Symptomer!

Som jeg skulle skrevet det selv! Akkurat sånn til meg også! Murrer dagene og nettene lang! I natt var det skikkelig ille, da fikk jeg ikke sove pga smerter.
Sist graviditet hos meg var i 2009, så husker ikke mye av det svangerskapet, men vet jeg ikke hadde lignende plager den gang. Fant forresten ikke ut at jeg var gravid før i uke 18 den gang, så det svangerskapet gikk knirkefritt, for å ikke snakke om hvor raskt det gikk:laughing001
Her murrer det veldig mye, kommer og går. Er typ lyserosa blanda med utflod her. Så har vert mye grining. Då eg blir så redd. Men hørres nesten meir normalt ut no når eg leser at det er mange som kjenner på dette med murring/smerter. Får bare krysse fingrene for at det bare er ein festeblødning og at det er livmora som strekker seg. :) var gravid for 2 år siden, men fant ut mykje seinere at eg var gravid. Men då og var det festeblødning i ei uke ish.

Jaa! Ingen tegn på graviditet den gangen! Og hoppet over mensen med p-piller. Så jeg var rimelig uviten i ganske mange uker :D Helsesøster skjønte ingenting da jeg kom! Magen poppet i uke 23, å folk forsto nada:laughing001
Det må ha vært en helt sprø opplevelse!

Kvalmen har tatt meg helt, så jeg sliter veldig med å få i meg mat. Og jeg føler for det meste for å ligge på sofaen. Spørs om jeg skal prøve å snakke med legen om å få prøve noe kvalmestillende siden det er litt problematisk med denne formen når vi har 4 unger å følge opp:happy::hungover:
Har du prøvd Postafen? Det er første trinn på behandlingstrapp for svangerskapskvalme :-) Etter det anbefales Xonvea.

Første barn her, så vet ikke hva jeg skal forvente i 8+4 :) Fryser så ekstremt mye, sitter med ull tøy og 25 grader inne, alle andre svetter av varme mens mine hender og føtter er iskalde. Ellers mye murringer nederst i magen og ømme bryster, vi har prøvd å få barn i mange år så merker jeg er veldig nervøs og håper alt går bra :Heartred

Har du prøvd Postafen? Det er første trinn på behandlingstrapp for svangerskapskvalme :-) Etter det anbefales Xonvea.
Jeg har vært på apoteket idag og kjøpt postafen i håp om at det kan hjelpe litt :Heartpink Krysser fingrene for at det funker :)

Noen andre som har fått vondt i bekkenet allerede? Hadde litt vondt i forrige svangerskap, men kun i første trimester. Nå er det verre, håper det går over denne gangen også!

Nærmer meg sengeliggende pga kvalmen. Ikke kult og har ikke tid til det da må svigers på banen for å passe mini :meh:

Første barn her, så vet ikke hva jeg skal forvente i 8+4 :) Fryser så ekstremt mye, sitter med ull tøy og 25 grader inne, alle andre svetter av varme mens mine hender og føtter er iskalde. Ellers mye murringer nederst i magen og ømme bryster, vi har prøvd å få barn i mange år så merker jeg er veldig nervøs og håper alt går bra :Heartred
Samme her - altså at jeg fryser! Har fryst nå i flere uker, og går med ull konstant inne mens mannen åpner vinduer så fort han kan :hilarious: Har også masse murringer og kramper i korsryggen. Håper for deg❤️❤️

Noen andre som har fått vondt i bekkenet allerede? Hadde litt vondt i forrige svangerskap, men kun i første trimester. Nå er det verre, håper det går over denne gangen også!
Her begynte det med isjias og bekkenvondt før positiv test. Forrige svangerskap så holdt det seg på et ok nivå så lenge jeg var i aktivitet, og ikke ble sittende mye i ro :-)

Kvalme av og på og super trøtt og sliten den siste uka (6+3), og en stikkende smerte i magen nederst til høyre litt av og på. Vet ikke om det er normalt? :rolleyes: Er første gangen :)

:Heartred Kvalme av og på og super trøtt og sliten den siste uka (6+3), og en stikkende smerte i magen nederst til høyre litt av og på. Vet ikke om det er normalt? :rolleyes: Er første gangen :)
Det er veldig normalt å være trøtt og sliten, samt ha stikkinger/murringer i magen og korsryggen når man er gravid :) Så ikke noe å bekymre seg for

I dag har jeg altså vært sååå kvalm hele dagen:depressed: Føler ikke mat hjelper heller, for blir kvalm med en gang etterpå. Knasker i meg kjeks, men det fyller ikke så mye på. Selvfølgelig er det spekepølse jeg craver sånn sinnsykt akkurat nå.. :rolleyes:

Hva gjør dere for å roe kvalmen litt?

I dag har jeg altså vært sååå kvalm hele dagen:depressed: Føler ikke mat hjelper heller, for blir kvalm med en gang etterpå. Knasker i meg kjeks, men det fyller ikke så mye på. Selvfølgelig er det spekepølse jeg craver sånn sinnsykt akkurat nå.. :rolleyes:

For meg har det vært redningen å drikke helmelk/syrnet melk. Men vet at det ikke er så mange som synes det er godt, så vet ikke om det er noe hjelp i det tipset.

Ååå, jeg elsker helmelk så der har vi alltid hjemme. Skal prøve det med en gang!
Det gir masse næring og kalorier og tar to sekunder å få i seg. For meg er kjeks helt døden og jeg blir kvalm bare av å tenke på å spise Ritz. Som jeg normalt elsker! Så mulig melk ikke funker for deg ettersom kjeks funker for deg? Gi gjerne rapport om et par timer, føler du det gikk OK eller ble det bare verre. :dead:

Mye salt mat som har fristet meg og. Har gått en del i bare kokt pasta med masse salt på. Ellers så tror jeg at man kan spise spekeskinke osv så lenge det er varmebehandlet godt. Men det enkleste er kanskje å styre unna.

Ellers har det gått i hyppige måltider med lyst brød og yoghurt, sykemelding så jeg får sovet masse (blir mer kvalm når jeg er sliten), og postafen!

Mye salt mat som har fristet meg og. Har gått en del i bare kokt pasta med masse salt på. Ellers så tror jeg at man kan spise spekeskinke osv så lenge det er varmebehandlet godt. Men det enkleste er kanskje å styre unna.

Ellers har det gått i hyppige måltider med lyst brød og yoghurt, sykemelding så jeg får sovet masse (blir mer kvalm når jeg er sliten), og postafen!
Ser du er et par dager lengre enn meg. Føler du at kvalmen er bedre nå? Jeg er 9+2, og den siste uka har vært ekstrem. De sier jo at uke 9-11 er verst. Er jo i uke 10 nå … :crybaby2

Ser du er et par dager lengre enn meg. Føler du at kvalmen er bedre nå? Jeg er 9+2, og den siste uka har vært ekstrem. De sier jo at uke 9-11 er verst. Er jo i uke 10 nå … :crybaby2
Nei, dessverre. Tar fortsatt postafen daglig. Men den hjelper meg heldigvis ganske mye. Forrige graviditet ser jeg at det ga seg rundt 10+5 så håper det lysner veldig snart! Men blir mer sliten (og dermed kvalm) med en liten en i hus så forbereder meg mentalt på at det kan ta lenger tid.

Back
Topp