ღ Skravletråd for Mars jentene ღ

Med min jobb er det vanskelig å gå/stå med et bekken som slår seg vrangt, hadde jeg hatt muligheten til å kunne sette meg ned en gang iblant kunne jeg sikkert jobbet en god stund til :) Følte at de på NAV trodde jeg sykmeldte meg fordi jeg var lat, "sykmelding ja... fra 13% stilling?!" )... De er så sykt frekke iblant!
Var på møte med NAV og arbeidsgiver for å diskutere tilrettelegging, og da ba jeg om å ha en stol jeg kunne sette meg ned på om jeg trengte det. Det var helt umulig og kom ikke til å skje, så da blir det bare 20% arbeid og vondt hver dag :banghead:
 
Nå venter jeg mitt første barn, så har null erfaring, men ville tro at å sove ute må være gull verdt :) er jo sunt med mye frisk luft og ikke for varmt, vet bare hvor godt det er å sove i telt, og vil gjerne at barnet skal ha det beste ;)
Tenker også at hun får sove mye ute :) Minst én gang om dagen, om jeg setter vogna her ute på terrassen eller på trilletur :) Men utenom det vet jeg sannelig ikke hvor soveplassen blir. Spørs om vi kjøper en brukt moseskurv/vugge og har på stua ved siden av sofaen.
 
Tenker også at hun får sove mye ute :) Minst én gang om dagen, om jeg setter vogna her ute på terrassen eller på trilletur :) Men utenom det vet jeg sannelig ikke hvor soveplassen blir. Spørs om vi kjøper en brukt moseskurv/vugge og har på stua ved siden av sofaen.
JEg har også tenkt litt på en sånn moseskurv, men vi har ikke så stor leilighet så kanskje h*n bare ligger i senga si på rommet vårt når h*n sover.. Men det virker så feil å bare gå fra ungen..? :confused: Får vel så på hvor mye penger vi har, kanskje h*n ligger i babynest på sofaen ;)
Føler det er så mye som skal få plass i leiligheten, kommer jo til å stå babyting oppetter veggene :p Spesielt når folk begynner å gjøre gaver. Mamma har allerede to skuffer med klær til ungen, så vi har ikke kjøpt noe som helst :rolleyes:
 
Var på møte med NAV og arbeidsgiver for å diskutere tilrettelegging, og da ba jeg om å ha en stol jeg kunne sette meg ned på om jeg trengte det. Det var helt umulig og kom ikke til å skje, så da blir det bare 20% arbeid og vondt hver dag :banghead:
Hvorfor var en stol umulig? Hva jobber du med?
 
Hvorfor var en stol umulig? Hva jobber du med?
I min jobb finnes det heller ikke mulighet for å sette seg ned. Jobber i stor klesbutikk, så det er enten å stå bak kassa, stå bak pakkebordet og legge opp klær eller småtrave rundt i butikken.
 
I min jobb finnes det heller ikke mulighet for å sette seg ned. Jobber i stor klesbutikk, så det er enten å stå bak kassa, stå bak pakkebordet og legge opp klær eller småtrave rundt i butikken.

Men om det er en stor klesbutikk burde det vel være mulig om du hadde en høy stol bak kassa? Det hadde jeg i min forrige jobb, en veldig greit tilpasning. (Og det var ikke en så veldig stor butikk heller, men likevel greit med en mer eller mindre fast bak kassa)

Desverre har jeg ikke mulighet til tilpasning i nåværende yrke, så ble 100% sykemeldt.
 
Det er mye bedre å ringe en gang for mye! :) Og dårlig av legen at du ikke får time, du burde prioriteres. Håper du blir bedre :) Bare husk å ta det med ro og prøv å drikke vann.
Har selv plutselig dårlig mage eller kaster opp, men det er ikke sånn at jeg ikke får i meg mat, og ikke mystiske farger.
Ikke spydd på en stund nå, litt bedre. :)
Ringte føde gyn. De beroliget meg med at babyen sjelden tar skade av at mor er syk, de tåler mye. Så lenge sf-målet er innenfor normalen og jeg kjenner liv, så var det ingen grunn til bekymring.

De anbefalte meg å gå til fastlege for kontroll på mandag, både for min egen tilstand og for å sjekke sf-målet. Så kunne evt legen henv meg til sv.sk.poliklinikk for ytterligere sjekk om det var nødv.

Som gravid tar det lengre tid å bli frisk, og en blir lettere syk. Så jeg er nok ekstra mottakelig nå, også med tanke på at jeg er så nedkjørt og sliten.
 
Hvorfor var en stol umulig? Hva jobber du med?
Jobber i sportsbutikk, og det er tydeligvis umulig å få en stol bak kassa, eller andre steder. Det er tydeligvis ikke så uvanlig at man ikke vil ha en stol i butikker, så mange gravide som enten blir sykemeldt eller må finne seg i å ha knakende vondt i bekkene. Er ikke akkurat ideelt å stå på hardt gulv hver dag, og ta imot varer. Jeg har heldigvis sluppet å ta imot varer nå :) Men spent på hvordan det blir å være høygravid når jeg har så vondt etter jobb nå(uke 31) :confused:
 
Ikke spydd på en stund nå, litt bedre. :)
Ringte føde gyn. De beroliget meg med at babyen sjelden tar skade av at mor er syk, de tåler mye. Så lenge sf-målet er innenfor normalen og jeg kjenner liv, så var det ingen grunn til bekymring.

