• Drømmen om lillebrøster •

Nytt brev fra St.Olavs
Da hadde visst brevet med medisinliste, resepter og bruksanvisning komt (henta visst ikke post på fredagen). Trodde de måtte ha svar på siste prøvene først, men tydeligvis ikke :) Skal iallefall ta siste prøvene i morgen, og sende oppover samtykket osv :)

Når det kommer til medisiner blir det Menopur fra andre blødningsdag, og Orgalutran fra dag fem. Så nå blir det å ringe apoteket om noen uker for å bestille de. Men har tenkt på en ting, om jeg på mirakuløst vis skulle nå bli gravid denne ppen, da er det jo veldig dumt å ha henta ut medisinene. Men kan jo heller ikke drøye det for lenge? Dilemma det der :p Dette er iallefall superspennende!

Ellers skal jeg til legen i morgen å få meg en sykmelding en uke eller to. Er så sykt sliten av alt som skjer på jobb, og jeg er nå på sykdomsrunde 3(!!!) bare i år, og har hittil 4 egenmeldingsdager, så jeg trenger en stund på å komme meg oppå igjen, både psykisk og fysisk..

Tirsdag skal vi også til utredning offentlig :p Hadde jo egentlig ikke trengt den timen, men vi har bare valgt å beholde den, for tenker det kan være greit med en second opinion på hva problemet vårt er, da vi ikke har noen diagnose. Kunne som sagt tidligere tenkt meg laparoskopi, men det rekker vi jo ikke før oppstart med ivf. Blir uansett spennende å høre hva de har å si :)

Jøss, dette ble langt! Mye på hjertet tydeligvis :p

Nytt brev fra St.Olavs
Da hadde visst brevet med medisinliste, resepter og bruksanvisning komt (henta visst ikke post på fredagen). Trodde de måtte ha svar på siste prøvene først, men tydeligvis ikke :) Skal iallefall ta siste prøvene i morgen, og sende oppover samtykket osv :)

Når det kommer til medisiner blir det Menopur fra andre blødningsdag, og Orgalutran fra dag fem. Så nå blir det å ringe apoteket om noen uker for å bestille de. Men har tenkt på en ting, om jeg på mirakuløst vis skulle nå bli gravid denne ppen, da er det jo veldig dumt å ha henta ut medisinene. Men kan jo heller ikke drøye det for lenge? Dilemma det der :p Dette er iallefall superspennende!

Ellers skal jeg til legen i morgen å få meg en sykmelding en uke eller to. Er så sykt sliten av alt som skjer på jobb, og jeg er nå på sykdomsrunde 3(!!!) bare i år, og har hittil 4 egenmeldingsdager, så jeg trenger en stund på å komme meg oppå igjen, både psykisk og fysisk..

Tirsdag skal vi også til utredning offentlig :p Hadde jo egentlig ikke trengt den timen, men vi har bare valgt å beholde den, for tenker det kan være greit med en second opinion på hva problemet vårt er, da vi ikke har noen diagnose. Kunne som sagt tidligere tenkt meg laparoskopi, men det rekker vi jo ikke før oppstart med ivf. Blir uansett spennende å høre hva de har å si :)

Så spennende! St.Olavs er raske altså[emoji5][emoji5]

Hvor bor du ifht St.Olavs? For om du bor i nærheten/er innom Trondheim en gang i blant, kan du jo drøye litt med å hente ut! Og de har vel skrevet på hvor mye du skal hente ut til å begynne med?[emoji5]

En second opinion er jo alltid greit![emoji5]

Så spennende! St.Olavs er raske altså[emoji5][emoji5]

Hvor bor du ifht St.Olavs? For om du bor i nærheten/er innom Trondheim en gang i blant, kan du jo drøye litt med å hente ut! Og de har vel skrevet på hvor mye du skal hente ut til å begynne med?[emoji5]

En second opinion er jo alltid greit![emoji5]
Ja jeg er virkelig helt imponert altså! Rekker jo ikke tenke meg om før ting er ordna :hilarious:

Vi bor et stykke utenfor Ålesund, så medisinene må bestilles en ukes tid i forveien til apoteket her :) Men tenker det ikke er noe problem å drøye med å hente de, så lenge jeg vet de er på apoteket :) Ja skal hente ut 1200 IE Menopur i første omgang, og 5 sprøyter a’ 0,25 mg Orgalutran står det i brevet :) Det blir vel ovitrelle og kanskje mer i tillegg regner jeg med?

Ja tenker det, kanskje de på mirakuløst vis ser hva problemet vårt er med en gang :hilarious:

Ja jeg er virkelig helt imponert altså! Rekker jo ikke tenke meg om før ting er ordna :hilarious:

Vi bor et stykke utenfor Ålesund, så medisinene må bestilles en ukes tid i forveien til apoteket her :) Men tenker det ikke er noe problem å drøye med å hente de, så lenge jeg vet de er på apoteket :) Ja skal hente ut 1200 IE Menopur i første omgang, og 5 sprøyter a’ 0,25 mg Orgalutran står det i brevet :) Det blir vel ovitrelle og kanskje mer i tillegg regner jeg med?

