♥ IKM uke 38 ♥

Ja, har ikke hatt tid før i dag :angelic: så blir mye frem til EL er over. Håper virkelig det klaffer nå:smiley-angelic001 Han ble nesten litt fornærmet av at det ikke klaffet sist:laughing001
Ja, skjønner! Haha, ser jo den siden de legger inn en del innsats de også

I dag fikk jeg vite at søsteren min er gravid med nr. 2, og har termin i slutten av april. Ble skikkelig glad selvfølgelig, men kjente også en smule av misunnelse siden jeg kunne ønske jeg var gravid nå også… Sier til meg selv at jeg blir gravid før eller siden, men det hjelper ikke noe særlig :arghh:
 
Trønderen98 - 25- B2- PP1-EL6/9 IKM 19/9:)

Begynner å kjenne lysten på et barn til. Livet rundt er egentlig ikke klart i det hele tatt! Jeg jobber i et vikariat som går ut i Juni så vi fant ut nå at vi skulle gi det et forsøk nå likevel. Vi har altså bare denne PP før det ikke passer med permisjon/jobb. Så vi velger å satse på den ene lille sjansen. Sliter også med lavt stoffskifte som jeg fikk etter fødsel som jeg helst skulle hatt mer kontroll på før ny graviditet.

Spent på om den sitter på et forsøk! Med barn nummer 1 hadde jeg to SA før vi fikk henne. Jeg ble gravid i desember i fjor på et uhell og tok en abort. Så jeg vet det er mulig, men blir spennende å se❤️
 
For å skape litt liv her inne, så lurer jeg på hvilken CD du er på nå og når du har termin hvis det skulle klaffe denne pp’en?☺️

Jeg er på CD 5 i dag, og Flo sier at potensiell termin blir 31. mai❤️ Håper, håper, håååååper sånn på mai-baby❤️❤️
Jeg er på syklusdag 4 nå. Strever med ekstreme smerter både under menstruasjon og eggløsning, så jeg er helt utslitt allerede 4 dager inn termin blir tidlig juni hvis vi er heldige denne måneden, men på grunn av planlagt keisersnitt vil det bli en mai-baby

Jeg lurer forresten på; eggløsningstester. Når begynner man å teste? Jeg har mellom 28 og 32 dager i syklusen, så vet rett og slett ikke når det er vits i å teste. På grunn av sterke eggløsningssmerter har jeg ikke testet før, men tenkte å prøve nå. Hører gjerne fra dere andre har ti tester, men kan eventuelt kjøpe flere om det skulle være behov.
 
Ser jeg foreløpig er den eneste i gruppen vår som er barnløs fra før! Tar gjerne imot alle tips og triks som dere gjorde når det satt med den første/de forrige graviditetene deres :shy: :Heartred Alt fra hvordan dere timet det med EL, og eventuelle kjerringråd relatert til alt fra kosthold til vitaminer hehe.
 
For å skape litt liv her inne, så lurer jeg på hvilken CD du er på nå og når du har termin hvis det skulle klaffe denne pp’en?☺️

Jeg er på CD 5 i dag, og Flo sier at potensiell termin blir 31. mai❤️ Håper, håper, håååååper sånn på mai-baby❤️❤️

Jeg er på CD4 (siste dag med blødning i dag regner jeg med, nesten stoppet nå) - potensiell termin 3. juni i følge Nørs :love7
 
Ser jeg foreløpig er den eneste i gruppen vår som er barnløs fra før! Tar gjerne imot alle tips og triks som dere gjorde når det satt med den første/de forrige graviditetene deres :shy: :Heartred Alt fra hvordan dere timet det med EL, og eventuelle kjerringråd relatert til alt fra kosthold til vitaminer hehe.
Jeg trente regelmessig så var i mitt livs form fysisk. Spilte volleyball i 1. divisjon med 3 balltreninger i uken + styrketrening 2-3 ganger i uken samt kamper i helgene så var veldig aktiv. Spiser relativt sunt ikke noe spesielt annet en vanlig norsk kosthold. Take away innimellom. Jeg spiser generelt lite kaker, boller og annet søtt for jeg er ikke så glad i det. Jeg begynte å ta folsyre 3-4 mnd i forkant og det er egentlig det eneste og daglig tran og sanasol. Ble gravid i PP1 men mistet tidlig og ble gravid igjen rett etterpå så hadde kort tid som prøver. Brukte monitor, EL-strimler og tempet vaginalt. Bruker å se på utfloden (strekkbar) som en indikator for når jeg starter å strimle og kjenner som regel når jeg nærmer meg EL: jeg blir kvalm, blir oppblåst og har hyppig vannlatning. Det viktigste oppi det hele er egentlig bare å prøve å ikke stresse for stress gjør mye rart med kroppen.
 
