⛄️IKM uke 2⛄️

Mamsy - 38 - PP4 - B2 - EL 27/12 - IKM 13/1

Fint å ha noen å se framover med❤ Dette er spennende tider..

God morgen, flotte damer!

Jeg har tenk på en ting, og lurer litt på det! Kanskje noen av dere har svar :p

Syns jo det er spennende å finne ut når jeg har termin hvis jeg er gravid nå, og det jeg ikke skjønner er hvordan/hvorfor det sies at hvis jeg er gravid nå med el 26/12, så er jeg to uker på vei liksom da, i dag?:hilarious: I hodet mitt gir jo ikke det mening når det ikke er to uker siden EL? :hilarious:
Og da tastet jeg at den skulle regne ut i fra unnfangelse, men får samme dato om jeg tar første blødningsdag i syklusen :p

Regner dere sånn? Eller gjør man det annerledes? Eller? :hilarious:

Ha en fin dag:Heartred

God morgen, flotte damer!

Jeg har tenk på en ting, og lurer litt på det! Kanskje noen av dere har svar :p

Syns jo det er spennende å finne ut når jeg har termin hvis jeg er gravid nå, og det jeg ikke skjønner er hvordan/hvorfor det sies at hvis jeg er gravid nå med el 26/12, så er jeg to uker på vei liksom da, i dag?:hilarious: I hodet mitt gir jo ikke det mening når det ikke er to uker siden EL? :hilarious:
Og da tastet jeg at den skulle regne ut i fra unnfangelse, men får samme dato om jeg tar første blødningsdag i syklusen :p

Regner dere sånn? Eller gjør man det annerledes? Eller? :hilarious:

Ha en fin dag:Heartred

Det handler nok om at man med større sikkerhet kan si når sist mens starten, enn nøyaktig dag for el. Og derfor har denne metoden blitt utgangspunktet for å regne termin. Så blir det mer nøyaktig når man kommer til ul :shy:

Det handler nok om at man med større sikkerhet kan si når sist mens starten, enn nøyaktig dag for el. Og derfor har denne metoden blitt utgangspunktet for å regne termin. Så blir det mer nøyaktig når man kommer til ul :shy:

Ja, det gir jo mening! :happy: Jeg hadde ikke snøring på når EL var den gangen jeg var gravid med mini, visste bare at mensen ikke kom når den skulle:hilarious: Husker ikke nå om jeg ble satt frem eller bak heller, men jeg var da bare 20 år den gangen :eek:

CD9 i dag.
Og får jeg EL på CD14 denne gangen også, har jeg tenkt meg frem til at det er lurt å bruke en porsjon med conceive plus hver dag, fra og med i dag.
Skader ikke å prøve.
:happy:

Last edited:
Må bare nevne at jeg merker stor forskjell på utfloden/slimet allerede etter et par dager med grapefruktjuice og solvipect! Mye mer tynt, generelt mye mer enn det pleier å være, så noe hjelper det for hvertfall:rolleyes:

Må bare nevne at jeg merker stor forskjell på utfloden/slimet allerede etter et par dager med grapefruktjuice og solvipect! Mye mer tynt, generelt mye mer enn det pleier å være, så noe hjelper det for hvertfall:rolleyes:

Den syklusen jeg bare drakk grapefruktjuice, merket jeg også at jeg fikk mye mer utflod, samt tynnere.
Så jeg gikk raskt over til grapefruktkjerneekstrakt syklusen etter.
Mest fordi det er enkelt, men trur begge deler har like god effekt faktisk.
Solvipect har jeg ikke testet.
:happy:

Er så spent på om denne sitter jeg altså!! :wideyed::yuck:
Nå har vi virkelig gitt jernet og kost oss med barnefri og sengekos hele jula til nå:p

Ok... CD9.
EL var på CD14 forrige syklus.
De EL-testene jeg har kjøpt gir enten en ring, eller en ring med smil.
I morges var det som forventet bare en ring.
Clear Blue, altså.
Men ikke sånn som skal blinke eller stå stille.
Men når jeg var på do nå, fikk jeg se EL-slim faktisk.
Sånn eggehvite-greie.
Kan man ha det i flere dager før selve EL, eller er det et tegn på at det kanskje nærmer seg?
:anyone

Har fulgt samme aksjelegging som da jeg ble gravid sist, og det var to dager før el og samme dag som el. Så håper det funker denne gangen også:confused: ikke så lett å få tid til slikt med full jobb gjennom julen og en aktiv 3-åring:facepalm: så da måtte vi prioritere. Er dessverre ikke en av de som humper hver dag i fruktbar fase. Ære være de forresten:smiley-angelic003:dance011

Ok... CD9.
Clear Blue, altså.
Sånn eggehvite-greie.
Kan man ha det i flere dager før selve EL, eller er det et tegn på at det kanskje nærmer seg?

