✨IKM uke 33✨

Fortsatt ingen positiv el-test, men jeg har begynt å få det jeg mener er eggløsningsslim. :)

Nå endte det faktisk med at sambo og jeg tok oss en runde i dag likevel - så dersom el er ila de nærmeste dagene, så er det jo en sjanse for at det blir spire av det :shy: Jeg tror dog at ikm fortsatt er 12. august, selv om el er sen. Har veldig kort lutealfase nå som syklus holder på å stabilisere seg etter graviditet og amming.

Såå, si, for the sake of the argument, at el utrolig nok kommer i morgen (til tross to negative tester i dag), så vil jeg mest sannsynlig ha en lutealfase på bare 7 dager, og det er litt for kort til at egget rekker å feste seg ordentlig.

Men det er litt spennende å potensielt ha lagt inn litt aksjer likevel:shy: Vi hadde jo bestemt oss for å vente, men litt spenning i hverdagen må vi ha :hilarious:

3 dpo, føler meg irritabel og urolig. Litt kvalm. Murrer litt i nedre del av magen.

Har mista tre ganger siden oktober (to kjemiske og en MA i uke 9), og har Utrogestan (progesteronstøtte) til overs fra forrige IVF-forsøk. Sykepleier på klinikken sa jeg kunne ta de fra positiv graviditetstest hvis jeg ble gravid mens de har stengt, men vurderer å starte allerede nå, som jeg vet eggløsningen har vært.

Prata med ei venninne som er lege, som mente det ikke kunne skade. Vet mange andre i samme situasjon som meg som får beskjed om å ta fra et par dager etter eggløsning.

Hva syns dere? Starte nå eller vente?

6dpo og såre brystvorter ved berøring. Jeg håper så!!!

Vedlegg

• IMG_7454.png
    IMG_7454.png
    152,6 KB · Visninger: 24
3 dpo, føler meg irritabel og urolig. Litt kvalm. Murrer litt i nedre del av magen.

Har mista tre ganger siden oktober (to kjemiske og en MA i uke 9), og har Utrogestan (progesteronstøtte) til overs fra forrige IVF-forsøk. Sykepleier på klinikken sa jeg kunne ta de fra positiv graviditetstest hvis jeg ble gravid mens de har stengt, men vurderer å starte allerede nå, som jeg vet eggløsningen har vært.

Prata med ei venninne som er lege, som mente det ikke kunne skade. Vet mange andre i samme situasjon som meg som får beskjed om å ta fra et par dager etter eggløsning.

Hva syns dere? Starte nå eller vente?
Starte!!

Polly93 - 31 - B1 - PP2 - EL 2/8 - IKM 17/8

Hei! Jeg er helt ny i forumet og nesten ny i prøveverden Sambo ble endelig klar for å prøve forrige syklus, og vi ble gravide på første forsøk, uten å teste/tempe. Dessverre var det kjemisk så gleden varte bare en ukes tid (mistet 4+6). Det positive er at opplevelsen fikk oss til å ønske oss enda mer en liten spire Nå har vi testet etter EL denne syklus, lagt inn masse aksjer og håper på det beste. 2 DPO idag. Spennende å følge dere alle her i tråden!

Hei! Jeg er helt ny i forumet og nesten ny i prøveverden :greet025Sambo ble endelig klar for å prøve forrige syklus, og vi ble gravide på første forsøk, uten å teste/tempe. Dessverre var det kjemisk så gleden varte bare en ukes tid (mistet 4+6). Det positive er at opplevelsen fikk oss til å ønske oss enda mer en liten spire! :HeartbigredNå har vi testet etter EL denne syklus, lagt inn masse aksjer og håper på det beste. 2 DPO idag. Spennende å følge dere alle her i tråden!

