♡ Vårt største ønske ♡

Takk ♡ hadde det bare vært så lett :p min egen mor har jo ikke tatt på magen min liksom :p skjønner ikke hvorfor folk gjør sånt :p

Hvis ikke de har manuellterapeut der du bor kan du jo prøve fysio eller kiropraktor :)

Bare å glede seg!! Det er en helt nydelig følelse ♡

Haha ja hvorfor skal man drive å ta på andres mager ? Hvorfor skal det være normalt når man er gravid liksom men ikke ellers ? :p Hadde tatt seg ut om alle gikk rundt å tok på andres mager :p

Må absolutt undersøke om her er det altså ! Er ikke oppdatert på slikt i det hele tatt, men tror det vil trengst etterhvert om dette ikke gir seg :)

Ååh ja, det tror jeg på ❤️ Gleder meg såå til neste ul også ! Blir jo bekymra av så få symptomer :p

15+0

Fy flate for en drittdag. I dag har jeg lært at det ikke er lurt å jobbe overtid som gravid. Er kjempedårlig i dag :( jobbet lenge i går + et par timer etter at jeg kom hjem. I dag er jeg altså veldig dårlig. Måtte kaste inn håndkleet og dra hjem fra jobb :( var for dårlig til å ta buss, så måtte få min mor til å hente meg :p så nå ligger jeg her med pose i fanget og prøver å ikke spy.... satser på en bedre dag i morgen.
Høres ut som meg i går det, men jeg kom meg aldri ut døra:) Var helt fin igjen i dag. Er nok kroppen som sier ifra at den trenger hvile! Håper du kommer deg.

Fin mage du har fått. Må se å få tatt noen bilder selv nå, men dagene flyr bare avgårde

Åå, så fin mage! Og jeg ble helt rørt av å lese om "boblene" du kjenner i magehuset. Lille spiren boltrer og koser seg ♡♡♡ SUKK!! Det er så fantastisk ♥ Håper formen blir bedre når du får tatt det litt med ro. Ikke være altfor flink pike nå, snupp! :)

Taaakk :D <3 Du er så god <3 Ble helt rørt av å lese at du ble rørt av det :P Det er virkelig koselig. Er litt redd for at det er jeg som innbiller meg ting og at det bare er luft, men håper at det faktisk er baby <3 :)
Formen er heldigvis bedre nå og jeg har lært en gang for alle (forhåpentligvis) at jeg må ta det med ro og ikke slite meg ut :P
Hihi, men man blir jo så glad og rørt på andres vegne her inne når man har fulgt noen så lenge :D Det er det som er så herlig med dette fellesskapet ♡ Håper formen holder seg noenlunde bra, og veldig bra at du har lært! :P :)

16+2

Tiden begynner å gå veldig fort nå. De siste ukene har bare flydd avgårde! På mandag er det bare 1 uke igjen til ordinær ultralyd!

Jeg sliter fremdeles en del med kvalme og har faktisk måttet krype til korset og be om å få jobbe 50%, så det skal jeg gjøre nå de neste fire ukene. Jeg ble helt ødelagt av å jobbe fullt og ble rett og slett bekymret for både meg selv og babyen. Merker nå at det går bedre allerede.

Jeg kjenner livmoren ganske høyt oppe. Kjenner toppen omtrent rundt navlen (akkurat over) og lurer på om ikke det er litt stort eller om det er normalt. Leste et sted at livmoren skulle være mellom skambeinet og navlen på denne tiden, men min er større enn det altså. Det kan selvfølgelig være fordi jeg er lav og ikke har så god plass i bekkenet. Uansett kjekt å se at magen vokser :)
Fint at du tar vare på deg selv. Hvis kroppen ikke henger med på full jobb, er det bare å pause og sa det med ro. Du kommer ikke til å bli mindre sliten etterhvert som magen blir større og tyngre heller, så bare dumt å slite seg ut allerede nå ;)

