• Drømmen om lillebrøster •

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Da tar jeg offisielt steget inn hit, og håper med hele mitt hjerte at denne prosessen går fort. Hadde aldri trodd vi skulle ende opp med å måtte ha hjelp via ivf, siden vi har en gutt fra før, men sånn ble det. Nå er det bare å bruke tiden på å forsone seg med det :)

Kan vel fortelle litt om historien vår. Vi kasta pillene i april 2014, og jeg hadde allerede vært klar lenge. Så når sambo endelig ga klarsignal var vi klare for spenningen med å prøve. Det varte og det rakk, og syklusene var sykt ustabile. Etter et års prøving kontakta vi legen som tok en vanlig gu, alt så fint ut og vi ble henvist til utredning. Dette skulle visst ta 6 mnd, så vi valgte å gå privat i stedet. Der tok vi litt prøver, og alt så fint ut hos begge. Jeg hadde bare litt forhøyet amh. Fikk da pergo, og ble gravid i første pausemnd, og etter 15 lange mnd med prøving fikk vi verdens fineste gutt i april 2016 ❤️ Fødselen ble dog litt dramatisk og endte i katastrofesnitt pga altfor kort navlestreng. Alt gikk heldigvis bra til slutt.

Siden det tok såpass lang tid med han, turte vi ikke å begynne på noe prevensjon igjen i frykt for at det skulle drøye igjen, og vi var igrunnen klare for to tette barn. Fikk tilbake mensen etter 6 mnd og prøvingen begynte. Kontakta i samme slengen gyn og spurte hva hun tenkte, og hun ville vi skulle ta kontakt om det ikke skjedde noe innen 6 mnd. Det gjorde det ikke, og vi dro for en sjekk. Alt så fint ut, men hun hadde problemer med å finne eggstokkene, da de ligger litt merkelig plassert. Hun mente dette ikke hadde noe å si, og vi fikk letrozol (pergo hadde da gått ut av markedet). Prøvde dette i tre runder, en enkel og to doble kurer, uten resultat. Fikk også etterhvert tak i pergo, men det hjalp desverre ikke denne gangen og vi ble henvist til ivf med diagnosen uforklarlig sekundær infertilitet. Tok også nye prøver av både det ene og det andre, og denne gangen så alt helt fint ut, og alle nivåer var innenfor normalen både hos meg og mannen.

Dette ble visst langt, men greit å få det ut et sted. Håper bare så inderlig lillemann får bli storebror ❤️

Oppsummering
•Brev fra St.Olavs bare to små uker etter henvisning, og telefon en dag etter det igjen.
•Valgte å utsette planlagt oppstart i februar og gjennomføre lap i mars. Ble påvist tett høyre eggleder, ellers alt som det skulle.
•Medisinoppstart i slutten av april 18. Menopur og orgalutran. Ble stimulering i 21 lange dager.
•Uttak 18 mai 18 - Totalfrys pga 17 egg ut.
•14 egg befrukta.
•6 blastoer på frys.
•Måtte vente en syklus og i tillegg kom sommerstengt i juli.
•Innsett i naturlig syklus 20 august 18 - Negativt.
•Sykluskrøll etter dette, så fikk etterhvert stimulert syklus.
•Progynova/cyclogest og innsett 30 oktober 18 - Gravid, kjemisk/SA 4+4.
•Progynova/lutinus og nytt innsett 3 januar 19 - Gravid, blødning i to uker fra uke 5+3, trodde vi hadde en komplett SA, men exu oppdaget uke 8. Venstre eggleder fjernet i åpen operasjon der de gikk inn ksarret og måtte fjerne 400 ml blod fra buken.
•Måtte vente 2 mnd før nytt innsett
•Progynova/lutinus og nytt innsett 29 april 19 - Gravid med termin 13 januar 2020 ❤️ (Fortsatt to blastoer på frys)
 
Last edited:
Fortsetter å følge deg her også og håper dere snart kan bli gravide med lillebrøster.
 
Velkommen og håper oppholdet blir kort! Jeg har nettopp startet dagbok jeg også Har du fått vite noe om ca når oppstart blir?
 
Velkommen og håper oppholdet blir kort! Jeg har nettopp startet dagbok jeg også Har du fått vite noe om ca når oppstart blir?
Tusen takk :) Mannen tok sædprøve idag, og jeg skal ta nye hormonprøver i morgen, så blir vi henvist, så vet ikke enda. Håper bare det går fort :) Dere da?
 
