• Drømmen om lillebrøster •

Lett å tenke at det skulle/kunne vært gjort noe med for leeeenge siden, men det er alltid så lett å være etterpåklok og utålmodig og frustrert blir en jo når dette tar tid.
Det som teller er at dere når får hjelp og får sjekket opp i alt og at det i tillegg ser ut til å gå ganske så fort heldigvis. da satser vi på at alt går i et sånt tempo fremover.
klem

Klart, det beste er om det skjer av seg selv, har hatt den tanken flere ganger selv.. men for oss var der veldig ok med en diagnose og vi kunne få det til selv (men 4 år på første graviditet..) så ble vi henvist ivf,med beskjed om å ringe dersom jeg ble gravid på egen hånd. For oss var det betryggende å vite at vi fikk hjelp og sex kunne være sex og ikke babylaging og skuffelsene hver mnd ble på en måte mindre, om du skjønner ? For lyspunktet var jo der, et sted ikke så langt fremme! :Heartred

Spent på hva de sier på St.Olavs da :)
Ja, det at ting har gått så kjapt nå er veldig fint altså! Missforstå meg rett, men mab skulle tro det skulle være enklere denne gangen, når vi har fått det til en gang før. Skulle bare ønske lap ble gjort for lengst, og at vi hadde et svar.. Men får bare være tålmodig enda litt til, så blir det bra til slutt ❤️

Lett å tenke at det skulle/kunne vært gjort noe med for leeeenge siden, men det er alltid så lett å være etterpåklok og utålmodig og frustrert blir en jo når dette tar tid.
Det som teller er at dere når får hjelp og får sjekket opp i alt og at det i tillegg ser ut til å gå ganske så fort heldigvis. da satser vi på at alt går i et sånt tempo fremover.
klem
Ikke sant.. Tankene om at vi har kasta bort de to siste årene om det er umulig for oss å få det til naturlig er likevel ikke til å stikke under en stol.. Men målet er der, jeg kan se det i fjerne ❤️

Ja, det at ting har gått så kjapt nå er veldig fint altså! Missforstå meg rett, men mab skulle tro det skulle være enklere denne gangen, når vi har fått det til en gang før. Skulle bare ønske lap ble gjort for lengst, og at vi hadde et svar.. Men får bare være tålmodig enda litt til, så blir det bra til slutt ❤️
Ja, skulle jo tro det da.. ikke alt vi skal forstå dessverre.
Tålmodighet er noe vi med barneønske må fylle godt på med!! :sorry::Heartred

Ikke sant.. Tankene om at vi har kasta bort de to siste årene om det er umulig for oss å få det til naturlig er likevel ikke til å stikke under en stol.. Men målet er der, jeg kan se det i fjerne ❤️
Det skjønner jeg veldig godt.

PP 17 - CD 11
Da har vi bestemt oss for at det blir laparoskopi så snart vi får time, og utsetter ivf litt. Kjenner det sitter ganske langt inne å utsette noe vi så gjerne vil, men samtidig vil jeg så gjerne få et svar på hva som er problemet vårt, og i aller beste fall få det fiksa.

Jeg kjenner el kommer på venstre side denne runden, så da er vi garantert at det ikke blir noen baby iallefall, men temper og kommer til å legge inn aksjer likevel. Kan aldri gi opp håpet om et mirakel ❤️ Droppa pergoen denne runden også, så er litt spent på hvordan syklusen blir kjenner jeg.

PP 17 - CD 11
Da har vi bestemt oss for at det blir laparoskopi så snart vi får time, og utsetter ivf litt. Kjenner det sitter ganske langt inne å utsette noe vi så gjerne vil, men samtidig vil jeg så gjerne få et svar på hva som er problemet vårt, og i aller beste fall få det fiksa.

Jeg kjenner el kommer på venstre side denne runden, så da er vi garantert at det ikke blir noen baby iallefall, men temper og kommer til å legge inn aksjer likevel. Kan aldri gi opp håpet om et mirakel [emoji173]️ Droppa pergoen denne runden også, så er litt spent på hvordan syklusen blir kjenner jeg.

Lurt[emoji1303] tror jeg hadde gjort det samme! Vil liksom prøve alt før ivf!

Lykke til med ventespire[emoji7][emoji7] vært flere mirakler her i det siste[emoji173]️[emoji7]

Lurt[emoji1303] tror jeg hadde gjort det samme! Vil liksom prøve alt før ivf!

