♡ IKM UKE 20 og 21 ♡

Det er jo voldsomt lite, trodde det bare gjaldt når man var 40. For jeg mener det var han som sa på en av BV sine podcaster at hvis det ikke går på første forsøk, er det egentlig noe "galt"? Har lest at 30% blir gravide på første forsøk, 60% innen 3 mnd, 80% innen 6 mnd og 85% innen 1 år.
Ja du har helt rett! Jeg hørte podcasten på nytt og han refererer dette til eksempelvis en kvinne på 40 år. Jeg har visst bare valgt å ikke høre den setningen første gang jeg hørte den altså :joyful: (Jeg er 38 år så jeg er jo ca i den kategorien, men underbevisstheten min vil sikkert ikke høre etter :angelic: :laughing002)

Ja du har helt rett! Jeg hørte podcasten på nytt og han refererer dette til eksempelvis en kvinne på 40 år. Jeg har visst bare valgt å ikke høre den setningen første gang jeg hørte den altså :joyful: (Jeg er 38 år så jeg er jo ca i den kategorien, men underbevisstheten min vil sikkert ikke høre etter :angelic: :laughing002)
Hahaha :hilarious: Du er ikke 40 ennå, så er forhåpentligvis ikke 1 av 10 egg for deg helt ennå :happy: Jeg er bare 30, og det er bare 3 år siden forrige prøving, så tenker det ikke er særlig forskjell ennå :joyful: Men skulle likevel ønske at det gikk an å snakke med kroppen for å vite hva som skjer der inne! Er sjalu på at mannen kunne ta en sånn fancy sædtest hjemme og få spesifikke tall og t.o.m. se video av svømmerne!

Da blir det testet mer imorgen :love7 :gen014:happy119
20250507_184417.jpg

Hahaha :hilarious: Du er ikke 40 ennå, så er forhåpentligvis ikke 1 av 10 egg for deg helt ennå :happy: Jeg er bare 30, og det er bare 3 år siden forrige prøving, så tenker det ikke er særlig forskjell ennå :joyful: Men skulle likevel ønske at det gikk an å snakke med kroppen for å vite hva som skjer der inne! Er sjalu på at mannen kunne ta en sånn fancy sædtest hjemme og få spesifikke tall og t.o.m. se video av svømmerne!
Takk for gode ord, forever young :smiley-angelic003 :Heartpink Blir muligens IVF i juni så da får de bare hente ut de siste gjenværende gullegga :laughing002 Det er jo også veldig individuelle forskjeller, men synes det var interessant informasjon fra herr Hausken, jeg følte iallefall jeg fikk litt forklaring på hvorfor det ikke alltid er så enkelt selv om man ikke finner noe galt med hverken den ene eller den andre. Mye som skal klaffe - så jeg er innstilt (i min alder og ingen barn fra før) til å gi prosessen en hjelpende hånd :happy:
Men ja helt enig med deg, mye enklere med/for de mennene :laughing001

Ikke umulig at EL har vært da, men kan kanskje hende den er på vei ennå. Er vanskelig å få tempet til samme tid, jeg begynte med kl 7 denne PP, nå blir det som regel kl 6, men det har heldigvis ikke gjort forskjell. Også var det det med å få minst 3-4 timer sammenhengende søvn, det går jo ikke alltid det heller med barn :smiley-ashamed004 Men forhåpentligvis får du et klart svar snart!

Jeg ønsker meg egentlig gutt nå, men har ingenting imot å få en jente til :happy:
Det er kjempevanskelig å få til samme tidspunkt og 3-4 timer sammenhengende søvn ja. Men håper det blir nærme nok. Jeg synes det er veldig interessant å følge med på syklusen må jeg si.