Ja tenker det, kanskje de på mirakuløst vis ser hva problemet vårt er med en gang :hilarious:

Sikkert lurt å bestille litt ekstra! Jeg henta ut 900 IE puregon og 5 Orgalutran før kontroll! Måtte hente ut for to ekstra dager etter kontrollen! Ovitrellen henta jeg ut etter kontrollen, og progesteronen etter uttaket! Men jeg er ofte i Trondheim, så jeg henter ut på sykehusapoteket! Og der har de alltid inne[emoji5]

Så deilig å ha alt på plass.
Hvor skal du ha kontroller da? Hvis det er på et sykehus så kanskje sykehusapotek har disse medisinene inne slik at du kan hente ut mer når du da vet hva du trenger? Kan jo hende Ålesund har inne selv om de ikke har IVF-avdeling?

Spennende med offentlig utredning og da. Krysser fingrene for svar

Trodde og de måtte ha prøvesvaret før de startet men ingenting er bedre! Men sikkert lurt med en second opinion ja.
Jeg hadde hørt med apoteket ditt, så slipper du å brenne inne med noe.

Nytt brev fra St.Olavs

Be apoteket med å bestille inn det du skal ha, men ikke hent ut før du må :) Om du henter de ut nå og blir gravid av deg selv får du nemlig ikke levert de inn igjen, men om apoteket bare har de hos seg så kan de sende det tilbake (eller ha det der) om du ikke skal ha dem, så det er ikke noe problem for dem :)

Sikkert lurt å bestille litt ekstra! Jeg henta ut 900 IE puregon og 5 Orgalutran før kontroll! Måtte hente ut for to ekstra dager etter kontrollen! Ovitrellen henta jeg ut etter kontrollen, og progesteronen etter uttaket! Men jeg er ofte i Trondheim, så jeg henter ut på sykehusapoteket! Og der har de alltid inne[emoji5]
Ja de bør vel ha litt ekstra på lager, så det ikke blir krøll om man må ha mer :) Veldig greit med sykehusapotek altså, men vi bor desverre på en litt for liten plass :rolleyes:

Så deilig å ha alt på plass.
Hvor skal du ha kontroller da? Hvis det er på et sykehus så kanskje sykehusapotek har disse medisinene inne slik at du kan hente ut mer når du da vet hva du trenger? Kan jo hende Ålesund har inne selv om de ikke har IVF-avdeling?

Spennende med offentlig utredning og da. Krysser fingrene for svar
Virkelig! Skal ta kontrollene på sykehuset i Ålesund, så kanskje de har de inne der, siden de har sykehusapotek ja, spørs om jeg skal ta en tlf :)

Ja spent på om de kanskje ser noe min private gyn ikke har sett. Vi har jo aldri gått til noen andre :)

Trodde og de måtte ha prøvesvaret før de startet men ingenting er bedre! Men sikkert lurt med en second opinion ja.
Jeg hadde hørt med apoteket ditt, så slipper du å brenne inne med noe.
Ja skal ringe å spør, så blir det nok ordnings på det :)

Be apoteket med å bestille inn det du skal ha, men ikke hent ut før du må :) Om du henter de ut nå og blir gravid av deg selv får du nemlig ikke levert de inn igjen, men om apoteket bare har de hos seg så kan de sende det tilbake (eller ha det der) om du ikke skal ha dem, så det er ikke noe problem for dem :)
Ja er akkurat det jeg tenkte på. Nå er jo sjansene minimale for at jeg blir gravid av meg selv da, men muligheten er jo der, så greit å slippe å betale såpass mye penger om man ikke trenger altså :rolleyes:

Skader ikke å ringe og høre på sykehusapoteket nei.
Dette blir så spennende!

Offentlig utredning
Da har vi vært hos gyn på sykehuset. Ikke så mye ny info desverre, men vi slipper heldigvis unna mye styr siden alt av tester allerede er tatt. Hun tok en innvendig ul, og hadde som min private gyn, problemer med å finne venstre eggstokk. Hun trodde også det kunne ha med keisersnittet å gjøre, siden alt ellers er normalt. Kanskje har eggstokkene/lederne festa seg steder der de ikke skal, og dermer kan avstanden fra eggstokk og leder blitt for stor, slik at eventuelle befruktede egg ikke finner veien.

Det er jo ikke mer de kan gjøre for oss, men vi ble faktisk tilbudt laparoskopi! Problemet er bare at det kræsjer med oppstart av IVF. Vi snakka såvidt om det, og jeg tror vi landa på at vi gjennomfører laparoskopien, og lar ivf vente. Tenk om det er en easyfix, og de på lap kan fikse det, eller at vi i det minste får en diagnose og forholde oss til. Bare det hadde fått roa ned sjela mi. Og blir det i «verste» fall ivf uansett, så går det også helt fint. Spørsmålet er bare hvor lenge det evt hadde blitt utsatt. Lap blir iallefall allerede om en måneds tid.