De anbefalte meg å gå til fastlege for kontroll på mandag, både for min egen tilstand og for å sjekke sf-målet. Så kunne evt legen henv meg til sv.sk.poliklinikk for ytterligere sjekk om det var nødv.

Som gravid tar det lengre tid å bli frisk, og en blir lettere syk. Så jeg er nok ekstra mottakelig nå, også med tanke på at jeg er så nedkjørt og sliten.
Så godt å høre! :D Da får du bare slappe av å bli skikkelig frisk, og heller ta en dag for mye til å slappe av :p
 
Men om det er en stor klesbutikk burde det vel være mulig om du hadde en høy stol bak kassa? Det hadde jeg i min forrige jobb, en veldig greit tilpasning. (Og det var ikke en så veldig stor butikk heller, men likevel greit med en mer eller mindre fast bak kassa)

Desverre har jeg ikke mulighet til tilpasning i nåværende yrke, så ble 100% sykemeldt.
Er ikke plass, dessuten hadde det blitt enda mer tungvindt å gå opp/ned fra stolen for å legge på plass kleshengere osv.
 
Er ikke plass, dessuten hadde det blitt enda mer tungvindt å gå opp/ned fra stolen for å legge på plass kleshengere osv.

Skjønner! Er mange utfordringer. Får meg til å tenke på folk som har mer varige handikap, som sitter i rullestol for eksempel, hvilke problemer i hverdagen de møter på med tanke på arbeidslivet. Graviditet er (heldigvis) midlertidig.
 
Verandaen vår er i 1. Etasje og stua er i 2. etasje, så snuppa får bare sovet ute når vi triller ikke ellers. (Selv om d hadde vært d beste.)

Blir babynest på sofan tenker jeg. Såfremt hun ikke blir som storesøsteren sin, hun sov kun på meg :p
 
Blæææ, jeg skal på restaurant med svigerfamilien nå :wtf: de snakker ikke under middagen nesten, og når det er noe snakk er det mellom samboer og moren om hva som trenges å gjøres på jobb(de jobber samme sted). Noen brilliante siste tips for samtaleemne? :D
Baby og babyting blir ikke snakket om, og ingen virker interessert så kan ikke informere de værende besteforeldrene om sparing, da det ikke er spennende virker det som...
Eneste de spør meg om er hvor lenge jeg skal fortsette å være gradert sykemeldt :dead:
 
Blæææ, jeg skal på restaurant med svigerfamilien nå :wtf: de snakker ikke under middagen nesten, og når det er noe snakk er det mellom samboer og moren om hva som trenges å gjøres på jobb(de jobber samme sted). Noen brilliante siste tips for samtaleemne? :D
Baby og babyting blir ikke snakket om, og ingen virker interessert så kan ikke informere de værende besteforeldrene om sparing, da det ikke er spennende virker det som...
Eneste de spør meg om er hvor lenge jeg skal fortsette å være gradert sykemeldt :dead:
Æsj, kjedelig å ha et sånt forhold til svigers! :/ Har ingen gode forslag egentlig... men de burde jo være litt interessert i barnebarnet sitt?
 
Æsj, kjedelig å ha et sånt forhold til svigers! :/ Har ingen gode forslag egentlig... men de burde jo være litt interessert i barnebarnet sitt?
Skulle tro det, er deres første. Men, da går jeg i "krigen", eller bedre sagt stillheten :p
 
Skulle tro det, er deres første. Men, da går jeg i "krigen", eller bedre sagt stillheten :p

Så dumt at d er sånn. Kan du ikke sånn helt ut av d blå slenge ut følgende i stillheten da:
Ja, så er dere noe interessert i det kommende barnebarnet eller? Jeg har bilder, og det er jo så hyggelig å snakke om og glede seg til.

Så får du se hva de sier da :p
 
Så dumt at d er sånn. Kan du ikke sånn helt ut av d blå slenge ut følgende i stillheten da:
Ja, så er dere noe interessert i det kommende barnebarnet eller? Jeg har bilder, og det er jo så hyggelig å snakke om og glede seg til.

Så får du se hva de sier da :p
Har tatt opp babyen noen ganger, som første gang den sparket og slikt, men fikk ikke så mye respons. Fikk en "åja" av den kommende farmor. Heldigvis er moren og stefaren min veldig glade og klarer ikke å gjøre annet ringe å spørre hvordan det går med meg og barnet :D
 
Masse oppdatering i FØDELISTEN til januar2015 nå. Spennende. Snart vår tur :D
Slik tråd må vi og ha når det nærmer seg:D

Februar din er også påbegynt.

Jeg har 1mars og er bare i uke 33 nå. Så litt tidlig for oss ennå. Men det nærmer seg :D
 
Nesten skremmende å tenke på at det snart er vår tur! Og samtidig så herlig! :D
 
Back
Topp