❤️ IKM Uke 12 + 13 ❤️

Det var flåsete sagt av henne:inpain: Drit i sånne kommentarer:Heartpink

Vi som er her inne har nok ulike grunner til det da. For min del så orker jeg ikke gjentakende spørsmål/mas fra folk, så dropper å fortelle nære venner/nær familie at vi prøver på nr. 3. Kommer så lett kommentarer/diskusjoner om at vi ikke har tid, overskudd, nok plass etc.. I tillegg til manglende forståelse rundt det med håp, testing etc. Også er det jo hyggelig å se andre i samme situasjon og få tips og innspill fra andre fine kvinner:thumleft (Har hatt lett for å bli gravid - har to barn, hatt en MA og en valgt abort i tidlig 20-årene etter en angrepille som ikke funka. Men tviler på at det blir like lett nå da som i 20-årene)
Er det stor aldersforskjell mellom dine tidligere barn og den du prøver på nå da, hvis jeg forsto det riktig? Sønnen min er straks 12 år og satt på omtrent første forsøk da jeg var 19-20 år gammel :hilarious: Så jeg er så sykt utålmodig og føler ikke jeg vet hva jeg går til mtp prøving i hele tatt denne gangen (er 32 nå), haha. Spent på hvor lang tid det tar nå, men håper ikke alt for lenge:smiley-angelic001

Er det stor aldersforskjell mellom dine tidligere barn og den du prøver på nå da, hvis jeg forsto det riktig? Sønnen min er straks 12 år og satt på omtrent første forsøk da jeg var 19-20 år gammel :hilarious: Så jeg er så sykt utålmodig og føler ikke jeg vet hva jeg går til mtp prøving i hele tatt denne gangen (er 32 nå), haha. Spent på hvor lang tid det tar nå, men håper ikke alt for lenge:smiley-angelic001
Ja, mine er 5 og 8. Jeg er også mer utålmodig nå, var ikke noe eggløsningstester eller noe den gang:p

Hva tenker du om aldersforskjellen da? Må jo være digg å ha barn i barnevakt-alder da! Mine er ikke helt der enda. Er litt redd for at nr. 3 ikke skal ha noen å leke med.. Planlegger du en til eller to til? Å få barn nr. 4 er ikke noe vi vurderer i det hele tatt pga. plassmangel. Elsker plassen vi bor, men er bare 105 kvadrat - trangt nok med 3 barn. Må nok lage noe slags ekstra oppholdsrom i garasjen:knegg:

Sa til ei venninne at vi prøver, og hun sa "omg, prøving er så stress!" så her tenkte jeg at hun kunne relatere, men så sa hun "vi prøvde egentlig ikke, babyen min satt med en gang etter vi sluttet på prevensjon, passet egentlig dårlig siden jeg akkurat hadde begynt i ny jobb, men jaja"
Kjenner jeg ble litt oppgitt :dead: Derfor jeg henger her inne, jeg har ingen venner som forstår det her
*sniker*

Føler sånn med deg, vet ikke om det er verden utenfor forumet som er lite nyansert for det høres ut som de fleste bare "oi, ja, det gikk på første forsøk uten så mye jobb". Jeg kjører en veldig ærlig front og er den som forteller at ting kan ta tid, SA skjer og innimellom må man ha støtte. Er så takknemlig for alt jeg har lært her og hvor normalisert denne prosessen og alle utfordringene som hører med har blitt for meg.

Lykke til alle sammen! ❤️

Ja, mine er 5 og 8. Jeg er også mer utålmodig nå, var ikke noe eggløsningstester eller noe den gang:p

Hva tenker du om aldersforskjellen da? Må jo være digg å ha barn i barnevakt-alder da! Mine er ikke helt der enda. Er litt redd for at nr. 3 ikke skal ha noen å leke med.. Planlegger du en til eller to til? Å få barn nr. 4 er ikke noe vi vurderer i det hele tatt pga. plassmangel. Elsker plassen vi bor, men er bare 105 kvadrat - trangt nok med 3 barn. Må nok lage noe slags ekstra oppholdsrom i garasjen:knegg:
Nei vi tenker å få to til, gjerne tre å haha :smiley-bounce012 for som du sier vil jeg unngå det at de ikke får noen å leke med hjemme, da min erfaring er at man må «underholde» et enebarn mer hehe:hilarious: men også fordi samboer ikke har noen egne barn enda (han er 33). Men veldig praktisk med barnevakt ja, dersom han har lyst og mulighet da:-) liker ideen med oppholdsrom i garasjen haha, lo godt!!

Her har jeg begynt å få EL-slim og vi er begynt aksjelegging. Forventet EL er på lørdag så tenker annenhver dag med aksjer frem til fredag, da kjører vi en runde, og på selve EL dagen må vi nok også kjøre en liten runde :happy: :D

*sniker*

Føler sånn med deg, vet ikke om det er verden utenfor forumet som er lite nyansert for det høres ut som de fleste bare "oi, ja, det gikk på første forsøk uten så mye jobb". Jeg kjører en veldig ærlig front og er den som forteller at ting kan ta tid, SA skjer og innimellom må man ha støtte. Er så takknemlig for alt jeg har lært her og hvor normalisert denne prosessen og alle utfordringene som hører med har blitt for meg.

