❂ Håndarbeidstråden! ❂

Kanskje et dumt spørsmål, men hva ser dere for dere er bruksområdet til babynest? Nå trenger man det?
Var det jeg tenkte og. I senga, i deres egen seng, i sofaen, på gølvet ;) Flott for å holde de på en plass når de er veldig små tenker jeg :)

Var det jeg tenkte og. I senga, i deres egen seng, i sofaen, på gølvet ;) Flott for å holde de på en plass når de er veldig små tenker jeg :)
Ja, de liker jo å ha det litt trangt og trygt rundt seg. Så det er sikkert ikke dumt :)

Ja, har skikkelig trua på babynest! :)

Kanskje et dumt spørsmål, men hva ser dere for dere er bruksområdet til babynest? Nå trenger man det?
Jeg mener litt av ideen med det er at barnet ligger litt tett innpakket, noe som skaper trygghetsfølelsen. Har lest om noen hvor de små nesten ikke kunne sove i senga uten nestet sitt. Her tenker jeg det kan være fint om det gjør at lille roer seg lettere ned når det er sovetid, men også om det blir soving på stua/på besøk (vi har ikke tenkt til å ha vugge eller noe i stua pga. plassmangel).

Noen som har bestemt seg for hentesett? Gleder meg sånn til å strikke det, men klarer ikke bestemme meg for hvilket! I mellomtiden strikker jeg det royale svøb/prinseteppet i nøstebarnull.
cdc77d6b664a11d8d747cf3a81fba964.jpg

Blæh. Jeg har snakket med mamma, som gjerne vil strikke lappeteppe til lille, fordi hun har så mange blå lapper allerede.. Hmmm, aner ikke hvorfor hun har blå lapper da.. Så jeg har lagt fra meg ideen om lappeteppe, og sitter nå å fekter med heklenålen, for å lage bestemorruter. Så kommer svigermor inn og forteller at hun hekler bestemorruter-teppe til lille.. :( Ja, jeg burde jo bare være takknemlige, men kunne liksom ønske at disse rutinerte strikkere/heklere valgte å strikke/hekle noe litt over min vanskelighetsgrad, som jeg ikke selv får strikket/heklet :(

Jaja, tepper får man kanskje ikke nok av?? Og uansett, jeg bestemmer jo hvilke jeg vil bruke mest ;)

Blæh. Jeg har snakket med mamma, som gjerne vil strikke lappeteppe til lille, fordi hun har så mange blå lapper allerede.. Hmmm, aner ikke hvorfor hun har blå lapper da.. Så jeg har lagt fra meg ideen om lappeteppe, og sitter nå å fekter med heklenålen, for å lage bestemorruter. Så kommer svigermor inn og forteller at hun hekler bestemorruter-teppe til lille.. :( Ja, jeg burde jo bare være takknemlige, men kunne liksom ønske at disse rutinerte strikkere/heklere valgte å strikke/hekle noe litt over min vanskelighetsgrad, som jeg ikke selv får strikket/heklet :(

Jaja, tepper får man kanskje ikke nok av?? Og uansett, jeg bestemmer jo hvilke jeg vil bruke mest ;)
Tepper er alltig godt å ha:) og koselig ā kunne bruke noe du selv har laget!!:):)

Her har vi alltid hatt maaaange tepper. Alle her har gulpet masse så da har vi trengt noen skift :-)

Her er det jeg har laget til nå! Det grønne teppet tok ÅREVIS, åh så kjedelig det var, men stort ble det da. Babynesten laga jeg på en kveld, og det rutete hekla tok heller ikke mange kveldene :) Aldri montert slik før, men det gikk faktisk veldig greit :)

IMG_2832.jpg

IMG_2833.jpg

IMG_2836.jpg

IMG_2837.jpg

IMG_2840.jpg

IMG_2841.jpg

Det neste jeg vurderer å sy nå er en sånn stol-stol til bebiser. Altså en bebisstol man kan tre over vanlige stoler. Så da er det bare å finne en oppskrift :) Har dere noen kule oppskrifter på lager - som er enkle å lage?

Her er det jeg har laget til nå! Det grønne teppet tok ÅREVIS, åh så kjedelig det var, men stort ble det da. Babynesten laga jeg på en kveld, og det rutete hekla tok heller ikke mange kveldene :) Aldri montert slik før, men det gikk faktisk veldig greit :)

IMG_2832.jpg

IMG_2833.jpg

IMG_2836.jpg

IMG_2837.jpg

IMG_2840.jpg

IMG_2841.jpg

Det neste jeg vurderer å sy nå er en sånn stol-stol til bebiser. Altså en bebisstol man kan tre over vanlige stoler. Så da er det bare å finne en oppskrift :) Har dere noen kule oppskrifter på lager - som er enkle å lage?
Flink du er!! :) misunnelig :p

Flink du er!! :) misunnelig :p
Disse er faktisk ikke så veldig vanskelig å lage. Er hovedsaklig hekling frem og tilbake, og den senga var også rimelig enkel, bare å følge oppskriften. Har ikke brukt symaskin så fryktelig mye før, men fikk det da til :)

Strikker for harde livet. Litt over halvveis. Holder på med nøytralt og lovet jentungen at hun skal Være med å velge farge når vi har vært på ultralyd ☺

Har strikket ferdig et babyteppe nå. Det skal jeg gi bort, men gleder meg til å begynne på et teppe til lille :-) Mens jeg venter på ul (og forhåpentligvis kjønn) har jeg begynt på et teppe til dukka til frøkna på 4 :-)

Back
Topp