mamat2prinsesser&4prinser
2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Testet igjeen på ganske utvannet urin.. bare måtte 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

LiseMerethe - 30 - B2 - PP8 - EL 8/05 - IKM 24/05
Melder meg inn her da EL - testen ble positiv i dag noen dager før forventet![]()
Har lagt deg tilJeg hørte på Fertilitetsrådet Podcast, hvor Jon Hausken forklarer hvorfor ikke alltid egget fester seg, han sa det at 1 av 10 egg som er fungerende og mannens faktor er 50 % suksessrate, så ca. 1 av 20 PP blir til graviditet, disse tallene avhenger selvsagt av alder men dette var gjennomsnittlig. Har tenkt mye på dette som «ufrivillig barnløs» og ingen funn på fertilitetsutredning, og jeg tenker det er bare naturens måte å holde «bestanddelen» nede, hvis det selvsagt ikke ligger noe sykdom/genetisk bak det som gjør at man ikke blir gravid naturlig. Dere har jo barn fra før så det går jo med dere, men ikke alltid det går på første forsøk dessverreMannen tok Exseed test, det så veldig bra ut!Prøven sjekkes av lab i morgen, da får vi kanskje et mer nøyaktig svar
Nå fikk jeg tanken "shit, er det meg det er noe galt med?"
Neida, tror egentlig ikke det er noe galt med meg, men jeg blir ihvertfall ikke lett gravid (datteren vår tok 6 PP, og er i PP5 nå)
Føler meg egentlig mer positiv denne PP, og nå har jeg enda mer grunn til det!
![]()
Meningen min med denne meldingen er bare for å si at det trenger ikke å være noe galt med noen av dere og ønske dere masse lykke til og håper spiren sitter snart
(Selv om det er uendelig frustrerende at det tar tid
)Jeg syns kanskje jeg kan skimte noe på den øversteTestet igjeen på ganske utvannet urin.. bare måtte
![]()

Jeg syns kanskje jeg kan skimte noe på den øverste![]()
![]()
![]()