Jeg hadde det veldig tidlig denne gang. Fikk el-slim på dag 8 og el var på dag 16. Så ja, det er nok fult mulig å få det i god tid:smiley-bounce012

Ok... CD9.
Clear Blue, altså.
Sånn eggehvite-greie.

hmmmm! Kan jo være det nærmer seg?:happy:
Jeg hadde eggløsning igår og jeg har gjennomsiktig greier istedenfor hvit.. aldri tenkt over før jeg:p:D
Det er sånn det skal være ved EL?
Var 20 og 24-år med gutta mine, jeg verken så etter tegn til EL, tempa eller tok tester:eek::p

Jeg hadde det veldig tidlig denne gang. Fikk el-slim på dag 8 og el var på dag 16. Så ja, det er nok fult mulig å få det i god tid:smiley-bounce012
Øker jo oddsen i dagene før EL da, så er bare glad for det, altså.
:woot:

hmmmm! Kan jo være det nærmer seg?:happy:
Jeg hadde eggløsning igår og jeg har gjennomsiktig greier istedenfor hvit.. aldri tenkt over før jeg:p:D
Det er sånn det skal være ved EL?
Var 20 og 24-år med gutta mine, jeg verken så etter tegn til EL, tempa eller tok tester:eek::p

Jepp.
Jeg har sjekket de siste syklusene.
Og dagene frem mot EL har det vært som eggehvite, så har det blitt mer hvitt igjen, kremaktig (som i body lotion) fra dagen etter EL.

Har ikke styra med dette før jeg heller, selv om jeg har tre barn fra tidligere.
Bare med han i midten, eneste jeg sjekket da var dette med utflod og EL-slim.
Satt på første syklus med han, så rakk ikke noe mer.
Fikk festeblødning og alt var etter boka.

Så dette her er helt nytt for meg, aktiv prøver PP etter PP.
Men man lærer så utrolig mye om kroppen og en selv, i løpet av dette.

Jepp.
Jeg har sjekket de siste syklusene.
Og dagene frem mot EL har det vært som eggehvite, så har det blitt mer hvitt igjen, kremaktig (som i body lotion) fra dagen etter EL.

Har ikke styra med dette før jeg heller, selv om jeg har tre barn fra tidligere.
Bare med han i midten, eneste jeg sjekket da var dette med utflod og EL-slim.
Satt på første syklus med han, så rakk ikke noe mer.
Fikk festeblødning og alt var etter boka.

Så dette her er helt nytt for meg, aktiv prøver PP etter PP.
Men man lærer så utrolig mye om kroppen og en selv, i løpet av dette.
Man lærer veldig mye!! Veldig spennende og skummelt på samme tid:p:happy:
Blir nr 4 på deg da:happy: det syns jeg er så utrolig koselig!

Man lærer veldig mye!! Veldig spennende og skummelt på samme tid:p:happy:
Blir nr 4 på deg da:happy: det syns jeg er så utrolig koselig!

Blir i grunn nr. 6.
Siden jeg har to bonusbarn også.
(Vi sier aldri mine og dine, her er alle våre og behandles likt av begge.)
:Heartbigred
Men 4. jeg bærer frem selv, ja.
Så blir det vårt første barn sammen.
Siste brikken i storfamilien vår.
:love7

Blir i grunn nr. 6.
Siden jeg har to bonusbarn også.
(Vi sier aldri mine og dine, her er alle våre og behandles likt av begge.)
:Heartbigred
Men 4. jeg bærer frem selv, ja.
Så blir det vårt første barn sammen.
Siste brikken i storfamilien vår.
:love7
Åååååå nå fikk jeg gåsehud !! :love017 Så utrolig herlig!!
Er så enig med deg!!

Åååååå nå fikk jeg gåsehud !! :love017 Så utrolig herlig!!
Er så enig med deg!!

Det har vært mange opp og nedturer, før vi har kommet til der vi er i dag.
Mange følelser og tilpasninger.
Men nå kan jeg si vi har det godt.
Det har vært verdt det.
:Heartred

CD15 og potensielt el dag:D har ømme pupper og svake el-smerter nå. Blir en siste runde i senga i kveld så får vi håpe det blir spire:dummy1:
Jeg temper og tester ikke, men kjenner kun etter symptomer, så er ikke helt sikker da.
Sitter klar her med intet mindre enn 40 tester:hilarious::hilarious: måtte dpo dagene gå fort:hilarious:

Back
Topp