♡ Vårt største ønske ♡

16+5

I dag er det 1 uke til OUL! Jeg dør av spenning. Håper at alt er bra med den lille ♡ også gleder jeg meg til å kunne handle det første blå eller rosa ♡

a633cee5bf6e76558fa7290468f875b4
Her er altså magebilde. Det er tatt liggende da. Ikke så lett vinkel å ta bilde i :p men den kulen som står rett opp er altså livmoren :) og den står ikke opp sånn til vanlig :p

Jeg har lagt på meg på de rareste plasser. Har ikke gått opp så mye (3 kg), men jeg ser skikkelig klumpete ut... har lagt på meg på hofter og lår. Og har fått noen ulekre strekkmerker på hoftene. Dritt altså.
Se der ja! Skikkelig babykul :Heartred Blir spennende med OUL om bare en uke - heldiggris :)

Jeg har også lagt på meg på hoftene, og magen ikke minst :p Ser bare rar ut!

Nei si det... Tiden har virkelig flydd av gårde! Skal legge ut bilde straks :)

Hmmm.... jeg husker at jeg var veldig usikker på om jeg kjente livmoren eller ikke ganske lenge fordi jeg ikke helt visste om det var livmoren jeg kjente eller bare magemusklene, men det var nok livmoren. Og jeg tror jeg kjente den godt rundt uke 12, og at jeg var sikker på at det var livmoren jeg kjente rundt uke 13-14... men ikke helt sikker altså. Må kanskje grave litt bakover i dagboken min for å finne det ut :p Men nå er det altså ingen tvil (som du kan se på bildet jeg skal legge ut snart) :p

See den babykulen da ! Jeg får jo helt stjerner og hjerter i øynene ! Helt nydelig :love7

Må ta meg en runde bakover i dagboken din og se ;) Er ikke så enkelt når man ikke vet helt hva det er man kjenner etter, men nå er doppleren bestilt og kommer nok i slutten av uka, så får jo forhåpentligvis et svar allerede da :D

Haha, jeg klarte å poste denne i Alveas bok i steden. Dere har for like navn :)) Men det jeg skulle si, var:

Seee på den magen a :D Ingen tvil om at det er baby inni der! Håper virkelig bekkenet blir bedre etter hvert. Det høres helt forferdelig ut :( God bedring og masse masse lykke til på OUL. Gleder meg :D

Hihi taaakk :D <3 Det er veldig spesielt å se seg selv sånn :)

Ikke stress med å bla deg bakover i dagboken min!! Jeg skal se om jeg finner ut av det :) Det står her ett eller annet sted skjønner du :p :) Så gøy at du har bestilt doppler! Det har jeg vurdert, men slo det fra meg. Håper den kommer raskt!! Tenk så deilig å høre hjertelyden <3

Deet vil jeg tro ! Plutselig kommer det en kul med baby inni liksom, det er jo helt absurd :D

Jeg har jo slikt å styre med, haha, mn si ifra om du finner det ;) Ja klarte ikke lavær, og tenker det også blir gøy for mannen sin del å høre hjertet ❤️

Haha, ja det er vel lett for :p vi heter jo det samme (helt tilfeldig faktisk) :) jeg har holdt på å skrive mine egne oppdateringer i hennes dagbok flere ganger, så det virkelig fort gjort :p

Så søt du er ♡♡ det er veldig gøy å se at magen vokser. Den står liksom rett ut nå :p
Tusen takk ♡ jeg håper også det bedrer seg. Har heldigvis mange gode styrke-og tøyeøvelser som skal være bra for bekkenet, så det går mye i det for tiden :)

Haha, det har jeg også holdt på å gjøre opp til flere ganger :rolleyes:

16+5

I dag er det 1 uke til OUL! Jeg dør av spenning. Håper at alt er bra med den lille ♡ også gleder jeg meg til å kunne handle det første blå eller rosa ♡

a633cee5bf6e76558fa7290468f875b4
Her er altså magebilde. Det er tatt liggende da. Ikke så lett vinkel å ta bilde i :p men den kulen som står rett opp er altså livmoren :) og den står ikke opp sånn til vanlig :p

Jeg har lagt på meg på de rareste plasser. Har ikke gått opp så mye (3 kg), men jeg ser skikkelig klumpete ut... har lagt på meg på hofter og lår. Og har fått noen ulekre strekkmerker på hoftene. Dritt altså.
Så fin kul!! Merker du mere liv nå?