Skikkelig dilemma dette gitt! Men finner de ut at ting ble ødelagt i forbindelse med ks, blir det iallefall sendt inn til pasientskadeerstatning. De har da ødlagt alle mine fremtidige håp om å få barn naturlig.. Huff, skulle bare ønske dette var for mange måneder siden..

Fysj som det plutselig plager meg at keisersnittet kan være grunnen til at vi ikke kan bli gravide naturlig! Når vi prøvde på mini var det jo hormonelle problemer, men det har jo virkelig stabilisert seg, og alt er normalt hos både meg og sambo. Syklusene varierer bare med noen få dager, jeg har el hver bidige mnd osv.. Eneste problemet er mest sannsynlig at noe har skjedd i forbindelse med ks.. Tenk hadde vi fått sjekka opp i dette rett etter fødsel. I stedet har vi gått nå i snart 2 år og trodd at det kan gå av seg selv.. Tenk all tid og tanker vi kunne vært spart.. Kjenner jeg blir sint bare av tanken..

Er virkelig ikke meningen at jeg skal ha barn tydeligvis.. Først en berg og dalbane for å få mini, så bekkenløsning og svangerskapsforgiftning, ks pga altfor kort navlestreng, så mini hadde dødd hadde det ikke blitt ks og jeg kunne i verstefall også dødd siden morkaka begynte å rivne, såå skal vi i tillegg ha problemer i ettertid fordi et eller annet nedi der har blitt ødelagt.. Hva har jeg gjort for å fortjene alt dette? Fet kunne jo ikke gått verre når det har skjært seg på alle plan. Baller jo bare på seg av ting som ikke blir som det skal. Huff så lei jeg er av alt altså :(

Huff du har all grunn til å være lei deg.. vet ikke hva jeg kan si, annet enn at det var triste greier, og får håpe du slipper å måtte sende inn til pasientskade, selv om det kanskje hadde vært greit med en årsak, om den er aldri så dritt! :(

Det blir jo utrolig spennende med lap da, vet du hvor lenye evt ivf blir utsatt da ?:) (Selv om du sikkert ikke trenger det etter lap *krysser fingrene*)

Stor klem

Du kan jo si at du kan ta lapraskopi på kort varsel? Så kanskje du får komme inn før...
Ifr IVF - hvis de var klare til å la dere starte opp så og si med en gang så er det kanskje ikke så lang ventetid uansett når dere har fått svar fra lapraskopi?

Huff du har all grunn til å være lei deg.. vet ikke hva jeg kan si, annet enn at det var triste greier, og får håpe du slipper å måtte sende inn til pasientskade, selv om det kanskje hadde vært greit med en årsak, om den er aldri så dritt! :(

Det blir jo utrolig spennende med lap da, vet du hvor lenye evt ivf blir utsatt da ?:) (Selv om du sikkert ikke trenger det etter lap *krysser fingrene*)
Det beste hadde vært om det bare plutselig gikk av seg selv denne mnd, men sjansene for det er desverre veldig små.. Men bare en diagnose hadde vært fint å ha, da vet vi iallefall at ivf er eneste alternativ for oss og kan forsone oss med det. Nå kverner tankene hele tiden om at tenk om hvis kanskje, og det hadde vært fint å slippe det..

Aner ikke, så får einge st.olavs i morgen å høre hva de sier :) Takk for kryssing ❤️

Stor klem

Du kan jo si at du kan ta lapraskopi på kort varsel? Så kanskje du får komme inn før...
Ifr IVF - hvis de var klare til å la dere starte opp så og si med en gang så er det kanskje ikke så lang ventetid uansett når dere har fått svar fra lapraskopi?
Ja, men da må det skje allerede denne uken da jeg forventer el til helga, og så fort går det nok ikke her desverre :( Nei jeg får ta meg en tlf til de i morgen og høre hva de sier :) Men om de klarer å fikse noe på lap, er det ikke sikkert vi har behov for ivf, så da blir det kanskje dumt å ha oppstart like etter, hvis det skulle gå av seg selv innen de neste mnd.. Skikkelig vanskelig dette! Hadde bare alt skjedd for maange mnd siden!!

Det beste hadde vært om det bare plutselig gikk av seg selv denne mnd, men sjansene for det er desverre veldig små.. Men bare en diagnose hadde vært fint å ha, da vet vi iallefall at ivf er eneste alternativ for oss og kan forsone oss med det. Nå kverner tankene hele tiden om at tenk om hvis kanskje, og det hadde vært fint å slippe det..

Aner ikke, så får einge st.olavs i morgen å høre hva de sier :) Takk for kryssing ❤️
Klart, det beste er om det skjer av seg selv, har hatt den tanken flere ganger selv.. men for oss var der veldig ok med en diagnose og vi kunne få det til selv (men 4 år på første graviditet..) så ble vi henvist ivf,med beskjed om å ringe dersom jeg ble gravid på egen hånd. For oss var det betryggende å vite at vi fikk hjelp og sex kunne være sex og ikke babylaging og skuffelsene hver mnd ble på en måte mindre, om du skjønner ? For lyspunktet var jo der, et sted ikke så langt fremme! :Heartred

Spent på hva de sier på St.Olavs da :)

Back
Topp