Begge deler er veldig fint :Heartred

Takk for gode ord, forever young :smiley-angelic003 :Heartpink Blir muligens IVF i juni så da får de bare hente ut de siste gjenværende gullegga :laughing002 Det er jo også veldig individuelle forskjeller, men synes det var interessant informasjon fra herr Hausken, jeg følte iallefall jeg fikk litt forklaring på hvorfor det ikke alltid er så enkelt selv om man ikke finner noe galt med hverken den ene eller den andre. Mye som skal klaffe - så jeg er innstilt (i min alder og ingen barn fra før) til å gi prosessen en hjelpende hånd :happy:
Men ja helt enig med deg, mye enklere med/for de mennene :laughing001
Masse lykke til uansett! Jeg reagerte jo da han sa i BV sin podcast at det liksom "burde" klaffe på første forsøk for de fleste. Greit at det gjør det for 30%, man ser jo at det skjer med mange her, menneh.. :bored: Også lo jeg da han sa på slutten at "nei hvis det ikke går på første, slapp av og prøv litt til :hilarious: Pluss han virket jo litt som han reklamerte for å dra på en av klinikkene hans, men det er ikke overraskende :p Men syns det han sa med at samfunnet / regjeringen er de som har bestemt at man ikke får hjelp i det offentlige før 1 år var et godt poeng, at man ikke nødvendigvis skal vente såpass hvis man føler at det er noe eller bare vil sjekke seg. Det er dessverre ingen fasit på det her. Håper vitenskapen finner bedre utav det her i fremtiden, for det må jo faktisk være en grunn for at du ikke har blitt gravid, ellers hadde du jo blitt det :smiley-ashamed004 En dag burde det ikke være noe som heter "uforklarlig barnløs" eller "krybbedød"

Det er kjempevanskelig å få til samme tidspunkt og 3-4 timer sammenhengende søvn ja. Men håper det blir nærme nok. Jeg synes det er veldig interessant å følge med på syklusen må jeg si.

Begge deler er veldig fint :Heartred
Da vi prøvde på første så tempet jeg i 6 sykluser, og da var det hvertfall ikke på samme tidspunkt, men det gikk bra. Merker nå at hvis det er flere timers forskjell så blir det forskjell :smiley-ashamed004 Men har alltid kunnet se at EL har vært da, som er hele pointet. Veldig kult å se!

Erleperle99- 31- b2- pp1 - EL 3/5 - IKM 12/5

Vi har bestemt oss for å prøve på nr 2, så jeg slenger meg med her så jeg har noen å dele opp og nedturer med :shy:
Første pp etter fødsel for 8 mnd siden, men med kort lutealfase regner jeg ikke med noe før jeg er ferdig med amming og kan starte på prog. Men man vet jo aldri:love2

Velkommen inn hit til oss:smiley-angelic003 Har lagt deg til❤️

Masse lykke til uansett! Jeg reagerte jo da han sa i BV sin podcast at det liksom "burde" klaffe på første forsøk for de fleste. Greit at det gjør det for 30%, man ser jo at det skjer med mange her, menneh.. :bored: Også lo jeg da han sa på slutten at "nei hvis det ikke går på første, slapp av og prøv litt til :hilarious: Pluss han virket jo litt som han reklamerte for å dra på en av klinikkene hans, men det er ikke overraskende :p Men syns det han sa med at samfunnet / regjeringen er de som har bestemt at man ikke får hjelp i det offentlige før 1 år var et godt poeng, at man ikke nødvendigvis skal vente såpass hvis man føler at det er noe eller bare vil sjekke seg. Det er dessverre ingen fasit på det her. Håper vitenskapen finner bedre utav det her i fremtiden, for det må jo faktisk være en grunn for at du ikke har blitt gravid, ellers hadde du jo blitt det :smiley-ashamed004 En dag burde det ikke være noe som heter "uforklarlig barnløs" eller "krybbedød"
Enig med deg på alle punkter , gode poeng men også salgfokus :laughing002