Det er jo voldsomt lite, trodde det bare gjaldt når man var 40. For jeg mener det var han som sa på en av BV sine podcaster at hvis det ikke går på første forsøk, er det egentlig noe "galt"? Har lest at 30% blir gravide på første forsøk, 60% innen 3 mnd, 80% innen 6 mnd og 85% innen 1 år.Jeg hørte på Fertilitetsrådet Podcast, hvor Jon Hausken forklarer hvorfor ikke alltid egget fester seg, han sa det at 1 av 10 egg som er fungerende og mannens faktor er 50 % suksessrate, så ca. 1 av 20 PP blir til graviditet, disse tallene avhenger selvsagt av alder men dette var gjennomsnittlig. Har tenkt mye på dette som «ufrivillig barnløs» og ingen funn på fertilitetsutredning, og jeg tenker det er bare naturens måte å holde «bestanddelen» nede, hvis det selvsagt ikke ligger noe sykdom/genetisk bak det som gjør at man ikke blir gravid naturlig. Dere har jo barn fra før så det går jo med dere, men ikke alltid det går på første forsøk dessverreMeningen min med denne meldingen er bare for å si at det trenger ikke å være noe galt med noen av dere og ønske dere masse lykke til og håper spiren sitter snart
![]()
(Selv om det er uendelig frustrerende at det tar tid
)
Tror egentlig ikke det, siden tempen ikke har steget særlig, og det fortsatt er godt under de andre tempene.Jeg tester ikke for eggløsning, men temper. Nå ser grafen min sånn ut:
Vis vedlegget 460015
Kan eggløsning ha vært allerede på CD 12?
Se min graf, her er det ganske tydelig når EL var siden tempen steg mer. Jeg testet i tillegg, så jeg vet at EL ikke var CD15 (fikk kaanskje positiv sent den kvelden)
Vi har også kjøpt Exseed, spent på om det blir noen endring om et par måneder (fikk dårlig resultat på klinikktest i slutten av januar). Syns hele opplegget virker veldig braMannen tok Exseed test, det så veldig bra ut!Prøven sjekkes av lab i morgen, da får vi kanskje et mer nøyaktig svar
Nå fikk jeg tanken "shit, er det meg det er noe galt med?"
Neida, tror egentlig ikke det er noe galt med meg, men jeg blir ihvertfall ikke lett gravid (datteren vår tok 6 PP, og er i PP5 nå)
Føler meg egentlig mer positiv denne PP, og nå har jeg enda mer grunn til det!
![]()
Det var skikkelig fascinerende! Jada, de har også en instruksjonsvideo, hele greien var ganske lett. Laben hadde sett på prøven, var ikke noen endring i resultateneVi har også kjøpt Exseed, spent på om det blir noen endring om et par måneder (fikk dårlig resultat på klinikktest i slutten av januar). Syns hele opplegget virker veldig braVar den lett å forstå? Fått noe tilbakemelding fra laben enda?
![]()
Han hadde ikke trengt at tallene skulle bli bedre 
Den har steget ganske sakte ift. din. Det blir spennende å følge med på tempen de neste dagene.Tror egentlig ikke det, siden tempen ikke har steget særlig, og det fortsatt er godt under de andre tempene.
Se min graf, her er det ganske tydelig når EL var siden tempen steg mer. Jeg testet i tillegg, så jeg vet at EL ikke var CD15 (fikk kaanskje positiv sent den kvelden)
Alle er forskjellige, så er ikke umulig, men hvis jeg skulle gjette, har du ikke hatt EL ennå. Har du (hatt) noen tegn?Den har steget ganske sakte ift. din. Det blir spennende å følge med på tempen de neste dagene.
Kan bare forestille meg han som pappa
Det er så koselig! Her sitter mannen og leser høyt for datteren vår, tror han koser seg merSitter her og hører på mannen som dusjer hunden (på hele 2 kg) med en skikkelig samtale på gang dem imellomKan bare forestille meg han som pappa
![]()
Før vi fikk henne viste han ikke såå mye sin supersøtesnille omsorgsfulle og tullete side, var kanskje litt grumpy
Men fra ca. halveis i graviditeten da vi visste det var en jente og han kunne kjenne spark, har han vært supersøt med henne
Han ville så gjerne bli jentepappa, nå får vi se om han blir det igjen Ja, jeg hadde det jeg tror er EL-slim CD10 og 11, og litt vondt i eggstokkområdet CD13. Jeg får se på grafen i morgen om den fortsetter oppover. Jeg klarer aldri tempe på samme tidspunkt hver morgen heller så kanskje det blir litt ustabilt pga detAlle er forskjellige, så er ikke umulig, men hvis jeg skulle gjette, har du ikke hatt EL ennå. Har du (hatt) noen tegn?

Så koseligDet er så koselig! Her sitter mannen og leser høyt for datteren vår, tror han koser seg merFør vi fikk henne viste han ikke såå mye sin supersøtesnille omsorgsfulle og tullete side, var kanskje litt grumpy
Men fra ca. halveis i graviditeten da vi visste det var en jente og han kunne kjenne spark, har han vært supersøt med henne
Han ville så gjerne bli jentepappa, nå får vi se om han blir det igjen
![]()
Jeg tester ikke for eggløsning, men temper. Nå ser grafen min sånn ut:
Vis vedlegget 460015
Kan eggløsning ha vært allerede på CD 12?
Ikke umulig at EL har vært da, men kan kanskje hende den er på vei ennå. Er vanskelig å få tempet til samme tid, jeg begynte med kl 7 denne PP, nå blir det som regel kl 6, men det har heldigvis ikke gjort forskjell. Også var det det med å få minst 3-4 timer sammenhengende søvn, det går jo ikke alltid det heller med barnJa, jeg hadde det jeg tror er EL-slim CD10 og 11, og litt vondt i eggstokkområdet CD13. Jeg får se på grafen i morgen om den fortsetter oppover. Jeg klarer aldri tempe på samme tidspunkt hver morgen heller så kanskje det blir litt ustabilt pga det![]()
Men forhåpentligvis får du et klart svar snart!Jeg ønsker meg egentlig gutt nå, men har ingenting imot å få en jente tilSå koselig
Vi har to jenter og pappaen deres koser seg veldig med å være jentepappa.