For å skape litt liv her inne, så lurer jeg på hvilken CD du er på nå og når du har termin hvis det skulle klaffe denne pp’en?☺️

Jeg er på CD 5 i dag, og Flo sier at potensiell termin blir 31. mai❤️ Håper, håper, håååååper sånn på mai-baby❤️❤️
CD 5 og termin 04.06 i følge babyverden. Men jeg har litt korte sykluser, så mulig det blir framskyndet noen dager :)
Håper virkelig det klaffer denne mnd!!!
 
Ser jeg foreløpig er den eneste i gruppen vår som er barnløs fra før! Tar gjerne imot alle tips og triks som dere gjorde når det satt med den første/de forrige graviditetene deres :shy: :Heartred Alt fra hvordan dere timet det med EL, og eventuelle kjerringråd relatert til alt fra kosthold til vitaminer hehe.
Jeg var heldig og ble gravid på første forsøk, men mistet tidlig i SA. Gjorde ingenting annet enn å ligge rundt de fruktbare dagene i følge flo. Jeg har alltid hatt veldig regelmessig syklus, så den treffer som regel bra hos meg. Ble gravid igjen umiddelbart etter å ha mistet og da prøvde jeg å finne EL, men fikk bare negative tester. Merket at jeg hadde EL-slim da, så vi lå rundt de dagene, og det fungerte tydeligvis.
Nå bruker jeg EL-tester og har gjort det siden jeg fikk mensen igjen etter fødsel. Mest fordi syklusen var litt ute og kjøre i starten, og nå liker jeg å føle at jeg har litt kontroll. Orker ikke begynne med noe mer enn det før vi evt. har prøvd en stund for jeg blir obsessed nok slik det er nå :smiley-ashamed004
Tar selvfølgelig også folat både nå og sist. Håper virkelig det klaffer for alle denne gangen :Heartred:)
 
Jeg trente regelmessig så var i mitt livs form fysisk. Spilte volleyball i 1. divisjon med 3 balltreninger i uken + styrketrening 2-3 ganger i uken samt kamper i helgene så var veldig aktiv. Spiser relativt sunt ikke noe spesielt annet en vanlig norsk kosthold. Take away innimellom. Jeg spiser generelt lite kaker, boller og annet søtt for jeg er ikke så glad i det. Jeg begynte å ta folsyre 3-4 mnd i forkant og det er egentlig det eneste og daglig tran og sanasol. Ble gravid i PP1 men mistet tidlig og ble gravid igjen rett etterpå så hadde kort tid som prøver. Brukte monitor, EL-strimler og tempet vaginalt. Bruker å se på utfloden (strekkbar) som en indikator for når jeg starter å strimle og kjenner som regel når jeg nærmer meg EL: jeg blir kvalm, blir oppblåst og har hyppig vannlatning. Det viktigste oppi det hele er egentlig bare å prøve å ikke stresse for stress gjør mye rart med kroppen.
Jeg var heldig og ble gravid på første forsøk, men mistet tidlig i SA. Gjorde ingenting annet enn å ligge rundt de fruktbare dagene i følge flo. Jeg har alltid hatt veldig regelmessig syklus, så den treffer som regel bra hos meg. Ble gravid igjen umiddelbart etter å ha mistet og da prøvde jeg å finne EL, men fikk bare negative tester. Merket at jeg hadde EL-slim da, så vi lå rundt de dagene, og det fungerte tydeligvis.
Nå bruker jeg EL-tester og har gjort det siden jeg fikk mensen igjen etter fødsel. Mest fordi syklusen var litt ute og kjøre i starten, og nå liker jeg å føle at jeg har litt kontroll. Orker ikke begynne med noe mer enn det før vi evt. har prøvd en stund for jeg blir obsessed nok slik det er nå :smiley-ashamed004
Tar selvfølgelig også folat både nå og sist. Håper virkelig det klaffer for alle denne gangen :Heartred:)

Tusen takk for svar, begge to :love7 Vi treffer nok bra på EL hver måned, og både partner og jeg er aktive med et sunt kosthold (ernæring og matlaging er en hobby for oss begge). Skal jobbe med å redusere alt av stress fremover, for har nok vært en del av det. Har også bestilt vitamin E, som jeg ser enkelte her inne med tynt endometrium anbefaler for å øke tykkelsen, så håper det vil gi noe økt sjanse.

