♥️ Skravletråd ♥️

Satser på det! Jeg får slike stikk innimellom selv, som minner om menssmerter. Men det er heldigvis veldig kortvarig. Får håpe det gir seg kjapt med de smertene hos deg!

Nå står jeg på jobb, lurer på hvordan i all verden jeg skal klare å bære på dette alene (ja.. Altså.. mannen min vet det altså!) lenger! Jeg har så lyst til å si det til en av de jeg står nærmest men hun har det så tungt nå pga sykdom i familien.. hvis ikke hadde jeg sikkert fortalt henne det 2 min etter å ha sagt det til mannen!

Hvem blir den aller første dere forteller det til etter vordende barnefar?
 
Urk, skikkelig menssmerter i dag. Håper det bare er stressrelatert og ikke noe annet...
Kjenner meg så godt igjen!! Bare her uroer jeg meg for at det er mindre symptomer :hungover:
Minner meg selv på at det faktisk er størst sannsynlighet for at det går bra nå når man først er blitt gravid :Heartred
Så øver meg på å uforbeholdent glede meg over graviditeten, og ikke uroe meg så mye for ting som kan skje - her og nå er jeg gravid, og alt er bra, og jeg orker ikke leve med forventningen om å skulle kunne miste.
Jeg vil heller leve med forventningen om marsbaby :Heartred
(Jaja, her fikk du med mine grublerier på kjøpet :hilarious:)
 
Kjenner meg så godt igjen!! Bare her uroer jeg meg for at det er mindre symptomer :hungover:
Minner meg selv på at det faktisk er størst sannsynlighet for at det går bra nå når man først er blitt gravid [emoji813]red
Så øver meg på å uforbeholdent glede meg over graviditeten, og ikke uroe meg så mye for ting som kan skje - her og nå er jeg gravid, og alt er bra, og jeg orker ikke leve med forventningen om å skulle kunne miste.
Jeg vil heller leve med forventningen om marsbaby [emoji813]red
(Jaja, her fikk du med mine grublerier på kjøpet :hilarious:)
Jeg er enig! Det er tungt å gå rundt med engstelse, mye bedre for kropp og sinn og gå rundt med spenning og glede!

Men vil nok tro det er vanskelig å omstille seg for de som kjenner på en slik frykt.. spesielt kanskje hvis man har mistet tidligere..
 
Satser på det! Jeg får slike stikk innimellom selv, som minner om menssmerter. Men det er heldigvis veldig kortvarig. Får håpe det gir seg kjapt med de smertene hos deg!

Nå står jeg på jobb, lurer på hvordan i all verden jeg skal klare å bære på dette alene (ja.. Altså.. mannen min vet det altså!) lenger! Jeg har så lyst til å si det til en av de jeg står nærmest men hun har det så tungt nå pga sykdom i familien.. hvis ikke hadde jeg sikkert fortalt henne det 2 min etter å ha sagt det til mannen!

Hvem blir den aller første dere forteller det til etter vordende barnefar?

Jeg er 4+4 idag, og jeg har allerede sagt det til to av mine nærmeste venninner, de vet at vi prøver og at vi hadde en streifer forrige mnd, så når jeg fikk spm om mensen kom som normalt var det vanskelig å ikke smile :happy:
Og blir nok å fortelle en del det i løpet av sommeren pga besøk og ferieopphold (litt tidligere enn egentlig ønsket) - men det finnes kun en grunn til at jeg ikke drikker når jeg har mammafri og jentehelg på hytta :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Jeg er enig! Det er tungt å gå rundt med engstelse, mye bedre for kropp og sinn og gå rundt med spenning og glede!

Men vil nok tro det er vanskelig å omstille seg for de som kjenner på en slik frykt.. spesielt kanskje hvis man har mistet tidligere..
Ja, selvfølgelig! Det skjønner jeg kjempe godt :happy: Og nevnte over er det jeg prøver å etterleve, ikke alltid det går :hilarious:
 
Ja, selvfølgelig! Det skjønner jeg kjempe godt :happy: Og nevnte over er det jeg prøver å etterleve, ikke alltid det går :hilarious:
Haha, samme her! Kommer noen kjipe tanker krypende innimellom men det er vel bare noe alle kjenner på nå og da.. [emoji29] [emoji28]

Kjenner jeg føler meg så "tung" øverst i ryggen og brystet..
Regner med det enten betyr halsbrann eller kvalme i oppbygging.. håper på ingen av delene.. [emoji30]
 
Kjekt å høre at det er flere enn meg som nesten sprekker av å fortelle nyheten!! :happy: Jeg var for øvrig nettopp på første legetime med fastlegen (vikar). Vi fikk satt opp første ordinære legetime 14.08, hun skulle sende bestilling på TUL (jeg er hjertepasient) og spurte/sjekket at jeg tok folat osv :) Det var SÅÅÅÅ kjekt å si, ja jeg er gravid :smiley-bounce015 Skal heldigvis ut i 5 uke med ferie nå til helgen, så det å ikke si til kollegaer blir lettere da... men familie og aller nærmeste venner... tror jeg sprekker!!!!
 
Hallooooo! :greet025Melder meg på skravletråd! :cat:
Hadde IKM på søndag 24, men testa jo allereie fredag ettermiddag. Mandag var eg til legen for å ta blodprøver (lavt stoffskifte, må vere obs på dette i 1. Trimester), og kviskra til ho som tok blodprøva at «eg er graviiiid kan du skrive det til fastlegen så han ser på prøvesvara med det i bakhodet???»

Strikkedame her og.
 
Vi skal fortelle det til alle barna våre når vi alle er samlet på tur i sommer i uke 30. Da er jeg bare i uke 9, men siden 3 av barna bør i utlandet er det greit å ta det når alle er her! Deretter går det vel slag i slag med å fortelle det til resten av slekta. Regner ikke med at noen av barna klarer å holde det hemmelig [emoji85][emoji23]
 
Lister meg inn på forum jeg også, etter å ha snoket litt rundt her uten å skrive. Føles ganske surrealistisk enda, men det blir fint å vente i spenning med dere :)
 
Hallooooo! :greet025Melder meg på skravletråd! :cat:
Hadde IKM på søndag 24, men testa jo allereie fredag ettermiddag. Mandag var eg til legen for å ta blodprøver (lavt stoffskifte, må vere obs på dette i 1. Trimester), og kviskra til ho som tok blodprøva at «eg er graviiiid kan du skrive det til fastlegen så han ser på prøvesvara med det i bakhodet???»

Strikkedame her og.

Jeg har lavt stoffskiftet og det gikk veldig fint i første svangerskap! Kontrollerte det en gang i mnd med en blodprøve! Måtte gå opp 150mikrogram ganske tidlig i svangerskapet og etter det var det helt stabilt helt frem til fødsel [emoji5]
 
Jeg har lavt stoffskiftet og det gikk veldig fint i første svangerskap! Kontrollerte det en gang i mnd med en blodprøve! Måtte gå opp 150mikrogram ganske tidlig i svangerskapet og etter det var det helt stabilt helt frem til fødsel [emoji5]

Det gjekk veldig fint her og sist, etter at eg auka med 150mg (går på thyroid erfa, ikkje levaksin). Har allereie auka med 30mg, så får vi sjå kor mykje eg må opp denne runda. :cat:
 
Lister meg inn på forum jeg også, etter å ha snoket litt rundt her uten å skrive. Føles ganske surrealistisk enda, men det blir fint å vente i spenning med dere :)
[emoji173]
 
Back
Topp