Ok, denne er litt morsom! Nå som jeg går rundt og venter på ordinær ultralyd og håper på å få vite kjønnet, så måtte jeg bare ta denne "testen". Det er jo absolutt bare tull og tøys, men litt morsomt likevel :p Det ble altså 14 svar som tyder på jente og 3 som tyder på gutt (resten som er markert med grønt er de jeg er usikker på eller ikke kan svare på). Så da får vi se da når vi får fasiten på mandag :p Jeg er veldig spent :)

Vektfordelingen:

Legger du på deg kun på magen, skal det tyde på at du venter en gutt. Samler de ekstra kiloene seg heller på hofter og rumpe, venter du en jente.
Har hittil lagt på meg mest på rumpe og hofter.

Hår på leggene:
Vokser håret på leggene fortere er en gutt i vente, er det derimot ingen endring, blir det en jente.
Ingen endring i hårvekst på leggene.

Mageformen:
Ligner magen en basketball og sitter lavt, blir det en gutt. Ligner den en vannmelon og sitter høyt, blir det jente. Dersom det ikke synes bakfra at du er gravid, venter du en gutt. Ses det tydelig, ventes en jente.
For tidlig å se enda.

Søvn:
Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente.
Litt flaut, men aner ikke...

Føtter:
Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente.
Ingen endring.

Far:
Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente.
Han har ikke lagt på seg så vidt jeg vet.

Mormorens hårfarge:
Har den vordende mormoren grått hår, er en gutt i vente. Har hun ikke grånet enda, eller farger håret, blir det en jente.
Mamma har ikke grått hår.

Morgenkvalme:
Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente.
Har vært veldig dårlig…

Mors utseende:
Ser du spesielt godt ut under svangerskapet, skal det tyde på at du venter en gutt. Jenter stjeler morens skjønnhet.
Jeg ser definitivt ikke spesielt godt ut…

Brystforandringer:
Vokser ikke brystene særlig, ventes en gutt. Er det dramatiske endringer, blir det en jente.
Det kommer an på. Bh-ene passer ikke lenger, men synes likevel ikke at det har vært dramatiske endringer.

Tall:
Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente. Gutter unnfanges helst på oddetallsdatoer, og jenter på partallsdatoer.
Her ble det oddetall.

Nål i tråd:
Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente.
Har ikke testet.

Urin:
Har mors urin en knall gul farge, ventes en gutt. Er fargen blassere, blir det en jente.
Urinen er blass i fargen.

Fysen på:
Er mor fysen på salt eller sur mat, skal det tyde på gutt. Er det søt mat og gjerne godteri på topp, ventes en jente. Foretrekker du kjøtt og ost, skal også dette være tegn på gutt, mens frukt skal tyde på jente. Hvis foretrekker å spise skalken på brødet i stedet for en skive, venter du en gutt. Har du derimot ikke lyst på skalken i det hele tatt, blir det en jente. Har du ikke lyst på appelsinjuice, blir det en gutt, og hvis du må ha appelsinjuice hver dag, ventes en jente.
Her var det mye forskjellig. Jeg MÅ ha appelsinjuice, men er ikke særlig fysen på noe spesielt. Verken salt eller søtt. Setter denne som grønn.

Nesen:
Nesen og ørene er de eneste organene som fortsetter å vokse etter puberteten. Og blir nesen større og bredere under svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er det ikke noen endring, ventes en jente.
Huff… vokser nesen? Jeg vet ikke om det er noe endring her. Tror ikke den har vokst hvertfall.

Hjertelyden:
Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente.
Hjertelyden var 162 slag i minuttet ved 11+2.