Håper også det klaffer for oss alle denne gangen :smiley-angelic001:Heartred
 
Ja, skjønner! Haha, ser jo den siden de legger inn en del innsats de også

I dag fikk jeg vite at søsteren min er gravid med nr. 2, og har termin i slutten av april. Ble skikkelig glad selvfølgelig, men kjente også en smule av misunnelse siden jeg kunne ønske jeg var gravid nå også… Sier til meg selv at jeg blir gravid før eller siden, men det hjelper ikke noe særlig :arghh:
Jaa, og han tenker kun at han har dårlige svømmere, ikke at jeg kan ha noen med det å gjøre. Må si han er søt da :love7

Åh, skjønner virkelig følelsen. Man blir jo alltid glad med en litt kjip følelse.
 
Ser jeg foreløpig er den eneste i gruppen vår som er barnløs fra før! Tar gjerne imot alle tips og triks som dere gjorde når det satt med den første/de forrige graviditetene deres :shy: :Heartred Alt fra hvordan dere timet det med EL, og eventuelle kjerringråd relatert til alt fra kosthold til vitaminer hehe.
Jeg har bare levd helt normalt. 1 var absolutt ikke planlagt, nr 2 var sånn halv veis og nr 3 også. Har ikke brukt prevensjon på mange år men, har heller ikke fulgt med sånn veldig på EL. Var ikke planlagt når jeg ble gravid i mai. Men, alt i alt så har jeg levd helt normalt. Har aldri trent, men vært aktiv med turer. Er generelt en veldig aktiv person.. tar vitaminer lever sånn halv veis sunt. Har en ganske stabil syklus, men kun 1 eggleder så tenker det er derfor det kan ta litt tid. Er veldig spent denne gangen egentlig siden vi følger med på eggløsning hver mnd nå, noe vi ikke gjorde før
 
Ser jeg foreløpig er den eneste i gruppen vår som er barnløs fra før! Tar gjerne imot alle tips og triks som dere gjorde når det satt med den første/de forrige graviditetene deres :shy: :Heartred Alt fra hvordan dere timet det med EL, og eventuelle kjerringråd relatert til alt fra kosthold til vitaminer hehe.
Her så sluttet jeg med p-piller, og begynte bare å legge aksjer på de mest fruktbare dagene. Har som Tinycow også alltid hatt en veldig stabil syklus, og har tracket syklusen i flere år før vi begynte å prøve. Likevel tok det fem måneder før jeg ble gravid. Mistenker i ettertid at det var fordi hormonene i p-pillen tulla med EL. Vi mistet den første til SA i uke 6. Deretter bestemte vi oss for å ta en pause fra prøvingen, siden vi ikke hadde det travelt (jeg var 27 år på det tidspunktet), og selvfølgelig ble vi gravide på første PP etter SA.

Tok ikke noen vitaminer og endret ikke noe som helst kosthold, men var i ganske god løpeform. Deltok i halvmaraton og løp mye på fritiden. Begynte på folat + jod først etter jeg fikk en positiv test.
 
Jeg er på CD 5 i dag og andre dag på Letrozol. Skal ta Letrozol i fem dager nå og tilbake til gynekologen CD 12 for å sjekke EL.

Samboeren min fikk tatt blodprøvene i går og levert alle papirer slik at så fort svaret på blodprøvene hans er klare så blir henvisningen til IVF sendt:gen014
 
Ser jeg foreløpig er den eneste i gruppen vår som er barnløs fra før! Tar gjerne imot alle tips og triks som dere gjorde når det satt med den første/de forrige graviditetene deres :shy: :Heartred Alt fra hvordan dere timet det med EL, og eventuelle kjerringråd relatert til alt fra kosthold til vitaminer hehe.
Første satt på første forsøk her, men i ettertid tror jeg det bare var flaks siden vi har prøvd på nr 2 lenge nå uten at noe skjer.
Jeg husker jeg brukte CB digital for å sjekke EL og passet på å legge inn aksjer i dagene før og etter EL. Ellers hadde jeg det generelt bra fysisk og psykisk, men gjorde ikke noe spesielt :)
 
Back
Topp