Lykke til med ventespire[emoji7][emoji7] vært flere mirakler her i det siste[emoji173]️[emoji7]
Ja det er liksom det aller aller siste vi kan gjøre før vi tar steget mot ivf, og vet jeg kan få fred i sjela når jeg får et skikkelig svar. Og blir det ivf, så er det helt greit, da har vi iallefall fått sjekka alt ❤️

Tusen takk! Ja det hadde virkelig vært helt fantastisk altså ❤️

PP 17 - CD 11

Jeg kjenner el kommer på venstre side denne runden, så da er vi garantert at det ikke blir noen baby iallefall, men temper og kommer til å legge inn aksjer likevel. Kan aldri gi opp håpet om et mirakel ❤️ Droppa pergoen denne runden også, så er litt spent på hvordan syklusen blir kjenner jeg.

Vi utsatte også forsøk til fordel for lap, og angrer ikke et sekund på det. Skulle gjerne ha gjort det unna før første forsøk, så hadde vi spart oss mye sorger. Håper dere får svar på hva som feiler og får fiksa det når de går inn å ser. Kanskje dere slipper unna ivf i det hele tatt ❤

Vi utsatte også forsøk til fordel for lap, og angrer ikke et sekund på det. Skulle gjerne ha gjort det unna før første forsøk, så hadde vi spart oss mye sorger. Håper dere får svar på hva som feiler og får fiksa det når de går inn å ser. Kanskje dere slipper unna ivf i det hele tatt ❤
Takk for delte erfaringer ❤️ Vi skulle også ha gjort det unna for lengst, iallefall et år siden, men sånn ble det desverre ikke.. Det håper jeg og! Bare et svar hjelper nok mye på. Ja tenk hadde vi fått muligheten til å klare det på egenhånd! Får bare krysse fingrene ❤️

Forstår godt det har vært en vanskelig avgjørelse, men skjønner også at dere gjør det på den måten. Hadde gjort det samme selv.
Gjør godt å få noen svar og håpet om ventespire ligger i bakhodet.
Håper det beste. Vil så gjerne snart få følge dere i mål.

Jeg følger med i kulissene selv om jeg ikke har tid til å kommentere så ofte. Vil bare si at jeg er helt enig i avgjørelsen din. Veldig greit å ha snudd alle steiner før dere evt må i gang med IVF! Håper de finner noe som gjør at dere slipper unna IVF, på lap'en :D

Forstår godt det har vært en vanskelig avgjørelse, men skjønner også at dere gjør det på den måten. Hadde gjort det samme selv.
Gjør godt å få noen svar og håpet om ventespire ligger i bakhodet.
Håper det beste. Vil så gjerne snart få følge dere i mål.
Ja da har vi iallefall gjort absolutt alt vi kan, og kan evt forsone oss med at ivf er eneste muligheit, og vi har kommet til det stadiet at det faktisk er helt greit :) Vi får håpe på et mirakel i mellomtiden ❤️

Jeg følger med i kulissene selv om jeg ikke har tid til å kommentere så ofte. Vil bare si at jeg er helt enig i avgjørelsen din. Veldig greit å ha snudd alle steiner før dere evt må i gang med IVF! Håper de finner noe som gjør at dere slipper unna IVF, på lap'en :D
Så koselig ❤️ Ja da har vi iallefall gjort absolutt alt vi kan, og ender det likevel i ivf, er det også helt greit. Da vet vi iallefall hvor landet ligger :) Det håper jeg og ❤️

Hvordan går det med dere? Er dere på tanken på flere etter hvert eller? ❤️

Så koselig [emoji173]️ Ja da har vi iallefall gjort absolutt alt vi kan, og ender det likevel i ivf, er det også helt greit. Da vet vi iallefall hvor landet ligger :) Det håper jeg og [emoji173]️

Hvordan går det med dere? Er dere på tanken på flere etter hvert eller? [emoji173]️

Ikke sant. Veldig greit å ha alt utprøvd :) Jeg følte det på akkurat samme måte da vi hadde søkt om IVF (gyn ville jeg skulle gå rett fra mislykkede pergoforsøk til IVF, men jeg ville prøve Letrozol først). Da vet man i alle fall at man har gjort alt man kan [emoji16]

Med oss går det veldig bra. Det er en fantastisk nå med så mye utvikling - krabbing, reise seg, gå litt etter møbler osv. Han gir oss så ufattelig mye [emoji173]️

