♥ IKM uke 38 ♥

Det tar 72 timer å produsere nye svømmere, å ha seg 4 dager før og 1 dag før må være genialt :smiley-bounce012

Nå hadde vi oss bare onsdag sist uke, så han fikk produsert før vi hadde oss i går. Ble noen dager ekstra, men heller en full Rognpose en en som er halv tom :laughing001
Ja, det var det jeg tenkte! Dagen før EL er jo omtrent obligatorisk fordi det er høyest sjanse, og siden det tar litt tid for sæden å lade opp igjen, så kunne det være lurt å ha pause noen dager før:laughing002

Kanskje deres strategi fungerer også! Det holder jo egentlig å legge inn aksjer bare den ene dagen også☺️
 
Clomide resulterte i tvillinger hos meg for noen år siden :joyful:
Oi, så gøy :love017
Leste noen steder at det oftere resulterte i flerlinger, men at det også ga større sjanse for SA. Tok du vanlig dose? Ser at mange må opp i dobbel og gjerne trippel dose for at det klaffer. Mine piller var jo som sagt utgåtte i tillegg :hilarious:
 
Ja, det var det jeg tenkte! Dagen før EL er jo omtrent obligatorisk fordi det er høyest sjanse, og siden det tar litt tid for sæden å lade opp igjen, så kunne det være lurt å ha pause noen dager før:laughing002

Kanskje deres strategi fungerer også! Det holder jo egentlig å legge inn aksjer bare den ene dagen også☺️
Håper virkelig det! Men, vet jo egentlig at det burde gå, siden minste man ble laget på 1 lugg på selve EL dagen :) Det er også litt sykt å tenke på at når jeg ble gravid i Mai, så hadde i følge syklusen eggløsning på en onsdag. Men, vi hadde oss ikke før ettermiddagen torsdagen etter og jeg ble jo gravid. Så enten levde egget lenge eller så hadde jeg en senere eggløsning. Er så kjedelig at jeg ikke vet.. fikk ikke eggløsning smerter den uka heller
 
Last edited:
Håper virkelig det! Men, vet jo egentlig at det burde gå, siden minste man ble laget på 1 lugg på selve EL dagen :) Det er også litt sykt å tenke på at når jeg ble gravid i Mai, så hadde i følge syklusen eggløsning på en onsdag. Men, vi hadde oss ikke før ettermiddagen torsdagen etter og jeg ble jo gravid. Så enten levde egget lenge eller så hadde jeg en senere eggløsning. Er så kjedelig at jeg ikke vet.. fikk ikke eggløsning smerter den uka heller
Ja, er ikke alltid så lett å vite nøyaktig når EL er, selv med testing og temping og alt mulig. Blir fort 12 timer +/- føler jeg. Men skal jo være sjanse dagen etter også, så det regnes som en del av det fertile vinduet.
 
Det hørtes spennende ut! Tok du det bare hos vanlig klinikk som driver akupunktur? :) eller spesialist på kvinnehelse liksom?
Ja, men det stod blant annet «ufrivillig barnløshet» på listen over det hun kunne hjelpe med. Etter å snakket med henne fikk jeg vite at hun har hjulpet flere med det, så om det var erfaringen hennes eller noe alle kan hjelpe med vet jeg ikke :)
 
Her skjer det ting ja. 0,79 på Premom og i går var den 0,2. Tipper den blir positiv ila dagen. Da blir det aksjer i dag, i morgen og fredag :)
IMG_4754.jpeg
 
Skjønne ingenting jeg :confused004 I går var jeg hos gynekolog og i følge størrelsen på folikkelen (?) skulle jeg ha EL om ca to dager, så det vil si i morgen.
Monitoren viser fortsatt lav og testene likeså.
 

Vedlegg

  • IMG_5412.png
    IMG_5412.png
    1 MB · Visninger: 25
Ja, men det stod blant annet «ufrivillig barnløshet» på listen over det hun kunne hjelpe med. Etter å snakket med henne fikk jeg vite at hun har hjulpet flere med det, så om det var erfaringen hennes eller noe alle kan hjelpe med vet jeg ikke :)
Spennende! Fann en akupunktør her i område som også har det på listen sin. Kanskje jeg skal prøve. Når i syklus var du der? :)
 
Må bare lufte litt tanker! Prøver å være så optimistisk som jeg kan, men syntes det er så vanskelig. Det med å ha en eggleder gjør at jeg blir skikkelig trist, føler det kommer til å ta så lang tid og bli gravid igjen. Selv om mange blir gravide med den siden de mangler så syntes jeg det er så vanskelig å være positiv. Denne mnd er jeg sikker på at Høyre slapp, men blir så usikker siden jeg har kjent det på venstre side også. Vi har jo også alltid blitt lett gravide, så håper det virkelig klaffer snart.
 