Så fine ting dere har kjøpt! Vi må også ha ny bilstol og nytt stellebord, og jeg vil ha akkurat sånn som dere har kjøpt :p Har ikke kjøpt noe som helst enda, klarer enda ikke helt å tro at vi faktisk har baby i hus om 6 måneder :eek: Må vel snart begynne å innstille meg på det nå :)

Det er store variasjoner i magemål, og så tidlig er det ikke vits i å henge seg opp i nøyaktig hvor livmoren stopper. Jeg spurte jordmor i går om hun ikke skulle ta mål av magen. Hun sa bare at det ikke var noe poeng i det enda, hun kjente at livmor var sånn ca der den skulle være :)

16+2

Tiden begynner å gå veldig fort nå. De siste ukene har bare flydd avgårde! På mandag er det bare 1 uke igjen til ordinær ultralyd!

Jeg sliter fremdeles en del med kvalme og har faktisk måttet krype til korset og be om å få jobbe 50%, så det skal jeg gjøre nå de neste fire ukene. Jeg ble helt ødelagt av å jobbe fullt og ble rett og slett bekymret for både meg selv og babyen. Merker nå at det går bedre allerede.

Jeg kjenner livmoren ganske høyt oppe. Kjenner toppen omtrent rundt navlen (akkurat over) og lurer på om ikke det er litt stort eller om det er normalt. Leste et sted at livmoren skulle være mellom skambeinet og navlen på denne tiden, men min er større enn det altså. Det kan selvfølgelig være fordi jeg er lav og ikke har så god plass i bekkenet. Uansett kjekt å se at magen vokser :)
Tenk 1 uke til OUL, vi skal inn om 12 dager. Håper de flyr! Skal du vite kjønn?

Viktig at du hører på kroppen!

16+4

Livmoren vokser. Nå er den helt oppe ved navlen. Når jeg ligger på ryggen buler hele nedre del av magen ut frem til navlen, mens øvre del av magen fra navlen og oppover er helt som før. Det ser ganske morsomt ut egentlig. Som om noen har blåst opp en ballong i nedreste del av magen :p Skal se om jeg kan få tatt bilde :)

Kjenner bevegelser fra den lille litt sånn sporadisk. Det er stort sett stille i magen i løpet av dagen, men kjenner bevegelser innimellom. Virker som at det er mer aktivitet noen dager enn andre. Når den lille beveger seg kjennes det rett og slett ut som at det er noe inni der som vrir og vender på seg. Det kjennes ikke ut som spark, men mer som at det bare er noe inni der som svømmer rundt. Jeg kjenner en del dult og press i tillegg.

Bekkenet plager meg en del. Det gjør fryktelig vondt til tider og det er utrolig ubehagelig å gå. Mannen min mobber meg og sier at jeg ser ut som jeg er høygravid når jeg går. Det er altså fordi jeg halter. Fryktelig frustrerende.

I morgen er det 1 uke igjen til OUL <3<3<3

Tenk at det bare er en liten uke igjen til oul ! Hvor ble tiden av ? Og så gøy magen har begynt å vise såpass allerede :D Er så misunnelig ! Vi må få se bilde ja :D Når var det du kjente livmoren ? Jeg driver å kjenner etter, men vet liksom ikke helt hva jeg leter etter, og hvor den evt skal være nå.. Buler bare når blæra er full liksom, men så blir det flatt igjen :p Håper du får noe hjelp for bekkenet, ikke noe godt å ha det vondt :(

Ja, du må få lagt ut bilde :) Jeg skal å prøve å få lagt ut bilde av magen min og, tenkte jeg. Det er jo koselig at magen vokser, men jeg er skikkelig stor. Selv om jeg bare har lagt på meg ca 3 kg, har jeg blitt kule rund :p

Huff, de bekkenplagene husker jeg fra førstemann. Ikke godt! Bare ta vare på deg selv, du vil ikke ende opp i krykker eller rullestol.

Back
Topp