Lykke til alle sammen! ❤️
Ja det virker jo litt sånn, men antar at det er de som skriker høyest, og de som sliter er stille om det. Jeg og liker å være ærlig om det. Vi brukte 6 PP sist, er ikke så ille det, men det kan likevel føles tungt når ønsket er så sterkt. Tror mange ikke er klar over at det ikke skulle gå med én gang, man blir jo lært som ung at man kan bli gravid bare en gutt ser på deg :smiley-ashamed004 Så jo aldri for meg at jeg en dag skulle være i slutten av 20-årene og gift og prøve å bli gravid, "alle" ble jo gravid ved uhell :hilarious: Men nå som jeg er bikket 30 ser jeg jo at flere faktisk prøver på barn, men ingenting er som miljøet her inne, med så mye støtte og kunnskap :Heartred

Kom på at jeg har jo fertilitetsmonitor med 8 testpinner, så startet i dag på cd 11. hadde ikke tenkt å teste. Men vips så hadde man noe man hadde glemt, hadde ikke tenkt å bruke penger på det. Lav som forventet. El er forventet til helgen.

Har mindre EL slim i dag, men er mer normal mengde, de siste dagene har jeg jo skilt eggehviter i do :laughing001 Forventer EL i morgen, men kan hende den var allerede i natt / morges. Får følge med videre :happy:

1 DPO i dag :love7 Får se hvor lenge jeg holder ut med å ikke teste :smiley-bounce022
Woohoo! Dette klarer du :cool: Jeg tenker jeg ikke tester før evt. 1 dag etter IKM, som passer veldig fint, for da har jeg og mannen vært sammen i 9 år :love017

Har de sjekket eggreserver og sjekket for PCOS og diverse? Man kan ha gratis telefonsamtale med privat klinikk, så får du i alle fall mer informasjon som du kan vurdere utifra etterhvert:) Jeg syns det høres ut som du har gjort en god innsats med vekta!:hello2 Vi får håpe det bare har flatet litt ut før det trapper seg videre nedover:smiley-angelic001 Jeg syns jo innsatsen burde telle for noe, men de er vel ofte stae:banghead: Uansett håper vi selvfølgelig at det sitter denne runden:smiley-angelic001
Han sa bare jeg hadde bra med egg og at det så bra ut i livmoren. Har tatt en progesteron prøve som viste at jeg fikk eggløsning sist syklus I hvert fall.
Takk :Heartred Vanskelig å se selv at man har fått til noe i hvert fall, må nesten bare skjerpe meg og sette inn støtet så vil jeg klare de siste 8 kiloene for å få en baby!

Usikker på om jeg har gått glipp av toppen siden tallene plutselig stuper, aldri fått høyere enn maks 0.97 Litt ømme bryster og noe smerter i eggstokkene har jeg kjent på i deg, fortsetter å teste noen dager til I hvert fall, det verste må være om jeg ikke får eggløsning denne måneden :smiley-angelic001

Vedlegg

• Tests-2025-02-16-2025-03-17-1741127907664.jpg
    Tests-2025-02-16-2025-03-17-1741127907664.jpg
    184,9 KB · Visninger: 60
Usikker på om jeg har gått glipp av toppen siden tallene plutselig stuper, aldri fått høyere enn maks 0.97 Litt ømme bryster og noe smerter i eggstokkene har jeg kjent på i deg, fortsetter å teste noen dager til I hvert fall, det verste må være om jeg ikke får eggløsning denne måneden :smiley-angelic001
Jeg hadde en sånn luretopp forrige syklus på 0.87 på CD17. Som gikk ned igjen. Var sikker på at jeg missa toppen. Så kom det full uttelling med 1.32 på CD19

Har i følge EL-tester eggløsning i dag, på CD6! Fortsetter å teste i tilfelle, men den ene var positiv i går, og de er svakere i dag. Spørs om det klaffer når el er så tidlig?
Vi har prøvd å få det til da :)

Jeg hadde en sånn luretopp forrige syklus på 0.87 på CD17. Som gikk ned igjen. Var sikker på at jeg missa toppen. Så kom det full uttelling med 1.32 på CD19
Håper du har rett, har nå rikelig med eggløsningsslim i dag, vært ganske tørt siste 3-4 dagene så håper det øker igjen. Premom sier eggløsningen var i går nå, bra vi legger aksjer regelmessig :laughing002

Har i følge EL-tester eggløsning i dag, på CD6! Fortsetter å teste i tilfelle, men den ene var positiv i går, og de er svakere i dag. Spørs om det klaffer når el er så tidlig?
Eggløsning på cd6 har jeg aldri hørt om før ! Man har jo knapt nok tørket opp etter tr :laughing005
Andre symptomer på el?

Du sa du hadde kort syklus nettopp, pleier du å ha det? For 21 dager er jo teknisk sett innenfor normalen, og da vil jeg jo tro at CD7 går an. Men CD6 var voldsomt tidlig :smiley-ashamed004
Da jeg prøvde på første kunne jeg få EL på CD10, og det ble jeg gravid på :)

Back
Topp