ღ Skravletråd for Mars jentene ღ

Får litt sjokk når jeg innser hvor kort tid det er igjen! Føler vi begynner på siste innspurt, og samtidig at det er lenge igjen :wacky:
 
Begynt på den enorme jobben med å sortere babytøy idag.
Koselig da, sykt mye rosa :)
må ta pauser innimellom.

Tenkt å fordele størrelsene i ulike bokser og ta fram etter behov.
Har sortert arvetøyet nå(sååååå mye fint) og skal til på klærne etter førstemann. Da kommer det vel til å gå sakte...mye mimring og ååååååååååå...... :)
Mye av det mest guttete kan vel sorteres bort, men lille i magen må nok tåle å gå i blått også :)

For en glede med så mye arvetøy. Flotte klær, knapt brukt, Reimadresser i alle størrelser... Herlig. :) ikke fått så mye ull i småstr da, så må handle litt ull etterhvert.
 
Begynt på den enorme jobben med å sortere babytøy idag.
Koselig da, sykt mye rosa :)
må ta pauser innimellom.

Tenkt å fordele størrelsene i ulike bokser og ta fram etter behov.
Har sortert arvetøyet nå(sååååå mye fint) og skal til på klærne etter førstemann. Da kommer det vel til å gå sakte...mye mimring og ååååååååååå...... :)
Mye av det mest guttete kan vel sorteres bort, men lille i magen må nok tåle å gå i blått også :)

For en glede med så mye arvetøy. Flotte klær, knapt brukt, Reimadresser i alle størrelser... Herlig. :) ikke fått så mye ull i småstr da, så må handle litt ull etterhvert.
Det er såå kos å legge sammen babytøyet <3 her har vi ikke så mye klær enda. Hvor mye ull bruker man egentlig om våren? Først og fremst body eller dresser i ull også? Vår kommer til å sove mye ute, så da vil hun nok ha ull innerst. Spent på om vi får en varm vår i år!
 
Begynt på den enorme jobben med å sortere babytøy idag.
Koselig da, sykt mye rosa :)
må ta pauser innimellom.

Tenkt å fordele størrelsene i ulike bokser og ta fram etter behov.
Har sortert arvetøyet nå(sååååå mye fint) og skal til på klærne etter førstemann. Da kommer det vel til å gå sakte...mye mimring og ååååååååååå...... :)
Mye av det mest guttete kan vel sorteres bort, men lille i magen må nok tåle å gå i blått også :)

For en glede med så mye arvetøy. Flotte klær, knapt brukt, Reimadresser i alle størrelser... Herlig. :) ikke fått så mye ull i småstr da, så må handle litt ull etterhvert.
Jeg har også sortert :-) Vi har arvet masse så jeg måtte sortere for å få oversikt over størrelser osv. Jeg har sortert i skuffer: første skuff er med skuffedelere fra ikea (skubb?) Og her ligger det småting som luer, smekker osv. I andre skuff ligger det alt i str 50 på den ene siden også 56 på den andre siden. Så tykke dresser/utetøy i neste og i siste på den kommoden er det sengetøy.
I kommode nr 2 har jeg fortsatt etter str igjen og har en hel skuff med 62 osv.

Kosa meg så fælt! Jeg syns arv er topp! :-D
 
Den siste uken har jeg vært mye hos lege/jm. Jeg er i dag 29+5. Hadde første time hos begge etter jul forrige uke. Jm var fornøyd med vekst osv. , men legen ville følge opp litt mer da jeg ikke har gått opp mer enn 3 kg og ligger i underkant på symfuse-fundus. Var på UL 30.des så vi vet at alt er i orden med frøkna. Fikk da beskjed om at hun vokser akkurat som hun skal.
Men etter nok en tur hos legen i går er jeg nå henvist til UL på sykehuset for å sjekke årsaken til at jeg er så liten.

I utgangspunktet er det ingen grunn til bekymring da jeg ikke har noen plager/vondter og frøkna er veldig aktiv. Men man begynner likevel å tenke litt når legen ønsker å sjekke litt ekstra. Jeg er veldig fornøyd med legen min, og han fortalte tydelig i går at han ikke var bekymret for situasjonen nå, men bare ville forsikre seg om tilstanden tilfelle hun ikke burde være der inne lenger enn termin.

