ღ Skravletråd for Mars jentene ღ

Vektøkning er så individuelt! Her har jeg ikke gjort noe for å ikke gå opp i vekt, og har ikke merket noe til den ekstra matlysten "alle" sier gravide har. Morkaken/baby tar jo det den trenger, men det er først når man virkelig går i underskudd at matinntaket må trappes opp. Og om en har tenkt å amme er det godt for kroppen å ha et lite reservelager. Jeg vet at jeg er dårlig til å spise under stress eller om jeg er sliten, så det er desto viktigere at den allerede spinkle kroppen min får litt mer i reserve før ammingen.
Ja, forrige svangerskap gikk jeg opp masse! Så hadde forventet det nå også. Har litt å tære på uansett :)
 
Tror mye av at vektøkningen har vært såpass treig er at jeg har mistet så utrolig mye muskler etter jeg ble gravid! Beina mine er noen tynne pinner sammenlignet med tidlig i sommer. Fettet har lagt seg på hoftene og rumpa, så jeg ser helt merkelig proposjonert ut :p pinner av bein, svæær rumpe, gravidmage og e-cup :p
 
jeg er helt skutt! Vondt i hele hode/ansikt pga bihulene... Me får bare bite tenna sammen :P har en mageboer som romsterer masse nå... Mye bevegelse down there... Han BØR fremdeles ha hode ned .... ;)
 
jeg er helt skutt! Vondt i hele hode/ansikt pga bihulene... Me får bare bite tenna sammen :P har en mageboer som romsterer masse nå... Mye bevegelse down there... Han BØR fremdeles ha hode ned .... ;)
Vondt å bite tenna sammen med vonde bihuler, da! Hehe :p Hatt konstant tett nese i hele svangerskapet, gleder meg til å kunne puste normalt igjen :p

Godt å kjenne på aktiv baby, da! :) Jenta her har vært rolig frem til nå, men kjenner jeg henne rett vil hun sette i gang turboen til kvelds :p
 
Er det flere som synes kynnere kommer oftere og er vondere fra uke 30? Er mye plaget av trøtthet, svimmelhet, kvalme og sure oppstøt også nå :( er sykemeldt, så har veldig rolige dager.
 
Jeg har ikke kjent noe til kynnere(uke 32) men er veldig trøtt, kvalm og får en god del sure oppstøt og mat i retur :wtf: hadde vært gøy å kjenne noe kynnere bare for å vite at kroppen vet hva som skal skje :p
 
Jeg har ikke kjent noe til kynnere(uke 32) men er veldig trøtt, kvalm og får en god del sure oppstøt og mat i retur :wtf: hadde vært gøy å kjenne noe kynnere bare for å vite at kroppen vet hva som skal skje :p
Er du førstegangs? Man merker mer og mer til kynnere for hvert svangerskap.
 
Jeg hadde ikke kynner med noen jeg. Bare premature rier i uke 34 med nr 2. Hatt kynner kanskje 2 ganger denne gangen...
 
Er det flere som synes kynnere kommer oftere og er vondere fra uke 30? Er mye plaget av trøtthet, svimmelhet, kvalme og sure oppstøt også nå :( er sykemeldt, så har veldig rolige dager.
Opplever det samme med kynnere som kommer ofte og til tider ubehagelige! Har også begynt å få mensmurringer.

Om du er mye trøtt og svimmel kan du kanskje ha jernmangel? Har du fått sjekket blodprosenten i det siste?
 
Jeg skal til legen i morgen for glukosebelastning. Regner med at det blir tatt hb da.
 
Sitter på legekontoret og venter på neste prøve i glukosebelastning :( har en time igjen.. Kjenner jeg begynner å lengte etter senga nå :p
 
Det gikk egentlig fint. Det var verst siste timen, siden stolene der ikke er særlig gode, men jeg hadde strikketøyet mitt med og telefon med radio, så nå er det overstått. Hadde normale verdier både før og etter, så de var veldig fornøyde :)
 
jeg er helt skutt! Vondt i hele hode/ansikt pga bihulene... Me får bare bite tenna sammen :p har en mageboer som romsterer masse nå... Mye bevegelse down there... Han BØR fremdeles ha hode ned .... ;)
Bihulebetennelse er s gruuuuuusomt! Det går over etterhvert, men det kan jammen trekke ut.
Jeg har hatt mye bihulebetennelse og har god hjelp av tablettene Rhinexin, men de kan vi IKKE ta som gravide. :-(

Får du noe behandling, eller må du bare vente til det går over av seg selv?
 
Det gikk egentlig fint. Det var verst siste timen, siden stolene der ikke er særlig gode, men jeg hadde strikketøyet mitt med og telefon med radio, så nå er det overstått. Hadde normale verdier både før og etter, så de var veldig fornøyde :)
Jeg har hatt en times møte på jobb, på en pinne stol.
IKKE behagelig. Må nesten ligge for at jeg skal ha det komfortabelt.
 
Bihulebetennelse er s gruuuuuusomt! Det går over etterhvert, men det kan jammen trekke ut.
Jeg har hatt mye bihulebetennelse og har god hjelp av tablettene Rhinexin, men de kan vi IKKE ta som gravide. :-(

Får du noe behandling, eller må du bare vente til det går over av seg selv?
Neeei, jeg må skylle med nesehorn (hjemmelaga saltvann) 3 ganger for dagen, også har jeg Nasonex nesespray på blå resept.. Men har jo brukt den i 2 år no, og synes IKKE den har noe effekt ... Men er faktisk bittelitt bedre i dag heldigvis :)
 
Neeei, jeg må skylle med nesehorn (hjemmelaga saltvann) 3 ganger for dagen, også har jeg Nasonex nesespray på blå resept.. Men har jo brukt den i 2 år no, og synes IKKE den har noe effekt ... Men er faktisk bittelitt bedre i dag heldigvis :)
Masse god bedring :)
 
Neeei, jeg må skylle med nesehorn (hjemmelaga saltvann) 3 ganger for dagen, også har jeg Nasonex nesespray på blå resept.. Men har jo brukt den i 2 år no, og synes IKKE den har noe effekt ... Men er faktisk bittelitt bedre i dag heldigvis :)
Ja, nesehornet er vår venn :-) Synes det hjelper å skylle ut når du kjenner at det er litt åpning, men om en er pottetett, så synes jeg ikke det funker. Jeg sprayer med spray for å avsvelle slimhinnene også tar jeg et par runder med saltvann for å få ut gørra - noen g pr dag.

så bra du er litt bedre idag!
 
Hurra! 31 fullgåtte uker i dag :) nå synes jeg tiden går veldig sakte..
 
Back
Topp