Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff,føler meg deg <3 Jeg ble så plaga i hverdagen og om natta,og hadde prøvd alt som ikke var på resept, ingenting funka mer enn i 30 min/1 time. Fikk utskrevet Omepratzol, og har ikke kjent snurten av halsbrann siden. Vil faktisk si at det var med på å øke livskvaliteten min!Har hatt veldig mye halsbrann/sure oppstøt. Sleit med deg før svangerskapet, men no er det heilt jævlig. Noen tips på hvordan dokke håndtere det når det blir veldig vondt og plagsomt?
Begynte å kjenne kynnere da jeg var rundt uke 27-28 og de føltes veldig ubehagelige da jeg brukte å få dem når jeg anstrengte kroppen for myeKor ofte og hvilken smerte/ubehag opplever dere med kynnere? Føler de kommer så ofte og varer så lenge, eller at de kommer rett etter hverandre. Nett vært hos jordmor og alt var fint, så er ikke bekymra for noe. Bare veldig ubehagelig og blir fulgt av muskel kramper helt nederst på magen. Har og hatt mye press fra babys vekt og ifølge jordmor så sitter hodet godt nedi bekkenet, så ho forstod at jeg kjente en del press. Er 31 uker i dag. Andre som har kjent mye ubehag fra kynnere?
i starten så fikk jeg dem når jeg skulle gå til jobb så brukte opp mot 15 minutter på å gå en rute som vanligvis tar 5 min fordi jeg måtte stoppe opp å ta pause på grunn av smertene. Sist jeg hadde kynnere er et par dager siden. Jordmor sa sist på ultralyd i uke 28 at babyen ligger med hode ned. Skal på uke 32 ultralyd i dag så er spent på om han ligger med hode ned enda eller om han har snudd seg
Har begynt å kjenne en del kynnere nå den siste uken (er i uke 34). De er mye verre enn sist svangerskap. Nå må jeg puste meg gjennom dem. Gjør ikke direkte vondt, men føles som det er mindre plass til andre organer når det kommer en kynne. Jeg prøver alltid å tenke at "nå kommer den, pust og slapp av", så går den fortere over, istedenfor at man skal "kjempe imot". Mine varer i ca. 1 minutt, og kommer rundt 3-4 ganger om dagen.Kor ofte og hvilken smerte/ubehag opplever dere med kynnere? Føler de kommer så ofte og varer så lenge, eller at de kommer rett etter hverandre. Nett vært hos jordmor og alt var fint, så er ikke bekymra for noe. Bare veldig ubehagelig og blir fulgt av muskel kramper helt nederst på magen. Har og hatt mye press fra babys vekt og ifølge jordmor så sitter hodet godt nedi bekkenet, så ho forstod at jeg kjente en del press. Er 31 uker i dag. Andre som har kjent mye ubehag fra kynnere?
Hvis jeg anstrenger meg mye så får jeg kynnere med én gang. Jeg kan ikke gå fort f.eks. for det er ubehagelig over hele magen. Det begynte i overgangen til tredje trimester for min del. Sist graviditet merket jeg ingenting til kynnere annet enn at jeg kunne kjenne med hendene på magen at den tidvis var steinhard.Kor ofte og hvilken smerte/ubehag opplever dere med kynnere? Føler de kommer så ofte og varer så lenge, eller at de kommer rett etter hverandre. Nett vært hos jordmor og alt var fint, så er ikke bekymra for noe. Bare veldig ubehagelig og blir fulgt av muskel kramper helt nederst på magen. Har og hatt mye press fra babys vekt og ifølge jordmor så sitter hodet godt nedi bekkenet, så ho forstod at jeg kjente en del press. Er 31 uker i dag. Andre som har kjent mye ubehag fra kynnere?
Fødselen er nok rundt hjørnet, men ingen av disse trenger å være umiddelbare tegn på at den er rett rundt hjørnet. Hvor langt er du på vei? Hvis du er 39+5 er fødsel garantert mer rett rundt hjørnet enn hvis du er 35+5 typ.Slimproppen min er gått, hatt kynnere i 3 uker nå, og nå etter at jeg er stått opp så har jeg mensmurringer nederst i magen som er enormt vonde og ikke vil gi seg. Også merker jeg voldsomt nedpress i tillegg. Noen som vet om det kan være fødsel rett rundt hjørnet?
Oi så spennende! Er det noe rytme på de mensmurringene? Når det går over i rier har de ofte en tydelig topp også forsvinner smerten helt når det er over. Så blir de etterhvert regelmessige.Slimproppen min er gått, hatt kynnere i 3 uker nå, og nå etter at jeg er stått opp så har jeg mensmurringer nederst i magen som er enormt vonde og ikke vil gi seg. Også merker jeg voldsomt nedpress i tillegg. Noen som vet om det kan være fødsel rett rundt hjørnet?
Er 36+5 idag, men fødte i uke 28+6 med forrige så har vært forberedt lenge på at ting skal skje og mange turer inn og ut av føden.Fødselen er nok rundt hjørnet, men ingen av disse trenger å være umiddelbare tegn på at den er rett rundt hjørnet. Hvor langt er du på vei? Hvis du er 39+5 er fødsel garantert mer rett rundt hjørnet enn hvis du er 35+5 typ.
Har ikke fulgt med på murringene, men kynnerene er regelmessige en liten stund før de dabber av igjen, har ikke hatt kynnere enda idag ihvertfall, bare ett veldig ubehag og de vonde murringeneOi så spennende! Er det noe rytme på de mensmurringene? Når det går over i rier har de ofte en tydelig topp også forsvinner smerten helt når det er over. Så blir de etterhvert regelmessige.
Aaah, da skjønner jeg litt mer. Men ja, min erfaring er at det dessverre er umulig å forutsi, med mindre man har en tydelig historikk og erfaringer med egen kropp. Har hatt 3 fødsler som starta ganske rett på med vannavgang selv, etter flere uker med kynnere, nedpress osv i forkant, så min erfaring er iallfall at fødselen starter uavhengig av alt sånt...Er 36+5 idag, men fødte i uke 28+6 med forrige så har vært forberedt lenge på at ting skal skje og mange turer inn og ut av føden.
Okei, da høres det ut som det er modning på gang. Kan sikkert likegjerne skje i morgen som om 3 uker!Har ikke fulgt med på murringene, men kynnerene er regelmessige en liten stund før de dabber av igjen, har ikke hatt kynnere enda idag ihvertfall, bare ett veldig ubehag og de vonde murringene
Jeg fødte for øvrig to dager etter slimproppen min gikkHar ikke fulgt med på murringene, men kynnerene er regelmessige en liten stund før de dabber av igjen, har ikke hatt kynnere enda idag ihvertfall, bare ett veldig ubehag og de vonde murringene
Dessverre ikke så mye å gjøre med annet enn å smøre og vente. Har et strekkmerke på den ene puppen som har gjort skikkelig vondt i en ukes tid, men har gitt seg i «styrke» vondt nå de siste dageneSvir på strekkmerkene. Noen med tips? Eller bare å smøre med krem å vente til fødsel?
Kanskje xylocain kan lindre litt?Svir på strekkmerkene. Noen med tips? Eller bare å smøre med krem å vente til fødsel?