Tusen takk :) Mannen tok sædprøve idag, og jeg skal ta nye hormonprøver i morgen, så blir vi henvist, så vet ikke enda. Håper bare det går fort :) Dere da?
Lykke til!
 
Tusen takk :) Mannen tok sædprøve idag, og jeg skal ta nye hormonprøver i morgen, så blir vi henvist, så vet ikke enda. Håper bare det går fort :) Dere da?
Bra å komme i gang med noe, husker selv hvor letta jeg ble da vi fikk beskjeden om at vi var klare for IVF. Burde ikke ta så mange uker før dere er klare da. Jeg venter tr om 8 dager og starter da med sprøyter så blir vel uttak om ca 2 - 3 uker på meg, er klar for litt action nå!
 
Bra å komme i gang med noe, husker selv hvor letta jeg ble da vi fikk beskjeden om at vi var klare for IVF. Burde ikke ta så mange uker før dere er klare da. Jeg venter tr om 8 dager og starter da med sprøyter så blir vel uttak om ca 2 - 3 uker på meg, er klar for litt action nå!
Veldig! Vi har tatt disse prøvene før, men de har blitt for gamle, så det tok jo litt ekstra tid pga det, men nå er vi iallefall i gang :) Åå så spennende! Får håpe dere får full klaff med en gang :)
 
Velkommen inn hit :) jeg følger deg selvfølgelig videre på reisen mot å få drømmen oppfylt :)
 
Velkommen! Håper veien blir kort og gir dere etterlengtet lille gull, gleder meg til å følge deg. Selv har jeg mitt IVF gull liggende og dier i senga. Knapt 3 uker gammel.
Alt skjedde på første forsøk og vi er heldige! Sender over lykkeønskninger til dere også :happy:
 
Velkommen! Håper veien blir kort og gir dere etterlengtet lille gull, gleder meg til å følge deg. Selv har jeg mitt IVF gull liggende og dier i senga. Knapt 3 uker gammel.
Alt skjedde på første forsøk og vi er heldige! Sender over lykkeønskninger til dere også :happy:
Tusen takk for det :) Åh, så hærlig å høre! Kos deg og nyt tiden, det går så altfor fort :arghh: Får håpe jeg følger i samme spor :)
 
Tusen takk for det :) Åh, så hærlig å høre! Kos deg og nyt tiden, det går så altfor fort :arghh: Får håpe jeg følger i samme spor :)
Ja det merker jeg, dagene fyker! Har liksom nylig funnet mer roen over hverdagen. Men det er en stor omveltning, uten tvil! Det er nok kanskje et enda større savn/ønske for deg som har barn ifra før og vet hva du drømmer om, på en måte enn for oss som ikke visste hva vi gikk glipp av, så tror nok nr 2 vil være vanskeligere men tiden vil vise hva slags vei vi må gå da. :smug:
 
Følger fortsatt med jeg også[emoji6][emoji173]️
Masse masse lykke til med alt dere har i vente, håper alt går fort og at du om ikke lenge er gravid igjen[emoji5]
 
Ja det merker jeg, dagene fyker! Har liksom nylig funnet mer roen over hverdagen. Men det er en stor omveltning, uten tvil! Det er nok kanskje et enda større savn/ønske for deg som har barn ifra før og vet hva du drømmer om, på en måte enn for oss som ikke visste hva vi gikk glipp av, så tror nok nr 2 vil være vanskeligere men tiden vil vise hva slags vei vi må gå da. :smug:
Ja livet blir virkelig snudd på hodet! Husker jeg satt i sengen og gråt sammen med mini de første dagene fordi jeg ikke visste hvordan man gjorde det der, og lurte på hva vi hadde gjort :p Men alt går seg til, og det er det mest fantastiske man kan oppleve ❤️ Det er helt sant! Vil så gjerne få oppleve alt, minst en gang til! Får håpe det går knirkefritt for dere når den tid kommer :)
 
Følger fortsatt med jeg også[emoji6][emoji173]️
Masse masse lykke til med alt dere har i vente, håper alt går fort og at du om ikke lenge er gravid igjen[emoji5]
Takk snille du ❤️ Håper det går kjempefort! Er så klar for å bli gravid igjen, og synes det er helt unødvendig å kaste bort tiden frem til vi kommer igang :p
 
Back
Topp