Eskimonika
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
August 2018
Septemberhjertene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Mange kloke ord her. Lykke tilHei! Hadde lyst å komme med noen tanker jeg gjør meg når jeg leser de siste sidene her i dagboka di. Jeg har slitt mye med skyldfølelse og vanskeligheter med forsoning etter jeg hadde exu og mistet halvparten av reproduksjonsorganene mine. Jeg gikk til psykolog før jul og fortalte der om mine tanker om egen mislykkethet basert på exu og at jeg ikke blir gravid. Jeg fikk klar beskjed om å tenke motsatt - tenke at jeg var heldig som ble operert. For hva er alternativet? For min del hadde alternativet vært døden den gangen. For din del regner jeg med du hadde ks for en grunn. For å unngå komplikasjoner kanskje? Kanskje enda mer alvorlig. Ja man kan hate kroppen sin for at det ble som det ble og den ikke fungerer slik vi ønsker. Men det er jo ikke noe hjelp i! Det jeg vil frem til er at vi må akseptere tingenes tilstand. Jeg er til og med tilbøyelig til å gå dit å tenke at alt skjer for en grunn - for at du skal få akkurat det barnet du kommer til å få snart! Håper du får svar på lap, men vær også forberedt på å ikke få svar! Jeg får ikke svar på hva som er galt med meg, jeg har en eggstokk og en eggleder som kanskje er ødelagt. Jeg vil ikke ta lap igjen for å finne det ut. Og da jeg startet på IVF var det godt å kjenne at ansvaret ble overlatt til fagfolk og vi kunne slutte å prøve selv. Håper det gjelder for deg også - hvis du kommer så langt!