Vi har ikke snakket konkret om det enda annet enn at vi vil prøve oss på en til en eller annen gang. Men jeg har selvfølgelig begynt å planlegge litt i hodet mitt [emoji56] Vi har jo to blastoer på frys hos Fertilitetssenteret som destrueres juni 2019, og det hadde jo vært greit å prøve litt på egen hånd før vi evt prøver oss på dem. Vi får prate litt sammen om det, men burde jo sikkert tenke i de baner mot sommeren og høsten i år. Det er så fjernt å tenke på en til nå som man liksom endelig er ferdig med karusellen og har fått babyen sin [emoji28][emoji173]️ Men vil veldig gjerne at han skal få en bror eller søster [emoji173]️

Ikke sant. Veldig greit å ha alt utprøvd :) Jeg følte det på akkurat samme måte da vi hadde søkt om IVF (gyn ville jeg skulle gå rett fra mislykkede pergoforsøk til IVF, men jeg ville prøve Letrozol først). Da vet man i alle fall at man har gjort alt man kan [emoji16]

Med oss går det veldig bra. Det er en fantastisk nå med så mye utvikling - krabbing, reise seg, gå litt etter møbler osv. Han gir oss så ufattelig mye [emoji173]️

Vi har ikke snakket konkret om det enda annet enn at vi vil prøve oss på en til en eller annen gang. Men jeg har selvfølgelig begynt å planlegge litt i hodet mitt [emoji56] Vi har jo to blastoer på frys hos Fertilitetssenteret som destrueres juni 2019, og det hadde jo vært greit å prøve litt på egen hånd før vi evt prøver oss på dem. Vi får prate litt sammen om det, men burde jo sikkert tenke i de baner mot sommeren og høsten i år. Det er så fjernt å tenke på en til nå som man liksom endelig er ferdig med karusellen og har fått babyen sin [emoji28][emoji173]️ Men vil veldig gjerne at han skal få en bror eller søster [emoji173]️
Ja ikke sant! Så slipper man å lure på hvis om kanskje muligens liksom :)

Så hærlig ❤️ Tenk alt som skal skal læres! Tiden går virkelig alt for fort, vi har jo en 2 åring i hus om under 2 mnd, og det er helt sykt å tenke på! Tenk så heldige vi er som får oppleve dette ❤️

Hihi, ja den planleggingen tror jeg ikke man kommer fra med mindre man er helt ferdige med barn altså :p Husker jeg planla nr 2 mens jeg fortsatt var gravid med mini :hilarious: Dere har jo enda god tid da frem til da :) Huff ja, denne karusellen er ikke noe særlig altså! Føler vi har vært her siden vi kasta pillene i april 14, og det begynner å bli en stund siden gitt :eek: Får håpe det går som en lek for dere når den tid kommer ❤️

Hei! Hadde lyst å komme med noen tanker jeg gjør meg når jeg leser de siste sidene her i dagboka di. Jeg har slitt mye med skyldfølelse og vanskeligheter med forsoning etter jeg hadde exu og mistet halvparten av reproduksjonsorganene mine. Jeg gikk til psykolog før jul og fortalte der om mine tanker om egen mislykkethet basert på exu og at jeg ikke blir gravid. Jeg fikk klar beskjed om å tenke motsatt - tenke at jeg var heldig som ble operert. For hva er alternativet? For min del hadde alternativet vært døden den gangen. For din del regner jeg med du hadde ks for en grunn. For å unngå komplikasjoner kanskje? Kanskje enda mer alvorlig. Ja man kan hate kroppen sin for at det ble som det ble og den ikke fungerer slik vi ønsker. Men det er jo ikke noe hjelp i! Det jeg vil frem til er at vi må akseptere tingenes tilstand. Jeg er til og med tilbøyelig til å gå dit å tenke at alt skjer for en grunn - for at du skal få akkurat det barnet du kommer til å få snart! Håper du får svar på lap, men vær også forberedt på å ikke få svar! Jeg får ikke svar på hva som er galt med meg, jeg har en eggstokk og en eggleder som kanskje er ødelagt. Jeg vil ikke ta lap igjen for å finne det ut. Og da jeg startet på IVF var det godt å kjenne at ansvaret ble overlatt til fagfolk og vi kunne slutte å prøve selv. Håper det gjelder for deg også - hvis du kommer så langt!

Ja da har vi iallefall gjort absolutt alt vi kan, og kan evt forsone oss med at ivf er eneste muligheit, og vi har kommet til det stadiet at det faktisk er helt greit :) Vi får håpe på et mirakel i mellomtiden ❤️
Godt å høre. Det hjelper mentalt å komme til det punktet. Men vi håper på mirakel-ventespire vi!

Back
Topp