Hei! Jeg er helt ny i forumet og nesten ny i prøveverden :greet025Sambo ble endelig klar for å prøve forrige syklus, og vi ble gravide på første forsøk, uten å teste/tempe. Dessverre var det kjemisk så gleden varte bare en ukes tid (mistet 4+6). Det positive er at opplevelsen fikk oss til å ønske oss enda mer en liten spire! :HeartbigredNå har vi testet etter EL denne syklus, lagt inn masse aksjer og håper på det beste. 2 DPO idag. Spennende å følge dere alle her i tråden!
Velkommen :smiley-angelic003

Ja, kanskje! Haha, jeg tenkte å skrive at jeg har rota oppi der for å grave frem utflod, men tenkte det var litt for tmi:hilarious: Kunne ønske jeg skrev mer ned sist jeg ble gravid, om det var noe merkverdig. Gleder meg til tirsdag/onsdag når jeg skal teste! Fikk svakt positivt 7 dpo sist, hadde faktisk positiv eggløsningstest 31. juli sist jeg ble gravid også:nailbiting:
Haha ingenting er for tmi her :hilarious: Ja, var litt gøy å sammenligne med gamle innlegg her inne, men ingen PP var like da :bag:

Jaa det blir så spennende! Så gøy med samme dato:Heartred

4dpo! Har starta på Utrogestan (progesteronstøtte). Litt kvalm, det kan like gjerne være progesteronen som noe annet. Spent framover på testing, tenker ikke starte før 9 dpo, tror jeg, hvis jeg klarer å vente.

Føler meg også sulten nesten HELE TIDA. Det kan være fordi jeg har redusert kaloriinntak en god del de siste to ukene. Må ned noen kilo før mulig IVF-forsøk, (men sørger for at jeg får i meg alt kroppen trenger!)

Haha ingenting er for tmi her :hilarious: Ja, var litt gøy å sammenligne med gamle innlegg her inne, men ingen PP var like da :bag:

Jaa det blir så spennende! Så gøy med samme dato:Heartred
Det er bra :shy: nei, er akkurat det… heldigvis drar vi på ferie i dag, regner med dagene går litt raskere da:angelic: Må bare huske å pakke med graviditetstester!

Føler meg også sulten nesten HELE TIDA. Det kan være fordi jeg har redusert kaloriinntak en god del de siste to ukene. Må ned noen kilo før mulig IVF-forsøk, (men sørger for at jeg får i meg alt kroppen trenger!)
Åh, det er tungt! Begynte på lavkalori for ca 2 måneder siden og det blir heldigvis bedre etter hvert:hello2

Åh, det er tungt! Begynte på lavkalori for ca 2 måneder siden og det blir heldigvis bedre etter hvert:hello2
Ja, jeg vet, men litt tøft i starten. Og vil ikke spise for lite mtp at vi prøver. Jeg bruker Roede-appen og da får jeg fulgt med at jeg får i meg riktig og nok næring hver dag. Har brukt den før og vært fornøyd, men gått opp litt ifb en tøff MA i januar/februar og i tida etter.

Eksempel fra i dag (ikke alle måltider registrert ennå).
IMG_5433.jpeg

Last edited:
Ja, jeg vet, men litt tøft i starten. Og vil ikke spise for lite mtp at vi prøver. Jeg bruker Roede-appen og da får jeg fulgt med at jeg får i meg riktig og nok næring hver dag. Har brukt den før og vært fornøyd, men gått opp litt ifb en tøff MA i januar/februar og i tida etter.

Eksempel fra i dag (ikke alle måltider registrert ennå).
Vis vedlegget 440899
Så smart! Burde nok også hatt noe sånt :shy:

5 dpo og har vært på utflodjakt oppi :flower og har enda bittelitt blod i utfloden. Har ingen symptomer i det hele tatt, kanskje jeg kjenner det litt nederst i magen av og til. To dager til testing:excited001

5 dpo og har vært på utflodjakt oppi :flower og har enda bittelitt blod i utfloden. Har ingen symptomer i det hele tatt, kanskje jeg kjenner det litt nederst i magen av og til. To dager til testing:excited001
Det er jo veldig spennende :woot: Kjenner det bittelitt i magen selv + pittelitt i puppene. Ryker garantert på en test i morgen:smiley-ashamed004

Endelig skjer det ting!
Grei stigning fra forrige urin og den jeg tok nå.
Tipper og håper på topp før leggetid i dag, eller i morgen tidlig:shy:

Med ligging i går kveld, så ser det ut som at jeg kanskje kan telle dpo-dager snart likevel? Tviler sterkt på at dette blir til noen spire, men litt spennende å være i dpo-land.:nailbiting: Det var jo egentlig ikke planen for bare noen dager siden :hilarious:

Øverste i stad, nederste fra nå.

IMG_0140.jpeg
IMG_0147.jpeg

Back
Topp