Enig med deg på alle punkter , gode poeng men også salgfokus :laughing002
Mens jeg snakket med en venninne nå så sjekket jeg Hausken sin prisliste, bare å sjekke seg koster jo nærmere 4k :smiley-ashamed004 Nei takk! Hadde ikke tatt Exseed testen til fullpris (1k), kjøpte bare fordi den var satt ned til 200 kr :hilarious: Men vi er jo ikke der at vi er desperate etter å få et barn til, vi har ikke prøvd såå lenge og tror ikke det er noe galt med oss. Hadde vært noe annet hvis vi ikke hadde barn, og prøvingen hadde tatt tid.
Er uansett synd at det må koste veldig mye for å få ønskebarnet, når mange får det til helt gratis. Norge som liksom vil ha flere barn, kanskje gjøre dette med å sjekke seg billigere og mer tilgjengelig? Istedenfor å ikke gi hjelp før det har gått så og så lang tid, eller man har mistet så og så mange ganger på rad (kjemisk tells visst ikke engang, hører jeg). Pluss at hjelp i det offentlige tar skikkelig lang tid! Men har ikke hørt noe snakk om dette i media nå, bare "babybonuser" til de under 30 ogsånn :rolleyes:

CD24/9DPO:
Har hatt mensensmerter siden 4DPO, så tydeligvis en sånn syklus denne mnd:p:bag: Tenker det blir en ny PP på oss, men henger ikke med nebbet av den grunn:knegg: Da blir en ny eventuell termin i februar, og en mnd til på meg uten hyperemesis:thumleft:love7 Tempen ligger der den pleier også, så ikke så mye nytt:hilarious:
20250508_081231.jpg

Screenshot_20250508_071152_FF App.jpg

Screenshot_20250508_071244_FF App.jpg

Noe stilt fra meg, men humøret er litt berg- og dalbane. Hatt kraftige murringer i magen i dag og i går. Føler jeg har det hver lutealfase så føler egentlig det er dårlige tegn. Prøver å forberede meg på at det ikke gikk denne gangen heller for å beskytte meg selv for å ikke bli så skuffa om det ikke klaffer. Ble veldig skuffa av at tempen sank i går, men den har steget igjen i dag. Så glad for det :happy: Har fått time hos gynekolog i slutten av mai, så om det ikke går så kan jeg i allefall se frem til å finne ut om alt står bra til der nede.
1000006313.jpg

CD24/9DPO:
Har hatt mensensmerter siden 4DPO, så tydeligvis en sånn syklus denne mnd:p:bag: Tenker det blir en ny PP på oss, men henger ikke med nebbet av den grunn:knegg: Da blir en ny eventuell termin i februar, og en mnd til på meg uten hyperemesis:thumleft:love7 Tempen ligger der den pleier også, så ikke så mye nytt:hilarious:
20250508_081231.jpg

Screenshot_20250508_071152_FF App.jpg

Screenshot_20250508_071244_FF App.jpg
Fin tempgraf da, tyder jo på godt progesteronnivå :joyful:

Noe stilt fra meg, men humøret er litt berg- og dalbane. Hatt kraftige murringer i magen i dag og i går. Føler jeg har det hver lutealfase så føler egentlig det er dårlige tegn. Prøver å forberede meg på at det ikke gikk denne gangen heller for å beskytte meg selv for å ikke bli så skuffa om det ikke klaffer. Ble veldig skuffa av at tempen sank i går, men den har steget igjen i dag. Så glad for det :happy: Har fått time hos gynekolog i slutten av mai, så om det ikke går så kan jeg i allefall se frem til å finne ut om alt står bra til der nede.
Vis vedlegget 460057
Se der ja, ante meg at den ville gå opp igjen :D

Her er min dagens:
Screenshot_20250508-120132.png

Vis vedlegget 460057

Se der, ja :smiley-bounce012 Der fløy tempen opp igjen:love7:happy119❤️ Skjønner godt du prøver å skjerme deg selv litt, og det er helt lov❤️

Back
Topp