Hodeverk:
Har du vondt i hodet under svangerskapet, skal det tyde på en gutt, hvis ikke blir det en jente.
Jeg har ikke hatt vondt i hodet (enda).

Hendene:
Hvis noen ber deg vise hendene dine og du viser dem med håndflaten ned, venter du en gutt. Viser du dem derimot med håndflatene opp, blir det en jente.
Det vet jeg ikke. Tror ikke noen har bedt meg om det.

Kopp:
Løfter du en kopp med hanken, venter du en gutt. Tar du derimot rundt selve koppen når du løfter, blir det en jente.
Jeg gjør begge deler. Det kommer an på koppen. Kanskje det blir intetkjønn :p

Hoven:
Dersom ansiktet ikke hovner opp mot slutten av svangerskapet, blir det en gutt. Blir du derimot hoven de siste ukene før termin, venter du en jente.
For tidlig å si :)

Halsbrann:
Har den vordende mor lite eller ingen halsbrann i svangerskapet, er en gutt i vente. Er hun derimot plaget av dette, blir det en jente.
Jeg har masse halsbrann allerede…

Spark:
Er barnet særdeles livlig under svangerskapet, blir det nok en gutt. Jenter er mer bedagelige.
Vanskelig å si. Det varierer fra dag til dag.

Samleie:
Par som ofte har samleie, skal ha større sjanse for å få en gutt enn par som har samleie sjeldnere. Å elske oppreist eller i hundestillingen skal føre til unnfangelsen av en gutt, men da bør han få orgasme først, og hun bør ligge i ro en stund. Misjonærstillingen, gjerne med henne øverst skal øke sjansene for å bli gravide med en jente. Men da bør hun få orgasme først. Er månen halv eller mindre, og dere har samleie om natten, tyder det på en gutt. Ved samleie om ettermiddagen rundt fullmåne skal tyde på en jente.
Ja, da blir det jente da :p hehe. Ikke at jeg husker hvordan månen var da :p

Kosthold:
Hev mor i seg kjøtt, potetgull og brus før unnfangelsen, blir det en gutt. Var hun sunnere, spiste mye fisk og grønnsaker, men kanskje koste seg med godteri i blant, venter dere en jente.
Har alltid spist mye fisk og grønnsaker (og litt godteri) :)

Hvem foreslo barn?
Dersom det var vordende fars forslag å forsøke å bli gravide, skal det føre til unnfangelsen av en gutt. Var det vordende mors idé, er en jente på vei.
Det var vel mannen som foreslo det først :)

Bekymringer:
Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente.
Jeg er faktisk overraskende rolig. Men var jo bekymret i begynnelsen. Vanskelig å svare på.

Søsken:
Har dere barn fra før, kan dere se i barnets nakke om dere venter en gutt eller jente neste gang. Er det en rett linje, ventes en gutt. Formes håret i en spiss ned mot ryggen, blir det en jente.
Ingen søsken.

Haha! Måtte le av svaret ditt på mors utseende :joyful:

Hvor fant du denne testen? Tror ikke det ble noe klart gutt eller jente-svar for min del, bare en god blanding. Tvekjønnet? :p

17+0

Bare 5 dager til OUL! Jeg teller virkelig ned dagene :) gleder meg sånn ♡

I dag har jeg tatt nytt magebilde :) gøy å se at magen vokser.
b8d0c8a5d7df25a21c0d290580d761a9

Denne uken har kvalmen kommet skikkelig tilbake og jeg har hatt masse halsbrann :( veldig lite kult. Er heldig med en fleksibel jobb så jeg har jobbet hjemmefra hele uken og det har fungert fint. I morgen og torsdag MÅ jeg på jobb og gruer meg til det, men håper at det går fint.
Den lille er veldig aktiv for tiden :) jeg tror ikke det er spark jeg kjenner, men føler at den lille driver og turner ♡ som om den tar salto rundt omkring inni der :p utrolig spesiell følelse... og heeeelt nydelig ♡♡
Så fin mage! Morro med liv, kjenner mer og mer selv:)

Back
Topp