Må bare lufte litt tanker! Prøver å være så optimistisk som jeg kan, men syntes det er så vanskelig. Det med å ha en eggleder gjør at jeg blir skikkelig trist, føler det kommer til å ta så lang tid og bli gravid igjen. Selv om mange blir gravide med den siden de mangler så syntes jeg det er så vanskelig å være positiv. Denne mnd er jeg sikker på at Høyre slapp, men blir så usikker siden jeg har kjent det på venstre side også. Vi har jo også alltid blitt lett gravide, så håper det virkelig klaffer snart.
Huff, jeg skjønner at det ikke er kjekt. Håper virkelig det ikke tar lang tid for dere :Heartred

Har ikke erfaring med akkurat det selv, så det kan kanskje ikke sammenlignes, men da jeg ble gravid med førstemann var jeg overbevist om at jeg hadde EL på høyre side. Det stakk og var masse smerter derfra, men kjente ingenting fra venstre side. Da jeg var på UL i uke 7 kunne gynekologen derimot se at egget hadde kommet fra venstre, så der tok jeg virkelig feil. Stoler ikke lenger på at smerter fra en side er synonymt med EL der
 
Ok, så tror jeg definitivt kan si at EL var igår. Maken til smerter o_O Har alltid hatt varierende smerter ved EL, men igår føltes det som om hele venstre side fra eggstokk til magesekk verket. Type luftsmerter også. Forsøkte å legge inn en ekstraaksje på kvelden, men samboer ble så bekymret av at jeg var så smertepåvirket at det forsøket bare måtte avbrytes..
Håper aksjer lagt 4,2 og 1 dag før holdt, men helt ærlig tror jeg nok vi må krype til ivf korset. 4 år uten en graviditet sier jo sitt!
 
Skjønne ingenting jeg :confused004 I går var jeg hos gynekolog og i følge størrelsen på folikkelen (?) skulle jeg ha EL om ca to dager, så det vil si i morgen.
Monitoren viser fortsatt lav og testene likeså.
Men, kan være at du får en brå stigning. Har du testet noe mere i dag?
 
Huff, jeg skjønner at det ikke er kjekt. Håper virkelig det ikke tar lang tid for dere :Heartred

Har ikke erfaring med akkurat det selv, så det kan kanskje ikke sammenlignes, men da jeg ble gravid med førstemann var jeg overbevist om at jeg hadde EL på høyre side. Det stakk og var masse smerter derfra, men kjente ingenting fra venstre side. Da jeg var på UL i uke 7 kunne gynekologen derimot se at egget hadde kommet fra venstre, så der tok jeg virkelig feil. Stoler ikke lenger på at smerter fra en side er synonymt med EL der
Herregud, viste ikke at de kunne se sånt jeg. Hadde jeg vist det så hadde jeg spurt med mini.. Ja, du sier noe der. Man kan aldri vite hvilken side det slipper på. Altså, i går så fikk jeg liksom vondt på høyre, men det svir på venstre side i dag og jeg hadde masse stikk smerter på venstre side i går også. Bare kjenner at det å ha hatt en SA gjør det så ekstra sårt, man vil jo så gjerne blir gravid igjen så fort som mulig :Heartred :sad010
 
1000024184.jpg

Er det noen som har blitt gravide på kort lh topp? Jeg pleier ikke å ha så veldig lang lh topp, men denne var veldig kort? Jeg hadde el smerter i går kveld og formiddagen i dag. :)
 
Jeg har testet selv om jeg ikke trodde jeg kom til å gjøre det etter omstendighetene. El i morgen. La aksjer i går og vi får se om vi gjør det i morgen. Orker ikke å gjøre bare for å gjøre det denne mnd. Farmoren min gikk bort på lørdag og begravelse neste uke. Jeg unner hun hvilen, men savnet er stort :Heartpink

IMG_6655.jpeg
 
Oi, så gøy :love017
Leste noen steder at det oftere resulterte i flerlinger, men at det også ga større sjanse for SA. Tok du vanlig dose? Ser at mange må opp i dobbel og gjerne trippel dose for at det klaffer. Mine piller var jo som sagt utgåtte i tillegg :hilarious:
Det er 13-14 år siden, så jeg husker ikke helt, men mener det var enkel dose. Lykke til :happy:
 
Back
Topp