd 19 kveld. Hadde el to dager etter, på cd 21
Nei, har kastet dem. Men de var tydelig positive, selv for meg som synes det er vanskelig å tolke sånne strimmeltester. Den digitale testen var positiv både søndag kveld og mandag kveld. Veldig tidlig i så fall, er jo bare på syklusdag 10 i dag.
 
Åja. Hos meg ble også strimmel positiv (babyplan) på samme urin som den digitale ble positiv. Neste dag var begge altså positive også, og babyplan enda sterkere farge enn dagen før. Har mindre slim i dag, så mulig el har vært eller er i dag?
Sex ble det i alle fall søndag kveld, mandag kveld og nå i dag tidlig. Da trengs det vel kanskje ikke i kveld? Vi prøver igjen i morgen kveld, i tilfelle testen slår ut for tidlig som du nevner.
Du trenger neppe i kveld hvis du hadde i morges nei :)
 
Testet igjen i dag, for en time siden, og nå er både strimmeltest og digitaltest negative. Men begge var altså positive både på søndag kveld (kanskje tidligere på dagen også, men testet ikke før rundt 22 på kvelden), og på mandag kveld (i 19-tiden).

Trodde eggløsning skulle være 24 t etter første positive test, men hvordan kan LH-topp vare i ett døgn? Er det vanlig? Og er min eggløsning mest sannsynlig nå, eller var den i natt/dag tidlig?
Ikke så vanlig men jeg hadde plutselig lang lh topp forrige måned så tror nok ikke el kom før 2- 2,5 dager etter første positive test . Denne gang tror jeg el skjedde samme dag som eltest var positiv om morgen. (Ville nok vært positiv kvelden før også så sånn sett ca 24 timer etter første positive denne gang.)
 
CD14 og ingen positiv el-test enda :mad: Føler på meg at denne syklusen blir lang…:sad010Har flyttet IKM-dagen min.

Jeg blir så sint. Skulle vært 22+0 i dag.
 
Aksjer lagt og cd16. Flo mente el var cd 19 sist, først estimert til CD 23. Nå mener den el er cd20. Hååååper den har bommet med et par dager denne gangen også, og at vi har truffet. Symptomene de siste to dagene har hvertfall vært på plass.

Vi reiser på hyttetur med hele jækla slekta i morgen dersom alle er feberfri og friske, så enten må vi prøve oss på en runde til før avreise eller så blir det ikke noe før søndag. Kjenner jeg mannen rett, blir det ikke noe før søndag :bag:
 
Back
Topp