Dette er min første så alt er ukjent og spennende. Men liker det ikke for spennende :-P
 
Kjøper dere noe i 50 eller venter dere til å se str etter fōdsel?
Vi har kjøpt inn litt i 50, men har stoppet opp nå for å se hva hun blir å bruke i starten. Var på UL i går og venter tydeligvis en liten baby :)
 
Den siste uken har jeg vært mye hos lege/jm. Jeg er i dag 29+5. Hadde første time hos begge etter jul forrige uke. Jm var fornøyd med vekst osv. , men legen ville følge opp litt mer da jeg ikke har gått opp mer enn 3 kg og ligger i underkant på symfuse-fundus. Var på UL 30.des så vi vet at alt er i orden med frøkna. Fikk da beskjed om at hun vokser akkurat som hun skal.
Men etter nok en tur hos legen i går er jeg nå henvist til UL på sykehuset for å sjekke årsaken til at jeg er så liten.

I utgangspunktet er det ingen grunn til bekymring da jeg ikke har noen plager/vondter og frøkna er veldig aktiv. Men man begynner likevel å tenke litt når legen ønsker å sjekke litt ekstra. Jeg er veldig fornøyd med legen min, og han fortalte tydelig i går at han ikke var bekymret for situasjonen nå, men bare ville forsikre seg om tilstanden tilfelle hun ikke burde være der inne lenger enn termin.

Dette er min første så alt er ukjent og spennende. Men liker det ikke for spennende :-P
Så fint at du får så bra oppfølging! Jeg har ikke lagt på meg mer enn 6 kg, men den siste måneden har magen vokst myye. Venter ei jente som er mindre enn gjennomsnittet :)
 
Så fint at du får så bra oppfølging! Jeg har ikke lagt på meg mer enn 6 kg, men den siste måneden har magen vokst myye. Venter ei jente som er mindre enn gjennomsnittet :)
Legen mente også at det var naturlig at hun ikke blir så stor siden jeg ikke er så stor og det er en jente :-) Jeg uroer meg på en måte ikke, men litt likevel.. :-P
Mamma har kun gått opp rundt 4 kg i sine svangerskap.
 
Legen mente også at det var naturlig at hun ikke blir så stor siden jeg ikke er så stor og det er en jente :-) Jeg uroer meg på en måte ikke, men litt likevel.. :-P
Mamma har kun gått opp rundt 4 kg i sine svangerskap.
Jeg har liten mage. Alle kommenterer det. Likevel er hun 1,2 % over gjennomsnittet :) ca 2200g nå:)
 
Kjøper dere noe i 50 eller venter dere til å se str etter fōdsel?
Til førstemann kjøpte vi to-tre sett i str 50, men fikk nesten ikke brukt grunnet stort barn. Gikk nesten rett på 56 med både han og lillebror. Så nå har jeg kun kjøpt str 56 og oppover, siden vi vet at hun ligger godt over gjennomsnittet. Vi var også over 4 kg da vi kom til verden :p
 
Så fint at du får så bra oppfølging! Jeg har ikke lagt på meg mer enn 6 kg, men den siste måneden har magen vokst myye. Venter ei jente som er mindre enn gjennomsnittet :)
Gått opp 5-6 kg jeg også, men sf ligger med på strek, og legen har ikke sagt noe på vekta.
 
Vektøkning er så individuelt! Her har jeg ikke gjort noe for å ikke gå opp i vekt, og har ikke merket noe til den ekstra matlysten "alle" sier gravide har. Morkaken/baby tar jo det den trenger, men det er først når man virkelig går i underskudd at matinntaket må trappes opp. Og om en har tenkt å amme er det godt for kroppen å ha et lite reservelager. Jeg vet at jeg er dårlig til å spise under stress eller om jeg er sliten, så det er desto viktigere at den allerede spinkle kroppen min får litt mer i reserve før ammingen.
 
Det er såå kos å legge sammen babytøyet <3 her har vi ikke så mye klær enda. Hvor mye ull bruker man egentlig om våren? Først og fremst body eller dresser i ull også? Vår kommer til å sove mye ute, så da vil hun nok ha ull innerst. Spent på om vi får en varm vår i år!
Tok nesten litt overhånd her.. Er jo så mye! Og helt opp til str 98! Får vaske og legge 50-68 i skuffer, og putte resten et annet sted. Har mye guttetøy som må gies bort også. Tulla i magen blir å gå i litt blått, men det verste guttete er sortert bort.

Jeg har termin 1/3, så ser for meg et par mnd med ull ihvertfall! Blir jo bomull innendørs....
Fikk sommerbaby sist, så ingen erfaring med marsbaby...
Ull innerst +fleece? Ull innerst + strikket dress?
Får se på temperaturen om det blir dyne eller voksi.
 
Back
Topp